Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 585 86 87 88 89447 448 449 450 451
jazzmies
25.12.2011 16:57:48
-Dr.DW-: Paskaahan tämä ko. biisi on, noin niinkun biisinä, mutta kyllä tuo soitettuna miulle uppoo 6-1!

Spekulointi on ok, sillä täytyyhän jonkinlainen selitys löytyä sille, miksi yhtye on päätynyt tuollaiseen pintaan. No se on selvä, että (harrastelija)muusikot muodostavat varsin suuret markkinat, joten heille tämä tuote on osoitettu. Myös suurin osa Chick Corea Electrik Bandin, tai oikeastaan Chick Corean, tuotannosta on arvoiltaan samanlaista mekaanista pintaa.

Minulle tuo ei uppoa, sillä tuosta tekemisestä puuttuu melodia.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
piipponen
26.12.2011 13:14:18
nyt loppuu ne midikeskustelut.

http://www.youtube.com/watch?v=SMKVlD_kufk
Ronttu
28.12.2011 18:57:11
http://www.youtube.com/watch?v=bcUk7-lCiNE&feature=related

Noniin eiköhän tämä harrastus ollut sitten tässä
Soittaminen on vaikeaa
kaatra1
28.12.2011 21:29:37

piipponen: nyt loppuu ne midikeskustelut.

http://www.youtube.com/watch?v=SMKVlD_kufk

Stanton on kyllä tyylikäs ja svengaava..
Kartano
miguli
28.12.2011 22:22:37

Ronttu: http://www.youtube.com/watch?v=bcUk7-lCiNE&feature=related

Noniin eiköhän tämä harrastus ollut sitten tässä

Kyllä tuossa on vielä matkaa Purdien grooveen ja ikääkin alkaa pojalla jo olla noh ans kattoo.
jazzmies
29.12.2011 18:05:07
kaatra1: Stanton on kyllä tyylikäs ja svengaava..

Stanton soittaa välillä hiljaa ja välillä kovaa, mutta tuolta ghost-kitchin alta ei löydy oikein mitään. Hän on tuon New Orleans -tyylinsä orja, eikä hänen soitossaan ole linjakasta näkemystä mitä oikein rummuillaan puhuisi. James Brownin sanoin - Talkin' Loud And Sayin' Nothing.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Anonymous-jazz
29.12.2011 18:08:06

Toi yks HUDSON MUSIC DVD:n livepätkä missä toi Stanton vetää. Niin soittaa alussa muutamia huti-iskuja heti. No toki kovatkin rumpalit tekee virheitä soitossa kuin myös elämässä :)
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
markkuliini
29.12.2011 20:24:20

jazzmies: Stanton soittaa välillä hiljaa ja välillä kovaa, mutta tuolta ghost-kitchin alta ei löydy oikein mitään. Hän on tuon New Orleans -tyylinsä orja, eikä hänen soitossaan ole linjakasta näkemystä mitä oikein rummuillaan puhuisi. James Brownin sanoin - Talkin' Loud And Sayin' Nothing.

Mä olen samaa mieltä! Ei ole oikein liikuttanut mua koskaan soittonsa.
Jos ihan konkreettista haetaan niin tuossa ylläolevassa pätkässä soittaa niin eteenpäin puskevasti suhteessa muihin, että raskaus ja paino katoaa tyystin soitosta.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Aekuinen Naenen
30.12.2011 15:59:57
Viime aikaisiin livevetojen tiimoilta tuli mieleeni Foo Fighters ja tämä pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=Xnmzins2Uow Jätkät vetää videolla koko uusimman levyn putkeen ja mikä parasta että aivan LIVENÄ. Mielestäni kaikesta paistaa läpi äärimmäinen ammattitaito! Jos bändistä tai rumpalista ei pidä niin tuskin löytyy ihmistä kuka ei pitäisi Taylor Hawkinsin videolla näkyvistä pöksyistä.
Anonymous-jazz
30.12.2011 16:54:38 (muokattu 30.12.2011 16:54:52)

Metallican Larssilla on myös äärimmäinen ammattitaito.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
VeKrio
30.12.2011 17:33:41

Aekuinen Naenen: Viime aikaisiin livevetojen tiimoilta tuli mieleeni Foo Fighters ja tämä pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=Xnmzins2Uow Jätkät vetää videolla koko uusimman levyn putkeen ja mikä parasta että aivan LIVENÄ. Mielestäni kaikesta paistaa läpi äärimmäinen ammattitaito! Jos bändistä tai rumpalista ei pidä niin tuskin löytyy ihmistä kuka ei pitäisi Taylor Hawkinsin videolla näkyvistä pöksyistä.

Musta on tosi hatunnoston arvoinen tempaus vetää lätty livenä Youtubeen. Mä kyl kuulen ja tajuan, että jätkät soittaa tosi yhteen ja kaikkea. Musa ei vain kosketa mua oikein mitenkään. Siinä on kaikki ainekset mut joku sielu vaan puuttuu. En tiiä mitä se on. Biisit ei vaan uppoa?

Nirvana, jossa Grohlin soitto oli ihan maagista on aivan eri asia. Siinä bändissä oli rosoa ja fiilistä, ja upeita biisejä. Kokonainen sukupolven tulkki jotensakin oli se.
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
Kailis
30.12.2011 18:35:06

Anonymous-jazz: Metallican Larssilla on myös äärimmäinen ammattitaito.

Vertaatko ihan tosissaan Larssia Taylor Hawkinsiin vai onko sulla vielä jouluähky?
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
miguli
30.12.2011 20:13:02

Kailis: Vertaatko ihan tosissaan Larssia Taylor Hawkinsiin vai onko sulla vielä jouluähky?

Onhan ne molemmat rok/hevi runpaleita
hollmi-5
30.12.2011 20:33:50
Kailis: Vertaatko ihan tosissaan Larssia Taylor Hawkinsiin vai onko sulla vielä jouluähky?

Hawkins on aivan yhtä ortodoksinen. Kuulostaa tosin paremmalta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
30.12.2011 22:56:56 (muokattu 30.12.2011 23:00:33)

Mä kun luulin että olen se typerin diipadaapan heittelijä täällä. Olkoonkin että Foo Fighters ei myöskään mulle putoa kokonaispakettina, voin silti analysoida joitain osatekijöitä, joiden perusteella eron tekeminen esim. edellä mainittujen henkilöiden perusteella on selvä. Toisaalta, ei se ole multa pois jos jotkut eivät niitä eroja halua kuulla. Ollaan eri mieltä, ei riidellä.
Ja anaalinymous, sun soittohan on tarkkaa ja mietittyä, mutta sellainen Hawkins-mainen vaara ja roso vois olla pienesti annosteltuna sullekin ihan jees.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
passe
30.12.2011 23:51:46
Hawkins rocks, eikä istu läpi keikan Neuvosto-lätkänpelaajan nollailme naamalla!
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
jazzmies
31.12.2011 00:44:17
passe: Hawkins rocks, eikä istu läpi keikan Neuvosto-lätkänpelaajan nollailme naamalla!

Hawkins on sellainen perusjyrä, mutta Lars on taiteilija. Ääni Larssille.
Kailis
31.12.2011 02:35:09 (muokattu 31.12.2011 02:38:19)

jazzmies: Hawkins on sellainen perusjyrä, mutta Lars on taiteilija. Ääni Larssille.

Sinähän muutat mielipiteitä kuin jazzmies rumpu (tai symbaali-) merkkiä tai häärumpali hevosta joten tämä ääni jää laskematta.
Toisaalta, sä oot tietyssä mielessä Suomen Lars.
-Dr.DW-
31.12.2011 03:26:05 (muokattu 31.12.2011 03:27:10)
Lars on se, kuka on miut varsinaisesti saanut tarttumaan keppeihin.
Olen siitä miehelle ikuisesti kiitollinen.
...Mutta tuli yämmöinen asia jota jotkut kutsuu #Internetiksi".
Siellä aikani kahlattuani, huomasin: -Paskaahan se oli.

E: Just niinku allaalla lukee!
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)