passe 06.12.2011 13:22:49 | |
---|
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
edenbeast 06.12.2011 22:55:07 | |
---|
Äkkiseltään pöytäkonetta odotellessa alitehoisella läppärillä testattuna ihan kiva ohjelma. Miekin sain jo ääniä sisään ja ulos, se on paljon minulta se. Tuo Open air kaiku vaikuttaa aika mukavalta. |
Krice 07.12.2011 19:22:48 | |
---|
Miten Melodyne aktivoidaan? Se kysyy sarjanumeroa, mutta missä se on? Asennuslistassa on Kompleten kohdalla sarjanumero, mutta ei Melodynen tai EZdrummerin (jota en tosin tarvitse) kohdalla. |
edenbeast 07.12.2011 19:28:53 | |
---|
Kyllä mulla muistaakseni oli melodynen kohdallakin sarjanumero. Mikä versio sulla on? |
passe 07.12.2011 20:54:11 | |
---|
edenbeast: Kyllä mulla muistaakseni oli melodynen kohdallakin sarjanumero. Oli mulla ainakin PRO 2:ssa. En silti saanut sitä vielä aktivoitua, taisi olla Melodynen poikien kotisivuilla päivitys menossa tms. Tsekkaan kunhan jouvvan. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
Krice 08.12.2011 00:40:16 (muokattu 08.12.2011 14:33:39) | |
---|
edenbeast: Kyllä mulla muistaakseni oli melodynen kohdallakin sarjanumero. Mikä versio sulla on? V2 Pro. Jotain ongelmia ilmeisesti tuon kanssa ollut muillakin Presonuksen foorumin perusteella. Edit: Sarjanumerot löytyy Presonuksen sivulta user accountista software-listalta. Edit 2: Guitar Rig oli hauska kokemus. Kauhea kohina ja lagi. Kohinaa en käsitä, koska samalla laitteistolla Audacity nauhoittaa ilman havaittavaa kohinaa. Ehkäpä Rigin vahvistinmallit vahvistaa kohinaakin jotenkin erityisen kunnioittavasti. Eipä tälläkään softalla kyllä kitaroita vedetä sisään, mutta sitä varten voi käyttää vaikka Audacityä. Kesti muuten vähän aikaa tajuta, että ASIO4ALLista pitää valita ulkoinen äänilähde (esim. usb-etuaste) manuaalisesti ennenkuin kuuluu mitään. |
Cathi777 08.12.2011 14:48:36 | |
---|
passe: Viime tingassa päivitin PRO 2:n alehintaan. Aivan ylimitoitettu softa meikäläisen käyttöön, mutta Artist > Pro 1 > Pro 2 päivittelyillä tarjouksia kyttäillen on koko hoito maksanut itselleni aika tarkkaan 215€ ja maksut mukavasti kolmessa osassa. Ei Paha! On kivasti uutta herkkua! Uusi layout näyttää äkkiseltään ehkä vähän vähemmän modernilta. Mukana tullut NI Komplete Elements latauksessa, mielenkiinnolla ryntään sen kimppuun! Pakko laittaa paremmaksi, että itse olen samanlaisen päivitysrumban läpi käynyt ja itse selvisin 185e:lla. :D Only pop music can break my heart... |
passe 08.12.2011 14:50:18 | |
---|
Cathi777: Pakko laittaa paremmaksi, että itse olen samanlaisen päivitysrumban läpi käynyt ja itse selvisin 185e:lla. :D Sä oot valkannut paremman kurssin päivät:) Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
passe 15.12.2011 01:24:08 | |
---|
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
Krice 15.12.2011 20:53:46 | |
---|
Miten muuten Presonus päivitetään? |
Cathi777 15.12.2011 21:37:41 | |
---|
Krice: Miten muuten Presonus päivitetään? Ihan ohjelman kautta voi päivittää. Sieltä löytyy Check for updates kohta. Tai sitten lataa oman accountin kautta sivuilta. Only pop music can break my heart... |
P***ele! Kakkoseen päivityksen myötä ilmestyi tuo riesa, jota en ole vielä saanut poistettua. Eli, kun leikkaan fileen poikki ja yritän supistaa/venyttää jompaa kumpaa puolta niin toinen puoli seuraa mukana. Saako tuosta selvää? Mikähän tämän toiminnon nimi on ja kuinka sen saa pois päältä? Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
Boltsa 29.01.2012 17:43:40 | |
---|
Osaisikohan joku neuvoa täällä.. Käytin ennen PC:n kanssa Sonaria ja siinä toimi kivasti tuo tasoille eli "layerille" nauhoittaminen. Aina kun siis laittoi loopin kanssa pyörimään ja vaikka kitaraottoja nauhoitti, niin automaattisesti jokainen otto näkyi raidalla omalla layerillään ja siitä sai sitten valita parhaan. Studio onessa on "Options"-alasvetovalikossa valinta "Record takes to layers" ja tuo on minulla valittuna. Siltikään ohjelma ei nauhoitta ottoja eri layerille vaan samalle. Ja niitä ei pysty käsittääkseni raahaamaan myöhemmin omalle layerille. Sen verran sain selviteltyä, että ilmeisesti jokainen taso täytyy erikseen luoda ennen nauhoitusta, mutta tuossa katoaa mielestäni tuon layerin tärkein pointti eli helpot looppi-nauhoitukset. Nyt täytyy aina ennen jokaista ottoa tehdä uusi layer, jonne nauhoittaa seuraava otto. Onkohan tuo ihan tarkoituksella noin sekavasti tehty vai enkö vain osaa? Boltsa |
Boltsa 29.01.2012 17:48:38 | |
---|
No hitto, heti kun lähti foorumille ihmettelemään niin homma alkoi toimia. Uudelleenkäynnistystä vaati tällä erää. Boltsa |
Boltsa 12.04.2012 19:29:36 | |
---|
Softasta julkaistu Free-versio. Aika paljon karsitumpi jopa Artist-versiosta, mutta ilmainen joka tapauksessa. http://studioone.presonus.com/free/Biisi-ideat saa talteen, jos ei muuta. Boltsa |
haitari 13.04.2012 16:50:36 | |
---|
Aiheeseen liittyen amatööri kyselee neuvoja, kun käytössä on ensimmäinen softa ikinä (Studio One Artist, siis se joka tuli Presonus Firestudio Projectin mukana) ja aikalailla pihalla näistä hommista vaikka manuaalit ja juutuubit on tullut katseltua... Miten saan tehtyä "mixdownin" tai kuten Boss BR-sarjassa "bouncen" eli miksattua kaikki raidat valmiiksi masterointia/polttoa varten? Tarkoitan siis sitä, että pystyisin tallentamaan esim. raitojen volumemuutokset materiaalin viimeistelyä varten. Tuossa Bossissa bounce tehdään 9/10 -raidalle ja sinne tallentuu kaikki fadereiden liikkeet. GarageBandissa tuo on tehty todella helpoksi, mutta Studio Onesta sitä en löytänyt. Joissain juutuubi-pätkissä missä demottiin kyseistä versiota oli näytön oikeassa yläreunassa kolme painiketta (Start, Song ja Project). Mullahan siellä on tietty Start, Song ja Upgrade, joten saako tuon Project -osion jossa ilmeisesti homma pitäisi saada hoidettua vain päivittämällä softan maksulliseen versioon? Pahoitteluni kankeasta ulosannista ja todennäköisesti vääristä termeistä, mutta jos joku saa kopin ajatuksestani, niin iso kiitos jo etukäteen. -haitari- -kiitos ja anteeks- |
Naq 03.05.2012 00:37:31 | |
---|
haitari: Miten saan tehtyä "mixdownin" tai kuten Boss BR-sarjassa "bouncen" eli miksattua kaikki raidat valmiiksi masterointia/polttoa varten? Yläpalkista Song > Export Mixdown... (?) Oletan että on samanlailla kun Pro:ssa. |
Hannu H. 20.06.2012 11:38:10 | |
---|
Hämmentävä ongelma tuli vastaan studio one 2 artistin kanssa. Playhead hävisi kokonaan. Ilmeisesti löysin vanhoja cubasen näppäinkomentoja naputellessa jonkin mystisen näppäinyhdistelmän jolla se häviää mutta takaisin en ole vielä saanut. Kellään ideoita? Manuaalista ei ollut kovin hirveästi apua tai sitten en vaan löytänyt heidän käyttämää termiä playheadille.. "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. Theres also a negative side."
- Hunter S. Thompson |
passe 25.06.2012 11:40:00 (muokattu 25.06.2012 11:44:05) | |
---|
Hannu H.: Hämmentävä ongelma tuli vastaan studio one 2 artistin kanssa. Playhead hävisi kokonaan. Ilmeisesti löysin vanhoja cubasen näppäinkomentoja naputellessa jonkin mystisen näppäinyhdistelmän jolla se häviää mutta takaisin en ole vielä saanut. Kellään ideoita? Manuaalista ei ollut kovin hirveästi apua tai sitten en vaan löytänyt heidän käyttämää termiä playheadille.. Mikä on playhead? E: Aaa... siis ilmeisesti tuo "kursori"?. Yritän tsekkailla illalla himassa. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -