Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mesa MarkIV ja Triaxis
1
hevikukko
30.12.2011 00:49:42 (muokattu 30.12.2011 01:02:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kovasti kuumottelisi vaihtaa MarkIV nuppi Triaxikseen Stereo Rigin saamiseksi. Onko tuon Triaxiksen soundi MKIV tasolla Lead ja Clean puolelta? Kannattaako luopua MKIV:stä saadakseen Stereo Rig helpommin? Triaxis sisältää paljon mahdollisuuksia, mutta mites häiriöt ja huminat verraten lähes äänettömään MKIV:ään? Joka tapauksessa luulisi TA:n olevan loistava soundeiltaan ja kelpaa soittoihin. Nyt olen kahden vaiheilla..
 
Päätevahvistimeksi 20/20, 2:fifty, 50/50, 2:90 Simul Class.....mitä näitä nyt on...50W riittää kyllä taatusti omaan käyttööni, mutta headroom ei oo pahaksi ikinä :D
 
Olisiko kenelläkään tiukassa paketissa faktaa antaa edellämainittuihin kysymyksiin?
Kiitos etukäteen herrat =)
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
ReBeat
30.12.2011 00:58:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

missä sä asut tuu hakemaan pariks viikoks lainaan ja testaat. sitten annat sen markin mulle lopuks
 
hevikukko
30.12.2011 01:06:35 (muokattu 30.12.2011 01:09:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: missä sä asut tuu hakemaan pariks viikoks lainaan ja testaat. sitten annat sen markin mulle lopuks
 
Heheh!
Kiitos tarjouksestasi, mutta olisiko osviittaa mun kysymyksiin näin alkuunsa? Tuosta IV:sta en ihan näin helpolla luovu....siellä jo kuolataan peerskelesssss :D
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
thejmh
30.12.2011 02:14:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se triaxis niin ihmeellinen laite ole, ite pitäisin sen mark IV:n. Itse en ainakaan saanut siitä niin maukkaita saundeja kuin kunnon nupista. Käytössä oli 2:90 pääte.
 
juikkipuikki
30.12.2011 03:36:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thejmh: Ei se triaxis niin ihmeellinen laite ole, ite pitäisin sen mark IV:n. Itse en ainakaan saanut siitä niin maukkaita saundeja kuin kunnon nupista. Käytössä oli 2:90 pääte.
 
Itsellä ei ole triaxista ollut, mutta juuri tällaisen kuvan olen kanssa saanut laitteesta. Ei yllä MarkIV:n täydelliseen lead-soundiin :)
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
hevikukko
30.12.2011 12:22:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thanks boys ensimmäisistä vastauksista. Laitan käsijarrua päälle hetkeksi ja selvittelen Stereo-mahdollisuuksia, erilaisten sateliittivahvistimien suhteen. Tämähän on taas mielenkiintoista jälleen kerran ja on taas jotain uutta mikä vie eteenpäin.
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Tinippa84
30.12.2011 14:18:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelkän stereokuvan saamiseks ei välttämättä kannata vaihtaa, mutta Triaxis tarjoaa muutakin hyvää kun vaan Mark saundit. Esim. triaxiksen Rectifier kanava on mahtava!
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Shredator
30.12.2011 15:04:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elä ny sss...Pidät vaan sen Markin ja ostat kaveriksi Triaxisen, jos se pitää välttämättä saada. Ei ole MK IV:n voittanutta. Myin Mark Viitosenkin pois, kun IV oli niin ylivoimaisesti parempi. Sen vahvarin kanssa Mesa teki vain jotain todella oikein.
 
Nomen est omen.
Vladi
30.12.2011 20:30:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Elä ny sss...Pidät vaan sen Markin ja ostat kaveriksi Triaxisen, jos se pitää välttämättä saada. Ei ole MK IV:n voittanutta. Myin Mark Viitosenkin pois, kun IV oli niin ylivoimaisesti parempi. Sen vahvarin kanssa Mesa teki vain jotain todella oikein.
 
Ei ja kyllä. ;)
 
Itse olen Mark V:tä kaupitellut jo 2kk. Kaikista mainospuheista huolimatta se ei sisällä Mark IV:tä, vaan alkuperäinen kuulostaa mielestäni paljon paremmalta.
 
Toisaalta Mark V:n säätämisen helppous ja cleanit on niin eri maailmasta neloseen verrattuna, että jokainen ostaja joutuu puntaroimaan näitä juttuja kohdallaan.
hevikukko
30.12.2011 21:20:04 (muokattu 30.12.2011 21:37:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ison 4x12 Rectokaapin muutan kahdeksi 2x12 laatikoksi ja sitten mitä....minkä ihmeen päättärin saan laitettua Markin kaveriksi jotta saan tuon Stereon aikaiseksi? Käykö useampi vaihtoehto tähän tarkoitukseen?
Ei noita Satellite 60 nupikoita hirveemmin maastossa näy. En uskalla vielä luopua IV:sta ja Axe FX II olisi ainoa varteen otettava vempule, mikäli siirryn takas tikitaali-räkkipeleihin. Pelkään vaan että menetän kauan etsityn Toneni jos alan hätiköimään. xD
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
ReBeat
30.12.2011 22:48:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mitä niinku tavottelet siltä stereolta? Stereo-efekteillä sen saa aikaiseksi. Kanavista pitää tulla jotenkin keskenään erilaista ääntä ulos. Kaiuilla voi saada äänikentän kuulostamaan avarammalta ja modulaatiot saa kunnolla vipattamaan stereona. Tai jos laitat kanaviin kaks erilaista kuivaakin soundia (periaatteessa tän vois aikaansaada myös lyömällä päätteeseen radikaalisti eri putket eri kanaviin), niin tollakin voi saavuttaa jotain mielenkiintoista.
 
tommiot
30.12.2011 22:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: No mitä niinku tavottelet siltä stereolta?
 
Mitähän vittua koko stereolla edes mahtaa tehdä jos bändissä on kaks kitaristia... Tietty voihan sitä muuten vaan harrastella jos huvittaa pistää kamoihin tolkuttomasti rahaa turhaan :)
 
kimurantti1
30.12.2011 23:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Mitähän vittua koko stereolla edes mahtaa tehdä jos bändissä on kaks kitaristia...
 
Ei yhtään mitään. Sen sijaan triossa tekee kovastikin, tuli kokeiltua toissapäivänä keikalla.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
hevikukko
30.12.2011 23:43:45 (muokattu 30.12.2011 23:46:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tuossa nauhoitettua just esim: Ping Pong delaytä Stereona studiossa mutta mixerillä saatiin kanavat oikein. Olis ihan nastaa kun kahdesta kaapista tulis suoraan vasen Ping ja oikeesta Pong kotikäytössä/livenä, niin ei tarttis enää kaivaa esim. mikitettäessä kanaviakaan. Kuulostaa oikeesti hyvältä. Mulla on käytössä TC G-Major ja hyvältähän se kuulostaa jo nyt isosta kaapista Monona, mutta kahdesta kaapista Stereona täydelliseltä. Onko väärin jos haluaa aidon Stereon kuulla?
Mitä noihin rahoihin tulee, ei tässä Kroisos Pennosia olla! On jo olemassa nuppi ja iso kaappi ja ison kaapin voi puolittaa kahdeksi pienemmäksi jotenkin, vaikka 1x12 laatikoiksi tekemällä kauppaa. G-Majorissa on jo valmiiksi kaksi inputtia ja Outputtia, joten miksi en hyödynnä niitä?
 
Edelleen on vastaamatta kysymykseeni, toimiiko MarkIV:n kanssa jokin muu päättäri kun Satellite 60? Voinko käyttää melkeen mitä vaan päättäriä jossa on Return Loop tai jotain, jotta saisin testattua tuota? Eikö kenelläkään ole kokemusta Mesan nupin Stereoittamisesta?
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
kimurantti1
30.12.2011 23:47:06 (muokattu 30.12.2011 23:49:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Edelleen on vastaamatta kysymykseeni, toimiiko MarkIV:n kanssa jokin muu päättäri kun Satellite 60? Voinko käyttää melkeen mitä vaan päättäriä jossa on Return Loop tai jotain, jotta saisin testattua tuota? Eikö kenelläkään ole kokemusta Mesan nupin Stereoittamisesta?
 
Mä tota stereosetuppia kokeilin nimenomaan Mark V:lla muutaman eri vahvistimen kanssa. Toiseksi vahvistimeksi käy mikä vaan, jossa pääset päätteeseen suoraan sisään. Eihän se sun Mesa mistään tiedä, että onko siellä saman merkkinen laite toisella puolella. :-)
 
Kantsii kuitenkin varautua siihen, että systeemi ei ole täysin ongelmaton. Käytännön ongelmiksi voi muodostua mm. seuraavia:
 
- maalenkki
- vahvistimet eri vaiheessa
- volumetasojen säätö balanssiin, jos toisessa vahvistimessa ei ole efektilenkin jälkeen tulevaa masteria jne.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
hevikukko
30.12.2011 23:49:26 (muokattu 31.12.2011 00:10:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Mä tota stereosetuppia kokeilin nimenomaan Mark V:lla muutaman eri vahvistimen kanssa. Toiseksi vahvistimeksi käy mikä vaan, jossa pääset päätteeseen suoraan sisään. Eihän se sun Mesa mistään tiedä, että onko siellä saman merkkinen laite toisella puolella. :-)
 
Hienoa kuulla!!! Tätä hain takaa ja nyt alkaa aueta vastaus. Kiitos Kimurantti sulle tästä vihjeestä ;) +
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
VIPMetal
30.12.2011 23:53:37 (muokattu 30.12.2011 23:54:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Tuli tuossa nauhoitettua just esim: Ping Pong delaytä Stereona studiossa mutta mixerillä saatiin kanavat oikein. Olis ihan nastaa kun kahdesta kaapista tulis suoraan vasen Ping ja oikeesta Pong kotikäytössä/livenä, niin ei tarttis enää kaivaa esim. mikitettäessä kanaviakaan. Kuulostaa oikeesti hyvältä. Mulla on käytössä TC G-Major ja hyvältähän se kuulostaa jo nyt isosta kaapista Monona, mutta kahdesta kaapista Stereona täydelliseltä. Onko väärin jos haluaa aidon Stereon kuulla?
Mitä noihin rahoihin tulee, ei tässä Kroisos Pennosia olla! On jo olemassa nuppi ja iso kaappi ja ison kaapin voi puolittaa kahdeksi pienemmäksi jotenkin, vaikka 1x12 laatikoiksi tekemällä kauppaa. G-Majorissa on jo valmiiksi kaksi inputtia ja Outputtia, joten miksi en hyödynnä niitä?
 
Edelleen on vastaamatta kysymykseeni, toimiiko MarkIV:n kanssa jokin muu päättäri kun Satellite 60? Voinko käyttää melkeen mitä vaan päättäriä jossa on Return Loop tai jotain, jotta saisin testattua tuota? Eikö kenelläkään ole kokemusta Mesan nupin Stereoittamisesta?

 
Tää nyt tulee vähän arvaamalla, mutta ainakin Petruccilla taitaa olla toinen nuppi, josta käyttää vaan pääteastetta stereon tekoon. Mutta eiköhän tuohon käy mikä tahansa pääte. Jos Mesassa meinaisit pysytellä (suurimmassa osassa putkipäätteitä), niin sitten toinen kanava päätteestä jää käyttämättä, mutta tokkopa sekään mitään haittaa. Ainakin tulis erilaista soundia esim. 2:50 päätteellä ja ton Markun päätteellä stereona.
 
G-majorin toisesta outputista vaan vedät piuhalla päätteen inputtiin. Thät's it. Ja kaappiin pääte kiinni. Kyllä nuo stereoefektit toimii ihan kivasti vaikkapa stereokaapissa. Itse ainakin koin täyteläisempänä entisen soundini, jolloin vedin stereona. Nyt G-major on loopperin takana ja tulee monona. Mutta on vaan pakko saada se G-major välistä pois komppisärösoundissa. =)
 
E: Hidas
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
hevikukko
31.12.2011 00:10:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Tää nyt tulee vähän arvaamalla, mutta ainakin Petruccilla taitaa olla toinen nuppi, josta käyttää vaan pääteastetta stereon tekoon. Mutta eiköhän tuohon käy mikä tahansa pääte. Jos Mesassa meinaisit pysytellä (suurimmassa osassa putkipäätteitä), niin sitten toinen kanava päätteestä jää käyttämättä, mutta tokkopa sekään mitään haittaa. Ainakin tulis erilaista soundia esim. 2:50 päätteellä ja ton Markun päätteellä stereona.
 
G-majorin toisesta outputista vaan vedät piuhalla päätteen inputtiin. Thät's it. Ja kaappiin pääte kiinni. Kyllä nuo stereoefektit toimii ihan kivasti vaikkapa stereokaapissa. Itse ainakin koin täyteläisempänä entisen soundini, jolloin vedin stereona. Nyt G-major on loopperin takana ja tulee monona. Mutta on vaan pakko saada se G-major välistä pois komppisärösoundissa. =)
 
E: Hidas

 
Just. Täytyy kokeilla jollain vempaimella ja kytkeä vaan oikein nuo piuhat. Thanks sullekin superhienosta vastauksestasi. +
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «