Aihe: Stratovarius
1 2 3 4 519 20 21 22 2336 37 38 39 40
Metal Jewel
17.12.2011 04:45:16 (muokattu 17.12.2011 04:45:35)
juu Kotipellolla on suomalaisessakin mittakaavassa huono englannin ääntäminen :D. Mut jep jep, Tolkki on paras laulaja.
Timo Tolkki: "Mä en riko kieliä, mä rikon kitaroita."
Narcosynthesis
17.12.2011 10:35:56

Metal Jewel: juu Kotipellolla on suomalaisessakin mittakaavassa huono englannin ääntäminen :D. Mut jep jep, Tolkki on paras laulaja.

Jos Kottari olisi saanut esim. Jani Liimataisen tuottamaan noita lauluhommia niin ei se sillä tavalla näkyisi. Kysehän on paljoltikin siitä, että minkälaisia sanoja sille laulajalle lyödään suuhun. Cain's Offeringissa enkunkieli ei mun mielestä nouse esiin lähellekään niin isona ongelmana kuin Straton sanoituksissa.

Ja joo joo, en tarkoita että se ois mitään täydellistä siinäkään, mutta paljon paljon paremman kuulosta. Muutenkin ois siistiä jos Cainssit tekis toisen levyn, siinä oli IMHO 2000-luvun kenties paras powermetallilevy. Tai ainakin top 3.
Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on.
Peoplez
20.12.2011 11:31:55
Suomalaiset nyt on aina liian itsekriittisiä ton ääntämisen suhteen. Oltais ylpeitä perkele! Se mikä itteä vähän vihlo oli sanoitukset ja Tolkin itseääntoistavat biisit ja sovitukset pidemmän päälle.
santa
22.12.2011 15:25:51
Saihan taas nauraa tolle timon laulannalle... radiossa soitettiin joku uusi straton biisi. IIINNNNNN TIIIIIII IIIIÖÖÖÖÖÖÖÖÖRR! ja samaa aksenttia oli kaikki sanoitukset tässä biisissä. ihan tuon suomi aksentin takia ei pysty kahta kertaa kuuntelemaan kun se ei siitä parane soittamalla.
Oan
22.12.2011 16:50:14
santa: ihan tuon suomi aksentin takia ei pysty kahta kertaa kuuntelemaan kun se ei siitä parane soittamalla.

Asenteen korjaukseen tuo useampi kuuntelukerta voi kyllä auttaa.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Mika Kangas
22.12.2011 23:13:53
santa: Saihan taas nauraa tolle timon laulannalle... radiossa soitettiin joku uusi straton biisi. IIINNNNNN TIIIIIII IIIIÖÖÖÖÖÖÖÖÖRR! ja samaa aksenttia oli kaikki sanoitukset tässä biisissä. ihan tuon suomi aksentin takia ei pysty kahta kertaa kuuntelemaan kun se ei siitä parane soittamalla.

Musta kaikki aksentit on hieno asia. Oon aina ihmetellyt miksi suomalaiset tuntuu häpeävän omaansa. Täydellinen englannin ääntämys tekisi Kotipellosta brittiläisen tusinahevilaulajan.
Gritsen
23.12.2011 06:04:27
Ja Jens on kyllä ihan mahtava. Tsekatkaa vaikka sen kotisivut!
santa
23.12.2011 08:39:02
Oan: Asenteen korjaukseen tuo useampi kuuntelukerta voi kyllä auttaa.

Asenteen korjaus ei auta mitään. Ei se tee siitä aksentista millään tapaa parempaa. Kyllä jos englantia pitää laulaa niin pitäs laulaa like amerikkalainen. eikä iin tii iiiööö
ShadowWalker
30.12.2011 12:35:38 (muokattu 30.12.2011 12:38:43)

Mika Kangas: Musta kaikki aksentit on hieno asia. Oon aina ihmetellyt miksi suomalaiset tuntuu häpeävän omaansa. Täydellinen englannin ääntämys tekisi Kotipellosta brittiläisen tusinahevilaulajan.

Täsmälleen samaa mieltä. Englanti on niin laajalti ja niin paskasti puhuttu kieli, että kuka voi enää sanoa, mikä on se oikea aksentti. Wikipedian mukaan englantia toisena kielenään puhuvien määrän maailmassa arvioidaan olevan 0,15-1,5 miljardia (osaamistasosta riippuen), joten yleisen suomalaisen koulutustason huomioiden uskaltaisin väittää, ettei suomalaiset yleisesti ottaen niitä huonoimpia ole englantia puhumaan ja laulamaan. Kyllä se saa vähän kuulua puheesta, ettei tule jenkeistä tai briteistä.

Jos jokin kuitenkin kuulostaa omaan korvaan paskalta, niin saahan sen mielipiteen omistaa ja muillekin kertoa, ihan niinkuin musiikista yleensäkin. Mutta ei se välttämättä absoluuttinen totuus ole. Kotipellon ääntämisestäkin voi kysyä mielipiteen vaikka joltain intialaiselta ;)

santa: Kyllä jos englantia pitää laulaa niin pitäs laulaa like amerikkalainen.

Miksi amerikkalaisten aksentti on se oikea? Ja mistä päin jenkkilää se oikea aksentti löytyy? Tuskin kuitenkaan tarkoitat etelän redneck-länkytystä...
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa. Romantikkoitkijät #29
JanneO
30.12.2011 14:37:51
http://www.iltasanomat.fi/viihde/re … a-maailmalla/art-1288436927452.html

tästä aksentistahan Rennykin tuossa pälättää. Suomalaiset artikuloivat liian selvästi.
F_Lame
17.02.2012 09:36:59
Onko Matias vaihtanu Ruokankaat Schecteriin vai miks tossa mnetin yläkulman mainoksessa lukee: "Stratovariuksen Matias Kupiainen soittaa Schecterin sähkökitaraa"?
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
Räkkipeli
17.02.2012 10:38:29 (muokattu 17.02.2012 10:40:23)
F_Lame: Onko Matias vaihtanu Ruokankaat Schecteriin vai miks tossa mnetin yläkulman mainoksessa lukee: "Stratovariuksen Matias Kupiainen soittaa Schecterin sähkökitaraa"?

Joo, seittemän tonnin kitarat lentänyt roskiin ja Schecterin ritsat tilalle.

Veikkaan että not. Vaikkakin kyllä Matias muistaakseni omistaa Schecterin.
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Ambitus
17.02.2012 11:10:16

F_Lame: Onko Matias vaihtanu Ruokankaat Schecteriin vai miks tossa mnetin yläkulman mainoksessa lukee: "Stratovariuksen Matias Kupiainen soittaa Schecterin sähkökitaraa"?

Hmmm...Soundtools on laittanu ilman mun lupaa tollasen mainoksen ulos. Se on aika epäselvä ja antaa väärän kuvan. En ole Schecterin artisti. Omistan kyllä muutaman kitaran ja soitan niillä aika paljon, joten niiltä osin mainos pitää paikkaansa, mutta kyllä mä Ruokankaan leivissä pysyn (uusia kitaroita odotellessa). Ei noita Schectereitä voi laittaa samalla viivalle Juhan keppien kanssa...On kitaroita ja on Ruokangas.
5 by 5 Studio
Kontiak
19.02.2012 00:07:01 (muokattu 19.02.2012 00:08:00)
Of course there were other things as well. You know we had a very succesful 1996-2003 because the evolution of the music was working. But as in every band, there are strong points and weak points. Kotipelto was the weakest point of Stratovarius. If I could have persuaded Michael Kiske to join Stratovarius, it would have been completely different band. Especially live, I got more and more frustrated to Kotipelto's singing and (lack of) frontmanship. I told him many times:' what's wrong, that sounds awful"? He could not answer. Today if you take a youtube clip or actually it doesnt matter,if you take a youtube clip from any point of his singing, 90% of the live singing sounds absolutely horrible.

In studio when he joined the band, 4th Dimension was very hard to record, probably because he was a rookie and never been in studio before. Episode was better. In that album his voice was the best than it has ever been. After that it started getting downhill. You have to remember that I produced and recorded his vocals to about 200 songs. The vocals of Elements took over one month to record because every sentence had to be recorded separately. So I recorded about 2000 sentences over and over again. That does take time.
The worst thing was of course to try to record a live dvd or a live album. What do you do with the vocals? Every else was always either good or excellent, but the voice was always lacking power, energy and was always out of tune. So sadly enough, we were pressured by the record company to do a live album that was recorded at Rodon Club. Those vocals are completely rerecorded in the studio.
Everybody remembers the power that show had. And yet, why to rerecord the vocals. Because they had to be rerecorded. If somebody doesnt believe me in this, there are bootlegs from that gig. Just compare the vocals of the album to the live gig and you immediately hear it.
In the same way we recorded 2 live gigs: Sao Paulo and Milan. I refused to do the same thing than on Visions of Europe. The other guys would have done it. That decision cost us around 80 000 euros.
But I just could not do it again. To rerecord live vocals at Finnvox. You think Ronnie James Dio rerecorded his live performances? Or Kiske? No. They were even better live than in studio.
So one of the factors was actually the frustration to bad vocals. When I did my 3rd solo album Revolution Renaissance with Kiske and Sammet on the vocals, I felt so relieved because I did not have to struggle with the vocals. They were right there. It was easy as hell.

Stratovarius will not exist anymore in 5 years.

http://rockoverdose.gr/news_details.php?id=9333
http://www.truthinshredding.com
Karipiirto
19.02.2012 00:25:04

Ambitus: Hmmm...Soundtools on laittanu ilman mun lupaa tollasen mainoksen ulos. Se on aika epäselvä ja antaa väärän kuvan. En ole Schecterin artisti. Omistan kyllä muutaman kitaran ja soitan niillä aika paljon, joten niiltä osin mainos pitää paikkaansa, mutta kyllä mä Ruokankaan leivissä pysyn (uusia kitaroita odotellessa). Ei noita Schectereitä voi laittaa samalla viivalle Juhan keppien kanssa...On kitaroita ja on Ruokangas.

Mulla oli heti kun näin ton bannerin tunne että tällä ei ihan taida nyt olla lupaa tämmöiselle. Varmuudeksi vielä tarkastin ihan Schecterin sivuiltakin ja teitin nettisivuilta ja kaikkialta ja eipä missään lukenut mitään.
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
Narcosynthesis
19.02.2012 10:24:44

Kontiak: http://rockoverdose.gr/news_details.php?id=9333

Eikö tästä nousseeseen myrskyyn Tolkki jo kerennyt vastata että haastattelu oli (jälleen yksi) "sosiaalinen kokeilu". Imperiumissa muistan tällaista juttua olleen.

Mä en oikeen jaksa tota tyyppiä ja sen julkista likapyykkioperettia enää.
Karma kuittaa kalavelat
vesakos
19.02.2012 12:24:44
Narcosynthesis: Eikö tästä nousseeseen myrskyyn Tolkki jo kerennyt vastata että haastattelu oli (jälleen yksi) "sosiaalinen kokeilu". Imperiumissa muistan tällaista juttua olleen.

Käsittämätöntä soopaa joo Tolkki lataa tulemaan. Eikä ymmärrä että ne sanomiset kääntyy nykystraton eduksi ja itselleen haitaksi. Kaikki respect sille musiikille mitä Tolkki on tehnyt Straton riveissä, mutta tuo väistämättä vie hohtoa siitäkin. TT on itse sanonut ettei muusikkoja voi verrata keskenään, ja nyt sitten itse vertaa absurdisti Kotipeltoa Kiskeen ja jopa Dioon.. No, jos vertaa täten siis myös Tolkkia seuraanaajnsa Ambitukseen, niin Kupiainen hakkaa teknisesti Tolkin 6-0. Sweeppaus sujuu paljon mallikkaammin (eipä Tolkki sitä juuri edes viljele), Alt pikkaus on Kupiaisella siistimpää, tarkempaa ja nopeempaa. Skaaloja Kupiainen hyödyntää laajemmin, koko otelaudan alueelta, kun taas Tolkki pysyy yhdessä asemassa. Tämä tunteella soitteminen menee sitten jo makuasioiden puolelle. Mutta biisintekijänä Kupiainen vielä häviää määrällisesti Tolkille, mutta taas sävellysteknisesti Kupiainen moduloi monipuolisemmin, käyttää sävellajeihin kuulumattomia sointuja hyväkseen, siirtyy osasta toiseen elastisemmin, jne. jne. Tuottamispuolesta ei tarvii edes puhua, verratkaa mustaa stratolevyä ja Elysiumia.
Jotkut täällä vielä hehkuttaa että Tolkki on parempi laulaja kuin Kotipelto.. Ei pysty ymmärtämään tuollaista henkilökultti fanitusta, jos faktat sanoo jotain ihan muuta.

Mun mielestä Stratovarius on siirtynyt kokonaan uudelle levelille Kupiaisen jälkeen, ja ehkä siitä johtuu tämä katkeruus/kateus aspekti Tolkilla. Kuten myös yksityiselämän hölmöilystä. On kivempi mollata Strato jäseniä kuin selitellä omia hölmöilyjä...
Tonski
19.02.2012 13:52:42

Narcosynthesis: Eikö tästä nousseeseen myrskyyn Tolkki jo kerennyt vastata että haastattelu oli (jälleen yksi) "sosiaalinen kokeilu". Imperiumissa muistan tällaista juttua olleen.

Siisti jätkä :D Tulee ihan joku 13-vuotias mieleen.
Regalis Apertura
19.02.2012 20:20:34
Tolkki on Tolkki eikä muuksi muutu;)... Jollei lääkitystä saada joskus kohdilleen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)