Cimble 19.03.2011 03:46:41 (muokattu 19.03.2011 03:49:31) | |
---|
Cimble: Routa ajaa Laurin kotiin. Lainasin itseäni ja siihen liittyen Elonkerjuu-kitaristi Simon pätkä omasta julkisesta kannanotostaan 18.3.2011: Kaikkea hyvää soolouralle, roudan ajama porsaskin otetaan vastahan jos maailma oikeen murjoo. Pitää muistaa, että ku ovi menöö kiinni, aukee ikkuna! Notta ku routa kirvelöö ja Lauri Sooloporsas on auki, niin LT + Elonkerjuu otetahan taas vastahan musiikkimarkkinoilla ja yleisön keskuures. Mutta ei siinä comebackissa mitään pahaa ole, hyvää se vaan tekee yleisölle. En siis puhu katkerista haukkujista. :) Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
T-Stag 20.03.2011 11:28:41 | |
---|
PsychedelicWarlord: Aijaa? Vaikka Tähkää ja Ekonkerjuuta paljon parjataan niin minusta monet biisinsä ovat parempia kuin Kolmannen Naisen jonka materiaalista melko paljon on tylsää ja tarttumapinnatonta perusrokkia.Hienoja biisiejäkin toki löytyy ,mutta ei bändi kokonaisuutena ole kummoinen. Mielipiteeni on toki hyvin epäortodoksinen. Juuri bändinähän Kolmas Nainen on paljonkin Elonkerjuuta edellä. Poikien tekeminen kuitenkin kestää lähempääkin tarkastelua niin soittamisen kuin saundien suhteen, ottaen vielä huomioon että Kolmannen Naisen levyt kuulostivat jo 90-luvulla paremmilta kuin Elonkerjuun levyt nyt. Lisäksi bändi on sieltä asti ollut erittäin luotettava keikkabändi. Se, mitä musiikkiin tulee on sitten mielipideasia, ja mun mielestä Kolmas Nainen vie silläkin osastolla. |
kiriminni 27.10.2011 12:42:45 | |
---|
Lauri Tähkän uusin levy tuli eilen postilaatikkoon nimmarin ja pihlajakarkin kera(siis vaimolle). Myi platinaa heti,kuten Sorsakoskenkin uusin levy. Late turhaan pelkäsit ettei levy myisi?Ihan ok levy. Päästin sinut irti kappale on levyn parasta antia. Onneksi olkoon Tähkälle homma pelaa. |
järjestyssäännöt 29.10.2011 01:12:12 | |
---|
Ei toimi oikein tää, samaa paskaa mitä aiemmin :( |
HaloOfFlies 29.10.2011 10:45:48 | |
---|
PsychedelicWarlord: Aijaa? Vaikka Tähkää ja Ekonkerjuuta paljon parjataan niin minusta monet biisinsä ovat parempia kuin Kolmannen Naisen jonka materiaalista melko paljon on tylsää ja tarttumapinnatonta perusrokkia. . No eivät todellakaan ole. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
kiriminni 29.10.2011 11:23:21 | |
---|
Mää kehuin siis Tähkää vaimon puolesta. Taitaa olla vaimojen suosikkibändi me miehet ollaan vähän kateellisia. Mua häirittee vähän,kun aina laulaa ylärekisterissä. Mun mielestä sillä olisi hyvä alarekisteri vetää matalammaltakin noita biisejä. Elonkerjuu-bändi ainakin soitannollisesti häviää Tähkän nykyiselle bändille. |
jannu 29.10.2011 11:28:50 | |
---|
kiriminni: Taitaa olla vaimojen suosikkibändi me miehet ollaan vähän kateellisia. Anna olla viimeinen kerta kun puhut pahaa mun vaimosta. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
Funkånaut 29.10.2011 16:19:43 | |
---|
jannu: Anna olla viimeinen kerta kun puhut pahaa mun vaimosta. Onneks mulla ei ole vaimoa, jos he kerta ovat Tähkä-faneja. :) Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko |
T-Stag 31.10.2011 01:53:48 | |
---|
kiriminni: Myi platinaa heti... On toi uutisointi niin ihanaa. Kun vähittäismyyjät tilaavat levyä yli 20.000 niin se on heti "myynyt platinaa" vaikka kaupoista ei ole välttämättä mennyt ulos ensimmäistäkään levyä... Tähkän suhteen veikkaan, että ekalla viikolla liikkuu n. 5000 levyä. |
Kailis 31.10.2011 02:39:30 | |
---|
Mulla pörrää kämpässä ampiainem. Suhtaudun siihen hieman samalla tavalla kuin L. Tähkään. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
fidZi 23.12.2011 23:50:33 | |
---|
Aika jännää, soololevy sai Rumbassa aikamoisen kehaisun. Pitäisiköhän jopa heittää ennakkoluulonsa romukoppaan ja kuunnella? The more I give, the less I get. |
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 24.12.2011 00:16:09 | |
---|
danny: No eivät todellakaan ole. Eivät todellakaan. jannu: Anna olla viimeinen kerta kun puhut pahaa mun vaimosta. Ja mun. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Punk nuori 24.12.2011 21:30:57 | |
---|
mie sain tänään tuon Tähkän tuoreimman lätyn ja Selviksi ykkös hiteiksi nousitvat kappaleet: Syyskuun kyy, Polte, Päästin sinut irti. Biisit Myrsky ja Pieni ihminen olivat perus kamaa, mutta loput kuulostivat vähän kuin väkisin tehdyiltä. Ja kun täällä puhutaan että Tähkä on kaikkien rouvien suosikki, nii mie oon tällänen 15v. jannu ja ite sattumalta kuulin pari Tähkän biisiä radiosta ja rupesin kuunteleen tarkemmin ja hokasin että ei se yhtään tyhjä jätkä olekkaan, vaikka itekki niin luulin. J. Karjalaisen tavoin Lauri Tähkällä on oma tyylinsä ja se on vaan plussaa. Älä mene siitä mistä aita on matalin, äläkä siitä mistä se on korkein. Mene siitä mistä portti on auki. |
Musta Arkipyhä 24.12.2011 22:59:39 (muokattu 24.12.2011 23:00:20) | |
---|
Jucciz: Eivät todellakaan. No kyllä vaan on.Minusta Kolmas Nainen on monelta osaltaan -varsinkin alussa- aivan helvetin tylsää kolmen soinnun rokkia.Ja just sitä "rokkia" - ei rockia.Helmiäkin bändiltä toki löytyy sitten myöhemmästä tuotannosta ,mutta ei lähelläkään olla esmes Eppujen tasoa missään vaiheessa.Jopa Tähkällä ja Elonkerjuulla oli tosiaan hienompia ja tarttuvampia melodioita enemmän kuin Kolmannella Naisella. Sorry offtopic. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
pekka montin 24.12.2011 23:50:13 (muokattu 24.12.2011 23:51:35) | |
---|
PsychedelicWarlord: No kyllä vaan on.Minusta Kolmas Nainen on monelta osaltaan -varsinkin alussa- aivan helvetin tylsää kolmen soinnun rokkia.Ja just sitä "rokkia" - ei rockia.Helmiäkin bändiltä toki löytyy sitten myöhemmästä tuotannosta ,mutta ei lähelläkään olla esmes Eppujen tasoa missään vaiheessa.Jopa Tähkällä ja Elonkerjuulla oli tosiaan hienompia ja tarttuvampia melodioita enemmän kuin Kolmannella Naisella. Sorry offtopic. Asiaan vaikuttaa se että Kolmas Nainen on aina kantanut tälläistä suomalaista AOR leimaa mukanaan. Ennen se oli muotia mutta kun nykyään keski ikäisetkin haluavat olla nuoria sen sijaan että rutisisivat kaikesta. Mää tykkään Kolmas Nainen orkesterista sen takia että laulaja osaa laulaa ja kirjoittaa tekstiä + kitarointi on paikoitellen aika saamarin hyvää. Tähkä on enempi sitä huutamista ja asennetta, eikä sekään paha jos fiilis on pelkästään se "juttu". Edit: Olen 28 ja kaukana keski ikäisestä mutta henkinen ikäni on nettitutkimusten mukaan 48...vaikee sit päätellä että mitä pitäs kuunnella...ehkä sydäntä. |
jazzmies 25.12.2011 12:03:27 | |
---|
pekka montin: Asiaan vaikuttaa se että Kolmas Nainen on aina kantanut tälläistä suomalaista AOR leimaa mukanaan. Pitää paikkaansa. Kolmas nainen ja muutkin Hahiniemen jutut ovat olleet aina jokseenkin hi-fiä sovitusten ja tulkintansa puolelta, AOR:ia bluesmaisemissa. Osa kappaleista on todella hyviä ja osa hieman tylsää, mutta taas Elonkerjuun kappaleet kehnoja sekä sävellyspuolen että sovittamisen kannalta. Harmoniat ja melodiat ovat kerrassaan alkeellisia ja korneja, että onnea vaan faneille. Tulkinta ja sanoitukset ovat ihan jees. Tähkän sooloura on kyllä jo sävellys- että sovittamispuolelta huomattavasti edellistä siedettävämpää. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Jucciz 25.12.2011 13:06:54 | |
---|
jazzmies: mutta taas Elonkerjuun kappaleet kehnoja sekä sävellyspuolen että sovittamisen kannalta Tässäpä se pähkinänkuoressa. Ei noin huonoa musiikkia kenenkään ole pakko kuunnella. Onhan myös Kolmannella naisella toki yhdentekevää materiaalia, mutta kun niitä loistaviakin biisejä kerkesi sentään syntyä enemmän kuin Elonkerjuun koko uralla ylipäätään kappaleita julkaistiin, puhutaan mun mielestä kahdesta hieman eritasoisesta bändistä - oikeastaan ihan kaikilla mieleen juolahtavilla asteikoilla. Ja voiko joku väittää, etteikö Pesola & Kivikangas -parivaljakon kitarointi olisi suomalaisessa kitaravetoisessa rockmusiikissa onnistunutta ja tyylikästä? Karmilan kylmäsoundinen ysärituotanto trigattuine rumpuineen ei tee oikeutta monillekaan kappaleille, mutta esim. Lauteilla-DVD:n selvästi luomummat livesoundit kyllä kertovat, miten hyvänkuuloinen bändi kyseessä parhaimmillaan oli. Mun mielestä myös Paulin tapa kertoa arjen pienistä ja sinänsä yksinkertaisista asioista mukavan värikkäästi ja omalla jäljittelemättömällä tyylillään on omalla sarallaan ihan maamme huipputasoa. Paulin myöhemmästä tuotannosta (Perunateatteri) suosittelen ehdottomasti tutustumaan levyyn "Kaupunkitarinoita": todella hienot luomusoundit ja niin mukavan maanläheistä ja kuitenkin samalla kertaa hienoa lyriikkaa, että oksat pois. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 25.12.2011 13:16:25 (muokattu 25.12.2011 13:17:44) | |
---|
PsychedelicWarlord: ei lähelläkään olla esmes Eppujen tasoa missään vaiheessa Mun mielestä Eput ja Kolmas nainen ovat (yhtäläisyyksistä huolimatta) niin erilaisia bändejä, etten voi enkä edes halua järjestää noita paremmuusjärjestykseen. Molemmat ovat mulle järjettömän tärkeitä ja hienoja bändejä. Tietty vertailu on sikälikin epäreilu, että toinen aloitti levyttämisen jo 70-luvun lopulla ja on tehnyt paljon pidemmän ja edelleen jatkuvan uran, kun taas toisen aktiiviura oli huomattavasti lyhyempi. Molemmat bändit olivat parhaimmillaan aivan uskomatonta parhautta, tylsimmillään taas tylsää. Eput toki kokivat aikanaan huomattavasti radikaalimman tyylillisen murroksen jokseenkin kantaaottavasta punkrockista sisäsiistimpään Dire Straits -tyyliseen ja pohdiskelevampaan menoon, kun taas Kolmas nainen oli pohjimmiltaan, enimmäkseen ja alusta loppuun (okei, joitain poikkeuksia lukuunottamatta) perusrehellinen boogierockbändi - vaikkakin sekin "aikuistui" varsin vahvasti joinakin hetkinä. Tällä tahdon sanoa, että Kolmas nainen on mulle ollut laadukkaimmillaan bändinä aivan yhtä laadukas kuin Eput laadukkaimmillaan. Ei Kolmannen naisen paras biisi ole yhtään huonompi mulle kuin Eppujen paras biisi eikä myöskään päinvastoin. Molemmilta löytyy rehellistä ja alkuvoimaista rockrypistystä sekä "aikuisempaan makuun tehtyä" salonkikelpoisempaa kitarapoprokkia. Kummastakin tyylisuunnasta löytyy mielestäni molemmilta bändiltä paljon hienoa tavaraa. Lauri tähkä ei sen sijaan ole tehnyt mitään edellä mainituista ikinä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
jannu 25.12.2011 13:36:39 | |
---|
Juzzic (sori, oli pakko ;)) sanoi aikalailla kaiken mitä en itse jaksanut saati osannut kirjoittaa. Piti parit plussat tarjota. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |