Aihe: The Elder Scrolls V: Skyrim (11. marraskuuta 2011)
1 2 3 4 5 6 7 8
Hipelius
03.01.2012 15:55:14
Meadow: Eihän tää konsolipeli ole, ikävä kyllä. Pelkkä ajatuskin siitä, että olisin Bethesda-pelin armoilla ilman modeja, aiheuttaa painajaisia.

Joo-o. Kyllä tämä tulee varmasti ostettua PC:lle joskus myöhemmin myös toista pelikertaa varten.
fuzz
03.01.2012 17:54:16
Hipelius: Joo-o. Kyllä tämä tulee varmasti ostettua PC:lle joskus myöhemmin myös toista pelikertaa varten.

Tosin peeceellä alkoi vituttaa konsolimaiset valikot ja niiden kankeus. Onneksi on tgm ja showracemenu ja muut...
elämän tarkoitus on 42
Meadow
03.01.2012 17:55:20 (muokattu 03.01.2012 17:55:52)
fuzz: Tosin peeceellä alkoi vituttaa konsolimaiset valikot ja niiden kankeus. Onneksi on tgm ja showracemenu ja muut...

SkyUI on hyvä modi, mutta se korjaa tällä hetkellä vain esinevalikot.

Joo, ja mitään godmode-huijauksia ei tueta.
Hipelius
03.01.2012 19:14:29
fuzz: God mode on just läppä kun vaan suihkii ympäri mappia kuin tuuli ja huutaa lohikäärmeet kuoliaaksi. Aina välillä kun lapsettaa.

Mihin tuossa edes mitään god modeja oikeasti tarvitaan? Ancient Dragoneja lukuunottamatta kaikki loharit kuolee mulla kahdesta tai kolmesta kahden käden power attackista, master-vaikeustasolla.
fuzz
03.01.2012 19:27:03
Hipelius: Mihin tuossa edes mitään god modeja oikeasti tarvitaan? Ancient Dragoneja lukuunottamatta kaikki loharit kuolee mulla kahdesta tai kolmesta kahden käden power attackista, master-vaikeustasolla.

Jaa-a itse olen varmaan aika n00b kun jossain välissä tuli 3 dragonia peräkkäin ja alkoi olla potionit sun muut lopussa, eikä laiskuuttaan jaksanut ottaa mitään vanhaa savea niin oli "pakko" laittaa consoleen tgm. Sittemmin on tullut käytettyä ihan huvikseen kun on alkanut mennä mielenkiinto tuohon peliin.
elämän tarkoitus on 42
jjl87
04.01.2012 13:59:41
Eipä oo sitte teinivuosien tullu tällasia pelisessioita harrastettua. Pari päivää menny ja sessiot ollu luokkaa 10h/päivä. Onneks ens viikolla alkaa taas luennot ja normielämän pariin.

On kyllä mahtava peli. Imasee oikeen kunnolla mukaan. Aiemmista Scrolleista ei oo kokemusta, mutta eipä oo haitannu. Hahmona örkki ja levelillä 24 mennään.

Muutama bugi tullu vastaan: Yngol barrow luolastosta en pääse millään pois Winter Helm tms. -tehtävässä. Foorumeilla olluki juttua että oikoreittiportti ulos ei välttämättä avaudu, mutta palaamalla luolaston alkuun pääsee pois...vaan kun ei. Ansakalterit takana on sulkeutunu lopullisesti eikä ulospääsyä missään -> luolasto uusiks.

Toinen bugi kyseisessä lulastossa on autosavesta ladates tulee ruudulle vaan epämääräisiä väriläiskiä, epätarkkaa kuvaa eikä mahdollisuutta loadiin taikka muuhun -> dashboardiin vaan. Tämäkin tunnistettu ongelma foorumeilla.

Muuten toiminu moitteetta lukuunottamatta paria totaalijäätymistä.

5/5
Son jotta soronoo...
jp8000
16.02.2012 21:35:52

16 tasoselle ukolle tuo frost troll luola on aika kova paikka, mutta kaipa senkin voi tyhjentää, kunhan on tarpeeksi voimaa tai joitain..
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Rhapa
17.02.2012 11:51:41
fuzz
17.02.2012 14:15:25 (muokattu 17.02.2012 14:15:36)
Rhapa: http://static.themetapicture.com/me … Elder-Scrolls-old-man-scrolling.jpg

Heh, juum.

JPEG kuva 1 x 1 kuvapistettä?
elämän tarkoitus on 42
Milkop
17.02.2012 14:17:44

fuzz: JPEG kuva 1 x 1 kuvapistettä?

Copypastella toimii.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
fuzz
17.02.2012 14:34:34
Milkop: Copypastella toimii.

Mulla heittää sillo neljänollaneljää.
elämän tarkoitus on 42
laakeri
17.02.2012 17:11:09 (muokattu 17.02.2012 17:11:21)
fuzz: Mulla heittää sillo neljänollaneljää.

Foorumisofta lyhentää linkin, joten copy-paste maalaamalla ei toimi. Ainakin Chromessa homma hoituu hiiren oikeata nappia klikkaamalla ja valitsemalla "kopioi linkin osoite". Silloin linkin pystyy liittämään osoiteriville normaalisti.

Itse linkin sisältöä koskien: en enää koskaan näe pelisarjaa samassa valossa kuin aiemmin.
Leatherman
20.02.2012 09:27:07
Aloitin juuri itse Morrowindin peluun (Elder scrolls 3), kun jäi joskus vuonna 200x kesken... nyt kunhan vaan pelaan sen, lisäreineen ja oblivionin läpi voin siirtyä skyrimiin. Arvio noin vuonna 2030 siis, hauska kuitenkin kuulla jo nyt että peli toimii.
"Wisest men follow their own directions" -Euripides
Torniojaws
21.02.2012 19:05:56 (muokattu 21.02.2012 19:09:29)

Hassua kyllä, ensimmäinen TES jonka pelaaminen on "unohtunut" muutaman viikon jälkeen :S pitänee jatkaa jossain vaiheessa, mutta samaa imua kuin Morrowindissä ja Oblivionissa ei kyllä ole ollut itselle. Jotenkin harmittaa, että pelisysteemiä yksinkertaistetaan joka pelissä ja keskitytään turhiin juttuihin kuten kaiken puheen äänittämiseen/käsikirjoittamiseen. Paljon paremmin jäisi aikaa mielenkiintoisten tehtävien ideointiin, jos vain muutamat avainpuheet ja yleiset kommentit äänitettäisiin, ja pääosa itse asiasta olisi tekstinä - se toimi oikein mainiosti Morrowindissä.

Toinen mikä jurppii, on jo ääripisteeseen yksinkertaistettu varustesysteemi. Kauhulla odotan TES VI:tta, jossa on nykytahdilla varusteina vain "Armor" ja "Weapon" :(/ Yksi suosikkijutuistani Morrowindissä oli jokaisen varusteenpalasen enchanttaus kaikenlaisella eri taialla + niiden sekoittaminen/optimointi. Plus kaikki kikat, kuten efektin laittaminen kiinteän sijaan tyyliin 1-89 pts, ja sitten latomaan kunnes pamahti 88 pts arpakoneesta ;)

Ja Boots of Blinding Speed + 100% Immune to Magica for 1 sec <3

Plussaa nyt kuitenkin siitä, ettei Skyrim ole turhan helppo kun vaikeutta vääntää hiukan sopivampaan suuntaan. Ei läpijuoksu kuten Oblivion, mutta saa sitten nähdä jos menee väärään alueeseen "liian myöhään" pelissä (vrt. K'vatch @ clev 25+)..
Leatherman
22.02.2012 10:43:39 (muokattu 22.02.2012 10:47:13)
Torniojaws:
Ja Boots of Blinding Speed + 100% Immune to Magica for 1 sec

Ovelaa, en itse tuota älynnytkään kun kikkailin niin vähän enchanteilla. Renkkasin buutseja päälle/pois kunnes resistasin sen verran että ympäristöä näki hieman :P

Nyt supermodattua morrowia pelatessa kamoja on muutettu hieman (eräs peliä vaikeuttava modi). Bootseissa on 60sec +40 speed, ja 60sec blind. Chargeilla. Dispelli voisi poistaa Blindin (muttei speediä?) en oo vielä koettanut, kun en dispelliä hallitse.

Jostain syystä kuten edellisellä pelikerralla, jonka savet häipyi bittiavaruuteen, peli alkaa nousemaan siiville nyt levelin 12 saavutettua. Alku on haasteellista, kun kuolee kaikkialle, hemmo juoksee kuin tervassa, tavaraa ei jaksa kantaa nimeksikään, eikä osu mihinkään.
Nyt levitoidessa taivaalle ja ammuskellessa sieltä raukkoja, voiman tunto alkaa palaamaan :P
"Wisest men follow their own directions" -Euripides
ekikoo
26.02.2012 09:40:50
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
geeza
26.02.2012 12:43:28

BMF
12.09.2016 14:58:50
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 1660 päivää vanhaan aiheeseen!"

Kyllä.

Pelaileekos tätä enää tänä päivänä kukaan? Itse sain vasta hiljattain aikaiseksi ostettua Steamista tämän, kun piraattia oli kuulemani mukaan niin halkala modailla.

Steamista modian asentaminen on niin helppoa, että väkisinkin tulee kokeiltua kaikenlaista - vaikkaki vasta 4-5 modia on tällähetkellä käytössä. Taisteluista tulee aikalailla brutaalimpia, kun lisäilee sinne extra-verimäiskeet, ja Climate-lisärillä saa parisen sataa ilmastomuutosta lisäiltyä. Niinjoo ja pitihän se Starkien Valyrian-miekkakin käydä tekemässä + mennä naimisiin sen kuuman vampyyri-eukon kanssa. ;P

Hyvä ja piristävän erilainen fantasiaroolipeli, kun itselläni edellinen mihin meni tuhottomasti pelitunteja oli Diablo 2 ja sen lisäosa. :) Yhtään Diabloja kuitenkaan väheksymättä.
Beat your dick like it owes you money.
santakasa
12.09.2016 16:23:58
Iteltä jäänyt noi modit ihan kokonaan väliin. Varmaan antavat paljon lisää. Pelailen just liskomiehellä, Reptiliaani Keijo. Oon sellainen pitkäkyntinen liskojen yön liskovelho. Hauska peli tämä on!
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)