Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valetanssimuusikko/-muusikko yleensä,-onko tälläkin palstalla?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
synteettinen
29.12.2011 22:24:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..repesin 100-0, kun joku heitti k.o. termin kehiin, ..MUTTA ,-mikä ettei, -lääkärikohu vaimenee niin uutta tienestiä "keltaisellelehdistölle"!!..
 
..mutta, mutta: oikeasti! Paljonko täälläkin turinoi porukkaa "tanssimuusikko" /-"muusikko"-tittelillä ilman mitään loppututkintoa mistään musiikkiin liittyvästä?..
 
..mielestäni ihan mielenkiintoinen kysymys..
 
..ja sitten tosipuheessa, -EI LIIAN VAKAVASTI !! ,- kuitenkaan..
 
..MUTTA KEN USKALTAA pistää paperit kehiin opiskelujen ja SUORITETTUJEN tutkintojen osalta..,-heh..
 
..kansan-/ kansalaisopistot -ja mitä niitä nyt onkaan, ..ihan kivoja paikkoja, ..osasta ainakin saa jopa diplomeja tms. papereita..
 
..mutta oikeasti vähän "kieliposkella" mukaan,ken tohtii..
 
omarklah
29.12.2011 22:31:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaraa opettelin soittamaan kirjekurssin avulla 60-luvun lopulla. Muuten täysin ilman päästö-/tutkintotodistuksia oleva valebasisti
 
http://www.coversionband.com/
synteettinen
29.12.2011 22:34:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omarklah: Kitaraa opettelin soittamaan kirjekurssin avulla 60-luvun lopulla. Muuten täysin ilman päästö-/tutkintotodistuksia oleva valebasisti
 
...EI SAA TAPPAA NAURATTAMALLA...
 
...pisteet SULLE, ymmäsit missä mennään...-AUTS....
 
hvinnamo
29.12.2011 22:47:19 (muokattu 29.12.2011 22:48:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole kouluja käynyt alalta, mutta olen tehnyt statistin keikkoja rahaa vastaan. Eli suomennetaan sen verran että joskus johonkin tilaisuuteen on tilattu esim. 3 hengen bändi. No, kavereiden minidisk-duo on sinne menossa ja kun pitää olla 3 hengen bändi, niin sitten minut tilataan paikalle feikkaamaan soittamista. Ei tarvi välttämättä edes piuhoja laittaa kiinni, kun taustat tulee koneelta, kunhan painelee koskettimia ja hymyilee. Se on minusta valemuusikkoutta aidoimmillaan. Liksa on tietysti Tessin mukainen ja vähän päälle. Onko kellään muulla kokemusta statistin roolista, HÄH?
 
pekkajau
29.12.2011 22:49:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sen verran on tullut meetvurstia pompulamekkojen pyörityksestä aikoinaan ja sitten sen jälkeen soitolla muissa töissä reissumiehen päälle, että ei hävetä olla yhtään tai sanoa itseään muusikoksi. No paimenena oleminen... ehkä vähemmän olisi tuonut ns. "lisäarvoa" näihin "oikeisiin" töihin. Mutta molemmat taidot ovat kyllä olleet tarpeellisia joka työssä sen jälkeen... vaikka kai ne molemmat ammatit ovat katekorioitu sinne ammattien alapäähän aikoinaan! Onneksi tuo paimen taisi olla viimeisenä.
 
synteettinen
29.12.2011 22:51:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: En ole kouluja käynyt alalta, mutta olen tehnyt statistin keikkoja rahaa vastaan. Eli suomennetaan sen verran että joskus johonkin tilaisuuteen on tilattu esim. 3 hengen bändi. No, kavereiden minidisk-duo on sinne menossa ja kun pitää olla 3 hengen bändi, niin sitten minut tilataan paikalle feikkaamaan soittamista. Ei tarvi välttämättä edes piuhoja laittaa kiinni, kun taustat tulee koneelta, kunhan painelee koskettimia ja hymyilee. Se on minusta valemuusikkoutta aidoimmillaan. Liksa on tietysti Tessin mukainen ja vähän päälle. Onko kellään muulla kokemusta statistin roolista, HÄH?
 
...no, joo nyt vähän vakavampaa....
 
...nyt ei repeämistä, koska liian totta tosiaan...
 
...mutta elää pitää ja ruokaa saada...
 
DoctorAgdur
29.12.2011 22:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitäs ihmettä nyt taas -.-
 
"Suck my dick." -Ron Jeremy
hvinnamo
29.12.2011 23:07:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

synteettinen: ...no, joo nyt vähän vakavampaa....
 
...nyt ei repeämistä, koska liian totta tosiaan...
 
...mutta elää pitää ja ruokaa saada...

 
Toi oli kyl huumoria, mutta elävästä elämästä, muttei elävästä musiikista. :D
 
EP
29.12.2011 23:13:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Toi oli kyl huumoria..
 
Ei tainnu olla kuitenkaan ..oon kuullu et tollasta tehdään ; )
 
Rämppy
30.12.2011 00:18:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen täysin paatunut valetanssimuusikko. Ei tutkintoa, ei moraalia. Tykkään rokista ja jopa jatsista enemmän kuin humpasta. Silti olen huijannut kansaa jo 20 vuotta tekemällä huttukeikkoja. Mutta ei kirpaise yhtään. Aion jatkaa.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
HotWheels
30.12.2011 00:27:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mä olen täysin paatunut valetanssimuusikko. Ei tutkintoa, ei moraalia. Tykkään rokista ja jopa jatsista enemmän kuin humpasta. Silti olen huijannut kansaa jo 20 vuotta tekemällä huttukeikkoja. Mutta ei kirpaise yhtään. Aion jatkaa.
 
Sinusta pitää ilmoittaa eviraan ;)
 
KoskPaavo
30.12.2011 00:35:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olin 28 vuotta kokopäiväinen/iltainen/öinen ravintolamuusikko ilman mitään paperia, nuotteja on kyllä puoli kuutiota vajan nurkassa.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
leprechaun
30.12.2011 02:29:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Mä olin 28 vuotta kokopäiväinen/iltainen/öinen ravintolamuusikko ilman mitään paperia, nuotteja on kyllä puoli kuutiota vajan nurkassa.
 
Tunnustan et mullakin karmeat kasat papereita missä nuotin näköisiä koukeroita. Ainoat musiikkipaperit kansalaisopiston kitarakursseilta 1. -2. ja kolmannen vuoden mutta ne meni hauskasti muutamassa päivässä. Ivan Putilinin kitarakurssia yritin kahlata muttei siitäkään mitään tullut. Toisaalta ei haitannut kun olimme yhdessä vaiheessa Irlannin Radion eniten soitettu suomalaisbändi (hah, heidän omilla lauluillaan) mikä tuntuu vieläkin hassun hauskalta. Siis tunnustan että hunppaa, rautalankaa ja rokkia ja kaikkea muuta musaa rämpytelty typerästi esiintyen -68 lähtien. Toki systerin Landolakitaran varastin 8-vuotiaana. Uran huippu oli ehdottomasti juttelu idolini Paco DeLucian kanssa Raaseporin linnan raunioilla takavuosina. Eli siis melkein olen soittanut sen kanssa?
http://www.youtube.com/watch?v=xsx3YRWGzto
 
Sirmakka-ukko
30.12.2011 10:06:48 (muokattu 30.12.2011 10:14:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Mä olin 28 vuotta kokopäiväinen/iltainen/öinen ravintolamuusikko ilman mitään paperia, nuotteja on kyllä puoli kuutiota vajan nurkassa.
 
Paperiton soittaja olen itsekin ja kentällä keikkaopiston kouluttama siihen pisteeseen asti, kunnes lopetin urani ravintola -ja tanssimuusikkona. Haitaria koko urani korvakuulolla turskutin, kunnes siirryin olosuhteiden pakosta basson varteen. Nuotitkin tuli jotenkin aikanaan opeteltua, sekä teoriaakin omin toimin, jotta ei aivan hukassa pyörisi, kun noita omia biisejäkin aloin värkätä PC:llä midinä eri demoineen.

KoskPaavon kanssa ollaan aika samoilla työmäärillä ja vuosilla oltu kentällä aikoinaan n. osapuilleen muistelisin. :)
 
baron
30.12.2011 10:08:53 (muokattu 30.12.2011 17:20:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä sain viime kesänä popjazzleiriltä 3/3 teoriatodistuksen.
En mä sitä mitenkään yrittänyt suorittaa mutta kun tykkään teoriasta, istuin kiltisti kaikilla teoriatunneilla ja tein kiltisti kaikki kotitehtävät niin opet palkitsi mut yllätyksekseni ym paperilla.
Siinä mun opinnot!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Ukko
30.12.2011 11:32:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen sentään saanut oikeeta soiton opetusta. 8-9 vuotiaana viulunsoittoa radion sinfoniaorkan ykkös/kakkos viulistilta. Oli se kauheeta aikaa meille kummallekin. Muuta en enää asiasta muista paitti sen että jousta ei saa nostaa liian korkealle kielistä. Opekin varmaan teki parhaansa unohtaakseen ne tunnit. Ja tää nykyinenkin rämpytys mitä harrastan........... :(
 
COVS jäsen nro 6
rintapek
30.12.2011 11:34:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikkihan on suurta valetta.
 
Mun stressiklubi on soittavinaan, joku siitä on maksavinaan ja väki on pomppivinaan tahdissa. Ei siin seteleitä kummempia papereita kaivata.
 
Joskus kymppivanhana raahauduin haittarin kanssa musiikkiopistoon tms. Teoriasta mä muistan saaneeni tumppuun jonkun 3/3 pahvin, soittopuoli tais jäädä 2/3, koska just ennen tutkintoa mä ripustin haittarin kymmeneksi vuodeksi narikkaan.
En mä tost teoriasta enää muista muuta ko kvinttiympyrän.
Soittoonkin mä olen keksiny helpomman konstin. Vetää kaiken C/am, niin ei tartte ko väistellä mustia näppäimiä ja menee täydestä ko väärä vitonen.
 
One kind of music only - the good kind
friikki
30.12.2011 13:23:56 (muokattu 30.12.2011 13:50:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan täällä Tanssimusiikkiosasto -palstalla ainakin Karaoke juontaja/ juontajia jotka puhelevat olevansa syvällä rintaäänellä pitkän linjan muusikoita.

Minusta nämä ovat ihan eri asioita. Muusikoksi voi opiskella erilaisissa "musiikkiopistoissa" tai sitten kouluttautua muusikon työtä tekemällä.
 
Karaoken pyöritys ei ole minusta suoranaisesti muusikon työtä, koska eihän siinä ole DJ:n edes pakko osallistua musiikin tekemiseen millään tavoin, ei edes siihen laulamiseen.
 
Tokihan Karaoke juontaja saavuttaa hirmuisen keikkamäärän jos vaikka omistamassaan ravintolassa vetää Karaoke-iltoja mutta onko tämä muusikkona olemista?
 
Minusta siis Karaoke DJ on valemuusikko mikäli ei varsinaista muusikon duunia osaa.
 
(Itsellä takana: Konsaa, Ogelia, keikkoja reilut 1500, musiikin opetustyötä jne...)
 
"Vain itseoppineet ovat oppineita, loput on opetettuja"
baron
30.12.2011 14:01:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos valelääkärit menestyksellä hoiti valepotilaita niin kai valetanssimuusikkokin pärjää valetanssijoitten kanssa?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
hoomollinen
30.12.2011 15:34:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Onko kellään muulla kokemusta statistin roolista, HÄH?
 
Kyllä on. Joskus 90-luvulla ajelin Jämsään tarkoituksenani soittaa bassoa erään artistin taustabändissä. Jo alaovelta kuulin, että nyt joku muu testailee bassosaundeja yläkerrassa. Saliin päästyäni huomasin, että lavalla oli X - telineelle asennetuna syna, ja sen takana ei seissyt kukaan. En kuitenkaan kääntynyt takaisin koska: Ensinnäkin oli talvi ja ankara lumisade. Tarvetta oli myös sille rahalliselle korvaukselle, joka kiipparin takana seisoskelemisesta maksettiin. Eli toistan kyllä on.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «