VeKrio 21.12.2011 19:22:57 | |
---|
Tattista kincy ja joonama! Säröääniä kuunnellaan myös! Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
fnb112 21.12.2011 19:58:38 | |
---|
VeKrio: Tomeissa on alakalvoina alkuperäiset Yamaha/Remo kirkkaat Ambassadorit ja varmasti useita vuosia vanhat ja kysyisin, onko niillä väliä? Bob Gatzenin mukaan ne jotenkin kuoleentuu, mutta haluaisin muidenkin mielipiteitä... Kalvot on ihan ehjät ulkoisesti eikä lommoja ole kuin yksi tai kaks. Riippuu vähän siitäkin, millaisesta saundista pitää. Itse, kun en kovin pitkään soivasta tomisoundista pidä niin eipä nuo resot loppupeleissä niin kauheasti merkkaa. Makuasioita makuasioita, mutta jos pönttöjen nykyinen ääntely ei miellytä niin nuo ainakin itse ensinnä uusisin. |
VeKrio 21.12.2011 22:08:34 | |
---|
fnb112: Riippuu vähän siitäkin, millaisesta saundista pitää. Itse, kun en kovin pitkään soivasta tomisoundista pidä niin eipä nuo resot loppupeleissä niin kauheasti merkkaa. Makuasioita makuasioita, mutta jos pönttöjen nykyinen ääntely ei miellytä niin nuo ainakin itse ensinnä uusisin. Mä diggaan kyl avoimesta soinnista, varsinkin kun lyönti ykskerroskalvojen tilalle tulee kaksikerroskalvot. Mnjoo... Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
EJ84 22.12.2011 11:28:37 | |
---|
VeKrio: Mä diggaan kyl avoimesta soinnista, varsinkin kun lyönti ykskerroskalvojen tilalle tulee kaksikerroskalvot. Mnjoo... Soitat sit varmaan liian hitaita fillejä ja tomikomppeja! "If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself." |
Kailis 22.12.2011 11:50:24 | |
---|
EJ84: Soitat sit varmaan liian hitaita fillejä ja tomikomppeja! Nii siis kakskerroskalvoilla kaks kertaa nopeemmin. Ehhehe... Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
Einola 22.12.2011 13:30:54 | |
---|
Minkäs kaikkien valmistajien noi tomipidikkeet ja symbaalivarret menee tohon pearlin Dr-503-räkin clamppeihin? Yamaha, Gretsch, Tama? Elämä on! |
kincy 22.12.2011 13:40:49 | |
---|
DrummerBoy13: Minkäs kaikkien valmistajien noi tomipidikkeet ja symbaalivarret menee tohon pearlin Dr-503-räkin clamppeihin? Yamaha, Gretsch, Tama? DR503 sarjassa, kuten kaikissa Iconeissa, on hyvin säätövaraa klämpeissä. Uskaltaisin väittää, että ihan kaikkien valmistajien tomholderit saa niihin kyllä kiinni. |
Bumbarr 22.12.2011 15:58:07 | |
---|
Howdy how... Ja hyvää joulua. Nyt pitää ihan kysästä. Löytyyköhän jotain järkevää nauhotusohjelmaa älypuhelimille. Josta siis löytyisi audiolimitteri ja bassolimitteri. Tulee ihan oman soiton ja random-aihioiden/jamien nauhotteluun. Mitään hifi soundia ei tarvita. Tällä hetkellä homma toimii niin, että kännykkä on pahvilaatikossa joka tappaa liian kovat äänet ja soundi on muuten ihan riittävä. mutta puuroutuu liikaa. Onko kokemuksia? Kilpikonnat rockkaa! |
vanaha kettu 22.12.2011 16:02:13 | |
---|
Bumbarr: Onko kokemuksia? No, se ongelma on siinä kännykän huonossa mikrofonissa. Eikö joku Zoomin pikkunauhuri olisi tarkoitukseen sopiva? |
Velli 22.12.2011 16:27:40 | |
---|
Bumbarr: Howdy how... Ja hyvää joulua. Nyt pitää ihan kysästä. Löytyyköhän jotain järkevää nauhotusohjelmaa älypuhelimille. Josta siis löytyisi audiolimitteri ja bassolimitteri. Tulee ihan oman soiton ja random-aihioiden/jamien nauhotteluun. Mitään hifi soundia ei tarvita. Tällä hetkellä homma toimii niin, että kännykkä on pahvilaatikossa joka tappaa liian kovat äänet ja soundi on muuten ihan riittävä. mutta puuroutuu liikaa. Onko kokemuksia? Uskoisin että särölle se menee millä tahansa ohjelmalla. Kännykän esivahvistin vetää soundin ruvelle (ja tuota esivahvistusta pystyy tuskin säätämään). Eli vaikka sulla olisikin joku ohjelma, josta löytyy limitteri, niin lopputuloksessa soundi tulisi hiljempaa, mutta olisi silti säröllä. Kuten vanaha kettu ehdotti, osta zoom. Tuossa on erittäin hyvä hintalaatusuhde: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 34780/cxxdf/Zoom-Q3-kameratallennin |
Bumbarr 22.12.2011 16:28:06 (muokattu 22.12.2011 16:29:24) | |
---|
Juu.. Ei vaan oo edes siihen q3 ennen ens kuun palkkaa varaa, joka on ihan toimiva laite kyllä. (perkuleen joulu) Niin onko noissa zoomin mikrofoneissa siis sisäänrakennettuna se limitteri? Kun olin hölmöyksissäni luullut sen olevan softapuolen juttuja. Silly drummer... Edit. Kysymykseen siis vastattiinkin jo. Kiitokset siitä! pitääpi kärvistellä ens vuoden puolelle. Kilpikonnat rockkaa! |
Bumbarr: Juu.. Ei vaan oo edes siihen q3 ennen ens kuun palkkaa varaa, joka on ihan toimiva laite kyllä. (perkuleen joulu) Niin onko noissa zoomin mikrofoneissa siis sisäänrakennettuna se limitteri? Kun olin hölmöyksissäni luullut sen olevan softapuolen juttuja. Silly drummer... Q3:ssa voit säätää esivahvistuksen määrää kolmeasentoisella vivulla: low, high, auto. Low-asennossa voit äänittää vaikka koko bändiä ilman että soundi menee ruvelle. |
Einola 22.12.2011 17:16:38 | |
---|
kincy: DR503 sarjassa, kuten kaikissa Iconeissa, on hyvin säätövaraa klämpeissä. Uskaltaisin väittää, että ihan kaikkien valmistajien tomholderit saa niihin kyllä kiinni. Liittyen tähän: Kenties yleisin kysymys liittyen rumpuihin, Räkki vai pirusti telineitä? Elämä on! |
kincy 22.12.2011 17:24:52 | |
---|
DrummerBoy13: Liittyen tähän: Kenties yleisin kysymys liittyen rumpuihin, Räkki vai pirusti telineitä? Riippuu ihan miten asian itse näkee ja mitä kokee tarvitsevansa. Itellä räkki helpottaa ja nopeuttaa asettelua paljon. Setin pystyttäminen ja purkaminen on nopeampaa, kuin telineiden kanssa ja roudattaessa vähemmän tavaraa ja painoa. Keikoilla saa kätevästi ja nopeasti setin pystyyn. Toiset ei tykkää visuaalisessa mielessä räkeistä. Mulle se on ihan sama periaatteessa. Setit näyttää hyviltä olipa siinä ständejä tai räkki. Eriasia sitten hillittömät räkkisetit, joissa on esmes kaksi räkkiä päällekkäin tai muuta rumaa shaibaa. Puhumattakaan Levelin räkeistä. Omaa silmää miellyttää enemmän suurissa seteissä räkki, kuin ständiviidakko jossa puomeja sojottaa ihan miten sattuu. |
markkuliini 22.12.2011 20:00:21 | |
---|
DrummerBoy13: Liittyen tähän: Kenties yleisin kysymys liittyen rumpuihin, Räkki vai pirusti telineitä? Toinen näkökulma. Spivasti vai liikaa symbaaleita. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Einola 22.12.2011 21:46:03 (muokattu 22.12.2011 21:46:27) | |
---|
markkuliini: Toinen näkökulma. Spivasti vai liikaa symbaaleita. :) Riippuu mitä musaa soittaa... Elämä on! |
markkuliini 22.12.2011 22:01:02 | |
---|
DrummerBoy13: Riippuu mitä musaa soittaa... Ei riipu, vaan siitä osaako soittaa. Enkä mä nyt tarkoita sitä että kaikkien pitäis vetää kahdella symbaalilla. Mutta lähes kaikki "sademetsässä" soittavat perustelevat peltimäärää sillä että pitää saada paljon eri soundeja, eivätkä kuitenkaan vaivaudu opettelemaan saamaan yhdestä symbaalista enempää kuin yhden tai kaksi soundia. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Zantso 22.12.2011 22:04:16 | |
---|
DrummerBoy13: Riippuu mitä musaa soittaa... Enemmän ehkä soittajasta riippuu... Tama mies on rumpali. |
Muovinen 22.12.2011 23:38:40 (muokattu 22.12.2011 23:39:29) | |
---|
markkuliini: - - - pitää saada paljon eri soundeja, eivätkä kuitenkaan vaivaudu opettelemaan saamaan yhdestä symbaalista enempää kuin yhden tai kaksi soundia. Ja symbaalien soitossa kun just kaikkein mahtavinta on saada niistä muutamasta pellistä monenmoista ääntä ulos. Se on jotenkin ihan yyber-palkitsevaa hommaa oikiasti. Hyvät haikat varsinkin on sellasia aarreaittoja että! |
hollmi-5 23.12.2011 01:12:25 | |
---|
DrummerBoy13: Liittyen tähän: Kenties yleisin kysymys liittyen rumpuihin, Räkki vai pirusti telineitä? Vähemmän symbaaleja ja ei räkkiä. Toki tuokin pitää opetella kantapään kautta, koska ei usko, ennen kuin kokeilee. Soundit, piuhat ja kajarit. |