Aihe: Uusien räkkikamojen hinnoittelu
1 2
aristoteles666
17.12.2011 18:42:36

hallu: Älä yritä, on ne:-) . Teille nuorille vaan nämä tietokonehommat on niin helppoja, mutta meikäläinen on ihan lumiukkona tuommosten kanssa. Jos se yksi hyvä soundi löytyy niin sillä pärjää.

mä olin 70 -80 lukujen taitteessa nuori.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
hallu
17.12.2011 18:49:06
aristoteles666: mä olin 70 -80 lukujen taitteessa nuori.

Okei, sitten sä olet vain fiksu, vai pitäiskö sanoa nuorekas;-).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Grugi
17.12.2011 18:51:43
Kyllä sitä kelpaisi vaikka mimmoset räkkikamat mutta tosiaan hinta on este tälläselle persaukiselle joten tyytyminen on 11R:ään toistaiseksi ja onhan siinäkin ihan taarpeeksi alkuun. Kaikkea oppii käyttämään jos vaan haluaa ei se mitään avaruustiedettä ole kuitenkaan.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
terolt
17.12.2011 21:34:07 (muokattu 17.12.2011 21:35:12)
Mulla oli vuosia 6505, sitte vuosia Powertone II. Sitten vaan piti kokeilla räkkiä. Ihan vaan jo senkin takia että ne näyttää PALJON mielenkiintoisemmilta. Hommasin tuon VooduValve, Prophesy, Monoblock yhdistelmän. Ja voi helevetti sitä säätämisen määrää. Koko ajan oli joku homma pielessä. Eikä tuo yhdistelmä kyllä jytissyt yhtään mun käsissä. Digihirmuja... Ja tuo Marsun päättäri oli kyllä NIIN EI meikäläisen mieleen. Koko ajan teki mieli hankkia toista ( Mesat...) Mutta ne hinnat... Puolivuotta kesti mun räkkivaihe. VoiVoi kun olisi ollut varaa heti varaa hankkia Triaxis ja simulclas, mutta kun ei jaksanut odotella.

Viime viikolla hommasin 6505 plussan, ja AAH, taivaat aukesi taas. Se on 30sekuntia ja soundit on kohillaan. Ja mä tykkään tuosta nupista, ihan jo siksi, että se on nimenomaan one-trick-pony, ehkä jopa two. Varmaan on parempiakin, mutta ihan sama. Prophesy on toki lyömätön kotosalla, returniin vaan tyrkkää, niin avot, loistosoundit puolenyön jälkeenkin ilman kuulokkeita.
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
Räkkipeli
17.12.2011 23:59:21
VHT:lta löytyy hyviä päättäreitä joita saa ihan hyvään hintaan käytettyjä.

Ja onhan itsellä toki räkki nupin lisäksi. Räkistä löytyy EQ:ta, geittiä, maximaiseria yms. Helvetin hyviä vehkeitä ja erittäin sopivan hintaisia.

Mutta etuasteeseen ja päättäriin joutuu satsaamaan enemmän tietenkin.
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
HeavyMachinery
18.12.2011 10:48:46

Tuolla olikin hyvä pointti tuosta Stereo setupista räkistä tosiaan saa ikäänkuin 2 nuppia yhden hinnalla. Eipä ole tullut aijemmin mieleen...

Juzzic puuttui tuohon häiriöihin niin pitääpä avata sitä hieman.
Monesti Räkki etusen/päätteen Layout on parempi kun tilaa on enemmän toinen on se että etunen saadaan pois pääte ja verkkomuuntajan läheisyydestä mikä taas parantaa sen suojausta. Edut tulee parhaiten esille higain koneissa. Toinen on se että rigi on helpompi rakentaa häiriöittämmäksi räkki kamoilla kun sillä että siinnä on nuppi mukana. Aika monessa isossa rigissä jossa on nuppeja on niistä vain käytössä etunen tai ne ajetaan keinokuormasta päätteeseen tästä syystä. Jos verrataan suoraan nuppi vs etunen+pääte ilman että välissä on effoje vie nuppi voiton sitten kun siihen soppaan lyödään pari efekti rasiaa menee räkkikamat ohi.
- If it's too loud you are too old ! - Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
VIPMetal
22.12.2011 20:25:27

Itellä yksi pääsyy räkkikamoihin on käytön helppous. Pedaalilaudalta piuha kiinni ja räkistä piuha kaappiin ja menoks. Itellä on nuppikin kotikäytössä, mutta kyllä siihen noiden efektien mukaan ottaminen vaatii hieman enemmän vaivaa -> vetää piuhat looppiin pedaalilaudasta yms.

Tommonen räkkihylly pedaaleineen, josta loopperilla saa valittua aina tietyt pedaalit signaaliketjuun on myös erittäin kätevä. Toki saahan noita pedaalimallisenakin. Kahdella kaapilla soitettaessa saisi stereosetupin, mutta en ole itse sitä optiota käyttänyt. Vaikka monona (nykyään) käytänkin päätettä, on siinä toinen kanava varalla jos putket simahtaa.
Kirja, kitara ja mies.
maxillaris
22.12.2011 20:53:39 (muokattu 22.12.2011 20:53:59)
Räkkikamoihin mieltyneenä ja niiden kanssa räplänneenä ei millään voi väheksyä hyvän päätteen merkitystä. Voin suositella lämmöllä esim. 80-90-luvun strategy-sarjaa Mesa/Boogielta. Oma suosikkini on Strategy 400 ja en kyllä parempaa nopeasti keksi. Testattu on melkein "kaikki", paitsi Soldanon SM100.
oiva tumpeloinen
22.12.2011 23:18:59
maxillaris: Räkkikamoihin mieltyneenä ja niiden kanssa räplänneenä ei millään voi väheksyä hyvän päätteen merkitystä. Voin suositella lämmöllä esim. 80-90-luvun strategy-sarjaa Mesa/Boogielta. Oma suosikkini on Strategy 400 ja en kyllä parempaa nopeasti keksi. Testattu on melkein "kaikki", paitsi Soldanon SM100.

Strategyt on vaan niin jumalattoman kokoisia, ettei niitä huvita roudata pätkääkään. Pitää tyytyä soittamaan treenikämpällä tai hommata roudarit keikalle.
maxillaris
23.12.2011 00:06:11
oiva tumpeloinen: Strategyt on vaan niin jumalattoman kokoisia, ettei niitä huvita roudata pätkääkään. Pitää tyytyä soittamaan treenikämpällä tai hommata roudarit keikalle.

Tuo on taivahan tosi:) Sisuskalut ovat aika järeät. Strategy 500 on erittäin hämmentävä nostokokemus 1. Kerralla. Miten ihmeessä 3U voi painaa sellaisen määrän..
pekurides
23.12.2011 01:32:28

maxillaris: Tuo on taivahan tosi:) Sisuskalut ovat aika järeät. Strategy 500 on erittäin hämmentävä nostokokemus 1. Kerralla. Miten ihmeessä 3U voi painaa sellaisen määrän..

jep, tuo on hiukan ikävämpi puoli stereopäätteissä... mun VHt2150 aikalailla samaa settiä ja vielä 4unitissa, ei paljoo etusen lisäksi viitsi lisätä saman räkkiin... melkein 40kiloo rautaa jo valmiiksi nosteltavana....

Mutta se jytke ja jytinä mitä noista lähtee aika spesiaalia!
eipä oikein pelkkä nuppi tahdo enää tuntua missään kun oikein botnealueella pyöritään:=)

yksi jännä juttu räkkivermeissä vielä ja stereopäätteissä kun ajatellaan että jo 100W nuppi on turhuuksien turhuus niin 2x100W päätehän pitäisi olla aivan absurdi viritys, mutta jostain syystä nämä toimivat ihan pikkuvolallakin jo kivasti ja huudattaessa äänenpaine ei välttämäti paljoa 100w nuppia suurempi mutta saundi muuten isompi ja paljon läskimpi mielestäni.

..mutta eipä noita juu huvita paljoa kannella edelleenkään....
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
maxillaris
23.12.2011 08:20:08
Olen samaa miettinyt, että on erikoista
kuinka hyvältä saa esim. 2 x 200w päätteen kuullostamaan hiljaisemmallakin voluumilla. Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin esim. Strategy 400:ssa päätesärö ei ole edes tavoiteltava asia. Strategy 500:ssa on taas kolme eri moodia päätteessä ja päätteen ominais-soundia voi muuttaa tarvittaessa puhtaan ja särösoundiin(kanavien) välillä. Esim. Triaxis osaa kytkeä noita moodeja. Onhan taas toisaalta aika
God of thunder-fiilis, kun volyymia hiukan nostaa. Harmi, kun en ole kovin hyvä soittaja, ihan naapureita ja lähitienoota ajatellen:)
Kokeilemisen arvoisia laitteita ja hintakin on noissa maltillinen, isompi työ vaan eu-sähköisen löytäminen.
Shredator
23.12.2011 13:13:04

Itsellä on ollut nuppeja ja räkkikamoja ja tällä hetkellä kumpiakin. Räkkikamoissa on tosiaan se hyvä puoli, että soundit on mainiot jo pienellä volumilla. Soundit on toisaalta olleet aina kliinisemmät kuin nupeissa. Tämä toimii hyvin turbomättöä veivattaessa. Vintage-pikkurosojen osalta nuppi/combo on toimivampi ratkaisu.

Nykyään käytän silleen, että vien räkkietusen nupin looppiin, jolloin vain pääte käytössä. Tämäkin on erittäin toimiva ja vähemmän kliiniseltä soundaava ratkaisu, volumitkin pysyvät kurissa. Kotioloihin toimivin ratkaisu, mikäli et tarvitse tuota putkipäätteiden stereo-ominaisuutta...
Nomen est omen.
terov
29.12.2011 11:05:58
hallu: No en minä potikoita pelkää niin paljoa jos niitä on vain tarpeeksi vähän, mutta noita painonappeja ja digitaalinäyttöjä sun muita valikkokummituksia kuten esimerkiksi tuo mesan triaxis tai vaikkapa eleven rack tai AxeFX tyyppiset laitteet joissa on ledinäyttöä ja painikkeita ja valikoita niin semmoisia pelkään. Jos on vaan yksinkertaiset potikat niin niiden kanssa jotenkin varmaan voisi elää.

Tähän väliin Triaxiksen omistajana voin sanoa, että taitaa Eleven Rack ja AxeFX olla pikkuisen eri kaliiberin valikkoviidakoita, kuin Triaxis.
Vaikka Triaxis onkin mielettömän monipuolinen on sen käyttöliittymä tehty helpoksi. Itse ainakin yllätyin käyttöliittymän helppoudesta, kun laitteen hommasin, eikä ole ohjekirjaa tarvittu, esim midikanavien ohjelmoimiseen jne....
Tosin ei mulla ole kokemusta Elevenistä tai Axesta sen kummemmin.
Hei me lennetään;)
Grugi
29.12.2011 11:35:43
terov: Tähän väliin Triaxiksen omistajana voin sanoa, että taitaa Eleven Rack ja AxeFX olla pikkuisen eri kaliiberin valikkoviidakoita, kuin Triaxis.
Vaikka Triaxis onkin mielettömän monipuolinen on sen käyttöliittymä tehty helpoksi. Itse ainakin yllätyin käyttöliittymän helppoudesta, kun laitteen hommasin, eikä ole ohjekirjaa tarvittu, esim midikanavien ohjelmoimiseen jne....
Tosin ei mulla ole kokemusta Elevenistä tai Axesta sen kummemmin.

Sen verran 11R:n omistaja pitää sanoa että valikot on todella helpot ja laitetta voi säätää hyvin pitkälle samalla lailla kun ihan oikeaa vahvistinta, efektien säätö sekin onnistuu luontevasti joten en näkisi laitetta minään valikkoviidakkona.
VIPMetal
30.12.2011 14:46:07

Rectifier etusessa on aidot potikat, mutta en tiedä onko niiden ruuvaaminenkaan Mesamaiseen tapaan kovin helppoa. Soundit löytyy ja vaihtelee vuodenaikojen mukaan. =) Järkyttävä muuten Marsusta Mesaan ton EQ:n kans. Marsu oli aina sama vaikka miten laitto EQ-säädöt. Mutta kyllä sen kans oppii pelaamaan...
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
oiva tumpeloinen
30.12.2011 15:10:41 (muokattu 30.12.2011 15:11:57)
Grugi: Sen verran 11R:n omistaja pitää sanoa että valikot on todella helpot ja laitetta voi säätää hyvin pitkälle samalla lailla kun ihan oikeaa vahvistinta, efektien säätö sekin onnistuu luontevasti joten en näkisi laitetta minään valikkoviidakkona.

Erona Triaxikseen on, että soundin säätämisessä Triaxiksessa ei tarvita valikkoja ollenkaan. Kaikki tarvittavat napit on heti pinnassa, ja niissä lukee, mitä mistäkin tapahtuu. Midikanaviin summuihin lisäkilkkeisiin saa sitten mennä vähän etupaneelia "syvemmälle".

Mutta Triaxiksen säätö tosiaan tapahtuu ihan pinnasta. Siinä on jokaiselle toiminnolle + ja - -napit, joten saa olla aika olmi, jos sen säätämisestä ei tule mitään. Soundit on sitten ihan toinen asia.

E: käytännössähän Triaxiksen napit toimii samaan tapaan kuin potikat. Ne on vain laitettu nappien muotoon. Ja jos nyt joku haluaa viisastella pykälistä, niin esim. Englin vastaavassa koneessa (E580) on samaan tapaan pykälät, siinä ne on vain laitettu potikan taakse.
Grugi
30.12.2011 16:35:05
oiva tumpeloinen: Erona Triaxikseen on, että soundin säätämisessä Triaxiksessa ei tarvita valikkoja ollenkaan. Kaikki tarvittavat napit on heti pinnassa, ja niissä lukee, mitä mistäkin tapahtuu. Midikanaviin summuihin lisäkilkkeisiin saa sitten mennä vähän etupaneelia "syvemmälle".

Mutta Triaxiksen säätö tosiaan tapahtuu ihan pinnasta. Siinä on jokaiselle toiminnolle + ja - -napit, joten saa olla aika olmi, jos sen säätämisestä ei tule mitään. Soundit on sitten ihan toinen asia.

E: käytännössähän Triaxiksen napit toimii samaan tapaan kuin potikat. Ne on vain laitettu nappien muotoon. Ja jos nyt joku haluaa viisastella pykälistä, niin esim. Englin vastaavassa koneessa (E580) on samaan tapaan pykälät, siinä ne on vain laitettu potikan taakse.

Kyllähän 11R:ssä potikat löytyy 6kpl jotka vastaa suoraan vahvistimen EQ, GAIN, VOLA jne. Heleppoa kun heinänsyönti. Eli perus säätö onnistuu kuten oikeassa vahvistimessa mutta jos halutaan mennä tosiaan hieman syvemmälle niin sitten saattaa joutua painamaan 1-3 nappia. Mut joo eipä tästä tämän enempää. Kiitos ja hyvää uutta vuotta 2012.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)