Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä analoginen delay räkkihyllylle?
1 2 3
VIPMetal
25.12.2011 21:19:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin joulun kunniaksi ajattelin avata delay-ketjun.
 
Tarpeet olisi:
 
- halpa
- edullinen
- hyvä (onko jo ristiriidassa?)
- analoginen
- ehkä häröilyynkin taipuva
- en tarvitse tap-tempoa
 
Muutamat joita pitänyt silmällä:
 
- EH Memory Boy (halpa, analoginen)
- EH Memory Toy (vähemmän säätövaraa miinus)
- EH Deluxe Memory Boy (tässä olis jotain ekstraa mitä? Mitä tuo digitaalisuus meinaa pedaalin yhteydessä?)
- MXR Carbon Copy
- Boss RE-20
 
Budjetin yläraja on melko lailla tuohon satasen pintaan. Miten nuo halvemmat memoryt vertautuu Deluxe Memory maniin?
 
Kirja, kitara ja mies.
kojones
25.12.2011 21:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taka-alalta hiljaa ilmestyy haastaja http://www.thomann.de/fi/behringer_vm1vintage_time_machine.htm
 
Sekoilee hienosti, tosin delayn pituus on aika lyhyt.
 
VIPMetal
25.12.2011 21:45:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Taka-alalta hiljaa ilmestyy haastaja http://www.thomann.de/fi/behringer_vm1vintage_time_machine.htm
 
Sekoilee hienosti, tosin delayn pituus on aika lyhyt.

 
Ei pysty Behringeriä laittamaan. =)
 
Kirja, kitara ja mies.
FreshPots
25.12.2011 21:50:56 (muokattu 25.12.2011 21:52:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hintakattoa pystyy muutamalla kympillä nostamaan, suositan käytettynä Deluxe Memory Mania. Torilta voi löytää 160 eurolla. Ei kertakaikkiaan mitään valitettavaa, toimii todella hyvin ja saundikin ns. hunajata.
 
Mutta MXR on todettu myös erittäin toimivaksi paketiksi.
 
VIPMetal
25.12.2011 23:25:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Jos hintakattoa pystyy muutamalla kympillä nostamaan, suositan käytettynä Deluxe Memory Mania. Torilta voi löytää 160 eurolla. Ei kertakaikkiaan mitään valitettavaa, toimii todella hyvin ja saundikin ns. hunajata.
 
Mutta MXR on todettu myös erittäin toimivaksi paketiksi.

 
No yks ilmeisesti meni mielestäni kalliilla 250€ hinnalla. Vai onko nuo vanhat isot lootat jotenkin parempia kuin nämä uudet?
 
Millähän tuota 80€ hintaa tolle käytetylle Memory Boylle voi pitää perusteltuna? Höh. =)
 
Aika vähän näitä yleensä pyörii torilla, tai sitten olen väärään aikaan ollut kiinnostunut.
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
FreshPots
25.12.2011 23:33:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: No yks ilmeisesti meni mielestäni kalliilla 250€ hinnalla. Vai onko nuo vanhat isot lootat jotenkin parempia kuin nämä uudet?
 
Millähän tuota 80€ hintaa tolle käytetylle Memory Boylle voi pitää perusteltuna? Höh. =)
 
Aika vähän näitä yleensä pyörii torilla, tai sitten olen väärään aikaan ollut kiinnostunut.

 
Tosiaan nuo vanhat peltilootaiset isot DMM:t menee kalliimmalla.. Joku sanoo että saundaa paremmilta. Epäilen tosin, kun nämä XO-sarjan DMM:t saundaavat todella upeilta.
 
VIPMetal
25.12.2011 23:48:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Tosiaan nuo vanhat peltilootaiset isot DMM:t menee kalliimmalla.. Joku sanoo että saundaa paremmilta. Epäilen tosin, kun nämä XO-sarjan DMM:t saundaavat todella upeilta.
 
No mitäs käytännön eroa sillä miehellä on noihin poikiin? Enemmän säätöjä? Soundiero?
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
maxillaris
26.12.2011 10:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä on ainakin Ibanezin ad 202.
 
reppana
26.12.2011 11:36:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä voisin heittää tähän Carl Martinin red repeatin. Mun mielestä eri hyvä delay eikä edes kallis n.100e.
 
Reppana
 
Harjottelemalla oppii, paitsi minä. -Reppana
GrooverMan
26.12.2011 12:48:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: No yks ilmeisesti meni mielestäni kalliilla 250€ hinnalla. Vai onko nuo vanhat isot lootat jotenkin parempia kuin nämä uudet?
 
Millähän tuota 80€ hintaa tolle käytetylle Memory Boylle voi pitää perusteltuna? Höh. =)
 
Aika vähän näitä yleensä pyörii torilla, tai sitten olen väärään aikaan ollut kiinnostunut.

 
Mulla on toi Memory Boy, varsin monipuolinen, häröilyynkin venyvä spedu. Toi hinta on ehkä ajateltu niin, että ku tosta tinkasee kympin ni ollaan sopivassa hinnassa. Oon itekin laittamassa kiertoon omani (vaihtumassa nauhakaikuun) ja kai se lähtöhinta vois noilla nurkilla olla.
 
On noita torilla tasasesti pyöriny, aika nopeesti sit vissiin menny. Tossa spedussa on ominaisuudet vs. hinta aika kohdillaan.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
VIPMetal
26.12.2011 13:56:27 (muokattu 26.12.2011 13:57:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Mulla on toi Memory Boy, varsin monipuolinen, häröilyynkin venyvä spedu. Toi hinta on ehkä ajateltu niin, että ku tosta tinkasee kympin ni ollaan sopivassa hinnassa. Oon itekin laittamassa kiertoon omani (vaihtumassa nauhakaikuun) ja kai se lähtöhinta vois noilla nurkilla olla.
 
On noita torilla tasasesti pyöriny, aika nopeesti sit vissiin menny. Tossa spedussa on ominaisuudet vs. hinta aika kohdillaan.

 
Joo, ainahan noissa on vähän tinkivaraa... Kyllä varmaan joku noista EHX:n speduista tulee tsekattua ensimmäisenä. Bossin DD-20 oli aiemmin, josta käytin vain analog asetusta. Pedaali tulee räkkiin G-majorin kaveriksi, eli siitä TC:stä otan digitaalidelayt. Tosta analogisesta sitte vähän härömmät delayt.
 
Mitkä erot noissa Toy vs. Boy vs. Deluxe Boy ovat? Youtuubista oon kattellu noita videopätkiä, niin vielä hieman hämärän peitossa ovat... Deluxe versiossa olis tap tempo, joka sopis kotisettiin ehkä paremmin pedaalilautaan, mutta kun räkkiin on tulossa niin taistelu käydään tällä hetkellä Memory Toyn ja Boyn välillä. Tuo Toy vaan mahtuis paremmin räkkihyllylle ja jäis tilaa vielä yhdelle spedulle, Boy veis sitte loput vapaat tilat. Mitä Boysta ei saa mitä Toysta saa?? =)
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
PJS
26.12.2011 13:58:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JOs on tulossa räkkiin niin itse katselisin 80 lukuisia japanilaisia räkkidelayta. Niitä saa semmoiseen parin sadan luokkaan ja saundi on just sitä mitä analogidelayltä odotetaan. Säätöjä ja kytkentämahdollisuuksia on vaan heittämällä enemmän kuin peruspolkimessa.
 
Itsellä on mm. "pöytämallin" Ibanex AD190 Time machine mikä on ihan ehdoton vehje kun haetaan analogisen rupuisia toistoja.
 
Peace!
GrooverMan
26.12.2011 14:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Joo, ainahan noissa on vähän tinkivaraa... Kyllä varmaan joku noista EHX:n speduista tulee tsekattua ensimmäisenä. Bossin DD-20 oli aiemmin, josta käytin vain analog asetusta. Pedaali tulee räkkiin G-majorin kaveriksi, eli siitä TC:stä otan digitaalidelayt. Tosta analogisesta sitte vähän härömmät delayt.
 
Mitkä erot noissa Toy vs. Boy vs. Deluxe Boy ovat? Youtuubista oon kattellu noita videopätkiä, niin vielä hieman hämärän peitossa ovat... Deluxe versiossa olis tap tempo, joka sopis kotisettiin ehkä paremmin pedaalilautaan, mutta kun räkkiin on tulossa niin taistelu käydään tällä hetkellä Memory Toyn ja Boyn välillä. Tuo Toy vaan mahtuis paremmin räkkihyllylle ja jäis tilaa vielä yhdelle spedulle, Boy veis sitte loput vapaat tilat. Mitä Boysta ei saa mitä Toysta saa?? =)

 
Memory Toy on perusdelay, jossa saa säädettyä toistojen pituuden, määrän ja toistojen voimakkuuden suhteessa kuivaan signaaliin. Lisäksi simppeli on/off kytkin modulaatiolle.
 
Memory Boyssä on lisäksi modulaation parametreille aika laajat säätömahdollisuudet, eli saa erilaista aaltoa toistojen sävelkorkeuteen. Tämä miedoilla asetuksilla jäljittelee nauhakaikua, rajummilla asetuksilla saa aikamoista avaruuspiippausta, varsinkin jos valitsee kanttiaaltomuodon.
 
Deluxe Memory Boyssa on sitten lisäksi tap-tempo mahdollisuus ja level-potikka, jolla sisäänmenevän signaalin voimakkuutta voi säätää.
 
Lisäksi noihin Boyhin saa halutessaan pedaalin kiinni jolla säätää noita eri parametrejä.
 
Tää nyt tälleen karkeesti, kannattaa tutkia manuaaleja ja tsekkailla demoja, Boysta ja Toysta löytyy ainakin Proguitarshopin demot, jotka aina hyvin havainnollisia.
 
http://www.youtube.com/watch?v=TyQ92WzmAaQ
 
http://www.youtube.com/watch?v=VVbK5iCSyIc
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
VIPMetal
26.12.2011 14:31:32 (muokattu 26.12.2011 14:40:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: JOs on tulossa räkkiin niin itse katselisin 80 lukuisia japanilaisia räkkidelayta. Niitä saa semmoiseen parin sadan luokkaan ja saundi on just sitä mitä analogidelayltä odotetaan. Säätöjä ja kytkentämahdollisuuksia on vaan heittämällä enemmän kuin peruspolkimessa.
 
Itsellä on mm. "pöytämallin" Ibanex AD190 Time machine mikä on ihan ehdoton vehje kun haetaan analogisen rupuisia toistoja.

 
On tulossa räkkihyllylle. En siis hae räkkimallin delaytä, vaan pedaalimallia.
 
Saanko Memory Boyn isommalla koolla jotain hyötyä Memory Toy:hin verrattuna? (Boy vie kahden pienen pedaalin paikan).
 
Kuvista katsottua: Boyssa on tuo Depth säätö, sekä aaltomuodon valitsinkytkin. Toyssa ei ole vibratoa eikä chorusta. Ilmeisesti tuo Depth säätö on melko merkityksellinen noissa ufo-ulinoissa?

 
E: Aah, olin hidas. Kiitos noista linkeistä. Boy se siis taitaa olla. Jos jonkin pedaalin haluan hyllylle sen jälkeen, niin pitää vaan antaa kenkää AC-3:lle. =) Toyn voisin ehkä kotiin hankkia pieneksi tilan tunnun tuojaksi sooloihin, jos edullisesti löytyy.
 
GrooverMan: Mitä saisin Deluxe Memory Manin lisähinnalla verrattuna Memory Boyhin? Level säätö sekä Vibrato/Chorus potikalla? (Jos nyt hylly tulee jokatapauksessa täyteen, niin mietitään nyt tämäkin vaihtoehto ennen ostopäätöstä)
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
GrooverMan
26.12.2011 14:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Kuvista katsottua: Boyssa on tuo Depth säätö, sekä aaltomuodon valitsinkytkin. Toyssa ei ole vibratoa eikä chorusta. Ilmeisesti tuo Depth säätö on melko merkityksellinen noissa ufo-ulinoissa?

 
Nimenomaan näin. Ja samoin tuo aaltomuodon valintakytkin mahdollistaa aika paljon erityyppisiä häröilyjä.
 
Toy taas on perusdelay, varmasti ihan hyvä sellanen.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
GrooverMan
26.12.2011 14:42:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
GrooverMan: Mitä saisin Deluxe Memory Manin lisähinnalla verrattuna Memory Boyhin? (Jos nyt hylly tulee jokatapauksessa täyteen, niin mietitään nyt tämäkin vaihtoehto ennen ostopäätöstä)

 
Ainakin legendapedaalin statuksen :) Kyllä kai moni on sitä mieltä että se saundi on parempi, pehmeämpi, sana jota tän yhteydessä usein käytetään on "lush". Riippuu siitä myös minkätyyppiseen käyttöön delay on tulossa. Memory Manistä ei saa käsittääkseni aivan noita kaikkein häröimpiä soundeja, mutta muuten on hyvin monipuolinen spedu.
 
Sekä Manista että Boysta saa muuten myös sopivilla asetuksilla chorus-tyyppisen saundin.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
VIPMetal
26.12.2011 15:15:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin en tiedä onko se sitten liikaa se Deluxe Memory Manin lisä-200€ hintaan, jos pedaali seisoo räkkihyllyllä yhdessä asetuksessa. Toki levylle vois väännellä noita nuppeja ufoiluihin... (toki niitä voi molemmista väännellä).
 
Täytynee kerätä vielä infoa asiasta...
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
erty
26.12.2011 15:40:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Memory boy on kyllä ihan hyvänkuulonen hintasekseen, mut ainakin siinä yksilössä mitä testasin niin blendin säätö vaikutti myös kuivaan signaaliin. Eli se joko leikkasi/boostasi myös kuivaa signaalia säädöstä riippuen. Ei hyvä!
 
Mä hommaisin tän noihin tarpeisiin: http://www.youtube.com/watch?v=DuRKh237Nbo
 
VIPMetal
26.12.2011 17:42:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Memory boy on kyllä ihan hyvänkuulonen hintasekseen, mut ainakin siinä yksilössä mitä testasin niin blendin säätö vaikutti myös kuivaan signaaliin. Eli se joko leikkasi/boostasi myös kuivaa signaalia säädöstä riippuen. Ei hyvä!
 
Mä hommaisin tän noihin tarpeisiin: http://www.youtube.com/watch?v=DuRKh237Nbo

 
Eipä se haittaa, vaikka Memory Boy söis kuivaa signaalia. Ei ole kuin signaaliketjussa muuten kuin silloin kuin tarvii: Loopperin etuja. Myöskään volumeboosti ei haittaa, ne volat saadaan kohdalleen. =) Toki muussa käytössä olisi miinus.
 
Kiitos linkistä! Pitää tutustua tuohon Malekkoon.
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
VIPMetal
26.12.2011 18:49:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan esteri. Pahan dilemman lykkäs, mikä näistä:
 
MXR Carbon copy
Malekko Ekko 616
EHX Memory Boy (tai Deluxe Boy)
 
Vai voiko tuosta edes parasta sanoa? Hyvältä kaikki kuulostaa juutuubissa. Hä, heitelkää kommentteja!
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «