Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Axis Longboardseista Pearlin Demon Driveihin
1 2
riiperi
29.12.2011 02:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut paljon ongelmia viimeisen 4-5 kuukauden aikana Axis Longoardsien kanssa (tuplapedaalien), ja olen miettinyt vaihtoa Pearlin Demon Driveihin. En ole vielä kunnolla päässyt testaamaan pedaaleita, mutta mitä mieltä olette?
Olen etsinyt ihan kunnolla tietoa pedaaleista ja kokemusta on kaikenlaisista pedaaleista. Olen parhaani mukaan koittanut saada Axiksien säädöt tarkkaan itselleni, mutta sekin on niin vaikeaa, ja näyttää myös siltä, että ne ovat rikki (tuplien välissä on osa, jossa on tarra "Do not remove". Tarra on osassa, joka pitää vasemman pedalin nuijaa yllä. Ongelmana on se että se kolisee kun nuija menee basaria kohti).
 
Eli yksinkertaisesti, harkitsen myyväni Axikset ja ostavani Demonit. Mielipiteitä?
 
Kukkis 77
29.12.2011 08:58:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

riiperi: tuplien välissä on osa, jossa on tarra "Do not remove".
 
Niin siis se meinaa että sitä tarraa ei saa ottaa pois.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
kincy
29.12.2011 13:25:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

riiperi:
Eli yksinkertaisesti, harkitsen myyväni Axikset ja ostavani Demonit. Mielipiteitä?

 
Lyhyesti: suosittelen kovasti!
 
Duro
29.12.2011 14:24:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Lyhyesti: suosittelen kovasti!
 
Suosittelen toisaalta, mutta suosittelen myös testimään Speed Cobria eka :) Itel jäi Axisit välistä, mutta siirryin Demoneista Speedeihin alta vuoden demoneillakohkailun jälkeen.
 
öggöbö.
Kure
29.12.2011 17:45:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse myös harkinnut Pearlilta demon Driveja, mutta tuo speed cobra kiinnostaisi myöskin. Jos siitä on kokemuksia niin mielelläni kuulisin myöskin, jotta voisi vertailla kokemuksia hieman ennen hankintapäätöksiä.
 
ramzuz
29.12.2011 21:41:17 (muokattu 29.12.2011 21:43:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vertailin pedaaleja pitkään, olen harvinainen siitä että totesin axisit itselleni sopivammaksi. Mielestäni axis on enemmän sitä itse suoravetoa. Demonit taas jotain normaalin ja suoran välimallia. Demonin välitanko on paljon axisia parempi, ainakin toimivuudeltaan, tuntumasta en osaa sanoa. Soitan itse nykyään kahdella basarilla joten en tarvitse tuota axisin välitankoa ja eteenkään mainitsemaasi osaa käyttään.
 
Do not removet voi poistaa aivan rauhassa, mikään ei hajoa:)
 
Itselläni alusta asti klappasi juuri se kohta, avattiin ruuvit sisältä (jenkkikoko, älä tuhoa ruuveja) kiristettiin kireäksi ja laitettiin perään jotain hienoa ruuviliimaa vai mitä olikaan ja siellä pysyy. Aukeaa kuulemma kuumentamalla...
 
Tämän kuuluisan osan kiinnittäminen pedaaliin on myös todella tarkkaa puuhaa, koska se saattaa mennä hieman toisen nuijan tielle. Eli katso tarkkaan ettei ongelma ole siinä.
 
Mutta edelleen Axisit kahtena sinkkuna toimivat täydellisesti, mutta tuplapedaalin kanssa saa aina olla tekemässä jotain, ja kun toimii niin hyvin toimii! :)
 
Tsekkaa myös Trick:in pedaalit. Mahtavia ja välitanko toimii!
 
Kaikki kolme painivat mielestäni samassa sarjassa, jokainen löytää omansa.
 
Pearl the best reason to play drums!
JanneO
30.12.2011 08:19:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ramzuz:
Tsekkaa myös Trick:in pedaalit. Mahtavia ja välitanko toimii!

 
Nyt kun nuo trickit vedettiin keskusteluun mukaan, niin voinen sanoa että ne on parhaimmat pedaalit millä itse olen ikinä soittanut. Minulla on ollut axikset, demonit, trickin big footit ja nyt on alla nuo speed cobrat.
Axiksia kun vertaa trickeihin, niin nuo A:t on aika lelut. Liikaa liikkuvia osia = paljon mahdollisia hajoamisia. Trickissa esim kaikki säädöt pystyt tekemään pedaalia basarista irti ottamatta. Ei tarvita kymmentä eri tuumakoon kuusiokoloavainta yhden nuijan kulman säätämistä varten.
 
Noh, kuitenkin vaihtelun vuoksi myin trickit pois ja nyt olen päätynyt noihin taman speed cobriin. Pitkästä aikaa tamalla kunnon pedaali. Ei tarvitse suoravetoa, tuolla saa vauhtia ja vaarallisia tilanteita aikaan vaikka onkin ketjuspedu.
Lisäksi tuo pitkä footboardi tuntuu todella hyvältä jalan alla, siihen kun olen tottunut vuosien axiksien ja trickien parissa.
Jos jotain miinustsa tuosta speed cobrasta, niin ne nuijat. Ne on ihan hanurista, mutta niinpä ovat demon driven orkkis nuijat myös.
Niin olihan nuo demonit mulla hetken aikaa, mutta niihin en päässyt koskaan sisälle, enkä malttanut antaa niille aikaa soitossa. Ei vain toimineet minulle.
 
ramzuz
30.12.2011 11:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Axiksia kun vertaa trickeihin, niin nuo A:t on aika lelut. Liikaa liikkuvia osia = paljon mahdollisia hajoamisia. Trickissa esim kaikki säädöt pystyt tekemään pedaalia basarista irti ottamatta. Ei tarvita kymmentä eri tuumakoon kuusiokoloavainta yhden nuijan kulman säätämistä varten.
 
Allekirjoitan täysin... Mutta se A:n tuntuma :)
 
Pearl the best reason to play drums!
ferodoz
30.12.2011 11:33:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa testata myös Yamahan uusi 9500 sarjan tuplaspedu. Omaan jalkaan toimii, ja saatavilla on suora-, ketju-, ja hihnaveto.
 
"Mikä komppi?" "Ihan peruskomppi vain.." "Ooooke! Yyyyy, kaaaaa, yy, kaa, rek-tum taka-tum..."
Duro
30.12.2011 11:54:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: nyt olen päätynyt noihin taman speed cobriin. Pitkästä aikaa tamalla kunnon pedaali. Ei tarvitse suoravetoa, tuolla saa vauhtia ja vaarallisia tilanteita aikaan vaikka onkin ketjuspedu.
Lisäksi tuo pitkä footboardi tuntuu todella hyvältä jalan alla, siihen kun olen tottunut vuosien axiksien ja trickien parissa.
Jos jotain miinustsa tuosta speed cobrasta, niin ne nuijat. Ne on ihan hanurista, mutta niinpä ovat demon driven orkkis nuijat myös.

 
Täysin samanlaisia on omatkin kokemukseni vauhtikooprista. Nuijatkin on toistaseksi kestäneet, mut vaikuttavat kyllä ihan yhtä ripuleilta kuin Demon Driveinkin vastaavat. Ihmettelen kyl sitä, että tuon hintasissa pedaaleissa beatteripuolen kestävyys on noin diipadaapaa.
 
Mut noh, voihan ne sitte vaihtaa. Onks Janne jo vaihellu omiinsa jottae toisia beattereita? Iron Cobrien nuijat luulis ainakin toimivia olevan Speed Cobrien kans?
 
öggöbö.
markkuliini
30.12.2011 13:18:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Täysin samanlaisia on omatkin kokemukseni vauhtikooprista. Nuijatkin on toistaseksi kestäneet, mut vaikuttavat kyllä ihan yhtä ripuleilta kuin Demon Driveinkin vastaavat. Ihmettelen kyl sitä, että tuon hintasissa pedaaleissa beatteripuolen kestävyys on noin diipadaapaa.
 
Mut noh, voihan ne sitte vaihtaa. Onks Janne jo vaihellu omiinsa jottae toisia beattereita? Iron Cobrien nuijat luulis ainakin toimivia olevan Speed Cobrien kans?

 
Hautaatko nuijan kalvoon? Käytätkö karheaa kalvoa/lätkää?
Noilla spekseillä ainakin saa nuijan kulumaan. Silloin se ei ole nuijan vika vaan fysiikkaa. :)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
JanneO
30.12.2011 14:09:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Hautaatko nuijan kalvoon? Käytätkö karheaa kalvoa/lätkää?
Noilla spekseillä ainakin saa nuijan kulumaan. Silloin se ei ole nuijan vika vaan fysiikkaa. :)

 
Tuo nuija on muodoltaan sellainen että se kulahtaa aika nopeasti, se on tuollainen sellainen terävä. http://www.musicradar.com/rhythm/in … unveils-new-speed-cobra-257201/6#!6
Minä tosin säädin sen sillä tavalla että se ottaa isommalta pinnalta kiinni kalvoon. Soittotunteja on vielä vähän että kulumaa ei isommalti ole, joten se tieto on enemmän käyttäneiltä johon voi pienellä kokemuksella jo todeta paikkaansa pitävyyden.
 
Duro: en ole vielä vaihtanut beatereita, mietin että mikä olisi paras, mietin jopa trickin sitä alumiinista nuijasysteemiä tai sitten bigfootin nuijaa. Se on vain suolaisen hintainen, mutta toisaalta ei kyllä helpolla kulu kyllä, eli käyttöikää sille tulee.
 
JanneO
30.12.2011 14:13:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ramzuz: Allekirjoitan täysin... Mutta se A:n tuntuma :)
 
Se ei valitettavasti ole häävi. Minulle se A on vähän sellainen enemmänkin tunnoton ja sen takia hankala hallita. Ja voimaahan tuolla ei oikein soittoon saa, tosin sonic hammeria en ole testannut siinä. Mutta jotkuhan tästä tykkäävät. En sitten tiedä miten se Axiksen uusi malli A2 toimisi, siinä on sitä nuijan pidikkeen kulmaa muutettu, jolloin ilmeisesti sillä saa vähän enemmän voimaa soittoon.
Mutta kaikkeenhan tottuu kun aikansa noilla temuaa.
 
Duro
30.12.2011 14:54:58 (muokattu 30.12.2011 20:06:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Hautaatko nuijan kalvoon? Käytätkö karheaa kalvoa/lätkää?
Noilla spekseillä ainakin saa nuijan kulumaan. Silloin se ei ole nuijan vika vaan fysiikkaa. :)

 
Hautaan välillä, välillä en. Riippuu paljon siitä mitä soittaa. Lätkä on käytössä kyllä ihan clearilla Pearlin Protonella. Mä en koskaan saanu Iron Cobria tai Eliminatoreita käyttäessäni tuolla yhdistelmällä huopabeatteria kulumaan samalla tavalla kuin Demon Drivein beatteri kului. Ja soittotyyli ollut aika samanlainen koko ajan. Eikä tosiaan Speedien beatteri o vielä kulunu mihkään juurikaan, ja ollu n. 1kk käytössä itelläni tuo spedu.
 
Se beatterin terävä muoto varmaan siihen kulumiseen eniten tässä vaikuttaa. Isommalle alueelle kun tulee isku niin jakautuuhan se tasaisemmin koko beatterin kulutuspinta-alalle eikä pelkästään mihinkään parin millin alueelle.
 
öggöbö.
riiperi
30.12.2011 15:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos paljon kommenteista! Auttoi kovasti!
 
kincy
30.12.2011 20:03:01 (muokattu 30.12.2011 20:03:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ne Demonien nuijat ovat ihan oikeasti melkoista haperoa, kuluvat äkkiä.
 
E: tatsiltaan ne on kyllä hyvät nuijat.
 
Duro
30.12.2011 20:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: E: tatsiltaan ne on kyllä hyvät nuijat.
 
Njuu, tatsissa ei ollut kyllä mitään vikoja. Ei tullut myöskään niitä puunuijia koskaan testattua, liekö paremmat olivat sitte?
 
öggöbö.
Weetoz
30.12.2011 20:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Njuu, tatsissa ei ollut kyllä mitään vikoja. Ei tullut myöskään niitä puunuijia koskaan testattua, liekö paremmat olivat sitte?
 
Ne puunuijat on oikein hyvät, ei mitään valittamista.
 
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
kincy
30.12.2011 22:18:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Ne puunuijat on oikein hyvät, ei mitään valittamista.
 
Korpeaa, kun jokunen tovi sitten oli tuolla torilla muistaakseni ihan muutamalla eurolla kaksin kappalein nuita puunuijia.
 
Miten paljon enemmän napsuvat verraten huopanuijiin? Arvelluttaa pikkisen, en pidä liiallisesta napsusta.
 
-Dr.DW-
30.12.2011 22:42:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Korpeaa, kun jokunen tovi sitten oli tuolla torilla muistaakseni ihan muutamalla eurolla kaksin kappalein nuita puunuijia.
 
Miten paljon enemmän napsuvat verraten huopanuijiin? Arvelluttaa pikkisen, en pidä liiallisesta napsusta.

 
Joskus oon nähny jonkun pätkän siun keikasta, niin eikös kuitenkin livetilanteessa saaha EQtettua ylimääräset napsut pois?
Ja kun mie en kyllä kuolemaksenikaan muista sitä teidän pumpun nimeä? Valaisisitko?
Jahka olen rahoissani ja on paikallisella lavalla keikka, niin tulen kyllä yleisön sekaan mukin jos toisenkin nauttimaan ja jos oikein rohkea olen, niin saatan jopa encoreakin pyytää! =D
 
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «