Aihe: Pientä komboa tai mallintavaa "kotivahvistimeksi" (seuraavista)?
1 2
Hi-Power
01.01.2012 17:29:08

Stone: Hyviä vaihtoehtoja, hyviä ideoita...

Ei kukaan täällä ole sattumoisin kokeillut tuota Boss ME-25 multiprossua, kun ei ole mitenkään noteerattu? Ei ainakaan veisi juurikaan tilaa, löytyy loop toiminto 38 sekuntia (johon voi tehdä useita päällekkäisäänityksiä) ja aika edullinen vaikka torilta. Vielä kun olisi ollut rumpukone niin avot! mikä treenikaveri vaikka yöllä.

On testattu ja käyttö on juurikin kotiharjoittelu olohuoneessa..mulla toimii ihan hyvin toki kuulokkeiden äänen sääto saisi olla jotenkin helpompi...
WanhaWetäjä
01.01.2012 17:47:16

http://www.youtube.com/watch?v=N4OQ … _q6AU&feature=player_embedded#!

Tosta! Demon perusteella ei paskempi saundi ja pienellä teholla!
Ja hintakin sopiva http://www.thomann.de/fi/yamaha_thr10.htm
MannihilatoR
01.01.2012 17:49:41

ite oon ajatellu jos hommais himatreenivahvariksi Fender G-Dec 15-skoben. .
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
Stone
01.01.2012 18:12:21

MannihilatoR: ite oon ajatellu jos hommais himatreenivahvariksi Fender G-Dec 15-skoben. .

Se voi ollakkin parempi valinta kuin pelkkä G-dec jr. , joka löytyy (itseasiassa se on tytön laulu/taustatreeni vahvariksi hommattu) ja josta saan oikeastaan vaan 1-2 mieleistä soundia ("crunchein" blackface mallinuksista tai se semi "crunch"). Aluksi pidin tosta styrkasta, mutta aika boximainenhan se soundi oikeastaan on.

Kyllähän toi Boss ME-25 kummittelee aikalailla käytännöllisyydessään, kun lähinnä myöhemmin illalla pääsee yleensä soittelemaan (kun pääsee), niin ei siihen silloin välttis komboa tartte, kuin vaan laite mihssä aux liitäntä, että voi tarvittaessa myös levyjen kanssa soittaa.
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Rg505bk
01.01.2012 18:55:03
Yksi "luova" vaihtoehto voisi olla keinokuorma/di-boksi tietokoneelle ja kaappimallinnus impulssein. Itse olen lähinnä hiljaiseen harjoitteluun ja biisien mukana soittamiseen käyttänyt em. systeemiä. Softana olen käyttänyt Reaperia, jossa on mukana kattavasti vst-plugareita ja se on ilmainen. Plugarien joukosta löytyy parikin pitchshifteriä, joilla on näppärä pudottaa esim. standardivireisiä biisejä (oma kitara on Eb-vireessä) niin että päälle soittaminen menee edes samassa sävellajissa...

Impulsseina olen käyttänyt Redwiren impulsseja sekä niiden miksaamiseen saman firman MixIr2 - plugaria näiden lisäksi vielä hieman kaikua Reverberate Le:n avulla. Tämä on ollut suhteellisen toimiva tapa soitella sillloin kun muu talon väki nukkuu ja jos tarvittava laitteisto löytyy niin ei välttämättä edes maksa mitään...
akuankkakomppi
01.01.2012 18:56:03
Stone: Kyllähän toi Boss ME-25 kummittelee aikalailla käytännöllisyydessään,

Torilla näyttää olevan yksi, hp. 100e.
sum ergo cogito
teemu-t-k
02.01.2012 20:34:54 (muokattu 02.01.2012 20:40:16)
Pienitehoiset ja "yksinkertaiset" putkivahvistimet joista saat särösoundit vain vääntämällä volat täysille unohtaisin suosiolla jos termi "koti" tarkoittaa kerros- tai rivitaloasuntoa.

Et tule saamaan noista naapurisovun puitteissa kunnon särösoundia ulos millään ja usein ne yksinkertaisemmat härvelit osaa lähinnä vain yhden tempun. Eli jos kyseinen vahvistin loistaa luukutettuna tai pienillä rosoilla ja kuulostaa kaikilla muilla säädöillä aneemiselta lelulta niin varaudu vihamielisiin ovenkoputuksiin tai siihen, että vahvistin on muutaman viikon sisään myynnissä ja uusi hakusessa. Se ei vaan toimi. Kliinien soundien toistoon joku halpisputkivehje on yleensä vielä ihan turha ostos. Kaikki Valvejunioria edes vähänkin muistuttavat roskat kiertäisin kaukaa; en ole ikinä ymmärtänyt mikä niissä viehättää.

Sellaiseen hiljaiseen kotisoitteluun poimisin enemmin minkä tahansa ok vehkeen jossa on toimiva etuastesoundi ja mastervola (oli se sitten putki tai transistorivahvistin). Jos noi puitteet on kunnossa niin joku jopa tyyliin satawattinen kolossikin voi olla ihan ok valinta jos siitä vaan saa ok:t äänet ulos inhimillisellä äänenvoimakkuudella. Tolla saralla on valinnanvaraa aika paljon mutta henk. koht. mieltymykset varmaankin kallistuisivat jonkin pikkuisen mallintavan puolelle, lähinnä siksi koska arvostan monipuolisuutta soundien ruuvailun suhteen ja siksi, että kottin tuntuisi turhalta kuljettaa mitään järkälemäistä full stackia. Esim. toi uusi Yamahan sarja vaikuttaa aika mielenkiintoiselta konseptilta. Vastaavasti vaikkapa Peavey Bandit tai Vypyri enemmin kuin joku 5W putkivahvistin jossa on lähinnä volume ja tone säätimet. Joku kliini vahvistin ja siihen sitten tukku pedaaleja, multiefekti, whatever toimii kanssa ihan yhtä hyvin. Kukin tyylillään.

Hiljasessa, naapuriystävällisessä soitossa en itse tottapuhuen edes pahemmin käytä vahvistinta. Kitara ei ole joko kiinni missään tai sitten multiefektissä kuulokeulostulolla varustettuna. Lattialta löytyy kyllä parikin 1/2W harjoitusvahvistinta mutta niistäkin lähtee kerrostaloeläjälle liikaa mökää silloin kuin soundit rupeaa kuulostmaan joltain muulta kuin aneemiselta pihinältä. Ja usein vahvistin valitettavasti tarvitsee sitä volaa, että siitä saa parhaimmat puolet irti. Luurit korvilla toi ei onneksi olekaan ongelma eikä mikään joten kannattaa oikeasti laittaa korvan taakse, että se toimiva kuulokelähtö voi olla kotitreenivahvistimelle loppupeleissä aika tärkeä ominaisuus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)