Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kellään tietoa ko. Landolasta??
1
Furniture666
20.12.2011 18:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä siis:
Olen saanut haltuuni vähän ''remontoitavaksi'' tuommosen ikvanhan Landolan mallia 22, sarjanumero 49262.. Teräskielinen jonkinmoisella ''irtonaisella'' tallalla ja teräslevystä tehdyllä kieltenpitimellä joka tulee kitaran peräosaan kiinni..
 
Käsittääkseni jostain 50/60 luvulta ja kunto on ikäisekseen todella hyvä, nauhoista päätellen ei ole varmaan ikinä soitettu ja kaulakin näyttää pysyneen varsin suorana..
 
Sähkökitaroita jonkun verran säädelleenä/rakennelleena täytynee nyt kysyä jos joku enemmän tätä akustista osastoa tunteva voisi vähän kertoa soittimesta jotain nippelitietoja jos niitä löytyy??
 
Tällä hetkellä kielet näyttävät vanhemmilta kuin itse soitin eli minkälaisia kieliä tuohon kannattaisi laittaa? Kaularautaa kun ei ole niin tuntuu vähän jännältä käydä asentamaan noita teräskieliä ja vielä vireeseen niitä kiristelemään..
 
T:Arttu
 
Kefiiri
20.12.2011 19:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Furniture666: Elikkä siis: ... Kaularautaa kun ei ole niin tuntuu vähän jännältä käydä asentamaan noita teräskieliä ja vielä vireeseen niitä kiristelemään..
 
T:Arttu

 
Lienee saman sorttinen peli kuin tässä?
http://kitaratohtori.org/2011/10/07/munkerslandola/
 
Itse laittaisin ensin ihan vaan kymppisetin ja katsoisin miten kaulan liitos ja muut systeemit reagoivat rasitukseen.
 
Furniture666
21.12.2011 19:39:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyse on juuri samasta soittimesta... Kymppisettiä taidan kokeilla asentaa, mutta kiinnostaisi myös kuulalla varustetut nylonkielet. Ikinä en sellaisia ole nähnyt mutta tuolla linkissä on sellaisista maininta...
 
Jos joku tietää mistä sellaisia löytäisi niin vinkkejä otetaan vastaan, äkkiseltään en kyllä itse moisia löytänyt...
 
T:Arttu
 
Les Fender
26.12.2011 16:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos joku tietää mistä sellaisia löytäisi niin vinkkejä otetaan vastaan, äkkiseltään en kyllä itse moisia löytänyt...
 
T:Arttu

 
Vaikkapa nämä: http://www.stringsandbeyond.com/deanmarbalen.html
 
"Living is easy with eyes closed!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «