Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millenium Transformer / mesh head -setti
1 2 3
Bumbi
21.10.2011 10:35:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, onko kenelläkään käytännön kokemusta Millenium Transformerista tai jostakin toisesta Milleniumin mesh head -setistä? Tämä täyttäisi kriteerini hiljaisesta, edullisesta rumpusetistä kerrostalossa ja sitäpaitsi se on nätti verrattuna useimpiin sähkörumpusetteihin. En kaipaa yleisiä kommentteja että Millenium on huono vaan oikeita käyttökokemuksia kyseisestä setistä. Minulla oli Rolandin TD5 (vuodelta -97), mutta se kopisi liian lujaa.
 
http://www.thomann.de/fi/millenium_transformer_bundle.htm
 
Low noise with low budget
Bumbi
30.12.2011 14:29:49 (muokattu 30.12.2011 14:37:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin. Tuli tilattua yllä mainittu setti ja nyt välipäivinä se saapui. Todella hyvä soittaa ja näyttää komealta! Oma sähkörumpusoittaminen nojautuu toki vanhoihin TD5 Rolandeihin, joten vertailukohta on lähinnä se.
 
Ainoat pikkujutut jotka aiheuttivat lievää lisätyötä; Bassorummun alle tulevan telineen putken katkaisujälki oli sen verran viimeistelemätön (reunat levinneet hieman) että sen sai toden teolla runnoa paikoilleen. Jos olisin malttanut olisin toki voinut viilata sitä. Muuten tukeva ja laadukas Hi-hat -teline (samaa sarjaa on akustisessa Tama-setissäni) oireili ensin ihmeellisestä jumittamisesta, mutta siihenkin auttoi hellä mutta määrätietoinen käsittely (piti väntää "sitä pitkää tappia" ja se vapautui moisesta kenkkuilusta). Mutta ei siinä sitten muuta ihmeellistä ollut.
 
Olen siis settiin erittäin tyytyväinen nyt kun olen virittänyt ja säätänyt padit eikä siinä sitten mitään yllämainittua kummempaa ollut. No, Thomann oli unohtanut laittaa mukaan rumpumodulin käyttöohjeet, mutta se järjestyi käden käänteessä sähköpostitse. Hinta/laatusuhde vaikuttaa tässä setissä olevan todella hyvä.
 
Low noise with low budget
-Dr.DW-
30.12.2011 17:55:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie en suostu uskomaan... En sitten vaikka ihan periaatteesta! =D
 
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
Bumbi
30.12.2011 21:20:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tule vaikka kokeilemaan :) Siskoni on muuten ostanut Rolandin TD 9 Mesh head -setin - pitää joskus mennä soittelemaan sitä ja vertailla...mutta kyllä ne Milleniumit ovat paremman näköiset ainakin omasta mielestäni :) Hehe!
 
Low noise with low budget
-Dr.DW-
30.12.2011 22:11:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bumbi: Tule vaikka kokeilemaan :) Siskoni on muuten ostanut Rolandin TD 9 Mesh head -setin - pitää joskus mennä soittelemaan sitä ja vertailla...mutta kyllä ne Milleniumit ovat paremman näköiset ainakin omasta mielestäni :) Hehe!
 
Niin, eihän Milleniumin ulkonäössä ole sanomista ollutkaan... Mutta, että kestääkö ne nipussa?
Ja mitähän mahtaa olla soundit?
Tomithan nyt saattaa etäisesti kuulostaa rummulta, mutta entä snare?
Symbaaleista puhumattakaan...
Mikähän mahtaa olla aivojen herkkyys triggeriltä tulevaan signaaliin?
Ts: Dynamiikka.
 
Mie se en siuna ees kokeilis Rolandeja, tulee vaan niin kauhian paha mieli!
:)
 
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
Bumbi
01.01.2012 23:07:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, kyllä ne nipussa kestää ainakin yhtä hyvin kuin ne mun vanhat Rolandit. Padien kiinnitysmekanismit ovat kokonaan jotakin metallia, joten vaikuttavat olevan kestävämmät kuin vanhassa setissäni (jota oli ajan mittaan korjailtu superliimalla). Padien/modulin herkkyys on oikein mukava; esim. virvelillä soittaa hyvin ghostlyöntejä ja tremolokin irtoaa. Aika kauan meni virittämisessä, mutta erinomaisen tuntuman saa aikaiseksi. Hieman totuttelua vaatii vielä hi-hatin käyttö (se pitää päästää aika ylös että avoin hihat on noteerattu). Symbaalipadeissä en ole vielä huomannut mitään eroa huonompaan suuntaan verrattuna Rolandin CY-6 (vai mitä lie CY-? minulla oli edellisessä setissä, 9 vuotta vanhat). Rumpumodulin soundeihin ja lisäominaisuuksiin olen ehtinyt tutustua vasta pintapuolisesti. Olen toistaiseksi soitellut ihan niillä esiasetetuilla seteillä. Mutta kivoja juttuja löytyy ja ne akustiset setit ovat luonnollisen kuuloiset...itserakennetut paremmat kuulokkeet ovat kylläkin jääneet työpaikan treenikämpälle - niillä saan sitten sen lopullisen arvion aikaiseksi.
 
Jos joku muu päättää tämän setin hankkia, niin annan mielelläni viritysvinkejä; mesh-padeja ajatellen oli rumpumodulin tehdasasetukset kelvottomat. Curvit, tresholdit, ja sensitivityt ja itse kalvon kireys kohdalleen (voin antaa arvot, suunnat), niin pääsee todella lähelle akustisen setin tuntumaa. Esim. isommat padit piti jättää aika löysälle ja niille ihan eri arvot kun kahdelle pikkutomipadille. Se vielä että sen meshpadin jättää aika löysälle saa mielestäni aikaiseksi todella todentuntuisen akustisen virvelin tuntuman (kapula ei pompi "luonnottoman" hanakasti :). Symbaalipadien säätöihin en ole vielä pahemmin koskenut. En ole malttanut - rajatun ajan olen mieluummin käyttänyt itse soittamiseen :)
 
Ainakin tämä on hyvä setti. Voihan se olla sitten että se Rolandin paljon kalliimpi setti sitten on erinomainen :) Mutta hyvä kelpaa minulle...
 
Low noise with low budget
Sturu
04.01.2012 21:28:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkin ostin juuri nuo kyseiset milleniumit, mutta mulla on semmonen ongelma, että en pysty vetämään esim. virvelilliä kunnon tremoloa, koska se ei ota hiljaisia iskuja ollenkaa! Missä vika? Asetuksissa vai triggerissä vaiko miehessä?
 
Bumbi
04.01.2012 23:46:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näillä asetuksilla olen itse soittanut:
 
-kalvo on kiristetty vain noin 1/4 kierros siitä kun se alkaa "ottamaan kiinni".
 
Modulin säädöt:
Sensitive: 37, Tresh: 1, Curves: Log2, Retrig_c: 0, X-Talk: 0, Scan-T: 2 ms, RJCT-T: 0,0 s, Mask-T: 0,01 s
 
Katsoin modulista arvot, enkä tähän aikaan voinut koesoittaa (etten herättäisi lapsia), mutta päivitän ne tänne mikäli huomaan että olisin vahingossa mennyt sörkkimään niitä huonompaan suuntaan tomeja säädellessä.
 
Tremolon aikaansaamiseksi joutuu kyllä painamaan aika lujaa kapuloita kun soittaa. Huomasin itse että tuntumasta sai kiinni aloittamalla hidastempoisella tremololla ja aika lujaa painamalla - sitten oppi miten rumpu reagoi.
 
Kokeile auttaako nämä - tai jos nämä olisi hyvät lähtöarvot josta sitten vielä hienosäätää eteenpäin...
 
Low noise with low budget
samumaster
05.01.2012 17:04:36 (muokattu 05.01.2012 17:05:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua häiritsee se että mun Rolandin settiin kuuluvaan PDX-8 snarepädiin ei voi kovin hyvin soittaa sidestickillä. kannattaisko sitten hankkii joku 12" millenium mesh pädi tilalle?
 
Olen, siis röydän.
Sturu
05.01.2012 20:32:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia Bumbi. Täytyy kokeilla heti, huomenna. Mä infoon sitten auttoiko ne.
 
Sturu
06.01.2012 10:56:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä parani herkkyys! Kiitoksia vaan. Täytyy rupee fiksailemaan nyt muitakin kannuja.
 
Bumbi
06.01.2012 21:49:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä kestä :)
 
Low noise with low budget
Bumbi
06.01.2012 22:22:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua häiritsee se että mun Rolandin settiin kuuluvaan PDX-8 snarepädiin ei voi kovin hyvin soittaa sidestickillä. kannattaisko sitten hankkii joku 12" millenium mesh pädi tilalle?
 
Itselläni ei ole vielä kokemusta PDX-8 pädeista. Laitan vertailukommentin tulemaan kunhan (tod. näk. tämän kuun aikana) pääsen kokeilemaan Rolandin settiä mistä kyseinen pädi löytyy...
 
Low noise with low budget
ATonni
07.01.2012 10:40:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bumbi: Terve, onko kenelläkään käytännön kokemusta Millenium Transformerista tai jostakin toisesta Milleniumin mesh head -setistä? Tämä täyttäisi kriteerini hiljaisesta, edullisesta rumpusetistä kerrostalossa ja
 
Moi kaikki, tämä on eka postaus tänne foorumiin.
 
Olen itsekin vähän kiinnostunut tästä setistä. Miten tämä hiljaisuus kriteeri toteutui? Jos verrataan vaikka akustisiin rumpuihin, ovatko nämä selvästi hiljaisemmat?
 
Tarkoitukseni olisi äänittää MIDIn kautta äänet tietokoneelle.
 
Bumbi
08.01.2012 23:15:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, tämä Milleniumin transusetti (sähkörumpukäytössä siis :) on huomattavasti hiljaisempi - lähinnä virvelin ja tomien suhteen - kuin tavallinen kovapadinen sähkörumpusetti. Akustisiin verrattuna; jos sanotaan vaikka että akustisen setin äänentaso vastaa kovaa huutoa, niin nämä sähkörummut kuiskaavat todella, todella hiljaa. Itse käytän tätä kerrostaloasunnossa jossa on herkät naapurit :)
 
Low noise with low budget
ATonni
08.01.2012 23:31:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erinomaista. Näissä kun on ilmeisesti se akustinenkin puoli, niin arvelutti vaan kun en näistä hyvin paljoa ymmärrä. Eipä silti, ei pieni äänekkyyskään olisi ongelma mulla, mutta parempi jos voi paukutella hiljaakin.
 
Annan rumpuhankinta asian vielä hautua. Ei ihan vielä ainakaan ajankohtaista.
 
Huiska
22.02.2012 22:58:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moi
aihe on hiukan kulunut mutta hyvä että joku uskaltaa kehua näitäkin .
kyllä tämä hinta on isketty melko ales hypetettyyn rolandiin verrattuna, mikä on vain hyvä edes jonkinmoisen kilpailun kannalta
eiköhän Kiinasta ne rolletkin tule ? tai ainakin kaikki komponentit
 
"ehkä alhaisen" jälleen myynti hinnan takia tama myy vielä myös käytettynäkin
jos kasassa vain pysyy :)
 
Micael
06.03.2012 18:15:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rupes kyllä itteäkin kovasti kiinnostamaan tämä setti.Nyt käytössä vanhemmat Rollet mutta kumipadit kun kopsuttaa aikasen lujaa näin kerrostalossa:) . Tosiaan jos hiljaiset on ja vielä toi "aidon"tuntuinen haikka päälle niin kiinnostus heräs vaikka Milleunumit onkin.Osaako kukaaan infota missä noita pääsis kokeilemaan suunnilleen täällä pääkaupunkiseudulla?
 
Bumbi
19.03.2012 10:01:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Micael: Osaako kukaaan infota missä noita pääsis kokeilemaan suunnilleen täällä pääkaupunkiseudulla?
 
Tuota noin, tietääkseni näitä ei myydä missään liikkeessä täälläpäin. Helsinkiläisellä Bändikeskuksella on joitakin Millenium-settejä myynnissä, mutta hieman korkeampaan hintaan kuin Thomannilla. Hankala yhtälö, joten tuskin ottavat liikkeeseen näytille (kävisi vain porukka koesoittamassa ja sitten tilaamassa Thomannilta). Voihan sitä toki aina kysyä...jos vaikka tilaisivat alkuperäisvalmistajalta suoraan eri merkillä (ja siten saisivat ehkä hinnan pysymään tasoissa Thomannin kanssa?) - epäilen vahvasti että Maxtone valmistaa ainakin osan Millenium-rummuista. Maxtonella on joitakin vuosia sitten ollut esillä samantyyppinen "transformer"-setti.
 
http://www.bandikeskus.fi/shopdispl … ucts.asp?id=279&cat=S%E4hk%F6rummut
 
Low noise with low budget
Bumbi
19.03.2012 11:00:17 (muokattu 19.03.2012 11:27:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsin äsken soittamaan Rolandin TD-4KX2 mesh-setillä (ei TD-9, mistä vahingossa hehkutin aikaisemmin). Tämähän on Thomannilla n. 500 e kalliimpi kun Milleniumin transu-setti.
 
Pieni vertailu. Rolandissa oli tehdasasetukset päällä ja Milleniumin säätöjä jouduin paljonkin rämpläämään ennen kuin soittotuntuma oli hyvä. MPS 600 -rumpumodulin tehdassäädöt on sitä kumipadisettiä varten. Voi olla että en ole vielä löytänyt ne optimaaliset säädöt (aikaisemmin ilmoittamien tilalle olen kaikki nollaluvut hieman nostanut, ettei reunalyönnit sekoilisi). Seteillä on 50 km välimatkaa ja soittokertojen välillä muutamia tunteja, joten sehän toki vaikutta arvosteluun:
 
Tremolo onnistuu helpommin Rolandilla. Pieni padi jossa kapula pomppii aika hanakasti ja hieman herkempi "triggeri". Millen kalvot minulla on aika löysällä (aiemmassa kommentissa löytyy syy), joten itse kapulatuntuma on hieman akustisempi - ainakin siihen mitä olen itse tottunut. Kapulaa saa painaa Millellä aika voimakkaasti että triggeri reagoi ja tremolo syntyy (mutta ghost-lyönnit syntyvät luontevasti). Tähän vaikutta myös toki minkä virveliäänen on valinnut.
 
Milleniumin mesh-basari on paljon hiljaisempi kuin Rolandin kuminen. Suht iso tekijä omassa tapauksessa (herkät naapurit). Symbaalipadeissa en pahemmin huomannut eroja (niissäkin kun herkkyys- y.m. asetuksilla voi niin paljon pelata). Muuten ovat settien "äänisaaste" samalla viivalla, näin muistituntumalla.
 
Akustisen setin vaikutelma on hieman voimakkaampi Milleniumilla; isommat padit ja oikea hihat-teline sekä setin ulkonäkö. Roland on hieman skarpimpi reagoimaan (tremolo). Millen hihat vaatii hieman totuttelua - se kun pitää päästää aika korkealle että hihat on noteerattu avoimeksi. Rolandin hihat on tavallinen symbaalipadi. Tässä kohtaa Millenium ei oikein mielestän ole voittanut muuta kuin visuaalisuutta.
 
Millenium on fyysisesti tanakkaa tekoa (ja raskas), joten tuskin hajoaa kovinkaan äkkiä - etenkin kun sähkörumpusetti yleensä on enimmäkseen paikoillaan. Edellisestä Roland-setistäni oli ajan mittaan (jo edellisen omistajan aikana) jonkin verran jengoja hajonnut säätöruuveista. Siitä viisastuneena voitelin Millen ruuveja niistä kohdista kun tulee useammin säädettyä (lapseni soittavat välillä ja pitää padeja siirrellä). Eletroniikaan kestävyys on toki sitten eri juttu - kuinka kestävät aivot Millellä on, saa sitten aika näyttää. Roland-settini moduli oli vuodelta -97 ja oli hyvässä kunnossa vielä kun möin setin viime syksyllä.
 
500 euron ero tuntuu jonkin verran soittamisessa. Laitteiden modulien eri säätöjä ja saundeja en ole kerennyt vertailemaan. Transusetti on hyvä ja Roland hieman parempi. Ihan mitä odotinkin.
 
Low noise with low budget
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «