Aihe: Mikä analoginen delay räkkihyllylle?
1 2 3
PeeJii
29.12.2011 19:19:41
s8na: Kerrohan heti kun tiedät mitä tuo tekee, jos kerta uskallat sitä ruuvata!

Miten muuten teillä joilla Memory Toy on boostannu volaa... missä asennossa teillä on blend -namikka? Mulla se on alle 50% ja netistä huhut kertoo, että EH säätäis ne niin että tasavola ois blend namikka 50% kohalla. Täytyy sit vaan vissiin lisätä kaikua niin saa balanssit kohalleen :)

Nonniii...avasin memory toyn, muttei tarvinnut ruuvailla gain-säätöä, kun siinä kohdin on vaan reikä.
Trim7 kohdassa ei ole erillisiä juotospisteitä kuten memory boyssa taitaa olla. Ja jos samaan pääsee juottamalla suoraan noihin tinaklöntteihin, ei homma olekaan helppo. On meinaan oikeesti aika pienet paikat tuolla, kuva valehtelee. Silti tekisi kyllä mieli kokeilla sitä trimmerin asennusta...
Mutta kokeilinhan minä niitä valmiiksiasetettuja säädettäviä trimmereitä samalla. Niillä hollataan vaan viiveäänen laatua. Liika säätö hävittää viiveen kokonaan, pienempi ruuvaus pistää viiveäänen säröille. Eli ne on nyt optimiasennoissa.

Viiveen voimakkuus eli blend-namiskan ollessa 50% auki on mun laitteessa suora signaali volumetasoltaan oikein eli sama kuin pedaali off-asennossa. Tuossa kohdin viiveen voimakkuus sopii ehkä puhtaitten soundien näppäilyyn, säröihin ja varsinkin särösooloihin efektiä on jo liikaa. Viiveen voimakkuutta pienentämällä sitten tapahtuu taas toi suoran signaalin buustausilmiö. Kukahan neropatti tuon on oikein suunnitellut.
s8na
30.12.2011 08:47:09 (muokattu 30.12.2011 08:47:48)

PeeJii: Nonniii...avasin memory toyn, muttei tarvinnut ruuvailla gain-säätöä, kun siinä kohdin on vaan reikä.
Trim7 kohdassa ei ole erillisiä juotospisteitä kuten memory boyssa taitaa olla. Ja jos samaan pääsee juottamalla suoraan noihin tinaklöntteihin, ei homma olekaan helppo. On meinaan oikeesti aika pienet paikat tuolla, kuva valehtelee. Silti tekisi kyllä mieli kokeilla sitä trimmerin asennusta...
Mutta kokeilinhan minä niitä valmiiksiasetettuja säädettäviä trimmereitä samalla. Niillä hollataan vaan viiveäänen laatua. Liika säätö hävittää viiveen kokonaan, pienempi ruuvaus pistää viiveäänen säröille. Eli ne on nyt optimiasennoissa.

Viiveen voimakkuus eli blend-namiskan ollessa 50% auki on mun laitteessa suora signaali volumetasoltaan oikein eli sama kuin pedaali off-asennossa. Tuossa kohdin viiveen voimakkuus sopii ehkä puhtaitten soundien näppäilyyn, säröihin ja varsinkin särösooloihin efektiä on jo liikaa. Viiveen voimakkuutta pienentämällä sitten tapahtuu taas toi suoran signaalin buustausilmiö. Kukahan neropatti tuon on oikein suunnitellut.

Aika värkki se on... Omaani en päässyt vielä eilen roplaamaan. Mulla tosiaan se värkki on eri säädöissä selvästi, omani on selkeästi jo off-asentoa hiljaisempi kun kaikua on 1/3 auki. Jos tossa kohdassa volume ois tasassa, olisin melko tyytyväinen.
PeeJii
30.12.2011 09:06:30
Mulla tosiaan se värkki on eri säädöissä selvästi, omani on selkeästi jo off-asentoa hiljaisempi kun kaikua on 1/3 auki. Jos tossa kohdassa volume ois tasassa, olisin melko tyytyväinen.

Ei siellä kyllä mikään säädettävissä oleva juttu näyttäisi vaikuttavan asiaan. Eli ikäänkuin joku komponentti sulla ei antaisi ihan ideaaliarvoja. Vaikeaksi menee.

Ja toi modaushan käsittääkseni toimisi sun kannalta vika suuntaan eli sillä vaan hiljennetään entisestään pedaalia on-asennossa.
PeeJii
30.12.2011 10:00:27 (muokattu 30.12.2011 10:39:27)
omani on selkeästi jo off-asentoa hiljaisempi kun kaikua on 1/3 auki. Jos tossa kohdassa volume ois tasassa, olisin melko tyytyväinen.

Onko se tasoissa edes silloin kun kaiku on kokonaan kiinni?
I3enjam1n
30.12.2011 15:04:15
PeeJii:

Ei ole memory boyssakaan muuta kun ne kaksi pientä tinatäplää, siihen vaan rohkeasti kolvilla sohimaan. Hankalaa, muttei mahdotonta!
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
s8na
30.12.2011 19:27:51

Noniin, ruuvailin hieman tota omaa memory toytä ja eipä sille oikein mitään oo tehtävissä. Aika hyvin tossa pysyy se vola samassa tasossa kun blend namikka on jossain kello 10:ssä, eli kaikua on aika "vähän". Itseasiassa oon varmaan tuolla treeniksellä käyttäny sitä vähän liikaa.

Näistä taitaa siis olla vähän erilaisilla säädöillä olevia yksilöitä liikenteessä, kenties joissakin tuo volaboosti on poistettu. Omani on nimittäin suhteellisen uusi, ehkä tässä on sitten taas tiputettu volyymia vähän liikaa.
trent
07.01.2012 23:15:17
Tuli hankittua Deluxe Memory Boy. Monipuolinen laitos ja tap tempo on hyvä juttu. Miinusta se, että pidemmillä viiveillä kohina lisääntyy. Tuosta kyllä mainitaan manuaalissa (harvinaista että tulee luettua näissä vehkeissä btw). Sain kohinaa jonkin verran vaimennettua low cut:ia säätämällä (rtfm juu...) mut jonkin verran sitä jäi vielä. Pitääkö tuo nyt hyväksyä vai onkohan näissä jo tehtaalta lähtiessä eroja?
Näillä mennään
s8na
13.01.2012 20:23:49 (muokattu 13.01.2012 20:24:12)

Jaha, tuli tongittua kunnolla tuota Memory Toy:ta ja sieltähän löytyi valmiina gain ruuvi. Tuosta on siis tehty ilmeisesti uudempi versio, jossa tämä gain trimmeri on. Netistä poimituissa kuvissa tuo trimmeri puuttuu kokonaan. Tässä uudemmassa se sijaitsee jakkien välissä alemmalla piirilevyllä.

Nythän tuosta tuli heti käytettävämpi spiido itelle, kun saa volumet balanssiin.
aristoteles666
14.01.2012 05:49:27

trent: Tuli hankittua Deluxe Memory Boy. Monipuolinen laitos ja tap tempo on hyvä juttu. Miinusta se, että pidemmillä viiveillä kohina lisääntyy. Tuosta kyllä mainitaan manuaalissa (harvinaista että tulee luettua näissä vehkeissä btw). Sain kohinaa jonkin verran vaimennettua low cut:ia säätämällä (rtfm juu...) mut jonkin verran sitä jäi vielä. Pitääkö tuo nyt hyväksyä vai onkohan näissä jo tehtaalta lähtiessä eroja?

analogiset delayt kohisee, ja se pitää hyväksyä.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
PeeJii
24.02.2012 08:54:55
I3enjam1n: Ei ole memory boyssakaan muuta kun ne kaksi pientä tinatäplää, siihen vaan rohkeasti kolvilla sohimaan. Hankalaa, muttei mahdotonta!

Tähän sen verran päivitystä, että asensin pienen säädettävän 500k potikan pedaalin kylkeen (patteritilan kohdalle) ja avot, sehän toimii. Eli kun pedaali aiemmin aavistuksen buustasi suoraa signaalia, nyt sen saa säädettyä aavistuksenomaisesta buustista aavistuksenomaiseen volapudotukseen.

Ja ainakin miedoilla asetuksilla mitä itse käytän pedaali antaa todella miellyttävän lämpimän lisämausteen.

Käytin aika ohuita välijohtoja (monisäikeisiä) kun tuolla oli niin tarkat paikat. Jälkeenpäin tuli mieleen, ettei kai siinä vaan häviä soundissa sen takia. Ei kyllä kuulostanut siltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)