Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 512 13 14 15 16347 348 349 350 351
terolt
20.12.2011 16:56:51 (muokattu 29.03.2012 17:00:59)
vänkylä: Minuakin on vihdoin ja viimein huijattu,menetin neitsyyteni joka on ihkua..

OP IBAN: FI15 XXXX XXXX XXXX 22.
saaja: m**** p********* nimimerkillä masan66

Aika jännä, että tein tyypin kanssa hyvät vaihtokaupat, ja kävin tyypin himassa kattelemassa kamoja. Kaikki sujui loistavasti. Semmoinen keski-ikäinen mies. Mulla on kyllä osoite tallessa, mikäli tarvit...

Tero
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
Twinkle
20.12.2011 17:05:09 (muokattu 29.03.2012 17:01:16)
vänkylä: Minuakin on vihdoin ja viimein huijattu,menetin neitsyyteni joka on ihkua..

OP IBAN: FI15 XXXX XXXX XXXX 22.
saaja: m**** p********* nimimerkillä masan66

tämähän sai baneerit m.netistä sen takia, kun sillä oli kaksi tunnusta jolla se myi tavaraa. Oliko se oikeasti huijari vai onko kommunikaatio vaan katkennut? Sillä oli toinen tunnus kanssa, olisko ollut nimim. "Custom-kitara" mutta sekin on tosiaan jo hävitetty.
Boltsa
20.12.2011 17:16:06
Twinkle: tämähän sai baneerit m.netistä sen takia, kun sillä oli kaksi tunnusta jolla se myi tavaraa. Oliko se oikeasti huijari vai onko kommunikaatio vaan katkennut? Sillä oli toinen tunnus kanssa, olisko ollut nimim. "Custom-kitara" mutta sekin on tosiaan jo hävitetty.

Sama kaveri myy huuto.netissä kamaa. Siellä tuntuis olevan ainakin palautteet kohdillaan. Ottamatta mitenkään kantaa tuohon huijaukseen.
http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=245545
Boltsa
vänkylä
20.12.2011 17:17:19
terolt: Aika jännä, että tein tyypin kanssa hyvät vaihtokaupat, ja kävin tyypin himassa kattelemassa kamoja. Kaikki sujui loistavasti. Semmoinen keski-ikäinen mies. Mulla on kyllä osoite tallessa, mikäli tarvit...

Tero

Jos viittit pikaviestinä lähettää niin olisin enemmän kuin kiitollinen ja jos vielä kyseisen herran puh.nro löytyisi,niin aina vaan parempi.
ngo
20.12.2011 18:38:36
jipeeällä: Ehdotus: Laitetaan yksissä tuumin torin allekirjoituksiin esim: Sujuneita kauppoja käyttäjien "sen ja sen kanssa"

Voivatten tarkistaa edes jotenkin? Jos joku tällänen ihan ufo, uusi käyttäjä ilmaantuu, voi tarkastaa asian privana? Joku ratkaisuhan tähän pitää keksiä? Itse en ole koskaan joutunut kusetetuksi missään kaupassa, vaikka välillä onkin hirvittänyt siirrellä rahoja tuntemattomien tileille.

TAI sitten ylläpitäjä voi lisätä profiileihin huuto.net - tyyppisen käyttäjäkohtaisen plussamerkintäsysteemin? Voisi olla helpompaa?

Muuten hyvä idea, mutta tuossa on riskinä vain se, että joku tai jotkut rekisteröivät vähitellen tunnuksia mnettiin ja alkavat painella toisilleen plussaa jolloin pikaisella katsomisella huijariprofiilit näyttävät luotettavilta. Näiden selvittely on toisinaan tosi työlästä (pitää katsella ristiin ketkä ovat toisilleen antaneet plussaa ja ovatko pelkkiä sockpupetteja vai joskus jopa osallistuneet keskusteluun). Ylläpidollakin tuollaisten tunnusten seuraamiseen ja eliminointiin kuluu tuhottomasti aikaa. Huuto.netissä, wikipediassa ja ebayssa on kärsitty samoista ongelmista.

Tietty yksi mahdollisuus olisi lisätä torille käyttäjätunnuksiin pankkivarmennus nettipankkitunnareilla, mutta se ei ole ihan niitä halvimpia pankkien tarjoamia palveluita.

Yksi idea olisi käyttää näiden reppureissauspalveluiden kaltaista vouchaussysteemiä joka on käytössä mm. bewelcomessa ja couchsurfingissa. Eli foorumilla luotettaviksi profiloituneet käyttäjät voivat vouchata toisten käyttäjien luotettavuuden puolesta. Vouchauksen toimimiseksi sen tosin täytyy lähteä liikkeelle luotettavista henkilöistä (yleensä sivuston ylläpitäjät jakavat voucheja eteenpäin), jotta aivan tuntemattomat nettipersoonat eivät pääse nousemaan vakuuttavuusasteikolla ilman mitään meriiteejä.
jipeeällä
20.12.2011 19:41:14 (muokattu 20.12.2011 19:48:35)
Hmm. Eikös jokainen tunnus pidä vahvistaa kännykkänumerolla? Jos, aika työlästä? Kannattaa katsoa siten aina myös vähän, onko tehty kauppaa ns. vakinaamojen kanssa. Jos E.E Rööki 69 (kirjautunut 1.1.2012) myy tavaraa Sika.Sikarille (kirjautunut 5.1.2012) ja sen kymmenelle muulle kaverille, jotka on kirjautuneet viimeisen kuukauden tai muutaman sisällä, niin ehkä kannattaa funtsia...?Jos taas tulee yksikin negatiivinen, se tietysti vaikuttaa. Luulisi porukan olevan sen verran varpaillaan tässä tilanteessa, että kynnys epäillä on aika matala?

Tietysti: Ylläpito voisi käyttäjäystävällisyydestään lisätä ns. vapaaehtoisen "varmistettu käyttäjä" merkinnän, jossa siis käyttäjä on tosiaan vahvistanut henkilöllisyytensä jollain pätevällä tavalla. Nämähän sitten ovat myös kredibiliteetiltään myös uskottavia myyjiä/ostajia? Aloitetaanko tästä? Koska jostainhan tässä pitää aloittaa?
terolt
20.12.2011 22:06:42 (muokattu 01.06.2012 22:29:42)
vänkylä: Asiat selvisi,kiitoksia vielä kerran jäsen terolt.Ylläpito oli vissiin kateuksissaan(?)poistanut kaikki masan66 jäsentiedot jolloin myös minun osoitetiedot meni sen siliän tien hänen pikaviesteistä,eikä masan66 pystynyt lähettämään mun jo maksamaa tuotetta mulle.Sain puhelimella kiinni masan ja hän oli lähettänyt rahat takaisin mun tilille mutta ne ei vielä näy mun tilillä(eri pankki).Eli kyllä P*** M*** uskaltaa edelleenkin ostaa tavaraa ja kaiken lisäksi tuntui olevan erittäin mukava kaveri.Vähän ihmetyttää ylläpidon toimet,jos joku saa myytyä täällä vähän enempi kuin yhden tuotteen vuodessa,niin tommoista tehdään.

Ollos hyvä. Olipa hyvä että tuli selvitetyksi. Mukava mies oli tämä Matti.

-Tero
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
Twinkle
20.12.2011 22:41:38 (muokattu 01.06.2012 22:29:55)
vänkylä: Asiat selvisi,kiitoksia vielä kerran jäsen terolt.Ylläpito oli vissiin kateuksissaan(?)poistanut kaikki masan66 jäsentiedot jolloin myös minun osoitetiedot meni sen siliän tien hänen pikaviesteistä,eikä masan66 pystynyt lähettämään mun jo maksamaa tuotetta mulle.Sain puhelimella kiinni masan ja hän oli lähettänyt rahat takaisin mun tilille mutta ne ei vielä näy mun tilillä(eri pankki).Eli kyllä P*** M*** uskaltaa edelleenkin ostaa tavaraa ja kaiken lisäksi tuntui olevan erittäin mukava kaveri.Vähän ihmetyttää ylläpidon toimet,jos joku saa myytyä täällä vähän enempi kuin yhden tuotteen vuodessa,niin tommoista tehdään.

Ei, vaan tämä masan66 rikkoi m.netin sääntöjä pitämällä kahta tunnusta samaan aikaan, mikä puolestaan on ehdoton syy tältä sivustolta erottamiseen. Se esiintyi täällä nimimerkeillä masan66 ja custom-kitara kiertääkseen torilla olevaa ilmoitusmäärän rajoitusta.
Jucciz
21.12.2011 19:05:02 (muokattu 21.12.2011 19:07:14)
Huijari tai ei, nimim. Perttim ottaa pikaviestitse yhteyttä, vaikka miehellä ei näytä olevan pienintäkään aikomusta ostaa mitään: kyselee "lisää kuvia" esim. noista mun vahvistimista, vaikka niitä on niistä kymmenittäin jo nyt.

Lisäksi ohjekirja ja vahvistimen ikä tuntuvat kiinnostavan kovasti. Ja lisäksi kun kerroin etten tiedä vahvistimen tarkkaa ikää, kysyy mies sitä seuraavassa viestissä uudestaan. En tajua.

Tietämättä tarkkaan, millaisesta kaverista on kyse, kehoitan kaiken varalta olemaan varovainen. Myös kirjoitustyyli on perin omalaatuinen: paljon väärin kirjoitettuja sanoja ja melkein joka sana alkaa isolla kirjaimella - myös miehen omassa tori-ilmoituksessaan.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=589341
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
250768
21.12.2011 19:20:41
Perttim on tuttu täälläkin.Ohjekirja tuntuu tärkeältä ja ei ymmärrä putkivehkeistä tuon taivaallista.Viimeksi sanoin että kuvia ei tuu että ala tulla testaamaan sitten loppui yhteydenpito.Mikä lie Porilainen hiippari.
Suhr,Grosh,Bluetone,Cornell,Reinhardt . Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
Jucciz
21.12.2011 19:25:28
250768: Perttim on tuttu täälläkin.Ohjekirja tuntuu tärkeältä ja ei ymmärrä putkivehkeistä tuon taivaallista.Viimeksi sanoin että kuvia ei tuu että ala tulla testaamaan sitten loppui yhteydenpito.Mikä lie Porilainen hiippari.

Asia selvä. En haaskaa enää aikaani tuohon kaveriin.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Twinkle
21.12.2011 19:51:51
Olkoon mikä on, niin suotavaa olisi että tässä threadissa keskustellaan nimenomaan huijareista eikä avauduta tyhmistä ihmisistä, koska hyvin äkkiä se johtaa siihen että täälläkin tuomitaan vääristä syistä.
Vetehinen
21.12.2011 19:52:26
Joku on siis vienyt kamarunkkauksen vielä pidemmälle. Tässähän tuntee itsensä melkein kunnialliseksi kamarakastelijaksi moisen esimerkin valossa.
Music is the best escape.
Rämppy
22.12.2011 09:12:51
Jucciz: kyselee "lisää kuvia" esim. noista mun vahvistimista, vaikka niitä on niistä kymmenittäin jo nyt.
Lisäksi ohjekirja ja vahvistimen ikä tuntuvat kiinnostavan kovasti. Ja lisäksi kun kerroin etten tiedä vahvistimen tarkkaa ikää, kysyy mies sitä seuraavassa viestissä uudestaan. En tajua.

Sopii sellaiseen profiiliin, jossa kalastellaan kuvia ja tietoja tuotteista tarkoituksena tehdä huijausmielessä myynti-ilmoituksia. Eli olkaa varovaisia tällaisten pyyntöjen suhteen.
En sitten malttanut olla sanomatta.
jiiar8
22.12.2011 11:45:09
oma mielipide: Perttim on ainoastaan "tietoa" vailla, ei huijari. Kaveria kiinnostaa "yksinkertaisesti" vahvistimet.....
Jucciz
22.12.2011 11:47:58 (muokattu 22.12.2011 12:26:39)
Rämppy: Sopii sellaiseen profiiliin, jossa kalastellaan kuvia ja tietoja tuotteista tarkoituksena tehdä huijausmielessä myynti-ilmoituksia. Eli olkaa varovaisia tällaisten pyyntöjen suhteen.

Kylläpähän nuo mun myymien tuotteiden kuvat on tuolla koko ajan linjoilla enkä niitä satunnaisten sekopäiden takia ala poistamaan.

jiiar8: oma mielipide: Perttim on ainoastaan "tietoa" vailla, ei huijari. Kaveria kiinnostaa "yksinkertaisesti" vahvistimet.....

Jos näin onkin, en tajua, että lähestyy myyjiä yksityisesti ja tiedustelee sitä sun tätä eikä ole mitään meininkiäkään ostaa. Keskustelupalsta on parempi paikka tiedonjanoisille.
jarna68
22.12.2011 12:41:10
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että ostajat, jotka kyselevät teiltä mielestänne tyhmiä kysymyksiä, voivatkin olla epäluuloisia ostajia, joita on joskus joku huijannut.
Tällöin kaupan tekemisen lähtökohdat on tosin kovin huonot, jos molemmat osapuolet epäilevät toista huijariksi.
Harvemmin varastetuissa tahi olemattomissa laitteissa on mukana käyttiksiä tahi muutakaan sälää mitkä kivijalkakaupasta ostetuissa vehkeissä on luonnollisesti mukana.
Siksi ihmiset niitä kyselevät.

-jarna-
ReBeat
22.12.2011 13:55:12

jarna68: Harvemmin varastetuissa tahi olemattomissa laitteissa on mukana käyttiksiä tahi muutakaan sälää mitkä kivijalkakaupasta ostetuissa vehkeissä on luonnollisesti mukana.

No en kyllä tekis ton perusteella yhtään mitään varmoja johtopäätöksiä että onko laite hämäräperäinen vai ei. Näkeehän tuolla torilla jatkuvasti sikakallista studiorompettakin, joissa manuaaleja ei ole jäljellä, mutta joiden rehellisperäisyydessä tuskin on mitään ongelmaa. Yleensä manuaalit löytyy vielä netistäkin, joten uskon että jotkut eivät pidä paperiversioita edes hirveän tärkeinä. Siinä ne sitten pikkuhiljaa matkalla hukkuvat jonnekin.
Jucciz
22.12.2011 14:19:58
Ja jos kuvitellaan, että möisin vaikkapa 60-luvun Marshallin, jäisivätkö kaupat syntymättä, jos (ja kun) ohjekirja puuttuu? Etenkin kun kyseessä on noinkin hankala laite käyttää.

Nippa nappa Mesan Mark V:n tai vastaavan tyylisen kitaravahvistimen kohdalla osaan arvostaa manuaalia, mutta muussa tapauksessa sellaisen löytyminen on kyllä ihan yks hailee, jos tuote on mitä pitääkin ja hinta kohdallaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)