Grugi 26.12.2011 19:00:00 | |
---|
VIPMetal: Voihan esteri. Pahan dilemman lykkäs, mikä näistä: MXR Carbon copy Malekko Ekko 616 EHX Memory Boy (tai Deluxe Boy) Vai voiko tuosta edes parasta sanoa? Hyvältä kaikki kuulostaa juutuubissa. Hä, heitelkää kommentteja! Malekko Ekko The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates] |
I3enjam1n 26.12.2011 19:03:28 | |
---|
erty: Memory boy on kyllä ihan hyvänkuulonen hintasekseen, mut ainakin siinä yksilössä mitä testasin niin blendin säätö vaikutti myös kuivaan signaaliin. Eli se joko leikkasi/boostasi myös kuivaa signaalia säädöstä riippuen. Ei hyvä Joo niin tekee, mutta onneksi on helposti modattavissa toimivammaksi. Piirilevyltä löytyy kaksi juotostäplää, joihin voi laittaa vastuksen, trimmerin tai potikan kiinni, jolla voi säätää volaboostia/droppia. Mielestäni pedaalin yleissaundikin muuttui paremmaksi, kun ei ole sitä järjetöntä volaboostia siinä. Vähän tyhmästi kyllä toteutettu se blend-säätö, parempi olisi vaikka pelkkä kaiun volume. Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. |
VIPMetal 26.12.2011 19:59:14 | |
---|
Grugi: Malekko Ekko Löytyiskö perustetta? Itse ajattelisin, että tuossahan on tommosta putiikkilisää ainakin verrattuna EHX:ään tai MXR:ään. =) Räkkimiehiä jo vuodesta 2000. |
VIPMetal 26.12.2011 20:00:09 | |
---|
I3enjam1n: Vähän tyhmästi kyllä toteutettu se blend-säätö, parempi olisi vaikka pelkkä kaiun volume. Mitä tarkoitat tällä?? Räkkimiehiä jo vuodesta 2000. |
s8na 26.12.2011 20:37:22 | |
---|
I3enjam1n: Joo niin tekee, mutta onneksi on helposti modattavissa toimivammaksi. Piirilevyltä löytyy kaksi juotostäplää, joihin voi laittaa vastuksen, trimmerin tai potikan kiinni, jolla voi säätää volaboostia/droppia. Mielestäni pedaalin yleissaundikin muuttui paremmaksi, kun ei ole sitä järjetöntä volaboostia siinä. Vähän tyhmästi kyllä toteutettu se blend-säätö, parempi olisi vaikka pelkkä kaiun volume. Onko sulla tohon jotain piirustusta tai linkkiä netistä? |
I3enjam1n 27.12.2011 16:44:07 | |
---|
VIPMetal: Mitä tarkoitat tällä?? Sitä, että blend-potikan, joka siis säätää kuivan ja suhdetta, tilalla olisi level/volume-säätö, joka säätää kaiun voimakkuutta ja kuiva signaali menisi muuttumattomana läpi kokoajan. Vieläkin parempi olisi tietty omat volumet kaiulle ja kuivalle signaalille, jolloin niitä voisi miksata oman mielen mukaan. Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. |
I3enjam1n 27.12.2011 17:07:41 | |
---|
s8na: Onko sulla tohon jotain piirustusta tai linkkiä netistä? Tuossa huono kuva: http://dl.dropbox.com/u/5161861/memoryboygaintrimmeri.JPG Eli exp. pedal -jakin takana lukee pienellä gain adj. ja vieressä pari pientä juotostäplää. Niihin sitten kolvaa kiinni trimmerin/potikan. Arvolla ei varmaan kovin suurta vaikutusta ole, itsellä näyttää olevan 250kOhmin potikka. Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. |
s8na 28.12.2011 16:11:03 | |
---|
I3enjam1n: Tuossa huono kuva: http://dl.dropbox.com/u/5161861/memoryboygaintrimmeri.JPG Eli exp. pedal -jakin takana lukee pienellä gain adj. ja vieressä pari pientä juotostäplää. Niihin sitten kolvaa kiinni trimmerin/potikan. Arvolla ei varmaan kovin suurta vaikutusta ole, itsellä näyttää olevan 250kOhmin potikka. Kiitos paljon. Täytyy tsekata löytyykö vastaavat Memory Toy:sta. No mun tsäkällä ei varmaankaan. |
I3enjam1n 28.12.2011 17:55:33 | |
---|
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. |
I3enjam1n: Tän kuvan mukaan on: http://img-fotki.yandex.ru/get/3805/testo10.3/0_2dbb2_711c50db_XL Trim7 tuossa vasemmalla. Löysin ton just ite kans. Vieressä on muuten tollanen mikrosäädin missä lukee gain... oon tosin lukenu et noihin ei auta koskee tossa. Menee ihan sekopääks koko pedaali. Modulaation säätöä uskalsin kokeilla, tosin pitänee ruuvata sitä takas jos vaikka sais sitä volaa siitä. Joudenkin nettijuttujen perusteella se modulaatioruuvi vaikuttaa volumeen. Vähän cacceli pedaali ku meni homma ruuvaamiseks. Ois vaan pitäny hommata se Boy deluxe jossa on kaikki ruuvit. |
PeeJii 28.12.2011 21:45:45 | |
---|
I3enjam1n: Tän kuvan mukaan on: http://img-fotki.yandex.ru/get/3805/testo10.3/0_2dbb2_711c50db_XL Trim7 tuossa vasemmalla. Mulla on kanssa memory toy jonka käyttö jäänyt just sen turhan volabuustin takia, ja lisääntyikö siinä samalla diskantitkin. Se 250k vastus siis auttaisi noihin vaivoihin? Avasin lootan ja huomasin että tuon kuvassa olevan piirilevyn päällä on toinen piirilevy. Mitenköhän sen saisi pois edestä. Eli onko se painamalla siinä, vai kolvattu joistain pisteistä. No, kunhan nimim. s8na ensin hajottaa omansa, niin sitten on mun vuoro :) |
VIPMetal 28.12.2011 22:43:31 | |
---|
s8na: Löysin ton just ite kans. Vieressä on muuten tollanen mikrosäädin missä lukee gain... oon tosin lukenu et noihin ei auta koskee tossa. Menee ihan sekopääks koko pedaali. Modulaation säätöä uskalsin kokeilla, tosin pitänee ruuvata sitä takas jos vaikka sais sitä volaa siitä. Joudenkin nettijuttujen perusteella se modulaatioruuvi vaikuttaa volumeen. Vähän cacceli pedaali ku meni homma ruuvaamiseks. Ois vaan pitäny hommata se Boy deluxe jossa on kaikki ruuvit. Mites pojjaat, onko tuossa Deluxessa hoidettu paremmin nää vaivat?? Siinähän on se level-säätö ainakin... Räkkimiehiä jo vuodesta 2000. |
s8na 28.12.2011 23:34:05 | |
---|
PeeJii: No, kunhan nimim. s8na ensin hajottaa omansa, niin sitten on mun vuoro :) Heh, päivällä kaivellun saitin perusteella se näyttäis olevan siinä toisessa levyssä kiinni sellasilla pinneillä. Varmaan lähtee vaan nostamalla irti. ...savolaisittain vastuu siirtyy kuulijalle. |
s8na 28.12.2011 23:35:29 | |
---|
Jänä juttu muuten et mulla on ongelmana memory toyssä volan droppi aivan päin vastoin kun muilla netissä. No raportoin tänne jos saan sillä modi ruuvilla sitä muutettua. |
s8na 28.12.2011 23:36:15 (muokattu 28.12.2011 23:36:29) | |
---|
VIPMetal: Mites pojjaat, onko tuossa Deluxessa hoidettu paremmin nää vaivat?? Siinähän on se level-säätö ainakin... No melkeen sitä vois luulla et erillisellä volaruuvilla ongelma poistuis, mut eihän sitä tiiä. :) BTw. sori offtopikki. |
VIPMetal 29.12.2011 00:29:36 | |
---|
s8na: No melkeen sitä vois luulla et erillisellä volaruuvilla ongelma poistuis, mut eihän sitä tiiä. :) BTw. sori offtopikki. No ei mitään, kiva lueskella aiheesta ja sen vierestä. Mutta toisaalta niinku sanoin, mulla tuo volume asia ei ole ongelma tässä setupissa. Mut kotona se taas olis... Ja toyt ja poyt on vähän kotisettiinkin tyrkyllä. =) Räkkimiehiä jo vuodesta 2000. |
I3enjam1n 29.12.2011 11:47:53 | |
---|
PeeJii: Mulla on kanssa memory toy jonka käyttö jäänyt just sen turhan volabuustin takia, ja lisääntyikö siinä samalla diskantitkin. Se 250k vastus siis auttaisi noihin vaivoihin? Avasin lootan ja huomasin että tuon kuvassa olevan piirilevyn päällä on toinen piirilevy. Mitenköhän sen saisi pois edestä. Eli onko se painamalla siinä, vai kolvattu joistain pisteistä. No, kunhan nimim. s8na ensin hajottaa omansa, niin sitten on mun vuoro :) Kannattaa laittaa trimmerinä tai potikalla se säätö, tai jos vastuksen laittaa niin aloittaa aika pienistä arvoista kokeilemalla. Kuvien mukaan sen pitäisi lähteä ihan vaan ylöpäin nostamalla. http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=1&t=7514 Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. |
PeeJii 29.12.2011 12:15:13 (muokattu 29.12.2011 12:20:09) | |
---|
I3enjam1n: Kannattaa laittaa trimmerinä tai potikalla se säätö, tai jos vastuksen laittaa niin aloittaa aika pienistä arvoista kokeilemalla. Kuvien mukaan sen pitäisi lähteä ihan vaan ylöpäin nostamalla. http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=1&t=7514 Kiitos paljon, noi kuvat selvensivät. Eli näköjään on kiinni neljällä pinnillä/puoli. Trimmeri on varmaan paras, pitää vaan laittaa pienet pätkät suojattua jäykkää johtoa väliin että saa sen näkösälle säätöä varten. Taidan kyllä ihan ensiksi kokeilla kuitenkin tuota vieressä olevaa gain-säätöä... |
Vainottu 29.12.2011 12:33:21 | |
---|
kojones: Taka-alalta hiljaa ilmestyy haastaja http://www.thomann.de/fi/behringer_vm1vintage_time_machine.htm Sekoilee hienosti, tosin delayn pituus on aika lyhyt. Mulla oli tuo jonkun aikaa käytössä humppahommissa ja ihan pätevä laitos tuo mun mielestä on. Toisella kitaristilla on käytössä vanhan mallin deluxe memory man, eikä noissa juurikaan eroja ole saundillisesti eikä ulkoisesti. Mistä lie kopioitu tuo time machine... Toki vertailua ei tehty studiossa vaan keikkaolosuhteissa. Studiossa voi kultakorvat eroja kuulla, mutta ainakin keikalla toimii hienosti. Toki se on Bährinkeri. Huono imagobuusteri. Hyvä pedaali varsinkin hintaisekseen. |
s8na 29.12.2011 14:51:30 (muokattu 29.12.2011 15:03:02) | |
---|
PeeJii: Taidan kyllä ihan ensiksi kokeilla kuitenkin tuota vieressä olevaa gain-säätöä... Kerrohan heti kun tiedät mitä tuo tekee, jos kerta uskallat sitä ruuvata! Miten muuten teillä joilla Memory Toy on boostannu volaa... missä asennossa teillä on blend -namikka? Mulla se on alle 50% ja netistä huhut kertoo, että EH säätäis ne niin että tasavola ois blend namikka 50% kohalla. Täytyy sit vaan vissiin lisätä kaikua niin saa balanssit kohalleen :) |