Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rjm Amp Gizmo (+mesa, g-major2, fcb1010)
1
Bilsom27
24.10.2011 19:52:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, olen kasaamassa uutta setuppia johon tulisi:
 
-Mesa Dual Rectifier 3ch
-G-Major2
-FCB1010
-Amp Gizmo
 
Oon ymmärtäny, että Amp Gizmon avulla saisin koko paletin toimiin niin, että Mesan kanavat (myös sooloboosti ja fx-loop), G-majorin presetit vaihtuisivat yhdellä polkasulla midipedaalin kanssa, onko näin?
 
Tän hetkisessä setupissa näin tapahtuu. Käytän G-majorin releitä single recton kanssa ja tähän tottuneena haluisin myös näin uusilla kamoilla.
Kahdella releellä sais kyllä nuo 3ch Mesan kanavat vaihtuun, mutta sitten esim. sooloboostille pitäis keksiä jotain.
Sitten pitää varmaan myös hommata se erilainen (rectifier) piuha?
Olisin kiitollinen, jos saisin joltain varmistuksen tähän asiaan, ettei tule turhia hankintoja.
 
Kytkennät:
 
Amp Gizmo (to amplifier) ---> Mesan footswitch lähtöön
Amp Gizmo (midi in) ---> FCB1010 midi out
Amp Gizmo (midi thru/out) ---> G-major2 midi in
 
Korjatkaa jos multa on mennyt jotain ohi ja myös, että meneekö kytkennät noin?
 
Kiitos jo etukäteen!
 
oiva tumpeloinen
24.10.2011 19:56:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bilsom27: Eli, olen kasaamassa uutta setuppia johon tulisi:
 
-Mesa Dual Rectifier 3ch
-G-Major2
-FCB1010
-Amp Gizmo
 
Oon ymmärtäny, että Amp Gizmon avulla saisin koko paletin toimiin niin, että Mesan kanavat (myös sooloboosti ja fx-loop), G-majorin presetit vaihtuisivat yhdellä polkasulla midipedaalin kanssa, onko näin?
 
Tän hetkisessä setupissa näin tapahtuu. Käytän G-majorin releitä single recton kanssa ja tähän tottuneena haluisin myös näin uusilla kamoilla.
Kahdella releellä sais kyllä nuo 3ch Mesan kanavat vaihtuun, mutta sitten esim. sooloboostille pitäis keksiä jotain.
Sitten pitää varmaan myös hommata se erilainen (rectifier) piuha?
Olisin kiitollinen, jos saisin joltain varmistuksen tähän asiaan, ettei tule turhia hankintoja.
 
Kytkennät:
 
Amp Gizmo (to amplifier) ---> Mesan footswitch lähtöön
Amp Gizmo (midi in) ---> FCB1010 midi out
Amp Gizmo (midi thru/out) ---> G-major2 midi in
 
Korjatkaa jos multa on mennyt jotain ohi ja myös, että meneekö kytkennät noin?
 
Kiitos jo etukäteen!

 
Toimii noin laitettuna.
 
Jos saa mainostaa, niin mulla pitäisi olla ylimääräinen recton kaapeli Amp Gizmoon. Jos kiinnostaa, niin koitan kaivella sen esiin.
juikkipuikki
24.10.2011 20:06:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja multa vois mini amp gizmo lähteä. Paan pikaviestiä!
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
JuSu
24.10.2011 21:35:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bilsom27:
Kahdella releellä sais kyllä nuo 3ch Mesan kanavat vaihtuun, mutta sitten esim. sooloboostille pitäis keksiä jotain.

 
Eli G-Majorin releillä toimisi kanavanvaihdot, Gizmon tarvit vain sooloboostia varten?
 
Mikset asettelisi volumeboostia g-Majorin presetteihin? Eli soolopresettiä vaan sopivasti kovemmalle? Ei tarvisi sitä Gizmoa ollenkaan.
 
Sori nyt jätkät, jos meni biznekset fidyiks. =)
 
JuSu
Bilsom27
24.10.2011 21:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Eli G-Majorin releillä toimisi kanavanvaihdot, Gizmon tarvit vain sooloboostia varten?
 
Mikset asettelisi volumeboostia g-Majorin presetteihin? Eli soolopresettiä vaan sopivasti kovemmalle? Ei tarvisi sitä Gizmoa ollenkaan.
 
Sori nyt jätkät, jos meni biznekset fidyiks. =)
 
JuSu

 
Juu en pelkästään sooloboostin takia.
Mietin totakin vaihtoehtoa mitä itse ehdotit, mutta näin saan kaikki pelittään hyvin samaan aikaan esim. fx-loopin myös mukaan, jos sitä haluaa sulkee tai availla. Tietysti myös tulevaisuutta ajatellen toi on hyvä laite, jos tulee hommattua muita vehkeitä missä on vaikka enemmän kanavia.
 
JuSu
24.10.2011 21:50:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bilsom27:...pelittään hyvin samaan aikaan esim. fx-loopin myös mukaan, jos sitä haluaa sulkee tai availla. Tietysti myös tulevaisuutta ajatellen toi on hyvä laite, jos tulee hommattua muita vehkeitä missä on vaikka enemmän kanavia....
 
Todellisia pointteja kyllä. Gizmoa peliin sitten vaan.
 
JuSu
juikkipuikki
24.10.2011 21:53:54 (muokattu 24.10.2011 22:00:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Eli G-Majorin releillä toimisi kanavanvaihdot, Gizmon tarvit vain sooloboostia varten?
 
Mikset asettelisi volumeboostia g-Majorin presetteihin? Eli soolopresettiä vaan sopivasti kovemmalle? Ei tarvisi sitä Gizmoa ollenkaan.
 
Sori nyt jätkät, jos meni biznekset fidyiks. =)
 
JuSu

 
Se, että kuinka hyvä g-majorin volumeboost on verrattuna mesan omaan niin...
Jos kyseessä sama idea kuin g-systemissä, niin ei kannata vaivautua. Volume kyllä nousee, mutta dynamiikka häviää. Gizmolla saa myös muutkin vahvarin optiot käyttöön esim. eq, reverb, soloboost(jo mainittu), mute sekä fx loop.
 
Moridin: Ei kai G-majorin releet toimi Recton kanssa, ku ne on maadoitettu toisesta päästä. Tarttis ihan eristetyt releet.
 
Niin ja sit vielä tuokin. Moni on G-System foorumilla todennut, etteivät ole saaneet Mesan vahvarien switchejä toimimaan G:n releillä vaan on joutunut hankkia jotain järeempää väliin. Noita releswitchereitä on moneen lähtöön, RJM sieltä kirkkaimmasta kärjestä.
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
tommiot
24.10.2011 21:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Eli G-Majorin releillä toimisi kanavanvaihdot, Gizmon tarvit vain sooloboostia varten?
 
Ei kai G-majorin releet toimi Recton kanssa, ku ne on maadoitettu toisesta päästä. Tarttis ihan eristetyt releet.
 
Bilsom27
24.10.2011 22:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Ei kai G-majorin releet toimi Recton kanssa, ku ne on maadoitettu toisesta päästä. Tarttis ihan eristetyt releet.
 
Ainakin mulla tällä hetkellä toimii Mesan single recton kanssa.
G-majorin switch out lähdöstä y-piuhalla (stereo--> mono/mono) Mesan channel ja sooloboosti jakkeihin.
Kanavat, sooloboosti ja g-majorin efektit vaihtuu yhdellä polkasulla sillain miten oon ne asettanu.
 
kimurantti1
25.10.2011 02:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bilsom27: Ainakin mulla tällä hetkellä toimii Mesan single recton kanssa.
G-majorin switch out lähdöstä y-piuhalla (stereo--> mono/mono) Mesan channel ja sooloboosti jakkeihin.
Kanavat, sooloboosti ja g-majorin efektit vaihtuu yhdellä polkasulla sillain miten oon ne asettanu.

 
Single Recto en eri kone kuin Dual. Haepa TC:n sivuilta support-osiosta, sieltä löytyy tarkka lista Mesan malleista, jotka tarvii eristetyt releet, ts. joiden kanssa G-Majoria ei suositella käytettävän. Muistaakseni 3 kanavainen Dual Recto kuului näihin, kun taas Singlet ja 2-kanavaiset ei.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
JuSu
25.10.2011 07:18:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Single Recto en eri kone kuin Dual. Haepa TC:n sivuilta support-osiosta, sieltä löytyy tarkka lista Mesan malleista, jotka tarvii eristetyt releet, ts. joiden kanssa G-Majoria ei suositella käytettävän. Muistaakseni 3 kanavainen Dual Recto kuului näihin, kun taas Singlet ja 2-kanavaiset ei.
 
Tuossa on jotain infoa: http://tcsupport.custhelp.com/app/a … /1766/kw/dual%20rectifier/related/1
 
JuSu
JaakkoH
21.12.2011 15:02:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinostaisi myös kanavien vaihtumisen nopeus. Itselläni on G-System ja Engl Powerball II. Siellä on aika kiusallinen viive kanavan vaihtumisen nopeudessa. Eli noi G-systemin releet on kai hieman hitaita.
 
Englin Z11 midiswitcheri pitää vielä testata olisko yhtään nopeempi. tosin se on malli missä ei ole S.A.C porttia käytössä.
 
alkaa tympiä nuo viiveet
 
Neponen
21.12.2011 19:56:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaakkoH: Kiinostaisi myös kanavien vaihtumisen nopeus. Itselläni on G-System ja Engl Powerball II. Siellä on aika kiusallinen viive kanavan vaihtumisen nopeudessa. Eli noi G-systemin releet on kai hieman hitaita.
 
Englin Z11 midiswitcheri pitää vielä testata olisko yhtään nopeempi. tosin se on malli missä ei ole S.A.C porttia käytössä.
 
alkaa tympiä nuo viiveet

 
Turha mitään engelin omaa rumaa lankkua hommaa. Ennemmin g-systemin kaveriks rockmanin midiswitcheri. kupiainen approved ;)
 
Evilson
21.12.2011 20:05:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ENGL Z-15:n ja G-majorin releet ohjailemassa Diezel Einsteinin kanavia ja toisen kanavan moodeja. Tein sellasen 9-johtimisen piuhan räkiltä midilankulle, missä 5 johdinta on MIDIä varten, 2 relettä (en tarvinnut kun yhtä relettä niistä neljästä mitä Z-15:ssa on) ja 2 poweria varten. Ihan kätsy systeemi. Muuntajan sai piiloon räkkiin enkä tarvinnut ylimääräistä ja kallista releboksia kanavien vaihtoon. Ihan vaan vinkkinä tällänen.
 
Neponen
21.12.2011 20:19:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evilson: Mulla on ENGL Z-15:n ja G-majorin releet ohjailemassa Diezel Einsteinin kanavia ja toisen kanavan moodeja. Tein sellasen 9-johtimisen piuhan räkiltä midilankulle, missä 5 johdinta on MIDIä varten, 2 relettä (en tarvinnut kun yhtä relettä niistä neljästä mitä Z-15:ssa on) ja 2 poweria varten. Ihan kätsy systeemi. Muuntajan sai piiloon räkkiin enkä tarvinnut ylimääräistä ja kallista releboksia kanavien vaihtoon. Ihan vaan vinkkinä tällänen.
 
No siis, Rockman ei ole ensinnäkään kallis laite. Ja muuntajaviritykset on ihan ysikytlukua. Ihan vinkkinä vaan.
 
Boltsa
21.12.2011 20:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaakkoH: Kiinostaisi myös kanavien vaihtumisen nopeus. Itselläni on G-System ja Engl Powerball II. Siellä on aika kiusallinen viive kanavan vaihtumisen nopeudessa. Eli noi G-systemin releet on kai hieman hitaita.
 
Englin Z11 midiswitcheri pitää vielä testata olisko yhtään nopeempi. tosin se on malli missä ei ole S.A.C porttia käytössä.
 
alkaa tympiä nuo viiveet

 
Mulla on tuo Z11 ja nopeasti vaihtaa. Ei huomaa viivettä, ellei ole ihan ultimaalisen nopea tiluttaja.
 
Boltsa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «