Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland cube 80xl
1
TuomasY
23.12.2011 21:03:23 (muokattu 23.12.2011 21:04:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enismmäistä kertaa kirjottelen tänne joten en ole nyt ihan varma onko tämä oikea osio kirjoittaa tästä asiasta.
 
Olis tarkotus laittaa tuollanen rolandin cube 80xl vahvistin mutta koska itellä ei oo juuri kokemusta vahvistimista niin attelin kysyä täältä jos vaikka teillä ois kokemuksia tuollasista vahvistimista. Mitenkä tällaisessa cubesa sitten riittäisi teho 120w bugeran putkikombon kanssa, koska meidän toisella kitaristilla on käytössä sellanen.
 
ruikku20
23.12.2011 23:59:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos keikalla meinaatte soittaa tuolla niin jäät varmaanki jalkoihin, jos toinen kitaristi nostaa volumet sille tasolle, että se saa sen putkivehkeestä miellyttävää soundia ulos.
Tämä siis ihan mutuilua.
 
Guitar playing is my life.
machinehead72
24.12.2011 00:05:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos vahvistimet mittää ja pistää PA kamoista kuulumaan, niin kyllä saa molemmat kuulumaan hyvin (=
 
http://maihinnousu.net/a/2404 Den of the lion --> Meininkiä Punkin ja Hard rockin välimaastosta
ruikku20
24.12.2011 00:12:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: No jos vahvistimet mittää ja pistää PA kamoista kuulumaan, niin kyllä saa molemmat kuulumaan hyvin (=
 
Näimpä.Tosin aina ei välttämättä niitä PA-kamoja ole olemassa keikoilla niin silloin on sitten vähä voivoi.Mutta tosiaan riippu minkälaisella paikalla keikkailee, että miten saa asiat järjestettyä.
Sanoisin kuitenki, että jos ei reenikesellä ole PA-kamoja ja toinen kitaristi tosiaan vääntää volaa vähä isommalle niin alle luultavasti jää :)
 
Guitar playing is my life.
TuomasY
24.12.2011 00:14:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No millainen vahvistin tämä cube yleiseti ottaen on kannaattaako ostaa. Sen verran alotteleva bändi vielä ollaan että keikat ei ole mitään kovin kova äänisiä ;) että siinä mielessä ei ainakaan tulisi ongelmia.
 
ruikku20
24.12.2011 00:24:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh jos mun microcube antaa tuosta mitään osviittaa niin tuollahan voi kokeilla yleisimpiä efektejä ja särö kuulostaa niin kauan hyvältä kunnes paremmalla säröllä varustettua vahvistinta pääsee kokeilemaan :)
Ostopäätöshän on sinun, mutta uskoisin, että jos oot tompalta aikeissa ostaa niin luultavasti saat paremman vehkeen samaan hintaan torilta.Sitä en kyllä tiedä mikä se olisi, joku muu voi siinä auttaa.
 
Guitar playing is my life.
machinehead72
24.12.2011 00:49:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasY: No millainen vahvistin tämä cube yleiseti ottaen on kannaattaako ostaa. Sen verran alotteleva bändi vielä ollaan että keikat ei ole mitään kovin kova äänisiä ;) että siinä mielessä ei ainakaan tulisi ongelmia.
 
Kyllä noi mun mielestä on varsin käyttökelposia pelejä, varsinkin ekaks vahvistimeks toimii paremmin ku hyvin (= Oppii käyttää efektejä sun muita. Tehoakin kyllä tuossa riittää bänditouhuihin
 
http://maihinnousu.net/a/2404 Den of the lion --> Meininkiä Punkin ja Hard rockin välimaastosta
AngieRainbow
24.12.2011 00:58:21 (muokattu 24.12.2011 01:21:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Roland cube 80x, joka on melkein täysin samanlainen ja se oli tosi hyvä.
 
Se sopii hyvin juuri aloittelevaan bändiin. Ei ehkä kannata heti laittaa 2000 euroa nuppiin ja kaappiin, jos ei vielä oikein tiedä, mitä haluaa.
 
Huomioi tämä!!! Silloisen bändin toisella kitaristilla oli Marshall 100w putkinuppi ja 4 x 12 kaappi eikä mun Roland 80x ollut ikinä paljoakaan yli puolen välin (volume siis). Lisäksi kukaan ei koskaan haukkunut mun saundia enkä jäänyt millään lailla jalkoihin. Toimin sellaisen suomirock-bändin soolokitaristina.
 
Viimeinen keikka oli Tampereella Hervannassa jossain kaljabaarissa, jossa mikitettiin vain laulut ja bassorumpu. Raahasin Rolandin keskelle lavaa ja vedettiin tosi hyvä keikka. Samalla lavalla oli kaksi laulajaa, järeät rummut, basso, toinen kitaristi sen 100w marsun putkinupin kanssa ja minä. Painotan tätä: Mun Rolandin volume ei ollut koko keikan aikana kuin ihan vähän yli puolen välin.
 
Epäilen hyvin vahvasti, että se teidän toinen kitaristi sitä 120w putkilaitostaan täysille vääntää.
 
Siis:
Voin lämpimästi suositella sen vahvistimen ostoa. Ostin omani Thomannilta muistaakseni 255 eurolla ja myin torilla myöhemmin 170 eurolla. Se oli niin bänditreeneissä, kotona kuin keikoillakin oikein hyvä peli.
 
Myöhemmin ostin Marshall afd100w nupin ja bluetone-kaapin. Ne kuulostavat ja näyttävät paremmilta kuin Roland ja volumea tulee enemmän. Mutta ne maksoivat yhteensä melkein 2000 euroa.
 
Pärjäät takuulla sillä Rolandilla!
 
Jos sieltä säröpuolelta ei löydy mieleistä saundia, niin siihen cleanin päälle voi hyvin laittaa säröpedaalin. Mulla se suomirock meni niin, että puhtaat cube80x:stä ja sitten särö Boss MD-2 pedaalista. Kun yhdellä keikalla pedaaleista lähti virrat, enkä saanut virtaa pedaaleihin mistään, niin vedin vain piuhan irti ensimmäisestä pedaalista. Laitoin sen suoraan cube 80x:ään. Särökanava päälle ja taas rähinäksi. Hyvin meni! Joku känninen nainen tuli lavalle kaulaileen kesken biisin.
 
Välillä on kyllä sitä Rolandia ikävä kun raahaa nuppia + kaappia. Se Roland on mukavan kevyt kantaa.
 
Tuolla on torilla tollanen 80xl 275 euroa.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
AngieRainbow
24.12.2011 01:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasY: Enismmäistä kertaa kirjottelen tänne joten en ole nyt ihan varma onko tämä oikea osio kirjoittaa tästä asiasta.
 
Kyllä. Tämä on oikea osio. Tänne vaan.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
AngieRainbow
24.12.2011 01:16:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: Kyllä noi mun mielestä on varsin käyttökelposia pelejä, varsinkin ekaks vahvistimeks toimii paremmin ku hyvin (= Oppii käyttää efektejä sun muita. Tehoakin kyllä tuossa riittää bänditouhuihin
 
Juuri näin. Tuo on hintaansa nähden aivan helvetin hyvä. On parempiakin, mutta silloin rahaa tarvitsee olla huomattavasti enemmän.
 
Mä olin tosi yllättynyt, kuinka lujaa tosta vehkeestä lähti.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
N_Aho
24.12.2011 22:03:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuution omistajana voin sanoa, että se on monipuolinen peli, ja tehoa löytyy sen verran että amalgaamit räjähtää! ;) Boonuksena siinä on vielä loopperi! Hupia riittää varmasti!
 
TuomasY
04.01.2012 22:03:38 (muokattu 04.01.2012 22:06:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannilta tilasin cuben eilen tuli ja kokeiltiin tänään bändin kans ja voi sanoa että on aivan helevetin hyvä. Valtava ero 15 wattisen line 6 spideriin jolla tuli soiteltua vajaa puolitoista vuotta. Efeketejä ja muita kivoja juttuja löytyy mukavasti ja se looperi on tosiaan hauska.
 
Tällanen se pitää kompakti kokosen vahvistimen olla.
 
Seuraava hankinta vois olla sitte se Boss-MD 2 pedaali... sitten kun saa taas rahaa ja velat äitille maksettua ;)
 
What doesn't kill you makes you more strong
AngieRainbow
04.01.2012 23:05:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasY: Thomannilta tilasin cuben eilen tuli ja kokeiltiin tänään bändin kans ja voi sanoa että on aivan helevetin hyvä. Valtava ero 15 wattisen line 6 spideriin jolla tuli soiteltua vajaa puolitoista vuotta. Efeketejä ja muita kivoja juttuja löytyy mukavasti ja se looperi on tosiaan hauska.
 
Tällanen se pitää kompakti kokosen vahvistimen olla.
 
Seuraava hankinta vois olla sitte se Boss-MD 2 pedaali... sitten kun saa taas rahaa ja velat äitille maksettua ;)

 
Ei muuta ku rähinä päälle ;)
 
Mulla ainakin toimi MD-2 tosi hyvin siinä jc-cleanin päällä. Kuulosti vielä paremmalta kuin vahvistimen säröt ja samalla pystyi kätevästi vaihtamaan jalalla puhtaan ja särön välillä.
 
MD-2 -pedaaleja pyörii aika usein torilla. Luultavasti sieltäkin voi löytyä hyväkuntoinen uutta halvemmalla.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «