Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Arian 5-kielinen basso?
1
Tumppi.
17.12.2011 13:03:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millainenhan laadultaan soittopelinä? Kellään kokemusta moisesta? Aloitin juuri kitaransoiton lisäksi basson opettelun, ja haluan 5-kielisen mielelläni koska olen tottunut enemmän kieliin kuin neljään. Kolmella sormella reenailin soittamaan, että nopeuttakin löytyy. Mutta, millanen peli mun tarkotuksiin soveltuis jos ei toi? Vaatimukset olis oikeestaa ne 5 kieltä, aktiivimikitys, 200-300 euroo budjettina. Metalli miehiä olen. Toi löytyy siis soitinlaineelta: http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … dot/tuote_id/6108&kategoria_id=1059
 
"Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain
Danny_fox
17.12.2011 14:52:55 (muokattu 17.12.2011 14:56:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oon ennenkin rummuttanut noita halpoja spectoreita. pitäis käytettynä löytyä 300. metalliin toki käy hyvin vaikka ihan perus passiivi presari. säröllä ja soittotatsilla musta on eniten merkitystä tossa metallin soitossa. toinen edukas ja hyvä saundinen vaihtoejto on noi warren rokkibassot. hinta-laatu suhde todella hyvä noissa.
 
aktiivimikkejä ei juuri muita ole kuin emg:llä. eli tod.näk. haet aktiivietusta. tolla 300 on aika vaikee löytää aktiivimikitettyä bassoo. ellet osta tota mun krameria. sillä metallit luonnistuu khyl.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
Tumppi.
17.12.2011 18:13:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, bassoon siis säröpedaali myös suostiteltava metallissa? Olen hieman pihalla basistien pedaaleista, kitara pedaalit tutumpia.
 
"Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain
Rulliz
19.12.2011 11:34:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tumppi.: Niin, bassoon siis säröpedaali myös suostiteltava metallissa? Olen hieman pihalla basistien pedaaleista, kitara pedaalit tutumpia.
 
Vähän makuasia. Itse olen kokenut Sansampin bass driver DI:n hyväksi laitteeksi, joka on mulla lähes aina päällä metallia soitellessa. Toinen ihan OK pedaali on Bossin ODB-3. Vähän sellanen fuzz-tyyppisempi mun mielestä. Ihan hyvää muroakin sillä saa, kunhan jaksaa hinkata hanikat kohilleen. Sitten varmaan ihan kokeilemisen arvosia ovat EBS Metal Drive ja Digitechin Bad Monkey. Itsellä ei kuitenkaan ole kokemuksia kummastakaan. Kehuja ovat saaneet täällä foorumilla ja muualla. Kannattaa selata tätä foorumin basso-osastoa. Löytyy monia ketjuja pedaaleista ym.
 
http://www.myspace.com/retaliationsyndicate
J.Nikkanen
19.12.2011 11:45:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tumppi.: Niin, bassoon siis säröpedaali myös suostiteltava metallissa? Olen hieman pihalla basistien pedaaleista, kitara pedaalit tutumpia.
 
Jos kitaristeilla on ankarat säröt on munsta kivempi jättää bassosta särö poijes.
 
Myytävänä DOD American Metal FX-56.
markus16
19.12.2011 15:01:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Jos kitaristeilla on ankarat säröt on munsta kivempi jättää bassosta särö poijes.
 
Totta tämä. Vallankin semmosessa moternimmassa metallissa, missä 2 kitaraa paahtaa säröt kaakossa ja vähän alavireessa, on bassoa kovin vaikea erottaa jos siihen lyödään yhtä paljon sirkkeliä.
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
Tumppi.
21.12.2011 15:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulenpa että seuraava sijoitus kohde taitaapi olla säröpedaali. Siis kyllä muuten suopsin perinteistä bassosaundia, mutta joissain tapauksissa pieni särö ei ole pahitteeksi. For whom the bell tollsin introt jne, säröä eikös?
 
"Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain
mikkomfg
21.12.2011 18:48:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Big Muff.
 
Virhe! Tyhjä tai liian hyvä kirjoitus!
 
kakaa pylyssä
markus16
21.12.2011 21:52:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=2T8t5rX6Bsk
Mä tiedän yhden joka vois myydä sulle tommosen...
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
Miikss
22.12.2011 05:35:22 (muokattu 22.12.2011 05:37:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Totta tämä. Vallankin semmosessa moternimmassa metallissa, missä 2 kitaraa paahtaa säröt kaakossa ja vähän alavireessa, on bassoa kovin vaikea erottaa jos siihen lyödään yhtä paljon sirkkeliä.
 
Riippuu taas, oma bändi soittaa melko modernia metallia droppi-C:stä ja kyllä se oma basso säröä kaipaa, että yhtään saa soundia kuuluviin taustalta. Johtuu kyllä osittain vahvistimen ja basson puutteellisista säätömahdollisuuksista, turhan "pötkylä" soundi on niin hankala ilman säröpedaalia saada minkäänlaista attackia siihen.
 
Edit: Tokihan nyt siis kunnollinen etuaste tai attack-pedaali tuon hoitas ilman säröäkin, mutta ei nyt oikeanlainen särö missään tapauksissa basson erottuvuutta ainakaan huononna omasta mielestäni.
 
Tumppi.
23.12.2011 10:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=2T8t5rX6Bsk
Mä tiedän yhden joka vois myydä sulle tommosen...
No millaseenka hintaan tommonen mahtaa irrota? Bassoks oon kattellu tällasta: http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=33129
 
"Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain
markus16
23.12.2011 17:08:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun profiilista näkyy myynti-ilmo.
 
Aika jännä että tuo basso mainitaan pelkästään ESP merkkisenä, kun se kuitenkin on ltd. Niinkuin kuvastakin näkee.
Miksei Squieria myydä ihan squier nimellä, aina tori-ilmoissa mainitaan "Fender Squier" tai "Squier by Fender", niinkuin se muka kuulostaisi jotenkin paremmalta?
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
Tumppi.
23.12.2011 19:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole vielä valmis sijottamaan pedaalin noin paljoa, hyvältä peliltä vaikutti kyllä muuten.
 
"Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain
Tumppi.
24.12.2011 18:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, kysyn täältä vielä. Budjetti basson osalta muuttui siihen 400 euron kattoon. Eli mikä 5 kielinen mielellään aktiivimikeillä varustettu olis hyvä? Ltd:eeltä löytyy toi smoky blue, thunderbirdit on vissiin ihan hyviä(?) Sitä tarttis varmaa viritellä C-vireesee jne. Eli mikä olis paras vaihtoehto/parhaat?
 
"Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain
Kallekorvola
28.12.2011 08:04:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tumppi.:Sitä tarttis varmaa viritellä C-vireesee jne. Eli mikä olis paras vaihtoehto/parhaat?
 
Suosittelen ensisijaisesti soittimia joissa on 35 tuuman skaala. Jämäköittää tuntumaa merkittävästi varsinkin noissa drop-vireissä.
 
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Noista voi muuten valita vain kaksi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «