g1player 31.03.2004 10:19:44 | |
---|
Kurt Cobain! muuta ei tarvitse sanoa. "kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
iron maiden inspiroi ostamaan kitaran. silloin huomasin kuinka mahtava soitin kitara on. Kunniaa Teemu "Somnium" Raimorannalle(Paras Folk/Black kitaristi ikinä) ../ Hail Somppa! |
Nyar 11.04.2004 21:56:08 | |
---|
hyvä kysymys, en tiedä... Tai sitten jotenkin halusin samaistua adrian smithiin(?)... Jos luulet MINUN soittavan VÄÄRIN, niin vika on SINUSSA, ei minussa, GET IT? |
vaurio 12.04.2004 04:41:50 | |
---|
jaa kun mä olen kitara-addikti. kokeilin kerran ja jäin koukkuun, nyt en voi lopettaa soittamista. joka päivä pakko vetää ainaki pari riffii tai tulee hirveet reflat ;) missä mun sulakkeet on? |
JanneT 12.04.2004 11:28:40 | |
---|
Jaa...tästä täytyy syyttää alkuaikojen suosikkia Metallicaa. Alkuperäinen idea oli takertua Cliffin tyyliin bassoon, mutta sitten kuitenkin hullaannuin enemmän Kirkin soitosta ja valitsin kitaran. Noh en tosin valita, sillä nykyään nuo Metallica herrat ovat vaihtuneet James Tayloriin ja Knopfleriin. Mutta en kiellä etteikö basson soitto edelleenkin kiehtoisi, jos olisi rahaa ostaisin yhden välittömästi :) Basso = Hyvä soitin |
Prosessi 12.04.2004 16:35:54 | |
---|
Noh, kokeilin kaverin tykönä ja opettelin muutamia perussointuja. Seuraavana päivänä hankin oman kitaran. (Hetken mielijohteesta) Ja siitä lähtien olen opetellut tosissaan. Musiikkiopison 3/3 -teoriasta on ollut kyllä paljon hyötyä. Musiikkiopistolla soitan tuubaa, joten kitara sopii hyvin, koska se on moniääninen. Ja älkää unohtako tyttöjä. ;) Hmm.. |
myrtonen 12.04.2004 21:05:49 | |
---|
To live is to die. Perkele. |
Catja 12.04.2004 21:58:23 | |
---|
Piti saada soittaa jotain. Kitara oli aina ollut viehättävä soitin, ja kun kaveri aluksi opetti perusjutut niin siitä se lähti. Sitten hankittiin oma kitara ja tässä sitä ollaan. |
epeli 13.04.2004 02:46:19 | |
---|
olin ala-asteella maailman suurin stratovarius-fani. kun kuulin tolkkia, niin ajattelin, että "pentele. miekin tahon soittaa noin. tytötkin varmaan tykkää" kyllä ne tytöt sitten tykkäs kun soitin himiä ja metallicaa riparilla. ja onhan se toki maailman mahtavin tunne kun päätään heiluttavan yleisön edessä saa nostaa jalan monitorin päälle ja soittaa tilua kitara "timo rautiaisen tyyliin" eli lapa kohti taivaita... aaahhh... Happy I am... .... not sad.... |
Horror of Night 14.04.2004 16:38:53 | |
---|
Megadethin kuuntelustahan se kaikki aikoinaan lähti. |
perkeles 16.04.2004 02:28:48 | |
---|
SE TWANGI HELLO CLEVELAND |
Ray-Ska 16.04.2004 09:41:50 | |
---|
miksi tota halusin banjoa oppia soittamaan mutta sain synttärilahjaksi landolan ( on vieläkin käytössä) nylonkielisen Ray - Ska Rocks and Rolls |
NigorPappa 16.04.2004 15:55:42 | |
---|
Tulipahan tuossa yks päivä mietittyy, et voisihan sen kitaransoitonkin aloittaa. Aluksi akustista musiikkiopistossa. Sähköskitta tuli kuvioihin joku vuosi sitten. |
Piirakka 16.04.2004 17:21:39 | |
---|
Yksi kaveri joskus muinoin oli opetellut pari metallican biisiä, Mä ajattelin et kyllä mäkin sitten.. Vuosien saatossa on metallit unohtunut (luojan kiitos) ja musiikki vienyt miehen mennessään.. "I play stratocasters because no one good hasn't ever played one!" |
Ziggy Bubba 16.04.2004 19:50:38 | |
---|
Aika vahingossa. Pitkään elin siinä luulossa että kitaran soittaminen on ihan sairaan vaikeeta, ja mielsin itteni paljon enemmän rumpaliksi. Sain sitten kaverin vanhan kitaran lainaan ja innostuin hommasta (vaikka kitarassa oli vaan 4 kieltä jotka oli mulle väärinpäin!). Kyseinen kaveri myi mulle vielä sen kepin ihan naurettavan halvalla, ja siitä se sitten lähti. Oon kyllä myynyt ton kitaran jo kauan sitten eteenpäin. Nyt oon soitellu semmoset 4 vuotta eikä loppua ole näkyvissä. Rummut on pysynyt mukana kuvioissa (vaikkakin taustalla), bassoa oon myös yrittänyt treenata. Biisien tekoon oon viime aikoina panostanut, varsinkin kun sain hommattua rumpu-padit ja basson (laulu ei vaan taivu). Biisintekoa voi pitää hyvänä syynä mun soiton alottamiselle (suuri intohimoni, nääs), vaikka se ei alussa ihan kirkkaana ollutkaan.. |
-Johtaja- 16.04.2004 20:15:46 | |
---|
Siskon ex-poikakaveri soitti skebaa ja siitä kiinnostuin. Noh mä kysyin mont kertaa et jos se vois opettaa mua soittaa, mut ei se oikee suostunnu. Mutta vähä aikaa meni ja oli joka kesäiset festarit ja siellä mä sitten otin turpaan ja menin sitte kotia. No sisko ja sen exä oli kans siel ja kai se yritti piristää meikii sitte näyttämäl miten soitetaa. Viis vuotta oon nyt soitellu ja vielki tulee hyvät vibat soittamisest. Ja tässä sitä huomataan että turpiin ottamisesta/antamisesta saattaa olla hyvät puolensakin. :) |
mtt76 16.04.2004 21:29:50 (muokattu 19.04.2004 14:29:38) | |
---|
En minä ruvennut.. Bassoa olen soitellut vuosia, mutta parin viime vuoden aikana alkoi tuntua rajoittavalta. Halusin kyetä soittamaan harmonioita, kokonaisia sointukulkuja ja melodisempia juttuja kuin mitä bändissä basistille sallitaan. Kitaraa soittelin joskus teininä toista vuotta, mutta en silloin oppinut. Tavallaan vaan palasin poimimaan kitaroinnin puolelta sen, mitä jäin kaipaamaan. Ja biisin väkerrykseen kitara on poikaa bassoon verrattuna. Tosin nykyään siirryn hiljakseen Chapman Stickiin bassokeikkojenkin osalta. Tarjoaa kitaran ja basson hyvät puolet ja pussillisen uusia ideoita. Hankala soitettava vain. EDIT: typottaa.. |
Nyar 18.04.2004 19:38:50 | |
---|
...Kyseinen kaveri myi mulle vielä sen kepin ihan naurettavan halvalla, ja siitä se sitten lähti. Oon kyllä myynyt ton kitaran jo kauan sitten eteenpäin. Ensimmäistä kitaraani en myy koskaan pois (museokamaa, ainakin 100v päästä...) "Heavy on katoavaa kansanperinettä" |
jhakwe 18.04.2004 21:13:42 | |
---|
Noh, 4-vuotiaan silmissä Slash näytti pirun tyylikkäältä soittaessaan sooloa pellolla ilman paitaa November Rainin videossa, ja tuumasin, jotta tollanen musta tulee. Ja kyllähän se näyttää vieläkin. |
Twist 18.04.2004 21:31:52 | |
---|
kuuntelin viimekesänä metallicaa...innostuin...ja siitä lähti sähkiksen soitto Y'all Wanta A Single say fuck that, fuck that, fuck that... |