Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä ois hyvä kompressori basson soittoon
1 2 3
Jyräys
11.04.2004 14:37:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tässä harkinnu kompressori hankintaa, oon kuullu että sillä saa puristettua bassosoundia tiiviimmäksi, mulla ei ole mitään kokemusta kompressorin käytöstä, siispä mitä voitte suositella, ei mitää järkyttävän hintaista, mutta jotain toimivaa ja suht edullista.
 
Jykä
poppamies
11.04.2004 14:55:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tässä harkinnu kompressori hankintaa, oon kuullu että sillä saa puristettua bassosoundia tiiviimmäksi, mulla ei ole mitään kokemusta kompressorin käytöstä, siispä mitä voitte suositella, ei mitää järkyttävän hintaista, mutta jotain toimivaa ja suht edullista.
 
Hankin joitain viikkoja sitten pedaalimallisen kompuran EBS Multicomp. Hyvä ja yksinkertainen kompura. Maksoin omastani käytettynä 150 €. Maksanee about 220€ uutena mutta on kyllä hintansa väärtti.
 
"G-strings are for strippers"
HC-Audio
11.04.2004 18:41:37 (muokattu 11.04.2004 18:42:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=49127
 
yleistä infoa:
http://www.nettiteatteri.com/reiska/kompura.htm

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=31894
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
Keny
12.04.2004 10:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EBS Multicomp niinku poppamies jo tossa kerto,on kyllä paras mikä munla on ollu.
 
EBS sivuilta löytyy sit ääninäytteitä eri pedaaleista.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
fiber
03.04.2006 14:57:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu...ajattelin nostaa tälläisen vanhan ilmoille kun en yhden tyhmän kysymyksen takia viitsi uutta topicia tehdä. Eli missäs vaiheessa tälläisen kompuran käyttö on tarpeen? Studiossa, keikalla vai vaikka treeniksellä jos soundi ei miellytä? Valaiskaa kun tietämättömyyden hämärässä vaellan.
 
hemmo
03.04.2006 14:59:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli missäs vaiheessa tälläisen kompuran käyttö on tarpeen?
 
Elikkäs jos et tiedä, niin et sitä tarvitse.
 
FenderGibsonMarshallMonster
fiber
03.04.2006 15:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs jos et tiedä, niin et sitä tarvitse.
 
Juu kiitos vaan paljon tästäkin.
 
J.Hollström
03.04.2006 15:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kiitos vaan paljon tästäkin.
 
Jos vaikkapa tällä lähtis liikenteeseen:
http://johtaja.ath.cx/mnethaku/sear … p?keyword=kompressori&c=35&dest=msg
hemmo
03.04.2006 15:18:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kiitos vaan paljon tästäkin.
 
Ei se ollut pelleilyä eikä vitsi. Olin täysin tosissani. Valtaosa ei tarvitse kompuraa mihinkään, tosin kokeilla kannattaa aina. Munsta.
 
FenderGibsonMarshallMonster
Antti1
03.04.2006 15:26:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikken bassokäyttöön tarkoitetuista kompuroista tiedäkään (eihän näiden pitäisi erota kyllä mistään mitenkään) yhtään mitään, niin kompura on usein varsin väärinymmärretty laite. Sitä luullaan tarvitsevansa jonkun soundin hakemiseen, vaikkei se periaatteessa edes kuulu soundin seasta. Eri asia on nää vahvasti ääntä värittävät laitteet, joilla haetaan jotain väpätystä ja potkua sointiin.
 
Jos tarkoituksena on hillitä dynamiikkaa, tai vaikka voimistaa äänien alukkeita, on kompura ihan hyvä vehje. Jos taas haluat erilaista soundia, ei sitä kannata kompurasta lähteä hakemaan, jos et edes tiedä miltä se kuulostaa tai mitä se tekee.
 
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
fiber
03.04.2006 16:01:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en ole mitään kompuraa edes hankkimassa, kunhan ajattelin vain kysyä.
 
onde
03.04.2006 16:50:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko hyvä vai täysin sieltä mihkä aurinko ei paista, mutta palvellut meikäläistä hyvin. Aphexin Punch Factory merkkinen härpätin.
 
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
rattledad
03.04.2006 17:32:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli missäs vaiheessa tälläisen kompuran käyttö on tarpeen?
 
http://www.nettiteatteri.com/reiska/kompura.htm
 
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
bize
04.04.2006 10:37:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu...ajattelin nostaa tälläisen vanhan ilmoille kun en yhden tyhmän kysymyksen takia viitsi uutta topicia tehdä. Eli missäs vaiheessa tälläisen kompuran käyttö on tarpeen? Studiossa, keikalla vai vaikka treeniksellä jos soundi ei miellytä? Valaiskaa kun tietämättömyyden hämärässä vaellan.
 
Ku rupeet soittaa rokkibändissä trankkuvahvarilla.
 
"Singing" mids from the j-pickup
stenel
05.04.2006 21:37:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kompressori on yhtä tarpeellinen s-basistille, kuin särö s-kitaristille(säröhän jo itsessään on eräänlainen kompressori).
 
Eli ilmankin kompressoria pärjää mutta sointi ei ole kovin vakuuttava(lkt. kontra).
 
"Basso tykkää kompressoinnista."
Niskamies
06.04.2006 00:41:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli ilmankin kompressoria pärjää mutta sointi ei ole kovin vakuuttava(lkt. kontra).
 
Tästä voisi aloittaa hirvittävän taistelun, mutta itse en sitä tee.
 
Kaikki on hyvää.
 
More is more.
Keny
06.04.2006 08:05:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makuasioita.Mulla nupista snadisti kompuraa päällä ja valillä polkasen EBS multikomp spedua viellä lisäks sooloissa tai introissa että sa lisä särmää sekä rähinää.Toimii ihan boostispedunakin varsinkin tube-modessa.
Eihän nää pakollisia ole mut ite saan niistä sopivat mausteet ja tiettyyn musaan kompura ei vaan sitte sovi tai soundiin.Riippuu mitä hakee ja soittaa.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Johannes_t
06.04.2006 09:25:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyrkkisääntö voisi olla vaikka semmonen, että kaikki musiikki, jossa ei varsinaisia dynamiikan vaihteluja ole (eli käytännössä muut paitsi klassinen ja jazz) ovat sopivaa matskua kompuran käytölle.
 
Kompressorin perusidea on tiukentaa, ei vain basson, vaan koko bändin soundia.
JoKo
07.04.2006 21:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kompressorin perusidea on tiukentaa, ei vain basson, vaan koko bändin soundia.
 
Näin on, mutta siltikin jättäisin sen kompuroimisen miksaajalle, ellei sitten hae jotain spesiaaliefektiä. Omalla kohdallani kompressori vaikuttaa negatiivisesti soittoon, on jotenkin hämärää soittaa kun sieltä skobesta tuuttaa koko ajan samalla volalla soitti mitä tahansa. Itse en kyllä näe kovin paljon käyttöä tommoisille yhden namiskan kompuroille mitä näkee jossain bassovahvistimissa ja pedaaleissa.
 
J.Hollström
09.04.2006 08:44:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kompressori on yhtä tarpeellinen s-basistille, kuin särö s-kitaristille, kuten Hank Marvinille ja Esa Pulliaiselle.
 
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «