Carlsberg 17.12.2011 16:29:57 | |
---|
Oon samaa mieltä Jucciz sun kans tässä asiassa, mutta mua on ottanu usein silmään tuo sun oma kirjoitustyyli. Oon jotenkin käsittäny, että ollaan about samanikäsiä. Muistelen siis vaan omia äidinkielen tunteja ja mun mielestä siellä nimenomaan suosittiin sellaista loppujen lopuks suht yksinkertaista kirjoittamista. Eli ei noita sun _todella paljon_ käyttämiä kaksoispisteitä ja ajatusviivoja. Eikä monimutkaisia lauserakenteita, koska ne hyvin usein menee monella (itselläni myös) väärin ja on vaikeita ymmärtää. Onko siis niin, että teillä käskettiin survoa lauseet täyteen erikoisia välimerkkejä jo kouluaikana? :) Tää ei oo sitten mikään hyökkäys tai provo sua vastaan! Luen mielelläni sun kirjoittamaa tekstiä, koska se on pääosin aina helppolukuista ja ainakin mulle enemmän kuin riittävän hyvää kieltä. |
Kuha 17.12.2011 16:46:39 | |
---|
Tämä on hyvä säie. Ehdotan ''BADASS''-lauseenjäsennysskabaa. |
friikki 17.12.2011 18:02:20 | |
---|
japekitara: Tulin miettineeks et, kun kerra on soolo skaboja nii eiks vois olla riffi skaboja? Minusta sinällään kilpailu ja musiikki ei sovi oikein hyvin yhteen. Musiikissa pitää olla jotain muita suurempia arvoja kuin kilpaileminen. Jos et ole soittimeesi tyytyväinen se pitää sitten tehdä itse :) |
Carlsberg 17.12.2011 18:08:23 | |
---|
friikki: japekitara: Tulin miettineeks et, kun kerra on soolo skaboja nii eiks vois olla riffi skaboja? Minusta sinällään kilpailu ja musiikki ei sovi oikein hyvin yhteen. Musiikissa pitää olla jotain muita suurempia arvoja kuin kilpaileminen. Kyllä mun mielestä nää m.netin skabat on ollu ihan hyödyllisiä kilpailuaspektista huolimatta. Ei mua niinkään kiinnosta kenenkään sijoitukset niissä, mutta palautteen antaminen/saaminen on kyllä ihan kätevää. En oo pitkään aikaan edes osallistunu mutta silti joka kisan arvosteluketjun käyn lukemassa ihan mielenkiinnosta. Hauska kattoa aina, että onko joku kiinnittäny samoihin juttuihin huomiota eri vedoissa. |
MannihilatoR 18.12.2011 09:40:42 | |
---|
Ettei toi Jucciz ois Trolli? . . ...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D |
Vestu 18.12.2011 11:57:03 | |
---|
Jucciz: Määhän Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Like father like scum |
Vladi 18.12.2011 12:22:01 | |
---|
|
japekitara 18.12.2011 13:47:48 | |
---|
Jucciz: Jännä tapa sulla rytmittää ulos antiasi,
Tavallaan se on ...
kai runoutta, mutta
sopiiko se keskustelu palstalle,
onkin sitten kokonaan,
toinen juttu. Kuten myös väli merkit,
yhdys sanoista.
Puhumattakaan,
??????????? LoL Oot ymmärtanyt jotain väärin, koska tää on mun mielestä: ''muusikoiden.net'' EIKÄ: ''kirjotaäidinkieltätäydellidestikeskiyöllä.net'' Oonko oikeessa? -''ARE YOU REDY FOR RUMBLE?!''
-''NO I WANNA PLAY MY DAMN GUITAR
SO SHUT UP'' |
hemoroidi 18.12.2011 14:01:09 | |
---|
japekitara: ??????????? LoL Oot ymmärtanyt jotain väärin, koska tää on mun mielestä: ''muusikoiden.net'' EIKÄ: ''kirjotaäidinkieltätäydellidestikeskiyöllä.net'' Oonko oikeessa? Olet oikeassa mutta mikä pointti siinä oon että tekee simppelistä tekstistä hankalaa luettavaa? |
Robert 18.12.2011 14:10:43 | |
---|
Hyvä meininki taas. 12-vuotias kaveri ehdottaa riffiskabaa, ja aikuiset äijät alkaa vääntämään kieliopista. +++ |
Gary Enfield 18.12.2011 15:28:58 (muokattu 18.12.2011 15:31:51) | |
---|
Lykkyä tykö riffiskaban kanssa. Vanha tyrehtyi siihen kun osaanottajamäärä kävi niin pieneksi. Polkase ihmeessä käyntiin jos siltä tuntuu, kopioi vaikka säännöt noista vanhoista ketjuista. Jos vaikka nuori polvi sais siihen jotain eloa eikä se mitään maksa jos ei onnistu. Joululoma vois kuiteskin olla hyvä aika monille riffitellä. E: eikä ollu hankala lukea, mä ymmärsin kaikki ja heti. |
Jucciz 18.12.2011 15:54:46 | |
---|
Carlsberg: Oon samaa mieltä Jucciz sun kans tässä asiassa, mutta mua on ottanu usein silmään tuo sun oma kirjoitustyyli. Oon jotenkin käsittäny, että ollaan about samanikäsiä. Muistelen siis vaan omia äidinkielen tunteja ja mun mielestä siellä nimenomaan suosittiin sellaista loppujen lopuks suht yksinkertaista kirjoittamista. Eli ei noita sun _todella paljon_ käyttämiä kaksoispisteitä ja ajatusviivoja. Eikä monimutkaisia lauserakenteita, koska ne hyvin usein menee monella (itselläni myös) väärin ja on vaikeita ymmärtää. Onko siis niin, että teillä käskettiin survoa lauseet täyteen erikoisia välimerkkejä jo kouluaikana? :) Tää ei oo sitten mikään hyökkäys tai provo sua vastaan! Luen mielelläni sun kirjoittamaa tekstiä, koska se on pääosin aina helppolukuista ja ainakin mulle enemmän kuin riittävän hyvää kieltä. Mulla lukee jäsenkuvauksessakin, että kirjoitan pitkiä ja sekavia lauseita - olen siispä loppuelämäkseni tuomittu näin toimimaan. Tunnistan mainitsemasi asian kyllä. Koulun syytä pitkät lauseeni (tai virkkeeni) eivät ole. En muista niiltä ajoilta mitään erityistä ohjetta: hyvä teksti on hyvää tekstiä, olivatpa lauseet pitkiä tai lyhyitä. Omani tosin ovat kyllä lähes poikkeuksetta niitä pidemmänpuoleisia, mistä syystä on pakkokin käyttää tekstiä jäsentäviä merkkejä seassa. Ilman välimerkkejä tekstini olisi kyllä totaalisen kammottavaa luettavaa. Toisaalta, siksi kai välimerkit on keksitty, että niitä käytettäisiin. Mää oon '81. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
vvaltsu 18.12.2011 16:03:11 | |
---|
Carlsberg: Oon samaa mieltä Jucciz sun kans tässä asiassa, mutta mua on ottanu usein silmään tuo sun oma kirjoitustyyli. Oon jotenkin käsittäny, että ollaan about samanikäsiä. Muistelen siis vaan omia äidinkielen tunteja ja mun mielestä siellä nimenomaan suosittiin sellaista loppujen lopuks suht yksinkertaista kirjoittamista. Eli ei noita sun _todella paljon_ käyttämiä kaksoispisteitä ja ajatusviivoja. Eikä monimutkaisia lauserakenteita, koska ne hyvin usein menee monella (itselläni myös) väärin ja on vaikeita ymmärtää. Onko siis niin, että teillä käskettiin survoa lauseet täyteen erikoisia välimerkkejä jo kouluaikana? :) Tää ei oo sitten mikään hyökkäys tai provo sua vastaan! Luen mielelläni sun kirjoittamaa tekstiä, koska se on pääosin aina helppolukuista ja ainakin mulle enemmän kuin riittävän hyvää kieltä. No nyt kun kerta tämä meni tähän kielioppiin jälleen, niin katson velvollisuudekseni Kielioppi-huoneen adminina puuttua tähän. ;) Suht yksinkertainen kirjoittaminen on paras vaihtoehto, kun tähdätään nimenomaan viestin saattamiseen perille asti, mutta värikkäämpää tekstiä on mielenkiintoisempi lukea. Ainakaan lukion äidinkielessä ei neuvota mitenkään yksinkertaiseen kirjottamiseen, vaan käsketään välttää liian pitkiä lauseita ja toistavaa & töksähtelevää kirjottamista. Eripituisia ja -tyylisiä virkkeitä, synonyymejä ja jäsentelyä siis haetaan, mutta virkettä ei saa venyttää lyömällä sivulauseita toisen perään. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
tjj2000 18.12.2011 17:46:53 | |
---|
Kieliopin sekaan asiaakin: voisiko teemana olla JJ Cale? Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
-Cale 18.12.2011 18:21:33 | |
---|
tjj2000: Kieliopin sekaan asiaakin: voisiko teemana olla JJ Cale? Hyvä aihe. |
Gary Enfield 18.12.2011 18:25:22 | |
---|
Viimeisen riffiskaban järjestysnumero oli 167, että se olis sitten 168 seuraava jos joku sen vetää. |
No jos JJ olisi aiheena, olisiko jollain sopiva pätkä rumpukomppia tyyliin Call Me The Breeze; tuossa kappaleessa on originaalissa rumpukone taustalla. Semmoisen päälle sitten groovaava rytmituotos... Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
MannihilatoR 18.12.2011 19:08:47 (muokattu 18.12.2011 19:09:17) | |
---|
vvaltsu: . sulla Valde on kielioppivirheitä tuossa edellisessä kommentissasi. Terv. Äidin kielen opettaja ...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D |
Spiral 20.12.2011 11:09:43 | |
---|
Jucciz: Osoitat malkasilmäisenä rikkaa toisen silmässä. Sitä paitsi: toisin kuin hyvä time musiikissa, kieliopillisesti hyvä ilmaisu ei ole erityisemmin makuasia. Miksi et voi hyväksyä kuin kielitieteellisesti hyväksytyt opit? Etkö voi keskustella kunnioittaen toisten oppeja? Tyypillistä kapeakatseisuutta kielitiedeuskovaisilta, vain omat näkemykset hyväksytään ja pilkataan toisten, jopa lapsien, näkemyksiä vain sillä perusteella etteivät ne sovi kielitieteelliseen ilmaisuun. Entä jos aloittajan viesti kumpuaa jostain runollisemmasta ja henkisemmästä kieliopista joka ei alistu länsimaisen kielitieteen ahtaisiin näkemyksiin? Oletko sinä sitä oikea mies pilkkaamaan? |
PJS 20.12.2011 15:09:37 | |
---|
tjj2000: No jos JJ olisi aiheena, olisiko jollain sopiva pätkä rumpukomppia tyyliin Call Me The Breeze; tuossa kappaleessa on originaalissa rumpukone taustalla. Semmoisen päälle sitten groovaava rytmituotos... Ehdotan myös, et riffiskabassa keskityttään nimenomaan itse asiaan eli riffiin. Ei siis siten et kaikki osallistujat tekee minsan mittaisen minibiisin missä on skeba, bassot, kiipparit ja stemmalauluu. Esim. 8 tahdin mittainen pätkä matskuu missä soitetaan yksinkertaisen rumpuloopin päälle kitarariffiä niin monta kertaa kuin se siinä ehtii toistua. Peace! |