Jucciz 26.12.2011 00:11:56 | |
---|
karmake: RIP on paras levy, ihan faktapohjalta. Perusteluthan löytyy kun kuuntelee sen levyn. Jos soundit olis vielä hitusen munakkaammat ni saattas olla Universumin paras levy. En oo kyllä kuunnellu kaikkia Universumin levyjä, joten tässä voi olla pientä heittoa. Ei se kyl. RIP:llä on kovaa kitaransoittoa ja paljon hyviä riffejä, mutta biisimateriaali jättää joiltain osin toivomisen varaa, ts. täytebiisejä on kyllä seassa (mitä hittoa joku Dawn Patrol vaikkapa tekee tämän bändin levyllä?). Rumpusoundit on lisäksi lussut, ei vaan potki. Sen sijaan Countdownilla biisit on osattu pitää napakan mittaisina, kaikki turha on karsittu ja vaikka ollaankin melkein (huom, vain melkein!) kaupallisuuden partaalla, ei sitä rajaa onneksi ylitetä (read on...). Rumpusoundit ovat myös mielettömän tuhdit ja kitaransoitto edelleen timanttia. Kokonaisuutena erittäin hyvä paketti ja avainsana on nimenomaan "napakkuus". Youthanasia ylittikin sitten sen kaupallisuuden rajan oikeen aika lailla - monilta osin aivan liian hiottua poppista, vaikkei katastrofi tämäkään. Ja siis, tästäkin huolimatta Rust in Peace on ihan helkkarin kova levy - parempi kuin monen muun bändin paras levy. Countdown on vaan silti vieläkin parempi. Kaiken lisäksi Countdownin biisit ovat monelta osin itse asiassa erittäin ovelasti metalliksi naamioituja rokkibiisejä, HYVIÄ rokkibiisejä. Dave on kavereineen tehnyt tässä levyllisen kelpo rokkenrollia vain hieman tykimmillä soundeilla, mikä on paljon parempi juttu kuin väsynyt idea tehdä lähtökohtaisesti levyllinen metallia. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Arkka 26.12.2011 01:25:14 | |
---|
Vaikka Countdown on tuotannoltaan mainio, niin sieltä ei erotu Holy Warssin tai Tornadon kaltasia helmiä. Helmiä on kyllä, mutta ei NIIN helmiä. Lisäks Countdownilla on jotain juttuja, jotka vähän häiritsee mua. Rippi ja Juothanasia taas käy mun järkeen läpi koko levyn. Crypticillä on pari kryptistä juttua, johon mun korva ei samaistu, mutta suurimmaks osaks sekin on herkkua. Siitä eteenpäin levyissä on mulle liikaa huonolla tapaa outoja ratkasuja. Kasarilevyt on puolestaan vallan häiriintyneitä ja niille se sekoilu on pelkkää plussaa. Tulee kuunneltua eri korvin niitä. Aika jännä. Tietty kun on tällanen bändi jonka kans on kasvanu jos ei ny isoks ni vanhaks, ni aika paljon näihin assosioituu ne ajat milloin on mitäki levyä kuunnellut. Esim mulle tulee Youthanasiasta aina yks vanha kasettimankka mieleen, Ripistä sellanen ysäripeli ku Stunts, jota tahkosin levyn tahtiin, Crypticistä pari huonetta talosta, jossa asuin kakarana, Countdownista saman talon autotallikitarointi, KIMBistä amkkiajat ku herättelin itteeni sillä aamuisin.. Nyt ku miettii ni aika lyhyeen kolinahaarukkaan osuu ajallisesti nuo omat ikisuosikit. Siellä toisen kymmenen alkuvuosina :) Ehkä se on niin ku Lemmy sano, että se mikä junnuna kolisee, sillä mennään. |
Jucciz 26.12.2011 01:38:05 | |
---|
Stunts! Voi jumankauta että tuli rakennettua siihen itte niitä ratoja. Ja se formula-auto oli toki niistä kirkkaasti nopein: sillä pääsi vähän pahemmistakin hyppyreistä. Ja sit ne korkkiruuvit ja muut silmukat... aina vaarallisia. :D Taisipa ittelläkin soida näihin aikoihin muuten Megadeth. Elettiin 80/90-luvun taitetta. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Arkka 26.12.2011 02:05:02 | |
---|
Jucciz: Stunts! Voi jumankauta että tuli rakennettua siihen itte niitä ratoja. Ja se formula-auto oli toki niistä kirkkaasti nopein: sillä pääsi vähän pahemmistakin hyppyreistä. Ja sit ne korkkiruuvit ja muut silmukat... aina vaarallisia. :D Taisipa ittelläkin soida näihin aikoihin muuten Megadeth. Elettiin 80/90-luvun taitetta. Parhaita pelejä ikinä. Tulee fiilisteltyä vieläkin toisinaan Dosboxilla. |
Stradlin 26.12.2011 02:10:18 (muokattu 26.12.2011 02:13:33) | |
---|
"Voi elämä teidän kanssa oikeasti. Joku erottuu vähän noista teidän massamielipiteistä niin sitten heti ollaan oven takana hiilihankojen ja soihtujen kanssa." - M4ss3 m/ |
Arkka 26.12.2011 02:11:06 | |
---|
Stradlin: Stuntsissa oli kyllä itsessäänkin niin kovat musiikit, ettei siihen olis mitään levyjä tarvittu. Mutta ymmärrän kyllä, mullakin jotkut levyt assosioituu tiettyihin ajanjaksoihin elämässä. Kyllä, mutta ei ajon aikana :) |
Stradlin 26.12.2011 02:14:13 | |
---|
Arkka: Kyllä, mutta ei ajon aikana :) No joo, tais olla lähinnä sitä moottorin pärinää kun radalla kuului. "Voi elämä teidän kanssa oikeasti. Joku erottuu vähän noista teidän massamielipiteistä niin sitten heti ollaan oven takana hiilihankojen ja soihtujen kanssa." - M4ss3 m/ |
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Vestu 26.12.2011 12:34:06 | |
---|
Like father like scum |
venalaine 27.12.2011 20:11:21 | |
---|
Kattelin tuossa just sonipshere kiertueen Big Four blu-raytä ja silmään (ja korvaan) pisti Mustainen laulu. Ei kai tuon tallenteen lauluja ole sentään menty viilailemaan jälkeenpäin studiossa? Tuntuu että Daven laulu pelittää tossa koko ajan liiankin hyvin, ottaen huomioon että ukon suu liikkuu äärimmäisen vähän. Välillä myös näyttää että laulu ei ole yhtään synkassa kuvan kanssa. Joko Mustaine vetää laulut äärimmäisen vähäeleisesti ja helvetin hyvin, tai sitten on käytetty jotain vilunkia :D Kattelin Megadethiä ennen samaiselta kiekolta Anthraxin keikan ja siinä en huomannut vastaavaa. Tosin Anthraxin esiintyminen on huomattavasti Daven poppoota energisempää katsottavaa, jolloin silmä kiinnittyy ehkä muuhunkin kun solistin pärstäkertoimeen. |
Stradlin 27.12.2011 20:27:48 | |
---|
venalaine: Ei kai tuon tallenteen lauluja ole sentään menty viilailemaan jälkeenpäin studiossa? Kyllä mä olen käsittänyt, että nimenomaan näin olisi toimittu. "Voi elämä teidän kanssa oikeasti. Joku erottuu vähän noista teidän massamielipiteistä niin sitten heti ollaan oven takana hiilihankojen ja soihtujen kanssa." - M4ss3 m/ |
venalaine 27.12.2011 20:32:40 | |
---|
Stradlin: Kyllä mä olen käsittänyt, että nimenomaan näin olisi toimittu. Mistä olet tuon kuullut? Sanavalintani oli edellisessä viestissä vähän huono. Siis tottahan toki se on selvää, että livematskukin miksataan ja masteroidaan ja muutenkin viilaillaan, mutta onko tässä tapauksessa siis vedetty lauluraita kokonaan uusiksi? Miltähän lie alkuperäinen kuulostaa... |
Arkka 27.12.2011 20:36:02 | |
---|
|
Stradlin 27.12.2011 20:53:44 | |
---|
venalaine: Mistä olet tuon kuullut? En kyllä nyt muista, oisko siitä sit täällä ollut puhetta. Käsittääkseni tuo on ollut Mustainella viime vuosina ihan normaali käytäntö, kun ei se ääni enää livenä toimi ollenkaan. "Voi elämä teidän kanssa oikeasti. Joku erottuu vähän noista teidän massamielipiteistä niin sitten heti ollaan oven takana hiilihankojen ja soihtujen kanssa." - M4ss3 m/ |
Jucciz 27.12.2011 22:30:21 | |
---|
Ainakaan Rust in Peace -juhlakonsertti-DVD:llä lauluraidalla ja live-kuvalla ei oo mitään tekemistä toistensa kanssa. Aika ärsyttävä yhteisaistimus siitä tulee - huulisynkka pettää ja galaksit räjähtää. Aika yleinen käytäntöhän tuo taitaa olla, mutta mun mielestä silti tosi surullista. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Rauzku 28.12.2011 00:03:01 | |
---|
venalaine: Mistä olet tuon kuullut? Sanavalintani oli edellisessä viestissä vähän huono. Siis tottahan toki se on selvää, että livematskukin miksataan ja masteroidaan ja muutenkin viilaillaan, mutta onko tässä tapauksessa siis vedetty lauluraita kokonaan uusiksi? Miltähän lie alkuperäinen kuulostaa... Omasta mielestäni joidenkin biisien laulu kuulostaa juuri samalta, kuin Blood In The Water julkaisulla. Eli sieltä peräisin saattaisi olla osa totuudesta. Rahalla pääsee ja hevoselta saa. |
Karipiirto 28.12.2011 01:58:24 | |
---|
Jucciz: Stunts! Voi jumankauta että tuli rakennettua siihen itte niitä ratoja. Ja se formula-auto oli toki niistä kirkkaasti nopein: sillä pääsi vähän pahemmistakin hyppyreistä. Ja sit ne korkkiruuvit ja muut silmukat... aina vaarallisia. :D Taisipa ittelläkin soida näihin aikoihin muuten Megadeth. Elettiin 80/90-luvun taitetta. Klassikko. En kuollaksenikaan muista sen parhaan auton nimeä mutta isommat pojat sanoi että se on kuulemma oikeasti Audi Quatro. :') Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!" |
haunted 28.12.2011 09:48:57 | |
---|
Ainaki sillä rip livellä laulaa ylä-äänet joku saatanan rikkaimuri. Ei dave ainakaa. Vetäis suosiolla vaikka väärin, mutta noi tunetukset ketuttaa jonninverran. "Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse |
venalaine 28.12.2011 14:06:09 | |
---|
Jucciz: Ainakaan Rust in Peace -juhlakonsertti-DVD:llä lauluraidalla ja live-kuvalla ei oo mitään tekemistä toistensa kanssa. Aika ärsyttävä yhteisaistimus siitä tulee - huulisynkka pettää ja galaksit räjähtää. Aika yleinen käytäntöhän tuo taitaa olla, mutta mun mielestä silti tosi surullista. No on tosiaan surullista. Ei voi käsittää, miksi on päädytty moiseen. Bändiltä ei ole siis tällä hetkellä saatavilla mitään oikeaa livetallennetta? |
Rauzku 28.12.2011 14:12:31 | |
---|
Rahalla pääsee ja hevoselta saa. |