Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustinen/entisöinti/kannen lakkaus
1
Kukko
18.12.2011 20:50:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Kunnostan vanhaa Eko-merkkistä akustista kitaraa. Kannen lakka on halkeillut. Olen ottanut lakkakerrosta siklillä pois.
 
Kysymyksiä:
 
1.Olen ajatellut lakkaavani kannen dicco-lakalla ja pulituuraus päälle. Onko kokemuksia lopputuloksesta?
 
2. Halkeamat lakkakerroksessa ulottuvat ilmeisesti puupintaan saakka? Peittääkö mahdollinen uusi lakkapinta nuo halkeamat, vaikka en ottaisi kokonaan vanhaa pintaa pois?
 
Kiitos, T Mikko
 
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
Ketjukuula
22.12.2011 13:49:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä miä ite ainakin hioisin ihan puupinnalle. Jos pinnassa on mitään epätasaisuutta niin se uus lakka on vaikea saada tasaiseks kun se halkeama aina tavallaan kopioituu kun laittaa uuden kerroksen, ja varmasti näkyy sieltä alka vaikka saisikin tasaisen kalvon päälle. Ja kun tuossa tapauksessa ei ilmeisesti ole tietoa minkälaista lakkaa siinä on käytetty, niin voi käyttäytyä arvaamattomasti uuden lakan alla.
 
Kukko
28.12.2011 14:03:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemuksellista tietoa:
 
Siklasin ja hioin pinnan 600. Lisäsin diccoa n. kolme kerrosta, välihionnat 600. Vähän sellainen kuhmuinen mutta kiiltävä lopputulos pulituurilla. Ja ainahan se olisi parempi kun antais kuivua kunnolla (viikkoja)
 
Ehkäpä liian paksu on tuo kerros sointia ajatellen.. Teen tuon vielä joskus uudelleen hiomalla puuhun ja lakkaamalla ruiskulla kakskomponenttilakalla.
 
Kitara soi silti hienosti. uudet virittimet ja kannen ja kylkien kunnostus auttoi saundin löytymiseen.
 
Kiitos ja anteeksi.
 
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «