Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lick Library - Boss Pedals - Which Ones To Buy
1 2
Thimann
30.12.2011 12:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen kyllä tätä dvd:tä! Käydään siis läpi Suurin osa bossin pedaaleista itseasiassa melkein kaikki :D mm. Distorsionit, Overdrivet, Delayt, Chorukset, Wahit, Acoustic Simulatorit, Tremolot.. Melkein kaikki ja todella laajasti! Auttoi minua boss- pedaalien valinnassa. Suosittelen :)
 
McNulty
30.12.2011 12:32:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta Bossit ovat sen verran yleisiä rasioita, että niitä löytää lähes jokaiselta paikkakunnalta missä on kitarakauppakin. On siis helppoa käydä ihan itse testaamassa ja tekemässä päätöksiä :)
 
Ei sillä, onhan videot ja muut ihan kivoja "tukipilareita" omille valinnoille ja päätöksille.
 
If you ain't first, you're last!
lonelyplayer
30.12.2011 18:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli tosi korrektisti sanottu :) Mun mielestäni lähinä spedujen" Pirkka tuote"...
 
Ei silti, ainakin loopperi ja viritin erittäinkin hyviä.
 
Vladi
30.12.2011 20:27:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Oli tosi korrektisti sanottu :) Mun mielestäni lähinä spedujen" Pirkka tuote"...
 
Ei silti, ainakin loopperi ja viritin erittäinkin hyviä.

 
Vähän samoja fiiliksiä. TU-2 on kaikessa suosiossaan mielestäni aika paska viritin. Itselläni meni ainakin hermot sen epätarkkuuteen ja ja siihen ainaiseen hakemiseen, vaikka soittaisi samaa kieltä minuutin putkeen.
 
Toisaalta esim. eräs vihreä Bossin tremolo kuulostaa upealta hyvän akkarin kanssa ja SD-1 on mielestäni yksi niistä legendaarisista säröttimistä, varsinkin kaikkinen modauksineen.
Midrange
30.12.2011 20:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Vähän samoja fiiliksiä. TU-2 on kaikessa suosiossaan mielestäni aika paska viritin. Itselläni meni ainakin hermot sen epätarkkuuteen ja ja siihen ainaiseen hakemiseen, vaikka soittaisi samaa kieltä minuutin putkeen.
 
Toisaalta esim. eräs vihreä Bossin tremolo kuulostaa upealta hyvän akkarin kanssa ja SD-1 on mielestäni yksi niistä legendaarisista säröttimistä, varsinkin kaikkinen modauksineen.

 
Mikäs on tuota bossin omaa huomattavasti tarkempi viritin? on tässä nimittäin hakusessa kunnon viritin
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Vladi
30.12.2011 20:36:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Mikäs on tuota bossin omaa huomattavasti tarkempi viritin? on tässä nimittäin hakusessa kunnon viritin
 
No TU-3 on muistaakseni tarkempi kuin tuo kakkonen. Omia suosituksia on kuitenkin joko Korg Pitchblack tai TC Electronicin Polytune. Jälkimmäisen monikielivirittäminen ja todella hyvä tarkkuus(piisaa intonaatiosäätöihinkin) on kovia plussia. Toki kumpikin noista on true bypass, eli jos on kovasti pedaaleja laudassa, on hyvä olla edes yksi bufferoitu pedaali.
Tuhkis
30.12.2011 20:38:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Mikäs on tuota bossin omaa huomattavasti tarkempi viritin? on tässä nimittäin hakusessa kunnon viritin
 
Ääni Korgin Pitcblackille täältä.
 
Midrange
30.12.2011 20:41:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkeistä. Pitää valita jompikumpi noista kahdesta. Oisko tuo TC:n polytune todella tarkempi noihin intonaatiojuttuihin kuin Korgin vastaava?
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Antti1
30.12.2011 20:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Kiitos vinkeistä. Pitää valita jompikumpi noista kahdesta. Oisko tuo TC:n polytune todella tarkempi noihin intonaatiojuttuihin kuin Korgin vastaava?
 
Näyttötarkkuudeltaan ainakin. Siitä tosin on tullut jonkinverran vikapuheita vastaan netissä, Korgista ei juurikaan. Tiedän muutamankin hemmon vaihtaneen Polytunesta Pitchblackiin.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
blues guitar
30.12.2011 20:47:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Oli tosi korrektisti sanottu :) Mun mielestäni lähinä spedujen" Pirkka tuote"...
 
Ei silti, ainakin loopperi ja viritin erittäinkin hyviä.

 
Itse olen tyytyväinen BD-2 pedaaliin.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
juikkipuikki
30.12.2011 21:04:30 (muokattu 30.12.2011 21:07:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Vähän samoja fiiliksiä. TU-2 on kaikessa suosiossaan mielestäni aika paska viritin. Itselläni meni ainakin hermot sen epätarkkuuteen ja ja siihen ainaiseen hakemiseen, vaikka soittaisi samaa kieltä minuutin putkeen.
 
Toisaalta esim. eräs vihreä Bossin tremolo kuulostaa upealta hyvän akkarin kanssa ja SD-1 on mielestäni yksi niistä legendaarisista säröttimistä, varsinkin kaikkinen modauksineen.

 
Samalla linjalla kanssa. TU2 ja NS2 on kyllä ihan käyttökelpoisia. Sit oon kans CS3 ihan läpällä heittäny lead-kanavan päälle välillä, lähtee Octavariumin fiilissoolot hyvin :) Mut muuten en kutsuis sitä ees kompuraks jos vaikka vertaa johkin keeleyn tai carl martinin kompuroihin.
 
E: Sitten toi ML2(metalcore) on kans ihan ok ollut kaverin Peavey classic 50:n kanssa.
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Jone the Bone
30.12.2011 21:37:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on useitakin Pomon pedaaleita, ja lähes kaikkiin olen tyytyväinen. Tuo, joka aiheuttaa sen "miinuksen", on RV-3 Reverb/Delay, jonka reverbit ovat mielestäni turkasen huonoja, etteivätpä jopa käyttökelvottomia. Idea pedaalissa on kyllä hyvä (saa reverbiä ja delayta yhdessä ja erikseen), mutta soundillinen toteutus ontuu.
 
Bossit saavat erityiskiitosta minulta kestävyydestään ja järkevästä muotoilustaan, ja joidenkin kohdalla erinomaisesta soundistaan. Yksi suosikeistani on DC-3 Digital Dimension, stereochorus, jonka soundi edustaa kyllä genrensä parhaimmistoa - minun mielestäni.
 
Noista demo-levyistä ja netin videoklipeistä saa varmastikin suuntaa siitä mistä on kysymys, mutta totuus selviää parhaiten vasta sitten, kun laite on yhdistettynä muuhun omaan kalustoon, ja pedaalia voi testata niin makuuhuone- ja keikkaolosuhteissa.
 
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
lonelyplayer
30.12.2011 21:49:03 (muokattu 31.12.2011 08:42:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

virhe
 
lonelyplayer
30.12.2011 21:58:30 (muokattu 31.12.2011 08:42:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.......
 
lonelyplayer
30.12.2011 22:00:34 (muokattu 31.12.2011 08:43:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

........
 
lonelyplayer
30.12.2011 22:03:57 (muokattu 31.12.2011 08:43:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.....
 
lonelyplayer
30.12.2011 22:18:02 (muokattu 31.12.2011 08:43:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.....
 
Laulava Kylätohtori
30.12.2011 23:01:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Itse olen tyytyväinen BD-2 pedaaliin.
 
Komppia tälle. Mielestäni todella hyvä pedaali ja Monte Allumsin modin jälkeen erityisen loistava. Ja BD-2:n kanssa SD-1 toimii kuin junan vessa. Nämä ovat olleet oman saundini "salaisuus" jo vuosia...
 
Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
Attew
31.12.2011 14:37:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: .....
 
Tiiä sitte mitä tässäki on haettu.
 
juikkipuikki
31.12.2011 15:03:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Postien määrää vissiin :D
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «