Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pulliaiskompura
1
Midrange
16.12.2011 23:43:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuo DODin Pulliaiskompura jota välillä näkee torilla kaupattavan hänen salaisuus niihin swelling soundeihin ja todella pitkään sustainiin puhtailla soundeilla?
 
Tuli vuan mieleen kuunteltuani Surujen Kitaran että hyvin mies vetää, ja hemmetin paljon sustainia riittää puhtaalle kanavalle kun mies volumepotikan kanssa veivaa.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Jucciz
16.12.2011 23:47:43 (muokattu 16.12.2011 23:48:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, nimenomaan kompuralla saadaan rautalankasoundiin sustainia, mutta en oikein ymmärrä, että sen olisi oltava juuri "DOD Pulliainen signature model". Tai mikäs siinä jos just sellainen sattuu jollakulla olevan kaupan käypään hintaan, mutta yhtä hyvin (tai jopa paremmin) homman hoitavia kompuroita on maailma (ja torikin) väärällään.
 
Rohkeasti testailemaan eri vaihtoehtoja. Joillekin jopa Bossin vempeleet ovat kelvanneet, vaikka suurin osa käsittääkseni kiertääkin ne kaukaa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Midrange
16.12.2011 23:56:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, Bossin kompura mulla oli mut en saanut sillä mitään järkevää aikaiseksi niin myin poies, tosin siihen aikaan ei tuo rautalankamusa juuri kiinnostanutkaan.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Rämppy
17.12.2011 00:10:13 (muokattu 17.12.2011 00:10:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Onko tuo DODin Pulliaiskompura jota välillä näkee torilla kaupattavan hänen salaisuus niihin swelling soundeihin ja todella pitkään sustainiin puhtailla soundeilla?
 
Tuli vuan mieleen kuunteltuani Surujen Kitaran että hyvin mies vetää, ja hemmetin paljon sustainia riittää puhtaalle kanavalle kun mies volumepotikan kanssa veivaa.

 
Mun mielestä tuohon ei välttämättä tarvita just DOD-FX80B -kompuraa release-potikalla. Hoituu monella muullakin. Monella piikkilanka-esalla tuo kompura on efektiketjun lopussa nauhakaikulaitteen perässä. Se nostaa kaiun häntiä ja tuo soundiin pitkää tuhnuista nostetta. Dodi on kyllä ihan kelpo ja toimiva laite eikä edes kallis.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
darrell
21.12.2011 10:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: No joo, Bossin kompura mulla oli mut en saanut sillä mitään järkevää aikaiseksi niin myin poies, tosin siihen aikaan ei tuo rautalankamusa juuri kiinnostanutkaan.
 
Mulla on nimenomaan Bossin CS-3, josta haen törkeää funk-napsua. Eleetön kompura ei ole ollenkaan mun juttu, vaan se toimii efektinä .
 
Siksipä testaus on huhu- ja kuulopuheita tärkeämpää.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
dropD
21.12.2011 10:44:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kompura on kyllä harvinaisen hankala värkki saada toimimaan halutulla tavalla. Tuppaavat värittämään soundia suuntaan tai toiseen. Itselle sopivin kompura oli lopulta orange squeezer. Säätöjä kätevän vähän ja soundi värittyy juurikin hyvällä tavalla. Itsellä juurikin wannaberautalankakäytössä tuo.
 
http://www.youtube.com/watch?v=VgMqrG5cSCA
 
Purnukasta löytyy lukuisia kaupalliisia versioita, mutta jos kolvi pysyy kädessä, niin kovin suosittu DIY-artikkeli tuo on myös.
 
Muuten olen sitä mieltä, että pääteputki on se makein "kompura"
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
McNulty
21.12.2011 11:33:15 (muokattu 21.12.2011 11:35:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Kompura on kyllä harvinaisen hankala värkki saada toimimaan halutulla tavalla. Tuppaavat värittämään soundia suuntaan tai toiseen. Itselle sopivin kompura oli lopulta orange squeezer. Säätöjä kätevän vähän ja soundi värittyy juurikin hyvällä tavalla. Itsellä juurikin wannaberautalankakäytössä tuo.
 
http://www.youtube.com/watch?v=VgMqrG5cSCA
 
Purnukasta löytyy lukuisia kaupalliisia versioita, mutta jos kolvi pysyy kädessä, niin kovin suosittu DIY-artikkeli tuo on myös.
 
Muuten olen sitä mieltä, että pääteputki on se makein "kompura"

 
Mä ratkaisin kanssa kompuraongelman rakennuttamalla "uniikin" pedaalin itselleni. Se on siis Analog.Manin tavoin bi-comp, eli kaksi kompuraa samassa rasiassa. Kumpaisenkin saa erikseen tai samanaikaisesti käyttöön. Ensimmäisenä on Orange Squeezer -klooni, toinen puolisko sitten Ross "harmaa boksi".
 
Mä ymmärrän kyllä monien tarpeet sille transparentille kompuralle, mutta mä tykkään itse sekä läpinäkyvästä että siitä värittävästä kompurasta. Siksi ehkä tuollainen bi-comp onkin "parasta". Etenkin kun käytän 80s pop/rock touhuissa tuota kompuraa eniten. Siellä saakin olla värityskirjaa mukana.
 
Tuossahan tuo meikäläiselle rakenneltu kompura: http://www.musicgarage.fi/2011/06/09/mcsqueezer/
 
PS. Orange Squeezeristä pitää sanoa kyllä sen verran vielä, että se on ehdottomasti yksi parhaimpia kompuroita joita tiedän. Mä tykkään sen perkussiivisesta atakista (napsusta), mutta myös siitä, että yhdellä potikalla onnistuu tarpeen vaatiessa jopa signaalin "boostaus". Se on erittäin monipuolinen laitos vaikka säätimiä on vain yksi (en laskenut sisäistä trimmeriä mukaan).
 
If you ain't first, you're last!
dropD
21.12.2011 12:27:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Mä ymmärrän kyllä monien tarpeet sille transparentille kompuralle, mutta mä tykkään itse sekä läpinäkyvästä että siitä värittävästä kompurasta. Siksi ehkä tuollainen bi-comp onkin "parasta". Etenkin kun käytän 80s pop/rock touhuissa tuota kompuraa eniten. Siellä saakin olla värityskirjaa mukana.
 
Miä en koskaan ymmärtäny värittömän kompuran tarvetta studion ulkopuolella, mutta varmaan jollakulla voi olla ihan perusteltua käyttöä. Henkilökohtaisesti kyllä iskee kovasti nauhakaiun ja kompuran räikeän efektikäytön yhdistelmä. Tuoreena esimerkkinä vaikka tämä http://www.youtube.com/watch?v=RR4a … DVE&feature=player_detailpage#t=80s
Herra Binzerin tapa kuljetella kitaraa biisin seassa näennäisen omia polkujaan on aina ollut mieleen. Ja mukava huomata, että kyseinen tapa on hepulla vaan lisääntynyt vuosien mittaan...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Puavali
21.12.2011 22:46:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: ... PS. Orange Squeezeristä pitää sanoa kyllä sen verran vielä, että se on ehdottomasti yksi parhaimpia kompuroita joita tiedän. Mä tykkään sen perkussiivisesta atakista (napsusta), mutta myös siitä, että yhdellä potikalla onnistuu tarpeen vaatiessa jopa signaalin "boostaus". Se on erittäin monipuolinen laitos vaikka säätimiä on vain yksi (en laskenut sisäistä trimmeriä mukaan).
 
Sooloon saapi kyllä kivan atakin joka nuottiin, pysyy rytmi selvänä, ja saundikin on samettia. Oma suosikkini pedaaleistani.
 
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Kivijalka
22.12.2011 02:46:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: PS. Orange Squeezeristä pitää sanoa kyllä sen verran vielä, että se on ehdottomasti yksi parhaimpia kompuroita joita tiedän. Mä tykkään sen perkussiivisesta atakista (napsusta), mutta myös siitä, että yhdellä potikalla onnistuu tarpeen vaatiessa jopa signaalin "boostaus". Se on erittäin monipuolinen laitos vaikka säätimiä on vain yksi (en laskenut sisäistä trimmeriä mukaan).
 
Jaa, tämä voisi toimia meikäläisenkin käytössä, kun minulle kompura on lähinnä ätäkkitehostin. :/
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Insane Kane
22.12.2011 04:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos äänen säröytyminen ja äänen todella vahva värittyminen ei haittaa niin sitten OS on varsin kiva peli...
 
Debitille?
McNulty
22.12.2011 08:22:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Jos äänen säröytyminen ja äänen todella vahva värittyminen ei haittaa niin sitten OS on varsin kiva peli...
 
Ei se signaali mielestäni heti säröydy, mutta halutessaan potikkaa enempi kaakkoa kohti kääntämällä siitä saa tosiaan boosterin. Tuo Analog.Manin sivuilla oleva teksti Dan Armstrongin Orange Squeezeristä ja hänen omasta Juicer-mallista on kyllä "spot-on": http://www.analogman.com/os.htm
 
If you ain't first, you're last!
Insane Kane
22.12.2011 18:51:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Ei se signaali mielestäni heti säröydy, mutta halutessaan potikkaa enempi kaakkoa kohti kääntämällä siitä saa tosiaan boosterin. Tuo Analog.Manin sivuilla oleva teksti Dan Armstrongin Orange Squeezeristä ja hänen omasta Juicer-mallista on kyllä "spot-on": http://www.analogman.com/os.htm
 
Mun kokemusten ja tuunausten perusteella se menee aina humppareilla murolle. Siis se ite kompura.
 
Näin näkyy kertovan myös analoogimies:
 
"It is not transparent (it adds a bit of grit and of course compression) but it may be just what you need."
 
Mutta tosiaan, silleen hyvällä tavalla homosti.
 
Debitille?
Midrange
22.12.2011 19:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mikäs ois paras kompura surujen kitara -tyyliin jos ei sitä dodin pulliaiskompuraa oo saatavilla just?
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Da Make
26.12.2011 22:56:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käytellyt kokeilumielessä kitaralla EHX Black Finger compuraa ja se on sopinut kaikkiin kuviteltavissa oleviin käyttötarkoituksiini todella hyvin ! Harmi vaan että kyseinen paavo on bändin basistin...
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «