Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 528 29 30 31 32196 197 198 199 200
Ianuarius
26.12.2011 22:55:56 (muokattu 26.12.2011 22:56:52)

Tuntuu että aina ku DT:n jannut puhuu, että tehään sitä I&W tyylistä musaa, niin se tarkottaa vain ja ainoastaan Pull Me Underia, mikä taas meikästä on sen levyn paskin biisi... eiku ainii se Under a Glass Moon. Jos pitää yks biisi sanoa, niin se o ihan yhtä tyhjän kanssa. Toisiin iskee joku Pull Me Under (ei minuun), toisiin joku Scarred (ei minuun edelleenkään), ja toisiin sitten vaikkapa Learning to Live (helvetin hyvä! :D) Itelle ei tää bändi auennu ekalla kuuntelulla. About 10 kertaa kävi A Change of Season ja Images & Words pyörähtämässä levysoittimessa ennen ku täysilä aloin diggaileen. Mut siis ei tää oo mikään AC/DC, jossa tietää ekasta riffistä alkaen että tykkääkö kaikista biiseistä vai ei. Kuuntele jotain levyjä jonki aikaa ja jos alkaa iskeen niin sit alkaa. Jos ei niin ei.
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Tuomoo
26.12.2011 22:57:00
Linnunlaulupuu: Tämä täytti joskus My Heart Will Go Onin jättämän aukon. Tällaisen biisin tahdissa on hienoa tehdä itselleen mukavia asioita.

Kuulostaapa melko homolta.

Itse en odota tulevalta keikalta mitään ihmeempiä, ikinä ennen en ole bändiä livenä nähnyt. Oikeastaan ainoat biisit jotka haluaisin kuulla, ovat Metropolis pt.1., Pull Me Under, Lines in the Sand, Outcry sekä Breaking All Illusions. Tokihan jotakin Awaken biisejäkin olisi kiva kuulla, mutta eipä noilla paljoa merkitystä ole.
"IntriguingMan: Siittimen läpsyttelyn todistajamieeeesss"
Linnunlaulupuu
26.12.2011 23:14:28
Tuomoo: Kuulostaapa melko homolta.

Kyllähän tossa hommassa miekkaan tartutaan, eli tavallaan olet oikeassa.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
VIPMetal
27.12.2011 00:31:05

Linnunlaulupuu: Tämä täytti joskus My Heart Will Go Onin jättämän aukon. Tällaisen biisin tahdissa on hienoa tehdä itselleen mukavia asioita.

No on se Celinen biisikin ihan kiva, en mä sillä, mutta onhan tuo ihan täyttä paskaa, ettei Dream Theatterista voi tykätä jos ei kuuntele repeatilla miljoonaa kertaa jotain biisiä. Se, että sä et tykkää, niin ei tarkoita muuta kuin, että sulla on huono musiikkimaku! =) Itse keikasta ei mullakaan mitään suuria ennakko-odotuksia ole. Pari kertaa on tullut samassa hallissa nähtyä ja kiva nähdä kolmannen kerran.
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
Linnunlaulupuu
27.12.2011 02:25:20
VIPMetal: Se, että sä et tykkää, niin ei tarkoita muuta kuin, että sulla on huono musiikkimaku! =)

Another Day on hyvä biisi. Ja se taas tarkoittaa, että olen gay.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Guitar_Miller
28.12.2011 03:24:26
Ei Dream Theater ees vaadi montaa kuuntelu kertaa. Sillä biisin pituudella ei oo väliä!!! :D Tosin ite joutunu/päässy/halunu (ristiriitasta) välillä kuuntelee jotain Kimmo Hakolan nykytaide musiikkia, niin mikään pändimusiikki ei enään tunnu miltään sen jälkeen vaan hyvinkin järkevältä. :D
Sergei Fallinen
28.12.2011 08:16:13
Guitar_Miller: Ei Dream Theater ees vaadi montaa kuuntelu kertaa. Sillä biisin pituudella ei oo väliä!!! :D Tosin ite joutunu/päässy/halunu (ristiriitasta) välillä kuuntelee jotain Kimmo Hakolan nykytaide musiikkia, niin mikään pändimusiikki ei enään tunnu miltään sen jälkeen vaan hyvinkin järkevältä. :D

Esim tää viesti. Joku toinen saattaa lukea tän kolmesataa kertaa ja lopulta tajuta sieltä jonkun pointin mut mä, tai kuka tahansa vähänkään lukeneempi tyyppi, huomaan heti ekal lukukerral että välimerkki- ja yhdyssanavirheitä on niin paljon ettei se vain millään voi olla kenenkään Suuren Ajattelijan kynästä, ja niinpä siirryn muihin juttuihin. Että siinä teille analogiaa.
Kurkkuviipale
28.12.2011 08:48:37 (muokattu 28.12.2011 08:50:53)

Sergei Fallinen: Esim tää viesti. Joku toinen saattaa lukea tän kolmesataa kertaa ja lopulta tajuta sieltä jonkun pointin mut mä, tai kuka tahansa vähänkään lukeneempi tyyppi, huomaan heti ekal lukukerral että välimerkki- ja yhdyssanavirheitä on niin paljon ettei se vain millään voi olla kenenkään Suuren Ajattelijan kynästä, ja niinpä siirryn muihin juttuihin. Että siinä teille analogiaa.

Hyvä arumentti "lukeneelta" kaverilta. Ei viittis trolliin tarttua, mutta ihan sen verran sanoisin, että kyllä ne ajatukset usein sieltä päästä tulevat eikä sieltä yhdyssanavirheiden määrästä. Ja vaikka se ehkä viittoo jotakin koulutustasosta, joka toki vaikuttaa siihen mitä siellä päässä liikkuu, niin luulisi teidän kaltaisen kokeneen tekstikonkarin sieltä onnistua sen pointin kalastamaan ilman täydellistä virkemuotoakin.

Se mitä siihen "koiruuteen" tulee niin kyllä olen aikamoinen fanipoika, mutta en ole siihen itseäni millään tasolla saattanut. Minäkään en sanonut, etteikö niistä voi pitää ekalla kerralla, itsekin pidin. Ekat biisit oli This Dying Soul ja Endless Sacrifice, jotka serkkupoika oli polttanut pyytämäni zeppeliinin levyn loppuun ja kun kuuntelin ekaa kertaa niin zeppeliin oli mielestäni tasapaksua "hyvää" musaa, mutta tietämättä, että vikat biisit olivat eri yhtyeeltä (en tunnistanut eroa) kysyin serkulta myöhemmin vain kahden viimeisen kappaleen nimeä. Kyllä se on aika aitoa pitämistä eikä siihen tarvita fanipoikuutta millään tasolla. Kaikesta pystyy pitämään jos niin päättää, mutta vähentääkö se sen artistin/ kuuntelijan arvoa vaikka siihen olisi päästy mitä tietä. Lil Waynestäkin moni tuntuu pitävän, vaikkei omaan makuun kuulukkaan. Annetaan pitää, kun ei ole meiltä pois.

Ainiin.. Minäkin olen todella lukenut kaveri ja käynyt vaikka mitkä koulut. Tuli tekstistä varmaan paljon uskottavampi nyt kun asian mainitsin.

Ps. Jos vaikka ei tartuttais siihen "kuinka ei tunnistanut zeppeliinin ja DT eroa" vaan pysyttäs asiassa tästä lähtien.
Se oli tonnin seteli... ... ...tonnin seteli... ..
Stiiq
28.12.2011 11:24:21
Kurkkuviipale: tietämättä, että vikat biisit olivat eri yhtyeeltä (en tunnistanut eroa).

Eivv, en ehkä...

Ps. Jos vaikka ei tartuttais siihen "kuinka ei tunnistanut zeppeliinin ja DT eroa" vaan pysyttäs asiassa tästä lähtien.

No perhana.

Mulle kyllä aikoinaan iski Pull Me Under todella lujaa, erityisesti laulun osalta, vaikka loppujen lopuksi biisihän ei ole kummoinen. Möin sitten Stam1nat yms. divariin ja kuuntelin ennakkoluulottomasti lähinnä DT:tä. Tämä siis joskus yläasteella. Lukioon tullessa rakastuin Yesiin, mutta en silti heittänyt Tiitteriä mäkeen - siis Train of Thoughtin jälkeisiä lukuunottamatta - ja pikkuhiljaa se Stam1nakin tekee paluuta levyhyllyyn. Tällainen 'kierros' oli nähdäkseni tarpeen, jotta kasvoin musiikinkuuntelijana siihen pisteeseen, jossa nyt olen.

Parhaita FIF-biisejä tykkäisin kuulla keikalla.
Kuinka pieni mahdollisuus on elää toisen elämää ja rakastua omaansa
Kurkkuviipale
28.12.2011 13:31:19

Stiiq: Eivv, en ehkä...

No perhana.

Mulle kyllä aikoinaan iski Pull Me Under todella lujaa, erityisesti laulun osalta, vaikka loppujen lopuksi biisihän ei ole kummoinen. Möin sitten Stam1nat yms. divariin ja kuuntelin ennakkoluulottomasti lähinnä DT:tä. Tämä siis joskus yläasteella. Lukioon tullessa rakastuin Yesiin, mutta en silti heittänyt Tiitteriä mäkeen - siis Train of Thoughtin jälkeisiä lukuunottamatta - ja pikkuhiljaa se Stam1nakin tekee paluuta levyhyllyyn. Tällainen 'kierros' oli nähdäkseni tarpeen, jotta kasvoin musiikinkuuntelijana siihen pisteeseen, jossa nyt olen.

Parhaita FIF-biisejä tykkäisin kuulla keikalla.

En tiedä miten olis pamahtanu jos olis pull me underin aikanaan kuullu ekana mutta jotenki se on aina ollu taka-alalla semmosen perus hyvänä biisinä. Luoja kiitos meitä on moneen lähtöön, ettei tarvi olla samanlaisia.

Ja vielä seivatakseni edellistä korjaan että ihmettelin kyllä miksi kuulostavat täysin erilaiselta, mutta luotin vain ettei levylle ollut muita juttuja päässyt. Tarkistin itse asian kuitenkin kysymällä eli ehkäpä se ero kuitenki oli selvä.
Se oli tonnin seteli... ... ...tonnin seteli... ..
Guitar_Miller
28.12.2011 13:45:44
Sergei Fallinen: Esim tää viesti. Joku toinen saattaa lukea tän kolmesataa kertaa ja lopulta tajuta sieltä jonkun pointin mut mä, tai kuka tahansa vähänkään lukeneempi tyyppi, huomaan heti ekal lukukerral että välimerkki- ja yhdyssanavirheitä on niin paljon ettei se vain millään voi olla kenenkään Suuren Ajattelijan kynästä, ja niinpä siirryn muihin juttuihin. Että siinä teille analogiaa.

välimerkki- ja yhdyssanavirheet johtuu lukihäiriöstä!
Narcosynthesis
28.12.2011 14:13:50

Guitar_Miller: välimerkki- ja yhdyssanavirheet johtuu lukihäiriöstä!

Elä välitä tuosta Sergiosta dude. Sillä on vissiin vähän röllivaihde päällä just nyt.
Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on.
Guitar_Miller
28.12.2011 19:46:43 (muokattu 28.12.2011 19:46:58)
Narcosynthesis: Elä välitä tuosta Sergiosta dude. Sillä on vissiin vähän röllivaihde päällä just nyt.

Sillä on aina röllivaihde päällä! Mulla oli suoraan sanottuna jo hetken aikaa ikävä Sergei Fallista mut heti kun eka kommentti tuli niin jo rupes ketuttamaan. :D Missäköhän Sakmongkol luuraa?
Funkånaut
28.12.2011 20:34:35

Guitar_Miller: välimerkki- ja yhdyssanavirheet johtuu lukihäiriöstä!

Ja liikalihavuus isoista luista tahi sairaudesta.
Ainakin kuuntelen musiikkia. Sä vaan keskityt mnetissä ulisemiseen ja jonkun middle beerin ryystämiseen. - M4ss3 m/ Kuuntelen tälläistä
Stiiq
28.12.2011 21:19:10
Guitar_Miller: Missäköhän Sakmongkol luuraa?

Jossain rappukäytävässä, veikkaan.
Meadow
28.12.2011 22:14:56
pehko: no se täältä vielä puuttuskin. täytyy myöntää, että ketjusta on tullu hevipalstalle siirron jälkeen huomattavasti lukija ystävällisempi.

"Lukijaystävällisempi" on yhdyssana.
pehko
28.12.2011 22:16:16

Meadow: "Lukijaystävällisempi" on yhdyssana.

no woehan witura.....mie kun sen ensin kirjotin yhteen muttak orjasin kun ajattelin että erikseen kuitenkin ja vittuilua tulee.....

Mutta kuinkas kävikään..
Olemisen tuska kuormittaa olemattomuuden kauhua untitled-projeKt /// Silence of the Ocean
Stiiq
28.12.2011 22:30:07 (muokattu 28.12.2011 22:32:13)
Meadow: "Lukijaystävällisempi" on yhdyssana.

Noin joka kymmenennellä (mahtavia sanoja kielessämme) aikuisella on jonkin asteinen lukihäiriö, vai miksikäs sitä nykyään kutsutaan. Eräskin kaverini ei tiennyt kirjoitetaanko 'joka päivä' yhteen vai erikseen, mutta en vittuile sille siitä. Julkisesti ainakaan.
pehko
28.12.2011 22:32:16 (muokattu 28.12.2011 22:33:02)

Stiiq: Noin joka kymmenennellä (mahtavia sanoja kielessämme) aikuisella on jonkin asteinen lukihäiriö, vai miksikäs sitä nykyään kutsutaan.

itselläni ainakin on jonkin sorttinen luetun ymmärtämisen ongelma. Tämä käy hyvin ilmi pelatessa lautapeliä 'Pekingin mysteerit'
Olemisen tuska kuormittaa olemattomuuden kauhua untitled-projeKt /// Silence of the Ocean
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)