Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korvanapit IEM-systeemeissä
1 2
Sami_T
24.11.2011 01:21:29 (muokattu 24.11.2011 01:22:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo kauheesti lavapäässä heilunu, oon melko kujalla noista IEM-systeemeissä käytettävistä nappikuulokkeista ja tarvisin vähän osviittaa.
 
Tilanne on sellanen että eräässä asiakasbändissä osalla soittajista on IEM:t jo omasta takaa ja loput on käyttäny kulmamonitoreja. Nyt tarkoitus olisi päästä noista lopuistakin kulmamonitoreista eroon ja laittaa niille viimeisillekin soittajille napit korviin. Sovittiin että kalusto tähän tulee multa. Bändi soittaa aika perus-pop-rockia ja lavameteli on ehkä keskitasoa hieman alempana.
 
Ostin tarpeellisen kanavamäärän ew 300 IEM G3:aa ja nyt kysymys kuuluu että kun tossa on ainakin yksi soittaja joka ei oo eläessään napeilla vetäny niin mitenkä tota hommaa kannattaisi ruveta tarjoilemaan ettei poppari torppaa tätä hommaa heti alkumetreille. Oon antanu itselleni kertoa että ton ew300:n mukana tulevat IE4:t ei oo oo istuvuudeltaan eikä soundiltaan mitenkään erityisen häävit niin mitä siihen kannattaisi tilalle ostaa noin niinku alkuunsa.
 
Luulen että tässä vaiheessa on vaikea suostutella tota maksavaa tahoa teettämään valettuja luureja eli hyllytuotteilla pitäisi pärjätä ainakin alkuunsa.
 
Katselin tossa jotain Shuren nappeja niin siellä on sitä sleevea vähän joka lähtöön (flex, black foam, triple flange, yellow foam) ja noitakin osaa vielä kolmea eri kokoa.
 
Niin kun mulla on tosiaan poppari mikä ei ymmärrä noista napeista (vielä) tuon taivaallista niin millä tuotteilla ja miten tätä asiaa kannattaisi ruveta esittämään että mahdollisuus päästä ns. maaliin olisi mahdollisimman suuri.
 
Soundi- tai siis miksausteknisistä asioista ei oo siis kyse vaan siitä että saisi laakista sellaset napit mitkä pysyy mahdollisimman hyvin päässä, olisivat miellyttävät käyttää ja kuulostaisivat niin hyvältä kun tollaset "hylly"-napit nyt vaan voi kuulostaa. Tietenkin voin ruveta kokeilemaan (ja kokeilenkin) kaikkia noita itse mutta kun täällä tuntuu pyörivän ihmisiä jotka on noiden IEM-systeemien kanssa pelannu enemmänkin niin onko tossa jotain sellaisia hyväks havaittuja tuotteita ja/tai tapoja tehdä asioita.
 
Kakkoskysymys on noi ylläpitoasiat että onko niistä jollain jotain lausuttavaa.
 
Ja kolmanneksi vielä että sitten jos (kun) niitä valettuja nappeja ruvetaan teettämään niin onko siihen jotain vinkkejä että mitä kannattaisi ostaa ja mistä.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
LHU
24.11.2011 03:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.teknikmagasinet.fi/db.pl … nk=&artnr=110373&title=iear%20Z-90& Noilla on hyvä lähteä liikkeelle, hakkaa äänenlaadussa ja istuvuudessa senkut heittämällä, eikä todellakaan ole mikään superinvestointi heti alkuun.
 
jorma666
24.11.2011 11:50:42 (muokattu 24.11.2011 12:00:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylivoimaisesti parhaat ei-valetut luurit on mun mielestä UE:n triplefi 10. Kestää pitkään ja soundi on parempi kuin monella muulla valmistajalla. http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_ue_sf_10_pro_triplefi.htm
Saksan hinta näyttäis olevan ihan kohdallaan kun vertaa muihin valmistajiin. Muistaakseni noissa ja shureissakin tulee mukana valikoima erilaisia sovitteita joista voi valita mieleisen, ja sitten tilata lisää varaosia. Useimmat mieltyy foameihin. Shuren foam sovitteet kestää ehkä keikan - kaks, UE:n sovitteella vetelee useamman keikan. Eli saa niitä ison satsin varata joka tapauksessa.
 
Parhaiten päässä pysyy valettu kuuloke. Eri valmistajilla on tarjolla ratkaisuja. Käsittääkseni ainoa joka tekee kauppaa suoraan Suomessa on Kuulotekniikka, joka myy brittiläistä ACS-luuria. http://www.kuulotekniikka.com/?sivu … acs_melusuojaimet_ja_korvamonitorit
Tästä mulla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, mutta olen kuullu firman toiminnasta kehuja.
 
Ongelma noissa valetuissa kuulokkeissa on että niitä on hankala testata ja vertailla, kun se tarvis aina sen omaan korvaan tehdyn luurin. Kohta joku sanoo että Ultimate Ears on paras, mutta väittäisin että sillon ei oo paremmasta tietoa, vaikka ihan hyviä nekin on. Semmoseen erilliseen valettuun sovitteeseen ja kuulokkeeseen en lähtis, sekin on kokeiltu ja ei oo hyvä. Tämän hetken lippulaiva tuntuu olevan JH Audion paras (kallein) malli, mutta nekin joutuu tilaamaan Jenkeistä kuten myös esimerkiksi Ultimate Earsin. Muotti otetaan toki Suomessa ja se sitten lähetetään eteenpäin. Hintaa tämmösellä operaatiolla on noin 1000 euroa, aikaa saa varata toimituksineen kuukauden verran. Mutta on ne sitten hyvätkin. Kun tosissaan alkaa tekeen hommia niin kannattaa satsata. Hyvä langaton ja hyvät kuulokkeet on kuitenki lopulta halvemmat kuin 1 kanava laadukasta kulmamonitoria.
 
Ylläpidosta sanon sen verran, että kannattaa putsata. Antiseptinen (hajusteeton!) pyyhe on pieni satsaus siihen ettet saa korvakäytävään tulehdusta. Nimimerkillä puoli vuotta se vaivas ja vähän väliä joutu korvaa huuhteleen. Luurin mukana tulevalla työkalulla ottaa enimmät vahat pois kuulokkeen sisältä. Piuhat noissa ainakin mulla ja monilla muilla hajoaa ensin, että niitä voi olla varalla. Sekä joku järkevä säilytys/kuljetusratkaisu.
 
we call it music - they call the cops
ÄM
24.11.2011 13:38:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta puolesta voin vaan sanoa sen, että mikään noista vaahtotulpista tai jostain yks osaisista kumitulpista ei pysy mun päässä.
Sen sijaan 3 osainen "joulukuusitulppa" pysyy kuin tikku paskassa. Kestää myös lukuisia keikkoja, pesee vaan välillä.
 
Jos ei jätkät oo koskaan pitäny moisia, hae noita Technik Magazinetin luureja parit, ihan että pääsee poijaat koittamaan, miten pelittää. Hommaa sit tyyriimpää, jos niissä on jotain napinaa, johon kenties laadukkaammilla saadaan parannusta.
 
Ei oo kyllä paha hinta ja näkyis olevan kuuset, joskin 2-osaiset, meikä hakee ihan kokeilun vuoks tommoset, kun ohi meen seuraavaks.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
rintapek
24.11.2011 14:08:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Omasta puolesta voin vaan sanoa sen, että mikään noista vaahtotulpista tai jostain yks osaisista kumitulpista ei pysy mun päässä...
 
Sama vika Rahikaisella. Ittellä toimii päässä pysymisen kannalta parhaiten semmoiset "kaupan halpisnapit", mis on korvan taakse menevä sanka. Nappipiuha sit niskan takaa paidan tai takin alta vyöklipsiin jättäen ketunlenkkiä takaraivolle.
Haittapuolena on se, kun käyttää rillejä, niin korvalla on kaksi sankaa. Sopii ja pysyy, mut ahdasta on.
 
One kind of music only - the good kind
jorma666
24.11.2011 15:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Omasta puolesta voin vaan sanoa sen, että mikään noista vaahtotulpista tai jostain yks osaisista kumitulpista ei pysy mun päässä.
Sen sijaan 3 osainen "joulukuusitulppa" pysyy kuin tikku paskassa. Kestää myös lukuisia keikkoja, pesee vaan välillä.

 
Totta, unohdin tuon joulukuusioption. Kyse on vaan siitä mikä kellekin tuntuu mukavimmalta. Valettua ei silti voita mikään.
 
we call it music - they call the cops
Sytem
24.11.2011 17:41:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä oon huomannut että todella harvat napit valettuja lukuunottamatta pysyy mun korvissa ilman kikkailua.
 
Kikka jolla melko monet napit mulla pysyy, on johdon kiertäminen yläkautta korvan takaa ja niskan takana kiristys. Tän hetkisissä toi kiristys taitaa olla pätkä sähköteippiä kiedottuna putkeksi johtojen ympärille, liimapuoli johdosta poispäin.
 
Tää on jostain paremmista napeista kopioitu ajatus toteutettuna parinkympin Senkkuihin.
 
ÄM
25.11.2011 07:14:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haha, tuli tosta teipistä mieleen, että aikanaan muistan teipanneeni napit korviin, roudarinteipillä, kunnes löysin vihdoin nää kuusitulpat, jotka pysyy. Oli aika ilkee keikan jälkeen repästä ne pois.
 
Mä käyn tänään hakemassa noi Technick Magazinetin luurit ja koitan vielä illalla keikalla. Pistän huomenissa arviota, miten pelitti.
Vertailukohdat on toki vähän heikolla pohjalla:
Tän hetkinen Sonyn puhelimen mukana tullut kuuloke malli, höystettynä Shuren kuusitulpilla, on todella jees soundiltaan. Sitä olen verrannut Kosseihin ja muihin peruskuulokkeisiin, sekä myöskin muutamaan Shuren malliin, en nyt muista tarkaan mitä olivat. Mutta pointti se, että ei ole niiden voittanutta tullut vastaan, tällä otannalla; selkeä erotteleva soundi ja tymäkkä basso (moni vertailukohde ollut juurikin basson osalta säälittävän ohut, tai sit mutainen).
 
Katotaan, miltä maistuu.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
ÄM
26.11.2011 20:34:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paskat,
oli varastosaldovirhe, olivatten loppu nuo Teknik Magazinetin napit. Ens viikolla paremmalla onnella.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
pitk
29.11.2011 11:18:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenelläkään havaintoa, mistä saisi UE-nappeihin joulukuusisovitteet? Toimii meikäläisen korvaan ylivoimaisesti parhaiten.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Einherjar
30.11.2011 05:11:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Kenelläkään havaintoa, mistä saisi UE-nappeihin joulukuusisovitteet? Toimii meikäläisen korvaan ylivoimaisesti parhaiten.
 
Ennenmuinoin niissä tuli mukana sellaiset "kaksiosaiset silikoonikuuset" jotka oli loistavia minunkin korvalle. Ilmeisesti XL oli kokomerkintänä.
Pitkään aikaan ei ole niitä näkynyt missään, kun olen itselle yrittänyt niitä metsästää. Loistava homma olisi, jos näitä jostakin vielä saisi järkevästi.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
ÄM
16.12.2011 07:12:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Paskat,
oli varastosaldovirhe, olivatten loppu nuo Teknik Magazinetin napit. Ens viikolla paremmalla onnella.

 
Ai nii, sain ne jo aikanaan.
Ei ollu saldovirhe vaan myyjän puusilmä. No ei se mitään.
 
Ei paha ei paha...
Tietenkään yksikään mukana tulleista tulppamalleista ei mun korvaan sopinu, edes kuusi. No pistin suoraan shuren kuuset kiinni.
 
Verrattuna Sonyn nappeihin, joihin olin siis tyytyväinen:
- Botne parempi; yhtä vahva, mutta puhtaampi ja erottelevampi.
- Yläpäässä enempi kirkkautta ja erottelevuutta
- Keskialue ja yleisfiilis hiukan muroisempi, ei niin smooth, kuin Sonyssa, mutta ei haittaa.
- Herkemmät, volaa tulee enempi, samalla lähtötasolla.
 
Taidampa vetää näillä.
 
Kaks isoa plussaa myös, tuli hyvä pikkukotelo mukana ja piuha on sopivan mittainen, toisin kuin Sonyssa, johon tartti aina jatkon.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
avl
24.12.2011 14:03:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Kenelläkään havaintoa, mistä saisi UE-nappeihin joulukuusisovitteet? Toimii meikäläisen korvaan ylivoimaisesti parhaiten.
 
Pitk.

 
UE ei taida niitä (tarkoituksella?) tehdä mutta uskoisin shuren kuusien sopivan myös UE 10:n, ainakin pienellä modauksella. Netti tarjoaa jonkinlaista vihjettä shuren kuusien modaamisesta UE 5:een, joten saattaisi ne sitten sopia myös UE 10:n. Onkohan kukaan tätä kokeillut? Kolmen parin foamit maksaa n. 20e eikä käytettyä sellaista mielellään artistille tarjoile, joten pestävät silikonikuuset tai kaksiosaiset tulisi kyllä tarpeeseen. Muutenhan nuo UE 10:t on asialliset IEM-käyttöön vuokraushommissa.
 
santtus
25.12.2011 21:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin mun UE luureihin käyvät Sennheiserin foamit yms. sovitteet suoraan.
 
jirikoivuniemi
02.01.2012 16:29:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Törmäsin tähän ketjuun vähän myöhässä, mutta pakko kommentoida silti...
 
Hoidan Logitechin ja siten myös Logitechin omistaman Ultimate Earsin Suomen viestintää ja markkinointia. Sivubisneksenä välitän itsekin noita räätälöityjä Ultimate Ears -malleja (aiheesta lisää osoitteessa http://www.skaba.fi/uekustomoidut).
 
"Jossain netissä" on kerrottu, että nuo Sennheiseri "joulukuuset" ei ihan täysin istu ainakaan kaikkiin UE-malleihin, vaan ne "hölskyy". Itse en ole saanut noita "joulukuusia" käsiini, joten testitietoa ei aiheesta vielä ole. Jossain vaiheessa pitäisi kyllä koittaa, koska tätä on muuallakin puitu.
 
jorma666
02.01.2012 18:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jirikoivuniemi:
Hoidan Logitechin ja siten myös Logitechin omistaman Ultimate Earsin Suomen viestintää ja markkinointia. Sivubisneksenä välitän itsekin noita räätälöityjä Ultimate Ears -malleja (aiheesta lisää osoitteessa http://www.skaba.fi/uekustomoidut).

 
Hei,
Hieman asiaa sivuten kiinnostaisi tietää kuinka ajan tasalla tuo UE:n sivuilla oleva client list on? Selasin hetken nettiä ja huomasin että UE:n asiakaslistalla on artisteja joilla on edustussopimus toisten valmistajien kanssa. Eli onko listalla vaan artisteja jotka on joskus käyttäneet UE:n tuotteita, vai millä perusteella tuommoselle listalle "pääsee"?
 
we call it music - they call the cops
stnprkl
02.01.2012 19:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jirikoivuniemi: Törmäsin tähän ketjuun vähän myöhässä, mutta pakko kommentoida silti...
 
Hoidan Logitechin ja siten myös Logitechin omistaman Ultimate Earsin Suomen viestintää ja markkinointia. Sivubisneksenä välitän itsekin noita räätälöityjä Ultimate Ears -malleja (aiheesta lisää osoitteessa http://www.skaba.fi/uekustomoidut).
 
"Jossain netissä" on kerrottu, että nuo Sennheiseri "joulukuuset" ei ihan täysin istu ainakaan kaikkiin UE-malleihin, vaan ne "hölskyy". Itse en ole saanut noita "joulukuusia" käsiini, joten testitietoa ei aiheesta vielä ole. Jossain vaiheessa pitäisi kyllä koittaa, koska tätä on muuallakin puitu.

 
Ja nyt kun on tälleen saatu suora keskusteluyhteys nykyisen maahantuojaan ainakin välillisesti niin mun kysymys kuuluukin et onko verkkokauppa.com ainoo, mistä noit UE:n tuotteita saa hyllystä tällä hetkellä Suomesta ja mistä varaosia saa ostaa eli esmes piuhoja noihin. Ja mua kiinnostaa lähinnä Triple.Fi 10:t, koska ittellä on just noi (nii ja sit vitoset, mut niitähän ei enää valmisteta) ja ne piuhathan ei mitään ikuisia oo. Pari vuotta maks. kestää mulla letkut. Ja mites noi custom-sarjan kaapelit, saako niitä mistään suomesta suoraan hyllystä vai ovatko tilauskamaa edelleen.
 
Kiitos
Viltsu
 
Viltsu audiokantaja
AnttiR
03.01.2012 03:30:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tilannut suoraan tehtaalta jenkeistä. Thomannilta niitä saa myös. Sellainen lisähuomio täytyy mainita että parisen vuotta sitten vaihtui luurin liittimen malli, joten kannataa mainita minkä ikäisiin custom luureihin on kaapeleita tilaamassa.
 
Mun pitäis tilata laulubändille parit varakaapelit lisää kun niitä on jokunen mennyt. Voidaan tehdä kimppatilaus samalla jos löytyy kiinostuneita. Voin hoitaa käytännön säädöt.
 
AnttiR
 
jirikoivuniemi
11.01.2012 11:50:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitin täällä aiemmin, että Sennheiserin "joulukuuset" eivät sovi ainakaan kaikkiin UE-vakiokuulokkeisiin. Sain nyt käsiini Orelo Oy:n myymiä ER-20-kuulosuojaimia, joissa on "joulukuuset" tulppina. Ainakin ne "joulukuuset" toimivat suoraan UE700-, UE600-, UE350- ja TripleFi 10 -mallien kanssa. Ainakin siis yhdet "joulukuuset" on nyt menestyksekkäästi todettu toimiviksi. Toki näissäkin on eroja, mutta ainakin testaamani kappaleet venyvät ja paukkuvat sen verran, että sopivat useisiin erikokoisiin kuulokkeisiin.
 
vhaivala: client list on käsittääkseni lista tunnetuista käyttäjistä, jotka ovat antaneet luvan käyttää heidän nimeään asiakkaana. Kysyn UE:lta miten listalle pääsee - tähän mennessä ollut kovin jenkkivoittoinen lista... Kenet haluaisit listoille? (jos et halua julkisesti sanoa, niin minut tavoittaa myös emaililla osoitteesta jiri@visionist.fi)
 
stnprkl & AnttiR: Verkkokauppa.com ei ole ainoa paikka, mutta taitaa olla tällä hetkellä paras valikoimaltaan. Muita paikkoja on mm. Stockmann, Prisma ja muistaakseni Expert. Kaikkia malleja ei tietysti ole kaikissa myymälöissä...
 
Custom-varaosia kannattaa kysellä minulta suoraan. Vakiotulppiin saa varaosia tilattua täältä: http://www.logitech.com/en-roeu/349/6423?pcid=4872
 
arig
11.01.2012 14:17:07 (muokattu 11.01.2012 14:22:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ollut musakuuntelussa ja monitorinappeina Klipsch S4:t. Normikuuntelussa sienimalliset väljemmät tulpat ja monitorihommiin joulukuuset. Molempia tulppia tulee mukana. Itselle istuu hyvin ja ääni mielyttävä jopa normi musakuunteluun. Luureja ja kuusia erikseen Verkkokaupasta.
 
http://www.klipsch.com/image-s4-black-in-ear-headphones
 
-Turn Me Up!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «