Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland BK-7M
1
sepsal
09.12.2011 19:03:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyttökokemuksia otsikon vermeestä?
Laitetaan vaikka näin, Roland BK-7M vastaan Ketron SD3.
 
sepsal
10.12.2011 22:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida kukaan omistaa otsikon vermettä ????????????????
 
Mikko T.
12.12.2011 17:16:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepsal: Ei taida kukaan omistaa otsikon vermettä ????????????????
 
Mulla on ollut kolme-neljä kuukautta, ja se on todella hyvä. Hidasta käyttää livetilanteessa, mutta kun jaksaa vääntää juttuja etukäteen valmiiksi, niin se on kertakaikkiaan loistopeli.
 
Tänään tällä lailla.
apemusicantti
21.12.2011 11:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepsal: Ei taida kukaan omistaa otsikon vermettä ????????????????
 
Rolandista tuosta mallista ei käyttökokemuksia, mutta ollu Rolandin Kiippareita montakin mallia vuosien aikana ja täytyy sanoa Paljon ja jatkuvasti myös Ketronilla soittavana, että jos haluaa hyvät livemäiset(ei korviin mitenkään"kalskahtavat" rummut ja bassosaundit+ tanssijalalle sopivat kompit,niin kääntyisin Ketronin puoleen aikalailla varmasti. Jos pitäisi valita vain jompikumpi laite, toki kotisoittajalle molemmista löytyy kivaa fiilistelytavaraa...Mutta: Jos nimenomaan esim. kun kyseessä on Suomalainen iskelmä-ja tanssimusiikki,niin Ketron. Käyttötarkoitustasi en toki tiedä???Ja puhun aika monta keikkakilometria nähneenä ja eri laitteita ja merkkejä kokeilleena. Ystävällisin terveisin Ape. PS.Itsellä tällä hetkellä keikkakattauksena Yamaha Tyros 3 ja Ketron SD1 Plus.
 
apemusicantti
21.12.2011 11:21:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

apemusicantti: Rolandista tuosta mallista ei käyttökokemuksia, mutta ollu Rolandin Kiippareita montakin mallia vuosien aikana ja täytyy sanoa Paljon ja jatkuvasti myös Ketronilla soittavana, että jos haluaa hyvät livemäiset(ei korviin mitenkään"kalskahtavat" rummut ja bassosaundit+ tanssijalalle sopivat kompit,niin kääntyisin Ketronin puoleen aikalailla varmasti. Jos pitäisi valita vain jompikumpi laite, toki kotisoittajalle molemmista löytyy kivaa fiilistelytavaraa...Mutta: Jos nimenomaan esim. kun kyseessä on Suomalainen iskelmä-ja tanssimusiikki,niin Ketron. Käyttötarkoitustasi en toki tiedä???Ja puhun aika monta keikkakilometria nähneenä ja eri laitteita ja merkkejä kokeilleena. Ystävällisin terveisin Ape. PS.Itsellä tällä hetkellä keikkakattauksena Yamaha Tyros 3 ja Ketron SD1 Plus.
 
Ja vielä,olen harkinnut ostavani tuon kyseisen laitteen ihan koti-iltojen iloksi! Koska ns.keräilen kaikkia kiinnostavia malleja ja merkkejä muutenkin.Valkkaan niistä vain aina toimivimmat ja parhaiten saundaavat ajan oloon keikkalle mukaan...Tällä hetkellä hankintalistalla Ketron Audya ja Korg PA 3 x. Yamaha joutumassa kotisoittimeksi valitettavasti...
 
mack the knife
21.12.2011 23:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: Mulla on ollut kolme-neljä kuukautta, ja se on todella hyvä. Hidasta käyttää livetilanteessa, mutta kun jaksaa vääntää juttuja etukäteen valmiiksi, niin se on kertakaikkiaan loistopeli.
 
Sama täällä, n. 6kk ja muutamia keikkoja. Ilman muuta kannattaa tehdä valmistavia juttuja, mutta ei se kauan vie. Hyvä peli, mutta en osaa verrata Ketroniin.
 
COVS n:o 1.
Mikko T.
22.12.2011 09:38:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Sama täällä, n. 6kk ja muutamia keikkoja. Ilman muuta kannattaa tehdä valmistavia juttuja, mutta ei se kauan vie. Hyvä peli, mutta en osaa verrata Ketroniin.
 
Jep, ja mulle tuli jonkun sortin taivas, kun löysin sieltä sen "biisipankin", jossa "valmiita taustoja" eri klassikoihin. Sieltä on hyvä katsoa eri vaihtoehtoja ennen keikkaa ja tulostaa vaan laulajalle sanat ja siitä painaa menemään; jos on molemmille tuttuja biisejä niin katotaan vaan sopiva sävellaji ja siitä mennään.
 
Erityisesti ne "Gold"-jutut on hyviä, muutama lattarikomppi suorastaan erinomaisia. Tykkään siitä verrattuna esim. Tyros 4:ään (joka on kuitenkin paras kone - mutta niin sikakallis) siksi, ettei kompit oo niin täynnä kaikkea, vaan niissä on tilaa livesoittamiselle siihen päälle eikä mee materiaali liian täyteen.
 
Tänään tällä lailla.
apemusicantti
28.12.2011 16:59:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: Jep, ja mulle tuli jonkun sortin taivas, kun löysin sieltä sen "biisipankin", jossa "valmiita taustoja" eri klassikoihin. Sieltä on hyvä katsoa eri vaihtoehtoja ennen keikkaa ja tulostaa vaan laulajalle sanat ja siitä painaa menemään; jos on molemmille tuttuja biisejä niin katotaan vaan sopiva sävellaji ja siitä mennään.
 
Erityisesti ne "Gold"-jutut on hyviä, muutama lattarikomppi suorastaan erinomaisia. Tykkään siitä verrattuna esim. Tyros 4:ään (joka on kuitenkin paras kone - mutta niin sikakallis) siksi, ettei kompit oo niin täynnä kaikkea, vaan niissä on tilaa livesoittamiselle siihen päälle eikä mee materiaali liian täyteen.

 
Millä mittarilla katsottuna Tyros on muka paras kone? T:Jo kolme Tyrosta läpi kahlanneena!
 
apemusicantti
28.12.2011 17:12:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

apemusicantti: Millä mittarilla katsottuna Tyros on muka paras kone? T:Jo kolme Tyrosta läpi kahlanneena!
 
Haluan tähdentää livesoittajana ja jatkuvasti näitä lippulaivakeyboardeja vuodesta toiseen käyttävänä sitä ,että laittakaapa nuo kaikki lippulaivat riviin ja hyvään PA:h soimaan niin kyllä siinä saundimaailmat selkenee-mikä toimii ja kuullostaa OIKEASTI hyvältä...Minä kiinnitän myös huomiota mahtipontisten komppien lisäksi esim.rumpusaundeihin ja bassosaundeihin,ynnä tietysti muihinkin saundeihin ja ennenkaikkea niiden muokkaushelpouteen ja esim.liveystävälliseen rumpumikseriin,jota ei suoranaisesti edes Tyroksesta löydy!!!. Ja monestakaan mallista ja merkistä en aina menisi niin niiden parhautta ylistämään.Toki tiedän myös tanssimusiikkia tanssivana harrastajana, että onhan toki tyroksessa paljon hyviä tanssijalalle käypiä komppeja, mutta monet rumpu- ja bassosaundit eivät vedä vertoja monelle muulle koneelle. Voin ilomielin laittaa noita vermeitä toistenkin kuultavaksi ja vertailtavaksi kotonani studiotiloissa. Kuten olen niitä itse vuosia kuullostellut. Mutta se, että joku sanoo Tyrosta parhaaksi koneeksi(eikä millään pahalla)ei todellakaan ole soittanut ja vertaillut kaikkia lippulaivoja tänä päivänä keskenään!Toki, jos F-Musiikin Jari Kainulaiselta kysytään-niin sehän on maailman PARAS koskaan tehty ja vielä tekemättäkin oleva kone!!!Minä ainakin olen jättämässä Tyroksen kotiin studiokoneeksi ja laitan ständille jatkossa kaksi muuta kiipparia viikonloppuisin keikkaolosuhteissa!
 
EP
29.12.2011 06:01:07 (muokattu 29.12.2011 06:19:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan hyvä lisälaite sellaiselle kosketinsoittajalle/ haitaristille joka soittaa pändissä, mutta joka tekee satunnaisesti myös OMB keikkoja.
Parhaat basso- ja rumpusaundithan saa tietysti aidoilla soittimilla : )
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «