Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall 1936 vs 1936v vs JVMC212
1
letthekidout
30.12.2011 00:22:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
jokin näistä lähtee ostoon. Löytyykö soundillisia mielipiteitä ja faktoja kaapeista/elementeistä?
Komero itsessään (puut) on lienee sama näissä?
Tavoitteena tai haaveena olisi saada hieman 4x12 muistuttava mahdollisimman "iso soundi" tai ettei ainakaan olisi liian kireä. Fysiikan rajoissa toki.
 
1936 G12T-75:
1936 Vintage:
JVMC Heritage, Vintage:
 
Playlist full of shit, You drove us all to Kill the Radio!!!
Viking
30.12.2011 22:20:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1936 Vintage selittelemättä
 
Muusikoiden.netin lukija
oiva tumpeloinen
30.12.2011 22:47:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viking: 1936 Vintage selittelemättä
 
Hieno valinta tietämättä yhtään sen enempää loppukalustosta.
 
Sama homma ihmetyttää aloittajankin tekstissä. Kuvauksessa mainitaan kaiken maailman monitoimimiehestä musiikin parissa, ja sit joutuu ihmettelemään palstalla elementtieroja kertomatta sen kummemmin mistään muusta.
Antti1
31.12.2011 01:24:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Sama homma ihmetyttää aloittajankin tekstissä. Kuvauksessa mainitaan kaiken maailman monitoimimiehestä musiikin parissa, ja sit joutuu ihmettelemään palstalla elementtieroja kertomatta sen kummemmin mistään muusta.
 
Vielä jännempää on se, että sällillä on myynnissä kaksi kysytyillä elementeillä varustettua 2x12" kaappia ja toinen niistä vielä Marshallin pönttö. Noh, toivottavasti soundit parantuvat vaihtamalla melkein samanlaiseen. :)
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Attew
31.12.2011 14:33:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ollaan kyllä jännän äärellä...
 
letthekidout
31.12.2011 16:52:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, jep, kyllä nuissa eroja on. Fyysinen koko, vanerin paksuus yms.
Mutta kiitos näistä ajatuksista, informatiivisia ajatuksia ja mielipiteitä! :))
 
Playlist full of shit, You drove us all to Kill the Radio!!!
oiva tumpeloinen
31.12.2011 17:04:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

letthekidout: Jep, jep, kyllä nuissa eroja on. Fyysinen koko, vanerin paksuus yms.
Mutta kiitos näistä ajatuksista, informatiivisia ajatuksia ja mielipiteitä! :))

 
Jos tuohon lähdetään, niin uusista kaapeista 1936 ei ole kokonaan vanerikaappi. Niissä taitaa olla pelkkä etulevy vaneria ja loput puristetta. JVMC:stä ei ole pienintäkään käsitystä. Nuo 1936 kaapit on elementtejä lukuunottamatta samat komerot. Ja mitä itse olen kokeillut eri Marsun kaappeja, niin ei ole tullut vastaan semmoista, mikä vastaisi 4x12" kaappia soundiltaan. Kun 1960 ei mun mielestä itsessäänkään ole kovin kummoinen. Ihan ok, mutta siihen se jää.
 
Jos taas haluat isompaa soundia, mä kääntäisin pääni johonkin ihan toiseen suuntaan kuin Marshallin kaappeihin. Malli taasen riippuu ihan täysin siitä, mitä sä soitat sillä ja mitä muuta kalustoa sulla on. Mitään yhtä yleispätevää kaappia (tai elementtiä) ei ainakaan itselle ole tullut vastaan.
B-tone-flat
31.12.2011 21:56:34 (muokattu 31.12.2011 21:59:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

letthekidout: Hei,
jokin näistä lähtee ostoon. Löytyykö soundillisia mielipiteitä ja faktoja kaapeista/elementeistä?
Komero itsessään (puut) on lienee sama näissä?
Tavoitteena tai haaveena olisi saada hieman 4x12 muistuttava mahdollisimman "iso soundi" tai ettei ainakaan olisi liian kireä. Fysiikan rajoissa toki.
 
1936 G12T-75:
1936 Vintage:
JVMC Heritage, Vintage:

 
Uusimmat kaapit taitaa kaikki olla mdf:ää ja/tai lastulevyä, ainaskin ne kaikki mitä mä olen noista 1990- ja 2000-luvun kaapeista avannut. 80-luvulta löytyy sitten vanerisia. Kaikki soi hiukan eri tavalla. Sitten kun niissä käytetään vielä eri elementtejä niin saundipaletti alkaa oleen aika laaja. Mä en välttämättä mun kokemuksella laittais noita mihinkään paremmuusjärjestykseen.
 
Enemmän pitäis miettiä mitä tarkalleen haluat ja jos se nyt on toi iso saundi niin sehän vois tarkoittaa sitä että elementit ei ole liian suuntaavaat vaan enemmänkin laajalle säteilevät. Käytettävä vahvistin ja kitara vaikuttaa myös asiaan paljon. Ja toki se musa mitä meinaat soittaa. Lisää faktoja peliin muuten on vaikea sanoa enempää. Mutta jos noista pitäis valita niin nappaisin jvmc-kaapin joka on ilmeisesti koivuvanerista ja avoin
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
Minushuman
02.01.2012 12:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JVMC:stä kokemusta parin vuoden ajalta, mutta noista muista ei sekuntiakaan, joten ei oikein voi vertailla. Dammit!
 
"It's beer o'clock. Where's my riot?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «