Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: THD Univalve
1
hapo
01.01.2012 08:56:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi saada midleä sekä trebleä vaimenttua. Olisikko ehdotuksia. Kaiuttimena on Celestion Gold. Erillaisia pääteputkia olen kokeillut. Kuuluko tuo vahvarin ominaisuuteen, vai saako soundia pehmennettyä putkia vaihtamalla.
 
GrooverMan
01.01.2012 10:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapo: Pitäisi saada midleä sekä trebleä vaimenttua. Olisikko ehdotuksia. Kaiuttimena on Celestion Gold. Erillaisia pääteputkia olen kokeillut. Kuuluko tuo vahvarin ominaisuuteen, vai saako soundia pehmennettyä putkia vaihtamalla.
 
Ilmeisesti vahvistimen säätimiä kääntelemällä ei pääse hyvään lopputulokseen?
 
En tunne vahvistinta lainkaan, mutta youtube-klippejä tsiigaamalla ei ainakaan tullut vaikutelmaa mitenkään piikikkäästä tai ohuesta saundista. Celestion Goldin pitäis olla hyväsaundinen elementti. Onkohan vahvistin muuten sitten kuosissa? Vertaapa joihinkin youtube pätkiin, onko sun saundis jotenkin totaalisen poikkeava niistä? Tässä yks esimerkki jossa saundaa todella hyvältä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=gX9MPmXxLy0&feature=related
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
hapo
01.01.2012 10:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistin on kyllä kunnossa. Yksikelaisilla mikeillä on tuo ongelma. Kyllä säätimiä on pyöritelty.
 
PLO
01.01.2012 13:50:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Univalve ollut kahdeksan vuotta aktiivikäytössä. Perusolemukseltaankin tuo on vähän kirkkaaseen kallellaan, mutta toisaalta botneakin löytyy vähintäänkin riittävästi. Ekana tuli mieleen, mikä kitara ja millä mikeillä ongelma ilmenee. Tuo on nimittäin aikas armoton jos on kovasti yläpäävetoinen kitara/mikki yhdistelmä, niin oikein mitään muuta ei ole tehtävissä, kuin vaihtaa kitaraa tai vahvistinta :) Mulla oli joskus RT singnature strato ja se piti hävittää juurikin tuon ongelman takia. Nykyisellä 60-luvun stratolla soi mahtavan paksusti ja sävykkäästi.
 
hapo
01.01.2012 14:20:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suhr classic ja Ruokangas V.S.O.P strato. Ei saundi nytkään huono ole mutta kun sais tuota keskialuetta sekä trebleä vaimennettua. Jäsen PLO mitkä putket sinulla on masinassa kiinni. Onko mahdollista saada tuota roll kanavaa voimakkaammaksi, tuossa rock kanavassa kyllä riittää meteliä.
 
PLO
01.01.2012 14:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei pitäisi varmastikaan pitäisi olla kitaroista kiinni. Mulla on vakiintunut putkiksi Telefunken ECC81, Telefunken ECC83 ja päätteessä NOS Mullard EL34 tai Sylvania 6L6 (oikeasti enemmänkin 6V6). Roll inputti on tosiaan melko vaimea ja en minä sitä käytännössä ikinä käytäkään. Rock taas on vähän liiankin gainikas ja sillä olen tuota vähän kompensoinut miedommalla input putkella. Voi olla niinkin, että ihan henkilökohtaisista mieltymyksistä johtuen sinusta kuulostaa vain liian kirkkaalta, siinä kuin minusta sopivalta. Oliko tuo youtube klippi kaukanakin omistasi? Mitä kaappia ja millä elementeillä muuten käytät?
 
hapo
01.01.2012 15:35:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaappina on Monster jossa sisällä on 12" Celestion Gold. Kyllä tuossa youtube pätkässä on mielestäni miedompi midle.
 
harryk
01.01.2012 15:46:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa kokeilla vahvaria myös jollain toisella kaiuttimella. Celestion Gold on tunnetusti uutena erittäin kireänkuuloinen ja vaatii kymmeniä tunteja sisäänsoittoa ennenkuin sen saundi aukeaa ja pehmenee. Gold ei myöskään toimi kovin hyvin rankoilla särösaundeilla omien kokemusteni mukaan.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
PLO
01.01.2012 15:52:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harry ehtikin jo vastaamaan, mutta tosiaan kannattaa ehdottomasti kokeilla jotain toista kaappia/elementtiä. Itsellä on 2x12 ladattuna TT ceramiceilla , mutta kaikki muutkin keraamisilla elementein varustetut kaapit ovat toimineet hyvin. Alnicoilla en oo edes kokeillut, mutta voisi olla hyvinkin syy ongelmiisi.
 
hapo
01.01.2012 16:15:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluetone Dusty Roadin kanssa tuo kaappi toimii mainiosti. Blues meininkillä mennään eli ei mitään mättöä. Tuo THD on minulle vielä uusi tuttavuus ja ei ole vielä auennut. Tuosta roll kanavasta kyllä tykkään mutta kun se on niin kovin hiljainen verrattuna roll kanavaan. Onneksi löytyy tuo Bluetone mikä on kyllä mainio peli.
 
hapo
01.01.2012 16:49:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitin siis että roll kanva on niin kovin hiljainen rock kanavaan nähden.
 
Terry Pantheras
02.01.2012 21:43:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilepa Celestion g12-65 elementtiä. Multa saattaisi yksi joutaa testin pyöräytykseenkin...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «