WhipperSnapper 16.12.2011 16:18:37 | |
---|
Krice: Guthrie kuulostaisi varmaan samalta Squierilla soittaessaan. Näkee muuten, että Guthrie on vähän vaivaantunut myyntimiehen hommissa, mutta huumorillahan tuo menee. "Tässä on joku leppärunko ja kaulakin näyttää olevan paikallaan.." Pakko sanoo, et musta on Guthrien saaminen mannekiiniksi on valmistajille lottovoitto. Hauska ja luonnollinen kaveri, pystyy demoamaan monipuolisesti kaikkea ja siinä on nimenomaan myyntimiehen vikaa. Katteles enemmän noit klipsuja netistä. |
Jucciz 16.12.2011 23:37:39 | |
---|
Mun Suhria saa ainakin tulla testaamaan, jos Tampereella liikkuu. Hyvä ja laadukas soitin se on, enempää on turha kertoa kun nää on niin makuasioita. Speksit näkee sivuilta. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Räkkipeli 16.12.2011 23:58:55 | |
---|
Itse olin Suhrimettällä jokin aika sitten, mutta sen hetkisen rahatilanteen takia piti päätyä Carviniin, joka on oikein hyvä kitara myös. Mutta Suhrin joku päivä vielä hommaan! "Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä." |
Kunnallisjäte 17.12.2011 10:33:43 | |
---|
Mua kiehtoo Suhrissa uusien innovaatioiden integrointi kitaroihin samalla säilyttäen vanhat hyväksi koetut ja toimivat ominaisuudet. Siis vintage-mallien osalta, toki tässä langassa haettiin modernimpaa superstratoa, jmutta sama meininki niissäkin on. Esimerkiksi Scott Henderson malli on melko vintage pelin näköinen ja kuuloinen ja talla onkin perus fenkun tyylinen. Kuitenkin otelaudan 16" radius, plekkaus, jumbonauhat ja Buzz Feiten sekä lukittavat virittimet ja SSC-systeemi tekevät siita aika paljon modernia teknologiaa sisältävän soittimen. Se onko edellämainittu hyvä vai huono juttu on tietenkin mielipidekysymys, mutta kovin montaa helposti saatavilla olevaa vaihtoehtoa Suhrille ei ole löytynyt. Kalliita Suhrit ovat ja siksi ei olekaan mahdollisuutta kuin pitää yhtä kitaraa kerrallaan. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Vahooo 17.12.2011 11:14:27 | |
---|
Mitenkäs tykkäätte lehmusrunkoisista Suhreista? Eikös esim. Juccizen Suhr ole lehmusta vaahterakannella? Herra Suhr itse ainakin taitaa pitää lehmuksen soundista. Featuring the "Holy Grail" body wood combination of American Basswood and Flame Maple top Omasta mielestä ihan soiva puu soittimissa, mutta itse en pidä sitä niin kalliina puulajina. |
Invader 17.12.2011 11:16:08 (muokattu 17.12.2011 11:16:42) | |
---|
Itseä kiinnostaa eniten Suhreissa se sointi ja soitettavuus, silmäkarkkiahan nuo halvimmat mallit eivät kovin hirveästi tarjoa. Yhtään en ole vielä päässyt testaamaan (ostamatta ei testata), mutta lähitulevaisuudessa toivottavasti tilanne korjaantuu. Eikös nuo kaikki Suhrit ole plekattuja? Tai sitten ei.. |
tracyjacks 17.12.2011 11:41:10 | |
---|
Invader: Eikös nuo kaikki Suhrit ole plekattuja? Onhan ne ja myöskin nuo Rasmus by Suhrit on. Ne tehdään muuten Kiinassa, mutta plekkaukset yms säädöt sit Jenkeissä. Go back and listen to "Daugters", bitches. |
JeKo 17.12.2011 12:05:31 (muokattu 17.12.2011 12:06:40) | |
---|
Vahooo: Omasta mielestä ihan soiva puu soittimissa, mutta itse en pidä sitä niin kalliina puulajina. Ei kannata sekoittaa tuota Suhrin käyttämää lehmusta esim. Ibanezin RG-sarjaan. Suhreissa yms. laadukkaissa jenkkipeleisttä käytetään amerikkalaista lehmusta kun taas noissa halpakitaroissa muistaakseni aasialaista. Lisäksi Suhr ei ota lisähintaa lehmuksesta runkomateriaalina, mutta esim. mahongin lisähinta on jotain 100 dollarin luokkaa. "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia |
Jucciz 17.12.2011 12:26:17 (muokattu 17.12.2011 12:51:02) | |
---|
Vahooo: Mitenkäs tykkäätte lehmusrunkoisista Suhreista? Eikös esim. Juccizen Suhr ole lehmusta vaahterakannella? Juu, lehmusta vaahterakannella löytyy täältä. Mitäpä tosta nyt sanois... ainakaan vielä ei oo alkanut ärsyttämään. :) Etenkin jos lehmuksen ansiota on tuo kitaran keveys, tykkään siitä puulajina itse asiassa vielä enemmän. Tässä kolisee mun Suhr: http://mp3.jucciz.com/other/jucciz_roots203.mp3 Kuulostaako toi lehmukselta? Kertokaas tietävämmät. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jabe 17.12.2011 16:10:50 | |
---|
Jucciz: Juu, lehmusta vaahterakannella löytyy täältä. Mitäpä tosta nyt sanois... ainakaan vielä ei oo alkanut ärsyttämään. :) Etenkin jos lehmuksen ansiota on tuo kitaran keveys, tykkään siitä puulajina itse asiassa vielä enemmän. Tässä kolisee mun Suhr: http://mp3.jucciz.com/other/jucciz_roots203.mp3 Kuulostaako toi lehmukselta? Kertokaas tietävämmät. :) Selkeä pohjoisamerikkalinen-lehmus-ylä-middle. Ei vaa, hyvältä soundaa :) Tuun käymään tammikuussa, ollaan koodeissa joulunpyhien jälkeen. |
tommi m 17.12.2011 16:25:29 | |
---|
Jucciz: Juu, lehmusta vaahterakannella löytyy täältä. Mitäpä tosta nyt sanois... ainakaan vielä ei oo alkanut ärsyttämään. :) Etenkin jos lehmuksen ansiota on tuo kitaran keveys, tykkään siitä puulajina itse asiassa vielä enemmän. Tässä kolisee mun Suhr: http://mp3.jucciz.com/other/jucciz_roots203.mp3 Kuulostaako toi lehmukselta? Kertokaas tietävämmät. :) Kuulostaa ihan epävireiseltä. http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo |
AngieRainbow 18.12.2011 20:28:06 | |
---|
Jabe: Päällä on keskikova GAS, kohteena Suhr Pro Series S4. Se vaikuttaisi speksien puolesta olevan juuri semmoinen superstrato, josta pitäisin. Mutta noitahan ei kaupasta täälläpäin löydy, joten tilailuhommiksi menee. Sitä pähkiessä (ja rahaa kerätessä) haluaisin kysäistä käyttökokemuksia ja jotain speksejä. (Ja saatan päästä yhtä tuommoista testaamaankin myöhemmin, mutta silti haluan kysellä .. ) Onhan noita välillä torilla. Tällä hetkellä ainakin yksi S5, mutta toki tilaamalla saa ne kaikki speksit itse valita. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
AngieRainbow: Onhan noita välillä torilla. Tällä hetkellä ainakin yksi S5, mutta toki tilaamalla saa ne kaikki speksit itse valita. Jep, oon huomioinut, ja toria sillä silmällä katsellut... Meikäläiselle tuo S4 ois spekseiltään juuri halutunlainen. Tosin, mulla ei oo budjettikaan vielä kasassa, eli nopeisiin kauppoihin en just nyt pystyiskään. Mutta joku nykyisistä myyntiin, ja kevään keikkapalkkiot säästöön, niin siinä se alkais olemaan ... |
AngieRainbow 19.12.2011 18:13:55 | |
---|
Jabe: Jep, oon huomioinut, ja toria sillä silmällä katsellut... Meikäläiselle tuo S4 ois spekseiltään juuri halutunlainen. Tosin, mulla ei oo budjettikaan vielä kasassa, eli nopeisiin kauppoihin en just nyt pystyiskään. Mutta joku nykyisistä myyntiin, ja kevään keikkapalkkiot säästöön, niin siinä se alkais olemaan ... Jeps, onnea vaan suhrin metsästykseen :) Noissa torin jutuissahan on hinnan lisäksi plussana se, että myytävää tuotetta saa kaikessa rauhassa kokeilla, jos nyt ei ihan toisella puolella Suomea sijaitse. Kalliimmissa vehkeissä varmasti vaikka useamman tunnin. Vaikka sitten ei sitä kyseistä kitaraa ostaisikaan, niin tuleepaahan tyypattua erilaisia suhr-kitaroita. Itsekin olen kiinnostunut harvinaisemmista kitaroista, joita ei Suomesta meinaa löytyä (varsinkin zemaitikset). Vaikka nykyään saa tilaamalla mitä tahansa, niin olen kokemuksesta huomannut, että hyvä olisi, kun saisi ensin kokeilla. Kitarat kun ovat niin yksilöitä. Mutta takuulla tilaamallakin hyvä tulee ei siinä mitään :) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Antti1 19.12.2011 18:33:53 | |
---|
Vaikkei nyt liitykään aiheeseen suoranaisesti, niin... AngieRainbow: Noissa torin jutuissahan on hinnan lisäksi plussana se, että myytävää tuotetta saa kaikessa rauhassa kokeilla, jos nyt ei ihan toisella puolella Suomea sijaitse. Kalliimmissa vehkeissä varmasti vaikka useamman tunnin. Vaikka sitten ei sitä kyseistä kitaraa ostaisikaan, niin tuleepaahan tyypattua erilaisia suhr-kitaroita. ...mä kyllä antaisin lähtöpassin ja 'ei myydä mitään tälle' -lätkän hyvin äkkiä, jos alkaa testireissut venymään useisiin tunteihin. Varsinkin, jos jäisi vielä kaupat tekemättä. Toisaalta ei ne pääsisi venymään, kun heittää renkaanpotkijat pellolle. ;) "Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!" |
250768 20.12.2011 08:04:42 (muokattu 20.12.2011 11:38:02) | |
---|
Eiköhän tunnissa tuo kokeilu hoidu.Itse ajattelen että jos joku haluaa kokeilumielessä testata ja on tosissaan harkitsemassa Suhr kitaroita niin voi siitä pienen korvauksen maksaa .Pieni hinta se on 20 euroo siitä antaa kun on kyseessä 1500-3000 euron sijoitus.Sitten kun on luuttu myynnissä silloin saa tulla ja mä keitän kahvit.Ittellä on taas uusi Suhr classic tele katottuna jo valmiiksi saa nähdä milloin visa vinkuu taas. Suhr,Grosh,Bluetone,Cornell,Reinhardt . Kamat vaihtuu ja vain harvat jää. |
Jäärä 20.12.2011 13:05:23 | |
---|
Antti1: Vaikkei nyt liitykään aiheeseen suoranaisesti, niin...
...mä kyllä antaisin lähtöpassin ja 'ei myydä mitään tälle' -lätkän hyvin äkkiä, jos alkaa testireissut venymään useisiin tunteihin. Varsinkin, jos jäisi vielä kaupat tekemättä. Toisaalta ei ne pääsisi venymään, kun heittää renkaanpotkijat pellolle. ;) Eikös täällä joku halunnut alkaa myös heilumaan meisselin kanssa ja purkaa kitaroita ostotapahtuman yhteydessä osiin? Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Antti1 20.12.2011 13:06:31 | |
---|
Jäärä: Eikös täällä joku halunnut alkaa myös heilumaan meisselin kanssa ja purkaa kitaroita ostotapahtuman yhteydessä osiin? Olisko ollut aristoperskekkeles666 vuorossa silloin. Pakko tietää mikä strato on miehiään jne. Vois olla aika hiljaista ennenku on rahat kourassa. :) "Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!" |
Entropia666 20.12.2011 13:27:19 | |
---|
Antti1: Olisko ollut aristoperskekkeles666 vuorossa silloin. Pakko tietää mikä strato on miehiään jne. Vois olla aika hiljaista ennenku on rahat kourassa. :) Joo, siinähän sitä sitte oltais ku joku random tulis ja pistän kepin atoimeiks, nylppäis ruuvit ja paskois säädöt ja sitte jättäs vielä ostamatta. Hehjuum. |
AngieRainbow 20.12.2011 13:38:00 | |
---|
Antti1: Vaikkei nyt liitykään aiheeseen suoranaisesti, niin...
...mä kyllä antaisin lähtöpassin ja 'ei myydä mitään tälle' -lätkän hyvin äkkiä, jos alkaa testireissut venymään useisiin tunteihin. Varsinkin, jos jäisi vielä kaupat tekemättä. Toisaalta ei ne pääsisi venymään, kun heittää renkaanpotkijat pellolle. ;) No johan on... Itsekin olen torilla jonkin verran tavaraa myynyt, ja mä kyllä annan kokeilla niin kauan kuin ostaja haluaa, vaikka useampana päivänä. Minusta olisi täysin kohtuutonta sanoa ostajalle, että mulla on tässä vähän kiire. Yritä nyt päättää. Jos kyse on parin tonnin kitarasta tai vahvistimesta. Mun mielestä on lisäksi kohtuutonta vaatia, että ostajaehdokkaan on pakko ostaa ko. tuote vain siksi, että hän on kokeillut sitä pitkään. Mainittakoon vielä, että kun luokseni on joku tullut jotain kokeilemaan, niin aina on kauppoihin päädytty. Toisin päin sama homma. Kun olen itse jonnekkin mennyt jotain kokeilemaan, niin aina olen kyseisen kitarakaman ostanut. En mä huvikseni ajele montaa sataa kilometriä, jos en ole vakavissani tuotetta ostamassa. Kokeilen kuitenkin huolella. Näissä torin jutuissa kun ei mitään takuita ole. Kai mä oletan, että kaikki, ketkä luokseni tulevat myynnissä olevia tavaroita kokeilemaan, ovat vakavissa ostoaikeissa. Tähän asti näin on aina ollutkin. Mulla ei ole kokemusta näistä ns. "renkaan potkijoista". Mutta en kyllä mäkään antaisi mihinkään mun kamoihin millään ruuvarilla kajota. Mutta joo kukin tyylillään. Lähden tästä juuri ajelemaan Helsinkiin vahvistin kaupoille. Saa nähdä meneekö myyjällä muhun hermot :) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |