Aihe: Kaulojen modernit nauhaväliupotukset (ja niiden puuttuminen)
1 2 3
AndyH
20.12.2011 21:07:16 (muokattu 20.12.2011 21:19:59)
Sakmongkol: http://www.inlaysticker.com/

Tuolta voi ostaa tyhjään otelautaan vaikka minkälaiset merkit eikä maksa paljoa.

Heei, tietääkö kukaan saako noita mistään lähempää, siis Euroopasta? Toi paikka tais olla Usassa asti. Ja mahtaakohan tuommoset tarrat pysyä kauemman kuin viidestä kuuteen, kokemuksia jollain? Ltd:hen ois kivat jotkut rautaristit dotsien päälle lautaan, ja stratoon himottais SRV tarra pleksiin kovasti =)

edit: sittenkin vissiin Japanissa.
Räkkipeli
20.12.2011 21:43:24
Itse olen aina pitänyt sitä itsestäänselvyytenä että kitarasta löytyy ne pisteet. Merkittömät otelaudat tuntuvat jotenkin tyhjiltä. Ne pisteet kuuluu kitaraan. :D Näitä on monia.
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Kefiiri
20.12.2011 22:30:18
Räkkipeli: Ne pisteet kuuluu kitaraan.

Näin se on. Merkitön otelauta saa sähkökitaran näyttämään viimeistelemättömältä.
Eemil
20.12.2011 22:36:55
hallu: Itse en silmäkarkkia yleensä vierasta (joku raja sentään), mutta usein tulee mieleen että päteeköhän kitaroissa se vanha sanonta "rumat ne vaatteilla koreilee". Aina jotenkin epäilyttää, että tolkuttoman ylitsepursuavan koristelun taakse yritetään kätkeä jotakin (huonoa työstöjälkeä, huonoja materiaaleja, huonoa soundia, tms.).

Tuo kyseinen otelauta näyttäisi olevan PRS Dragon-sarjan kitarasta. Ei niitä varmaan keskinmäärin soitettavaksi kukaan ostakaan. Tiedä sitten kuinka hyviä ovat soitettavuudeltaan. Tuskin on kovin moni Mnettiläinen moista testannut.

Tuosta vaikka käytettyä halvalla: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=6704
hallu
20.12.2011 22:46:50
Eemil: Tuo kyseinen otelauta näyttäisi olevan PRS Dragon-sarjan kitarasta. Ei niitä varmaan keskinmäärin soitettavaksi kukaan ostakaan. Tiedä sitten kuinka hyviä ovat soitettavuudeltaan. Tuskin on kovin moni Mnettiläinen moista testannut.

Tuosta vaikka käytettyä halvalla: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=6704

No tuskin noin kalliilla kukaan raaskii soittaa;-) vitriinissä säilyttää sitä vieraiden ihmeteltävänä:-D. Tuo aikaisempi kommenttini liittyi lahinna havaintoihin akustisten puolella, jossa ne parhaat soittimet ovat usein varsin koruttoman näköisiä ja halvimmat viilusoittimet pursuaa koristeluita. Toki onhan sielläkin poikkeuksensa ja esim Martinilta löytyy ylenpalttisesti koristeltuja julmetun kalliita erikoismalleja, mutta ei niilläkään kukaan varmasti soita.

Totta on että sähkiksissä koristelut eivät ole luokattomuuden merkki. Esimerkiksi Yamaha SG3000 on koristeellisempi kuin viitisen sataa halvempi SG2000 ja onhan noita esimerkkejä varmaan vähän joka valmistajalla.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Funkånaut
20.12.2011 23:04:02

Sakmongkol: http://www.inlaysticker.com/

Tuolta voi ostaa tyhjään otelautaan vaikka minkälaiset merkit eikä maksa paljoa.

Ois kyl mun beissiin komee. http://www.inlaystickers.com/servle … 290/CATS-FOOT-PRINT-%28WS%29/Detail
"Fills bring thrills but a groove pays the bills." Kuuntelen tälläistä
Lancelot
21.12.2011 16:04:00
Lespaan ja Stratoon tietty kuuluu ne perinteiset otelautamerkinnät. Yleisesti kumminkin ite tykkään hyvin hillityistä kauloista. Mun mielestä kaikenmaailman kukkaköynnökset antavat kitaralle ruman ja halvan ulkoasun, kun taas puolestaan täysin blankko otelauta esim akustisessa on erittäin tyylikäs. Mun ajatusmaailmassa kaikki bling blingiin kuluvat kustannukset on hyödynnetty soitto- ja saundi-ominaisuuksiin, vaikkei se nyt aina totuus olisikaan.
Victor Helldriver
22.12.2011 12:53:35
tämä nyt ei varsinaisesti kuulu asiaan mutta kerrompa silti.

mulla on pari kepua missä on punaset dotit otelaudassa ja reunoissa.
lähin sitten keikalle toisen niistä skeboista kanssa ja eiköhän hihnakin ollu silleen et se meni just sillee vittumaisesti et oli liian pitkä.

keikalla oli tietty vitun pimeetä ja punaset merkit ja liian pitkä hihna sai aikaan vitummoisen kiroilun ku vääriä ääniä tuli yhtämittaa...oli muuten viimenen kerta ku sillä kitaralla lähin mihinkään keikalle
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Funkånaut
22.12.2011 13:08:33

Victor Helldriver: tämä nyt ei varsinaisesti kuulu asiaan mutta kerrompa silti.

mulla on pari kepua missä on punaset dotit otelaudassa ja reunoissa.
lähin sitten keikalle toisen niistä skeboista kanssa ja eiköhän hihnakin ollu silleen et se meni just sillee vittumaisesti et oli liian pitkä.

keikalla oli tietty vitun pimeetä ja punaset merkit ja liian pitkä hihna sai aikaan vitummoisen kiroilun ku vääriä ääniä tuli yhtämittaa...oli muuten viimenen kerta ku sillä kitaralla lähin mihinkään keikalle

Ratkaisu ois helppo ja tyylikäs. http://www.auroraproject.co.uk/DSCF0706.JPG
"Fills bring thrills but a groove pays the bills." Kuuntelen tälläistä
ReBeat
22.12.2011 14:01:32

Tossa on kanssa oikein hieno toi otelautamerkki: http://www.ebay.de/itm/290648379268
Hillboy
24.12.2011 01:25:25

Hyvää joulua vaan tasapuolisesti kaikille !

Otelauta on mun mielestä paikka jossa homma lähtee helposti överiksi ja saadaan muuten varsin hyväkin/hyvännäköinenkin soitin näyttämään naurettavalta. Jonkunlainen balanssi pitää olla. Jos otelauta vedetään överiksi (esim. JEM) niin täytyy olla sitten muutakin kikkelinvenytysmatskua. Helmiäispleksit, kultaosat, reunalistat, rouhee logo, valot, ledit, laserit, ionikanuunat jne jne.

Toisaalta myös toiseen suuntaan mahdollisen pitkälle viety sliipattu look on mielestäni komea. Esim. otelauta ilman merkkejä, reunalistoja, lapa ilman hurjia logoja jne. Tällöin kun rakennetaan bodyn look yksinkertaiseksi, vastaamaan kaulaa, ollaan mielestäni oikeassa suunnassa. Jätetään vaikka mikkikehykset kokonaan pois, upotetaan potikat snadisti runkoon ja hoidetaan homma muutenkin pienieleisesti. Aijjai ! Sellaista tiettyä karua skandinaavista meininkiä tarkoitan. Music Manin Axis on muistaakseni vähän siihen suuntaan viety kepukka.

PRS:n linnutkin on sinänsä vähän siinä rajalla mutta katson niiden olevan niin olennainen osa merkin imagoa että haluan kyllä ehdottomasti seuraavan PRS:ni linnuilla jos vain mahdollisuus on.

Sama koskee kyllä tiettyjä perustavanlaatuisia kitaroita, kuten jo mainittuja Stratoja ja Les Pauleja. Niissä on tietyt perinteisiksi muodostuneet juttunsa ja niistä diggaan kyllä.

- L
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Victor Helldriver
24.12.2011 02:57:32
Mandarax: Itselllänikin löytyy luuttu jossa punaiset otelautamerkit - ei niitä keikalla näekään (no enpä seisaaltaan/keikalla minkään värisiä tai muotoisia näkisi...) mutta sitten reunassa kun on ne valkoiset dotsit niin elämä hymyilee ja soitto soi..!
http://i218.photobucket.com/albums/cc44/Harvesteri/Amfisound-1.jpg

joo mul on ne reunamerkitki punaset...tosi fiksu taas suunnittelija ollu
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Leri
24.12.2011 09:06:03
Pianossakin on hölmön näköstä ,kun osa koskettimista on mustia.
Nacher
24.12.2011 10:12:13
Mulla odottelee jolukuusen alla tällainen : http://www.guitarandpickup.com/images/photo_1221846475/1221846670.jpg

Illalla saapi tietää, haittaako tuo lohari soittoa vai ei.
Sakmongkol
25.12.2011 02:53:05
AndyH: Heei, tietääkö kukaan saako noita mistään lähempää, siis Euroopasta? Toi paikka tais olla Usassa asti. Ja mahtaakohan tuommoset tarrat pysyä kauemman kuin viidestä kuuteen, kokemuksia jollain? Ltd:hen ois kivat jotkut rautaristit dotsien päälle lautaan, ja stratoon himottais SRV tarra pleksiin kovasti =)

edit: sittenkin vissiin Japanissa.

Tämä tulee varsin myöhässä, mutta nuohan toimittavat halvalla ja nopeasti Suomeenkin. Mulla on Warmothin stratoon tulossa moiset merkit, ja toisessa stratossa on jo muutaman viikon ollut moinen ralliraitatarra rungossa ja hyvältä näyttää.
AndyH
29.12.2011 20:23:03
Sakmongkol: Tämä tulee varsin myöhässä, mutta nuohan toimittavat halvalla ja nopeasti Suomeenkin. Mulla on Warmothin stratoon tulossa moiset merkit, ja toisessa stratossa on jo muutaman viikon ollut moinen ralliraitatarra rungossa ja hyvältä näyttää.

Joo toimittaa, mutta oliko sinne pakko maksaa PayPallilla? Visa ois vaan näppärämpi. Sultahan saadaan kohta kokemusta kuinka ne otelaudassa pysyy! :)
Terry Pantheras
29.12.2011 22:08:00
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
Sakmongkol
29.12.2011 23:51:33
AndyH: Joo toimittaa, mutta oliko sinne pakko maksaa PayPallilla? Visa ois vaan näppärämpi. Sultahan saadaan kohta kokemusta kuinka ne otelaudassa pysyy! :)

Niin tuo maksuhomma tosissaan. Ei minusta kyllä PayPalilla maksaminen mitenkään ylitsepääsemätöntä ole.

Pysymisestä sanoisin että en näe mihin ne siitä irtoaisivat, ovat koko lailla ohuita ja liima tuntuu olevan tiukkaa. Vedin kyllä itse vielä lakkaa päälle mikä varmasti vaikuttaa johonkin.
AndyH
30.12.2011 12:42:43
Sakmongkol: Niin tuo maksuhomma tosissaan. Ei minusta kyllä PayPalilla maksaminen mitenkään ylitsepääsemätöntä ole.

Pysymisestä sanoisin että en näe mihin ne siitä irtoaisivat, ovat koko lailla ohuita ja liima tuntuu olevan tiukkaa. Vedin kyllä itse vielä lakkaa päälle mikä varmasti vaikuttaa johonkin.

Joo, tuli kanssa illanpimeinä tunteina vielä tilattua, eikä se niin hankalaa sitten ollutkaan, oli niin monta vuotta kun jotain on PayPalilla maksanu. Periaattes Visallahan se meni, mutkan kautta vaan.

Ja taitaa harva soittaa niin rajulla tatsilla että kielet raapii otelautaa bendaillessa, että varmaan aika kauan pysyy! :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)