zekeode 18.12.2011 14:22:47 | |
---|
Mallaslahti: Ja onko kukaan ostanut Purplen kesällä taltioitua uutta DVDtä/Blu-Rayta Live at Montreux 2011? Helsingin Music Hunter näytti ainakin tuota myyvän. Joulun jälkeen pystyy sanomaan, että onko mistään kotoisin, kun tuli ostettua joululahjaksi neljän muun musiikki blu-rayn lisäksi. :) |
butler 18.12.2011 16:01:52 | |
---|
Blackmore, Lord ja Paice korvaamattomat originaalissa Purple Soundissa. Nykyinen kaukana siitä. Hyvä Coverbändi niinkuin joku asian on täällä jo ilmaissutkin. Nimi olisi pitäny vaihtaa kun Lord lähti bändistä. Lord oli kuitenkin se toinen Purplen perustajista Blackmoren kanssa. Nämä herrat etsivät sitten Paicen mukaan...että silleen |
Jyrken 18.12.2011 16:50:53 | |
---|
En nyt tiedä voiko coverbändistä puhua, kun 3/5 kuuluisimmasta kokoonpanosta on kuitenkin messissä. Kellekkään ei myöskään pitäisi olla epäselvää, että Morsen soittotyyli on hyvin kaukana Blackmoresta. if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
BigPapa 18.12.2011 17:11:41 (muokattu 18.12.2011 17:19:47) | |
---|
butler:Hyvä Coverbändi niinkuin joku asian on täällä jo ilmaissutkin. Nimi olisi pitäny vaihtaa kun Lord lähti bändistä. Lord oli kuitenkin se toinen Purplen perustajista Blackmoren kanssa. Nämä herrat etsivät sitten Paicen mukaan...että silleen Sithän se on ollut monta kertaa itsensä "coverbändi" jos 2/5 on vaihtunut jopa 3/5. Evans/Simper Gillan/Glover Coverdale/Hughes Coverdale/Hughes/Bolin jne..... Oisko Rolling Stoneskin vaan sit "coverbändi" kun ei Brian Jones ja Bill Wyman ole enää mukana, ei mun mielestä. |
butler 18.12.2011 17:30:23 | |
---|
Puhuinkin perustajista en kaikista jotka siinä ovat olleet. Purplenhan voisi perustaa kuka tahansa entisistä jäsenistä...jotkut jopa yrittivätkin.Hyvästä Coverbändistä puhutaan kuitenkin nyky Purplen osalta. Se on vaan hyväksyttävä tosiasia |
Jokapaikanapina 18.12.2011 17:35:26 | |
---|
BigPapa: Oisko Rolling Stoneskin vaan sit "coverbändi" kun ei Brian Jones ja Bill Wyman ole enää mukana, ei mun mielestä. Vaan soittavatkos Rollarit kummankaan herran säveltämiä biisejä? Vaikka ei Purplekaan nykyisellään mielestäni coverbändi ole, mutta saisivat vetää mielestäni Morsen aikaisia enemmän, koska a) aiemmat kuulostavat paskalta ja b) uudemmat kuulostavat hyvältä. |
BigPapa 18.12.2011 17:39:06 (muokattu 18.12.2011 17:40:25) | |
---|
butler: Puhuinkin perustajista en kaikista jotka siinä ovat olleet. Purplenhan voisi perustaa kuka tahansa entisistä jäsenistä...jotkut jopa yrittivätkin.Hyvästä Coverbändistä puhutaan kuitenkin nyky Purplen osalta. Se on vaan hyväksyttävä tosiasia No ei ole. Mun puolesta saat pitää mielipiteesi, mutta mun on eri. On sentään Gillan, Glover ja Paice edelleen, että kyllä se ihan oikea Deep Purple on. |
sirdickyj 18.12.2011 18:31:22 | |
---|
butler: Blackmore, Lord ja Paice korvaamattomat originaalissa Purple Soundissa. Nykyinen kaukana siitä. Hyvä Coverbändi niinkuin joku asian on täällä jo ilmaissutkin. Nimi olisi pitäny vaihtaa kun Lord lähti bändistä. Lord oli kuitenkin se toinen Purplen perustajista Blackmoren kanssa. Nämä herrat etsivät sitten Paicen mukaan...että silleen Millä tavalla Lord on korvaamaton? Erittelisitkö? Blackmoren ymmärrän tunnistettavaksi, en toki korvaamattomaksi. It's the singer, not the song. |
rheinone 18.12.2011 22:18:36 | |
---|
sirdickyj: Millä tavalla Lord on korvaamaton? Erittelisitkö? Blackmoren ymmärrän tunnistettavaksi, en toki korvaamattomaksi. Tottahan toki tässä imagoasioista on kyse. Bläkmore heilutti persettä nahkakledjuissa. Samoin Lord poninhäntineen ja arvokkaine habituksineen on vaikee piestä. Nykypurplessa lienee parempi ettei Bläkmore ole mukana sössimässä, vaikka kuinka optimioloissa heppulilla vois olla kontribuoitavaa sävellys/sovitustyöhönkin. Lord ei vissiin oo aikoihin innostunu ku korkeintaan one-off sinfoniaorkkajutuista. |
butler: Puhuinkin perustajista Siis MkII ei ole alkuperäiskokoonpano vaan MkI eli Evans/Simper/Lord/Blackmore/Paice.Siitä sitten voidaan taittaa peistä mikä on itse kunkin osuus bändin perustamisessa. Kannattaa myös muistaa ,että Gloverilla taitaa olla aika merkittävä osa muutamassakin Purple-biisissä. Ja mites MkIII ja MkIV? Molemmat teki hienoja levyjä.Ikävä homma Gillan vetoisen Purplen kohdalla mielestäni onkin ettei Burnin,Stormbringerin ja CTTB:n matskua kuulla livenä lainkaan. Hyvästä Coverbändistä puhutaan kuitenkin nyky Purplen osalta. Se on vaan hyväksyttävä tosiasia Ei ole tosiasia vaan mielipide johon sinulla toki on oikeus. Minusta Purpendicular on itse asiassa kokonaisuutena jopa parempi levy kuin edeltäjänsä Battle rages on jossa toki siinäkin muutama ässäbiisi kuten mm.nimibiisi ja Anya.Purpendicularin Loosen my strings ja Sometimes I feel like screaming kuuluvat minusta parhaisiin Purple-biiseihin kautta aikain. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
MJS50 19.12.2011 09:02:59 | |
---|
rheinone: Nykypurplessa lienee parempi ettei Bläkmore ole mukana sössimässä, vaikka kuinka optimioloissa heppulilla vois olla kontribuoitavaa sävellys/sovitustyöhönkin. Lord ei vissiin oo aikoihin innostunu ku korkeintaan one-off sinfoniaorkkajutuista. Samaa mieltä!!Eiköhän tärkeintä ole että sedillä on hauskaa, ainakin näyttää siltä, eikä Gillanin tarvitse kuullostaa enää samalta kuin -70 ja -80-luvuilla, hän on silti edelleenkin hyvä laulaja, vaikkakin joskus tulkinta menee tahattomastikin huumorin puolelle.MUTTA:Purple on aina Purple ja homma toimii!!! Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä... |
Tigerstedt 19.12.2011 09:24:44 (muokattu 19.12.2011 09:26:08) | |
---|
Purple on nykyisin sellainen taskulämmin virkamiesversio, ei toimi enää. Morse on huipputaitava ukko, mutta ei kyllä noihin Blackmoren biiseihin natsaa. Oman aikansa biisit kyllä vetää hienosti. Gillanilla ei ole enää ääntä, Paice ei groovaa kuten joskus ja tärkeimmät yksilöt hyppii joko sukkahousuissa tai kasvattaa viiksiä. Eipä tolla mitään suurta merkitystä sinällään ole, sillä tuskin sieltä enää mitään klassikkokamaa tulisikaan. Purplen ei olisi koskaan pitänyt jatkaa 1976 hajoamisen jälkeen. |
MJS50 19.12.2011 10:06:44 | |
---|
Onneksi elämme länsimaisessa demokratiassa, jossa jokaisella on oikeus omaan( tai lainattuun) mielipiteeseen... Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä... |
Musta Arkipyhä 19.12.2011 11:13:33 | |
---|
Tigerstedt: Purple on nykyisin sellainen taskulämmin virkamiesversio, ei toimi enää. Morse on huipputaitava ukko, mutta ei kyllä noihin Blackmoren biiseihin natsaa. Oman aikansa biisit kyllä vetää hienosti. Gillanilla ei ole enää ääntä, Paice ei groovaa kuten joskus ja tärkeimmät yksilöt hyppii joko sukkahousuissa tai kasvattaa viiksiä. Eipä tolla mitään suurta merkitystä sinällään ole, sillä tuskin sieltä enää mitään klassikkokamaa tulisikaan. Purplen ei olisi koskaan pitänyt jatkaa 1976 hajoamisen jälkeen. Siis Bolin kelpasi Blackmoren korvaajaksi mutta Morse ei? Minusta Morse on hoitanut tonttinsa paremmin kuin Bolin aikoinaan.Monestakin syystä ja mitenkään Bolinia väheksymättä ja joka parhaimmillaan oli hieno kitaristi. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
akuankkakomppi 19.12.2011 13:44:56 (muokattu 19.12.2011 13:51:02) | |
---|
Steve Morse on paitsi hemmetin kova muusikko, myös erittäin miellyttävä Ihminen. Väitän, että ellei Steve "do you have a dress code?" Morse aikoinaan olisi Purpleen liittynyt, bändi olisi historiaa. Evoluutio. Mielenkiintoinen sana, useammassakin kontekstissa. Purplenkin kohdalla tätä sanaa aivan huoletta voimme käyttää. In Rockin erittäin suoraviivaisesta räimeestä parin sivuaskeleen kautta on tultu nykytilanteeseen, jossa Purplen kantavia voimia on nimenomaan Morse. Evoluutio, kehitys tai millä nimellä sitä halutaankaan kutsua, on jatkunut koko Morsen aikakauden. Purpendicular on hieno levy, mutta niin on Rapturekin. Toisaalta meidän pitää muistaa se tosiasia, että jengi pääsääntöisesti haluaa keikoilla kuulla Smoken, Highway starin ja muut MK II:n aikaiset klassikot. Sallittakoon Deep Purplellekin tämä maksavan yleisön toiveisiin vastaaminen. sum ergo cogito |
Velli 19.12.2011 14:00:56 | |
---|
akuankkakomppi: In Rockin erittäin suoraviivaisesta räimeestä parin sivuaskeleen kautta on tultu nykytilanteeseen, jossa Purplen kantavia voimia on nimenomaan Morse. Mun mielestä tämä juuri on suuri ongelma nyky Purplessa. Morse on kenties tärkein kantava voima bändissä, mutta samalla mies on myös kaikkein epä-Purplein tyyppi. |
Tawsky 19.12.2011 14:05:03 | |
---|
akuankkakomppi: Pistin plussan ihan vaan kannatukseksi. Olen täysin samaa mieltä. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
krautio 19.12.2011 15:05:36 | |
---|
Hiukan kärjistäen, Morsella on liian kompressoitu kitara. Koko ajan sellaista tasaista ja siloiteltua soittoa. Blackmorella oli dynamiikkaa nollasta tuhanteen, joskus ei toiminut, mutta toimiessaan pesi kaikki! Hey Ho, Let's Go! |
jazzmies 19.12.2011 16:45:02 | |
---|
Velli: Mun mielestä tämä juuri on suuri ongelma nyky Purplessa. Morse on kenties tärkein kantava voima bändissä, mutta samalla mies on myös kaikkein epä-Purplein tyyppi. Purplein tyyppi. Kuka se sitten olisi? 6-vuotias poikani sanoi keikan jälkeen, että Morse oli lavan kuningas, ja totuushan kuullaan lapsen suusta... Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Velli 19.12.2011 17:21:39 | |
---|
jazzmies: Purplein tyyppi. Kuka se sitten olisi? 6-vuotias poikani sanoi keikan jälkeen, että Morse oli lavan kuningas, ja totuushan kuullaan lapsen suusta... Mun mielestä Purpleen sopivia tyyppejä ovat ne, jotka tulevat samalta aikakaudelta about saman tyyppisistä musakuvioista ja joiden soitto jotenkin loksahtaa yhteen muun bändin kanssa. Morsen tausta poikkeaa bändin muiden jätkien taustasta melko paljon. Luultavasti juuri tämän seikan myötä Morsen tyyli ei ole koskaan täysin istunut Purpleen. Kenenkään muun jäsenen vaihto Purplen uran aikana ei ole häirinnyt itseäni yhtä paljon kuin Blackmoren vaihtuminen Morseen. Esim. Bolin oli mun mielestä aivan loistava valinta Blackmoren seuraajaksi Come Taste The Band -levyllä. Joe Lynn Turnerkin kuulosti hyvältä Slaves And Masters -levyllä ja omasta mielestäni Don Airey oli paras mahdollinen valinta Jon Lordin seuraajaksi. Itse asiassa Airey ja Glover olivat ainoita, jotka hoitivat hommansa kunnialla kotiin viimeksi kun näin Purplen pari vuotta sitten Oulussa keikalla. Paice ja Gillan olivat niin väsyneen kuuloisia, että oikein harmitti nähdä äijät siinä jamassa. Morse kuulosti siltä kuin se on mun mielestä aina kuulostanut: fuusiokantrikitaristilta, joka yrittää löytää sisältään hard rockarin. Kaikki bändissä kulloinkin vakkarina olleet jäsenet ovat saaneet mun mielestä bändin kuulostamaan aina Purplelta paitsi Morse. |