Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tiernapoikahistoriasi
1 2
hoomollinen
22.12.2011 19:26:33 (muokattu 22.12.2011 23:15:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaahan löytyykö henkilökohtaisesta musiikkihistoriastanne myös tiernapoikakokemusta? Tästä lähtee: Kaksi kertaa murjaanien kuninkaana.
 
Sen verran lisäystä, että oma historiani ei liity Oulun seudulle, mistä perinne on kai peräisin, vaan Keski-Suomeen, missä kahtena jouluna treenattiin juttu koulun joulujuhlaa varten.
 
Sama dokkari muuten tuli juuri äsken Teemalta. Siitä tämä. (Kts. Sirmakka-Ukko)
 
Sirmakka-ukko
22.12.2011 19:50:11 (muokattu 22.12.2011 19:50:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oulussa aikoinani tiernapojissa olin aina kuningas Herodeksena. Viime joulun aikoihin tuli dokumentti oululaisesta tiernapoikaperinteestä Ylen 1-kanavalla muistaakseni. Tunnistin dokumentin aikalaisistani tiernapojista ainakin pari laulajaa eli edesmennneen laulaja Jamppa Tuomisen ja Kalevi Kuisman. Kummankin kanssa n. 10-vuotiaina laulettiin Oulun tuomiokirkon poikakuorossa. Muitakin nykyisin tunnettuja eri julkisuuden henkilöitä ja tulevia muusikoita poikakuorossa tuollon poikasina lauloi, kuten mm. entinen kokoomuskansanedustaja -ja kalvotaiteilija Lyly Rajala.
 
Ukko
22.12.2011 21:04:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika monta kertaa Herodeksena. JonLord mänt... eiku mänkkinä ja Paice60 murjaanien kunkkuna.
 
COVS jäsen nro 6
baron
22.12.2011 21:07:15 (muokattu 22.12.2011 21:08:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oikein kehtais kertoa (miksi mä sitten kerron?) mutta kantakapakan kännikalat kerran halusi esittää tiernapojat kapakan pikkujouluissa ja mä ainoastaan säestin pianolla ja pieleenhän se meni.
(Sen verran puolustan että ei ainoastaan mun osuus)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Ukko
22.12.2011 21:19:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ei oikein kehtais kertoa (miksi mä sitten kerron?) mutta kantakapakan kännikalat kerran halusi esittää tiernapojat kapakan pikkujouluissa ja mä ainoastaan säestin pianolla ja pieleenhän se meni.
(Sen verran puolustan että ei ainoastaan mun osuus)

 
Ny vast sanot. Tossahan olis ollut hyvä aihe : )
 
COVS jäsen nro 6
baron
22.12.2011 21:25:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Ny vast sanot. Tossahan olis ollut hyvä aihe : )
 
Vuoden päästä?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
haitari
22.12.2011 21:59:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkelin Tuomiokirkkoseurakunnan poikakuorossa tuli oltua joku noista hahmoista, ainakin parina jouluna. Joskus piti pyytää oikein rexiltä lupa, jotta pääsi kesken koulupäivän tiernakeikalle.
 
www.keikkamestari.com
Juupe
22.12.2011 22:16:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murjaanien kuninkaana koulun joulujuhlassa, kahtena peräkkäisenä vuotena. Oltiin paikkakunnan ensimmäiset tiernapojat. Muistaakseni ei esiinnytty muualla. Ja se paikkakuntahan oli Alahärmä, 70-luvun alkupuolella.
 
hoomollinen
22.12.2011 23:02:06 (muokattu 22.12.2011 23:03:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juupe: Murjaanien kuninkaana koulun joulujuhlassa, kahtena peräkkäisenä vuotena. Oltiin paikkakunnan ensimmäiset tiernapojat. Muistaakseni ei esiinnytty muualla. Ja se paikkakuntahan oli Alahärmä, 70-luvun alkupuolella.
 
No nyt löyty tod. kohtalontoveri. Mulla sijoittuu vaan 10 vuotta aikaisempaan aikaan.
 
EP
22.12.2011 23:11:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valitettavasti varsinaista näyttämöhistoriaa ei itseltäni löydy ..kiinnostaisi kyllä! : )
 
hoomollinen
22.12.2011 23:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Aika monta kertaa Herodeksena. JonLord mänt... eiku mänkkinä ja Paice60 murjaanien kunkkuna.
 
Ja Mansen suuntaan taitaa vetää???
 
markus16
23.12.2011 00:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olin ala-asteella kolmet harjoitukset murjaanien kuningas, kun ketään muuta ei saatu porukkaan. Sit muut totes että taidetaan jättää esittämättä, koska kaikkien esiintyjien olis oleellista osata laulaa. =/
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
poppamies
23.12.2011 00:30:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murijaanien kuninkaana.
 
G strings are for strippers
mack the knife
23.12.2011 01:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-71 murjaanien kingi. Kierrettiin kylän kaupat, toimistot ja kapakat, yhtäkkiä oli vähän toistakymmentävuotiailla jätkillä toistasataa markkaa rahaa kun knihdin kypärään kerättiin. Tuli rahaa eikä kynttilänpätkiä.
Siitä keikasta jäi mieleen, että kapakassa oli Matti ja Teppo, kuulin livenä Kissankultaa.
 
COVS n:o 1.
isojussi
23.12.2011 07:43:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.facebook.com/photo.php? … 188&set=t.1203720321&type=1&theater
 
Jostain syystä aina on Herootesta pukannu.
 
Joskus vedin koko kuplettia yksin.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Ukko
23.12.2011 08:49:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Vuoden päästä?
 
Joo...o. Mä haluan olla Herodes.
 
COVS jäsen nro 6
Ukko
23.12.2011 08:50:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoomollinen: Ja Mansen suuntaan taitaa vetää???
 
Sekä että.
 
COVS jäsen nro 6
omarklah
23.12.2011 09:56:46 (muokattu 23.12.2011 09:57:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiernapoikahistoriaa ei ole, mutta kansakoulun joulujuhlassa esitin kerran yhden repliikin roolin joulukuusena.
 
http://www.coversionband.com/
Basso-Aslak
23.12.2011 10:10:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuosia, vuosia sitten työpaikan pikkujouluissa. Kaikilla hahmoilla oli asusteena poplari, lierihattu ja aurinkolasit. Olin Murjaanien kuningas, värinvaihto tehtiin perinteisellä sukkahousukikalla. Laulutaustat sekkarilta hurmaavilla Sound Canvas GM-soundeilla. Ei se ihan perinteisen kaavan mukaan mennyt, loppurepliikit muistaakseni kuuluivat jotenkin näin:
-"Oletko nähnyt niitä kolmea Itämaiden viisasta miestä"?
- "En... ja viisaudesta puheenollen, taidetaan näyttää kaikki kaikki melko typeriltä täällä sisällä nämä aurinkolasit päässä".
(Riisuvat aurinkolasit, loppukumarrus..)
 
Ihan just alan reenaamaan, äkkiä vaan sitä ennen vikaisen mnettiä...
Sax-pappa
23.12.2011 10:29:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiernapoikahistoriaa kansakolun neljänneltä luokalta (1960) lähtien. Viimeinen esiintyminen n. 25v sitten pojan koulun joulujuhlassa. Menisi vieläkin varmaan ulkoa koko show.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «