Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 568 69 70 71 72202 203 204 205 206
BigPapa
17.12.2011 18:21:29

kaljataiteilija: Huomasinpa youtubesta tuon Kuuman Kundit dvd'n livejuttuja.
Missähänpäin nuo on taltioitu?
Kova menohan noissa on , kun on Ile väänämässä boogieta.
Kun löytyisi enemmänkin Ile Kallion aikaisia livejuttuja 76-77 kun niissä on kovempi draivi.

Riihimäen Riutanharjun tanssilavalla.
AlaE
17.12.2011 18:25:28
BigPapa: Riihimäen Riutanharjun tanssilavalla.

Sä tiedät kaiken Ganesista.
Salvo honore
BigPapa
17.12.2011 18:27:53

AlaE: Sä tiedät kaiken Ganesista.

Itsekin olin 1976 katsomassa Hurriganesia kyseisellä tanssilavalla, silloin ei tehty tuota elokuvaa siellä. Yellow oli lämmittelybändinä pikkulavalla silloin. Ah noita Minttusuklaan aikoja.
kaljataiteilija
17.12.2011 18:37:19
BigPapa: Riihimäen Riutanharjun tanssilavalla.

Muistatko settilistaa?
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
BigPapa
17.12.2011 18:41:26

kaljataiteilija: Muistatko settilistaa?

Jotain tällästä oli tarjolla:

1. I Saw Her Standing There
2. It Ain't What You Do
3. Tallahassee Lassie
4. 11th St Boogie
5. Everybody's Making It Big
6. Ridin' Ridin'
7. The Phone Rang
8. My Only One
9. Woo-oo-oo-oo-o
10.Say Mama
11.Mary Jane
12.Elephant's Boogie
13.Oowee-Oohla
14.Hey Bo Diddley
15.Oh Baby Doll
16.Get On
17.Lessons In Love
18.Hot Wheels
kaljataiteilija
17.12.2011 18:47:08
BigPapa: Jotain tällästä oli tarjolla:

2. It Ain't What You Do
3. Tallahassee Lassie
4. 11th St Boogie
6. Ridin' Ridin'
7. The Phone Rang
8. My Only One
9. Woo-oo-oo-oo-o
10.Say Mama
11.Mary Jane
12.Elephant's Boogie
13.Oowee-Oohla
14.Hey Bo Diddley
15.Oh Baby Doll
16.Get On
17.Lessons In Love
18.Hot Wheels

OK !
Hyvältä näyttää ja varmasti kuulostikin.
Sperm Donor
17.12.2011 21:32:07
Mäkuin olin tuolla keikalla. Jengi huusi monen biisin välissä että "Ile laula"
*Bandiitti*
18.12.2011 11:27:29

BigPapa: Jotain tällästä oli tarjolla:

2. It Ain't What You Do
3. Tallahassee Lassie
4. 11th St Boogie
6. Ridin' Ridin'
7. The Phone Rang
8. My Only One
9. Woo-oo-oo-oo-o
10.Say Mama
11.Mary Jane
12.Elephant's Boogie
13.Oowee-Oohla
14.Hey Bo Diddley
15.Oh Baby Doll
16.Get On
17.Lessons In Love
18.Hot Wheels

Voi kun noita Ilen aikasia live vetoja ois enemmänkin. On niitä varmaan jollain mut niitä ei vaan julkasta.
"ei sen väliä mitä tekee vaan miten sen tekee" - Remu Aaltonen
kaljataiteilija
18.12.2011 11:31:59
Voi kun noita Ilen aikasia live vetoja ois enemmänkin. On niitä varmaan jollain mut niitä ei vaan julkasta.

Olen samaa mieltä.
Jollain keräilijällähän noita taltiointeja on paljonkin.
Joutuupa vaan tyytymään siihen Tukholman -77 liveen...
AlaE
18.12.2011 17:24:43
Tänään voi fiilistellä voittoisaa European Pop Jury -lähetystä: http://www.youtube.com/watch?v=spEOoImmKC4&feature=related
Salvo honore
isipappa
26.12.2011 13:35:03
Albert Järvinen heitti keikan Espoon Dipolissa joskus 1980-luvun loppupuolella. Taisi olla jotkut isot opiskelijabileet, ehkä Lakinlaskijaiset. Mikä mahtoi olla bändin kokoonpano?
Atomic Cafe
27.12.2011 21:33:37 (muokattu 27.12.2011 21:54:43)
Mikäli lavalla kävi känninen Cisse Häkkinen niin kysymyksessä oli Albert Järvinen Band...

Cisse Häkkinen tuli dipolissa käymään ennen soundcheckiä ja oli selvin päin. Kolme varttia myöhemmin se oli jo ihan pierussa. Sit se tuli lavalle pörräämään. Ei se soittanut mitään, tuli vaan taputtelemaan kaikkia olalle.

Tuo kyseinen kokoonpanohan teki hienoja keikkoja aina siihen saakka kun maestrolla jäi taas kerran putki päälle ja homma kuivui kasaan. Tuon jälkeen kuvioihin astui Bronx ja Jore Marjaranta...

Järvinen alkoi ottaa huikkaa valkoviinipullosta. Mä sanoin jätkille et nyt nopeesti ennen kuin toi alkaa vaikuttaa. Sitten Järvinen soittaa sellaisia viuu-sooloja ja alkaa huojumaan, soolot hidastuvat. Se jatkuu ja jatkuu, juhannnuskansa seuraa. Mä mietin, et jumalauta tää on meidän koko kesän paras liksa, et jos me tää menetetään, ni voi helvetti. Mä sanoin sille et alota Get On ja se vaan vinguttaa. Sit mä kypsyin ja menin sen korvan juureen ja huusin sille, ET ALOTA NYT SAATANA SE GET OOON! samantien bing ja didididididi lähtee. Se meni ihan saatanan hyvin, kiiteltiin siinä ja nopeesti pois. Encoree ei voinut vetää, oltiin vaaravyöhykkeessä.
isipappa
27.12.2011 22:17:18
Atomic Cafe: Mikäli lavalla kävi känninen Cisse Häkkinen niin kysymyksessä oli Albert Järvinen Band...

No, Cissehän asui tuohon aikaan Otaniemessä, joten saattoi hyvinkin käydä lavalla. En muista. Ja siis käsittääkseni on selvää, että keikan teki nimenomaan Albert Järvinen Band (eikä esim. Flashbacksliders). Mutta ketä siinä soitti? Muistelen, että itse maestro soitti hyvän keikan, skarppina. Oli melko varmasti Järvisen ainoa 1980-luvun lopun keikka Dipolissa.
BigPapa
27.12.2011 23:24:49 (muokattu 27.12.2011 23:28:36)

isipappa: No, Cissehän asui tuohon aikaan Otaniemessä, joten saattoi hyvinkin käydä lavalla. En muista. Ja siis käsittääkseni on selvää, että keikan teki nimenomaan Albert Järvinen Band (eikä esim. Flashbacksliders). Mutta ketä siinä soitti? Muistelen, että itse maestro soitti hyvän keikan, skarppina. Oli melko varmasti Järvisen ainoa 1980-luvun lopun keikka Dipolissa.

Jos on se radioitu niin muistaakseni Järvinen, Jore Marjaranta, Masa Maijanen ja Jari Kettunen. Ja mun mielestä toi tais olla siinä taitteessa että oli vuosi -89 tai sitten jo vuosi 90.
Atomic Cafe
28.12.2011 00:55:25 (muokattu 28.12.2011 00:59:33)
isipappa: No, Cissehän asui tuohon aikaan Otaniemessä, joten saattoi hyvinkin käydä lavalla. En muista. Ja siis käsittääkseni on selvää, että keikan teki nimenomaan Albert Järvinen Band (eikä esim. Flashbacksliders). Mutta ketä siinä soitti? Muistelen, että itse maestro soitti hyvän keikan, skarppina. Oli melko varmasti Järvisen ainoa 1980-luvun lopun keikka Dipolissa.

Siinä tapauksessa kokoonpano oli luultavasti ja erittäin todennäköisesti tämä: Albert Järvinen, Pave Maijanen, Masa Maijanen, Marko Kainulainen, Marko Kataja, Jari Hongisto, Juha Ketola ja Niko Paakkunainen.

Tuo kokoonpano pysyi käsitttääkseni ihan vakiona sen lyhyehkön ajan mitä se oli kasassa. Ja tuo porukkahan sisälsi aika ison osan Boycottista.

Marjaranta oli mukana vasta Bronxissa, voisi kai sanoa että mies pukeutui Maijasen saappaisiin.
BigPapa
28.12.2011 00:57:37 (muokattu 28.12.2011 01:01:08)

Atomic Cafe: Siinä tapauksessa kokoonpano oli luultavasti ja erittäin todennäköisesti tämä: Albert Järvinen, Pave Maijanen, Masa Maijanen, Marko Kainulainen, Marko Kataja, Jari Hongisto, Juha Ketola ja Niko Paakkunainen.

Tuo kokoonpano pysyi käsitttääkseni ihan vakiona sen lyhyehkön ajan mitä se oli kasassa. Ja tuo porukkahan sisälsi aika ison osan Boycottista.

Marjaranta oli mukana vasta Bronxissa, voisi kai sanoa että mies pukeutui Maijasen saappaisiin.

Oli se Marjaranta Albert Järvinen Bandissäkin. Nyt on sitten kyse ajankohdasta.
Mirror Towerin biisejä ainakin tolla mainitsemallani ryhmällä soittivat. Olisko ollut vieläpä ennen kuin levyä oli julkaistu.
Atomic Cafe
28.12.2011 01:28:20 (muokattu 28.12.2011 02:13:41)
John Fakerholmin ja Jaakko Riihimaan toimittama kirja taitaa vastata juuri tuohon kysymykseen: Kokoonpanon ensimmäinen virallinen esiintyminen oli Dipolissa perinteisessä opiskelijoiden laskiaisriehassa.

Vuosi oli 1989 ja kokoonpano se jonka jo mainitsin. Mutta sitä en kyllä tiedä miten usein se Albert kävi siellä Dipolissa soittelemassa noihin aikoihin ja millä kokoonpanoilla.

Järvinen oli tuohon aikaan vesilinjoilla kun se oli vähän sellainen pakko, yhteistyökumppaneiden ehdot olivat tuossa asiassa hyvin tiukat. Vähän myöhemmin homma kusi nilkoille kun Albert päästettiin yksin lentokoneeseen...

Voi vittujen vittu sentään, tajuut sä että me ollaan Unkarissa promokeikalla ja sä oot tossa kunnossa. Mitä vittua on tapahtunut? ihan järjetön ajankohta. No sit se kävi selvittämään. Oli ollut tuttu lentoemäntä Finnairin koneessa ja se oli moikannut, et terve Albertti, otatko tupla-vai triplakonjakin? Järvinen oli sanonut, että en ota mitään, tuo vichyä. Lentoemo jatkoi, et lopeta toi pelleily, kyl mä sut tunnen, tupla vai tripla. Yhden kierroksen ajan Albert sai puhuttua vissyn mutta seuraavalla maanittelukerralla Järvinen sanoi että tuo sitten se tripla ja se oli menoa...
isipappa
28.12.2011 04:01:45 (muokattu 28.12.2011 04:03:51)
Atomic Cafe: John Fakerholmin ja Jaakko Riihimaan toimittama kirja taitaa vastata juuri tuohon kysymykseen:

Vuosi oli 1989 ja kokoonpano se jonka jo mainitsin. Mutta sitä en kyllä tiedä miten usein se Albert kävi siellä Dipolissa soittelemassa noihin aikoihin ja millä kokoonpanoilla.

Järvinen oli tuohon aikaan vesilinjoilla...

Kuulostaa uskottavalta ja tutulta. Vaikka en muista Pave Maijasen olleen kokoonpanossa, saattoi tämä hyvinkin olla remmissä mukana.

En usko Albertin heittäneen noihin aikoihin Dipolissa muuta kuin tuon yhden keikan.
Atomic Cafe
28.12.2011 12:12:00 (muokattu 28.12.2011 12:18:43)
Tuota kirjaa olen lainaillut ahkerasti koska luin sen tuossa joulupyhinä. Minun mielestä se on erittäin hyvä ja laaja paketti. Siinä riisutaan herra Järvinen munasilleen ja se että kirjassa käydään hyvin tarkkaan läpi myös Järvisen raadolliset piirteet on ihan hyvä homma, sillä eihän siinä ole mitään uutta ja yllättävää että heppu oli ihan perkeleen lahjakas kitaristi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)