Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä vika kun sustain itsestään
1
baron
29.12.2011 09:40:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on useamman vuoden vanha aktiivikäytössä ollut Yamaha P90.
Siihen on ilmaantunut sellainen vika että satunnaisesti sustain tulee itsestään päälle ilman että kosken pedaaliin ja sitten vähän ajan kuluttua itsestään häipyy.
En aio itse yrittää korjata, lähinnä kiinnostaisi että onko se sellainen vika jonka ammattimies löytää ja osaa korjata vaikka ei sattuisi saamaan oiretta esiin kun se esiintyy aika satunnaisesti.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Haipuma
29.12.2011 10:17:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä voisin veikata, että sustainin piuha on jostain kohtaa sökönä. Itse olen kaksi omaa sustainpedaalia korjannut yksinkertaisesti napsaisemalla vanhan plugiliittimen irti ja kolvaamalla uuden Neutrikin liittimen tilalle. Hyvin toimii.
 
Sustainpedaalissa lienee se ainoa ilman pesäpallomailaa hajoava osa olevan juurikin tuo plugiliitin ja sen kolvaukset.
 
"Tuleeks tänään mitään hyvää?"
Haipuma
29.12.2011 10:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haipuma: Mä voisin veikata, että sustainin piuha on jostain kohtaa sökönä. Itse olen kaksi omaa sustainpedaalia korjannut yksinkertaisesti napsaisemalla vanhan plugiliittimen irti ja kolvaamalla uuden Neutrikin liittimen tilalle. Hyvin toimii.
 
Sustainpedaalissa lienee se ainoa ilman pesäpallomailaa hajoava osa olevan juurikin tuo plugiliitin ja sen kolvaukset.

 
Oletan tietysti, että sulla on sustainpedaali kiinni.
 
"Tuleeks tänään mitään hyvää?"
baron
29.12.2011 11:53:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haipuma: Oletan tietysti, että sulla on sustainpedaali kiinni.
 
Joo, kyllä se on. No täähän helpottaa jos vika on pedaalissa. Mun vanha lusikkamallinen meni rikki ja Puotinharjun F-musassa ei ollut sellaista joten toin mökiltä ikivanhan lusikan stadiin.
Jos näyttää että en itse osaa korjata niin ostan uuden, eihän nekään ikuisia ole.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Haipuma
29.12.2011 12:25:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Joo, kyllä se on. No täähän helpottaa jos vika on pedaalissa. Mun vanha lusikkamallinen meni rikki ja Puotinharjun F-musassa ei ollut sellaista joten toin mökiltä ikivanhan lusikan stadiin.
Jos näyttää että en itse osaa korjata niin ostan uuden, eihän nekään ikuisia ole.

 
Näin on, eivät ole ikuisia. Tuppaavat hajoamaan varsinkin jos niitä joutuu jatkuvasti kuljettamaan ja rullaamaan johtoja keikkojen yhteydessä.
 
Jos kolvi pysyy hanskassa ja innostusta löytyy, niin halvemmalla pääsee.
 
"Tuleeks tänään mitään hyvää?"
Qoshovius
29.12.2011 16:55:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aluksi olisin epäillyt että laite olisi mennyt sustainin kohdalta "reverse"-asentoon, eli sustain katkaistaisiin pedaalia polkemalla, mutta kai tuo plugivika on todennäköisempi kuin hämärä softabugi.
 
Responsible people don't go around their nipples twisted.
baron
29.12.2011 20:35:53 (muokattu 29.12.2011 20:36:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qoshovius: Aluksi olisin epäillyt että laite olisi mennyt sustainin kohdalta "reverse"-asentoon, eli sustain katkaistaisiin pedaalia polkemalla, mutta kai tuo plugivika on todennäköisempi kuin hämärä softabugi.
 
Vähän räpläsin sustainpiuhaa ja tuntuu ainakin hetkellisesti poistuneen.
Tyhmänä kuvittelin että vika pianossa.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
BobHope
30.12.2011 16:28:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Vähän räpläsin sustainpiuhaa ja tuntuu ainakin hetkellisesti poistuneen.
Tyhmänä kuvittelin että vika pianossa.

 
Mulla oli ihan sama vika omassani ja se ratkesi siten, että etsin yleismittaria apuna käyttäen kohdan, josta pedaalin piuha oli poikki, poistin reistaavan osuuden piuhasta ja kolvasin loppupätkän takaisin kiinni. Paras vaihtoehto on tietty vaihtaa tilalle kokonaan uus piuha, jos mahdollista.
 
Diatonic is a low calorie Schweppes.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «