Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaularuuveista
1
Crimsomnia
18.12.2011 16:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, keppi kohtasi lattian ja otti lämää, ruuvit ovat kierot(!). Haenko rautakaupasta samankokoiset yleisruuvit vai kannattaako näiden kanssa alkaa hifistelemään ja etsin jetsulleen samanlaiset?
 
Tällaiset Ibanezin ruuvit kyseessä: http://www.ebay.com/itm/USED-1984-I … tar_Accessories&hash=item27c173af41
 
warlock
18.12.2011 16:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimsomnia: Eli, keppi kohtasi lattian ja otti lämää, ruuvit ovat kierot(!). Haenko rautakaupasta samankokoiset yleisruuvit vai kannattaako näiden kanssa alkaa hifistelemään ja etsin jetsulleen samanlaiset?
 
Tällaiset Ibanezin ruuvit kyseessä: http://www.ebay.com/itm/USED-1984-I … tar_Accessories&hash=item27c173af41

 
Ite laitoin yhteen kitaraan kipsiruuvit ku en malttanu odottaa että saisin oikeat ruuvit postinmukana. No ne on ny jääny siihen pysyvästi ja hyvin on pelittäny.
 
Joissain soittimissa on niin surkeet orkkis ruuvit et kun kerran on kaulaa irti käyttäny niin ruuvit on vaihdettava.
 
Eli mun mielestä on ihan turha alkaa hifistelemään
 
joseplluissans
18.12.2011 16:37:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

warlock: Ite laitoin yhteen kitaraan kipsiruuvit ku en malttanu odottaa että saisin oikeat ruuvit postinmukana. No ne on ny jääny siihen pysyvästi ja hyvin on pelittäny.
 
Joissain soittimissa on niin surkeet orkkis ruuvit et kun kerran on kaulaa irti käyttäny niin ruuvit on vaihdettava.
 
Eli mun mielestä on ihan turha alkaa hifistelemään

 
Mistä oot löytäny niin isot kipsilevyruuvit että ne on yltäny kaulan läpi? Itse tilaisin SP-elektroniikalta, tulevat muutamassa päivässä kirjekuoressa. Kandee soittaa sinne ja kysyä.
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
PasiB
18.12.2011 16:46:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos noista löytyy sopiva koko: http://www.biltema.fi/fi/Rakentamin … tumaton-teras-A2/Peltiruuvi-870135/ niin jää vielä varallekin.
Olen noita käyttänyt omissa bassoprojekteissa ja kestää vääntää kiinni paljon paremmin kuin nuo soittimissa käytetyt ihme kiinantinaruuvit. Kantaan sopivalla kärjellä varustettu ruuvari on syytä myös hommata.
 
Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
MPU
18.12.2011 18:03:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä ihan paras on kierreinsertti kaulaan ja koneruuvilla kiinni. Rampamuhvi-nimitystä käytetään myös tuosta kierre-insertistä.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
PasiB
18.12.2011 18:18:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Mun mielestä ihan paras on kierreinsertti kaulaan ja koneruuvilla kiinni. Rampamuhvi-nimitystä käytetään myös tuosta kierre-insertistä.
Marko

 
Tuo on varmaan paras tapa, varsinkin jos kaulaa on jostain syystä tarvis irroitella. Vaatii kai pylväsporakoneen, että saa muhvin reiän suoraan. Minkä kokoista ruuvia olet käyttänyt?
 
Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
MPU
18.12.2011 21:49:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M4 koska sen kokoisia löytyy lähikaupasta ja sen kanta käy nätisti noihin käyttämiini bodiin tuleviin holkkeihin.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Nick Curry
27.12.2011 12:56:43 (muokattu 27.12.2011 12:57:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimsomnia: Eli, keppi kohtasi lattian ja otti lämää, ruuvit ovat kierot(!). Haenko rautakaupasta samankokoiset yleisruuvit vai kannattaako näiden kanssa alkaa hifistelemään ja etsin jetsulleen samanlaiset?
 
Tällaiset Ibanezin ruuvit kyseessä: http://www.ebay.com/itm/USED-1984-I … tar_Accessories&hash=item27c173af41

 
Biltemasta olen löytänyt tasan samankokoisia (4,2 x 45 mm pozidrive linssikanta) ruuveja kuin soitintarvikeliikkeet myyvät - mutta parempaan hintaan. Olen ostanut ruostumattomia vaikka ovatkin tavallisia teräsruuveja kalliimpia. Eivätpä ainakaan ala ajan myötä kukkia.
 
Upotettavien kaulanasennusprikkojen kanssa olen käyttänyt lyhyempiä 38 mm ruuveja. Niitä olen löytänyt Clas Ohlsonilta.
 
Hannu A
29.12.2011 18:32:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nick Curry: Biltemasta olen löytänyt tasan samankokoisia (4,2 x 45 mm pozidrive linssikanta) ruuveja kuin soitintarvikeliikkeet myyvät - mutta parempaan hintaan. Olen ostanut ruostumattomia vaikka ovatkin tavallisia teräsruuveja kalliimpia. Eivätpä ainakaan ala ajan myötä kukkia.
 
Upotettavien kaulanasennusprikkojen kanssa olen käyttänyt lyhyempiä 38 mm ruuveja. Niitä olen löytänyt Clas Ohlsonilta.

 
upotettavista kaulanasennusprikoista tuli mieleen, että onko joku löytänyt niitä muualta kuin soitin(rakennus)tarvikkeita myyvistä liikkeistä? Itse olen koittanut välillä rautakaupasta ruuvinhakureissulla koittanut löytää, mutta ilman tulosta.
 
Millä nimellä noita voisi kysyä jostain ruuvitukusta?
 
Ja toinen kyssäri noista rampamuhveista: onko sen kiinnittämiseen syytä käyttää jotain liimaa? Syanoakrylaattia? Vai pysyykö paikallaan kunhan on sopivan tiukka asennusreikä?
 
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since theres no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities" -Les Claypool
MPU
29.12.2011 21:13:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kraaps: upotettavista kaulanasennusprikoista tuli mieleen, että onko joku löytänyt niitä muualta kuin soitin(rakennus)tarvikkeita myyvistä liikkeistä? Itse olen koittanut välillä rautakaupasta ruuvinhakureissulla koittanut löytää, mutta ilman tulosta.
 
Millä nimellä noita voisi kysyä jostain ruuvitukusta?
 
Ja toinen kyssäri noista rampamuhveista: onko sen kiinnittämiseen syytä käyttää jotain liimaa? Syanoakrylaattia? Vai pysyykö paikallaan kunhan on sopivan tiukka asennusreikä?

 
Enpä ole noita prikkoja muualta löytänyt. Englannin eBaysta tilailen 12mm reiälle käypäisiä 5mm korkeita prikkoja. Löytyy eri väreissä, harmi vaan että ruuvit tulee mukana.
Rampamuhvi pysyy vaahterassa hyvin vaikka reikä olisi vain puoli milliä muhvia pienempi. Pikis ei toki haittaa yhtään, kunhan sitä ei lotraa kierteille.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «