kmh 13.12.2011 16:07:21 | |
---|
Aki: Just tuota mä hain mutten muistanut :) Pitänee kokeilla liekö siitä mihinkään, mutta hyvää ovat tutut puhuneet. Vinkkinä vielä: omaan tarpeen rumpujen ohjelmoimisesta tuli huomattavasti kätevämpää ja eläväisempää kun soitti ne sisään kiippareilla tai rumpupädillä sen sijaan että kynäili nuotteja ruudukkoon. Teen yleensä niin, että soitan ensin bassorummun + virvelit ekalla kierroksella sisään, sen jälkeen haikat/raidit, ja kolmannella kierroksella fillit + symbaalit ja lopuksi siistii kämmejään. Kolmiminuuttiseen biisiin mene siinä mulla yleensä noin 15-30min. Tietty jos olisi se rumpalituttu niin hän soittaisi samassa ajassa samat jutut sisälle useampina käyttökelpoisina ottoina, antaisi omaa tulkintaa ja näkemystä, ja tekisi kaiken sen parempi kuin oma rytmitajuton itseni. Pitänee kosiskella rumpalituttuja kaljapalkalla :D |
WanhaWetäjä 15.12.2011 21:26:14 | |
---|
Laitetaas ny tännekkin tämä.... kun avaan kaupallisen, hyvin tehdyn midifilen Lumileolla MacBookissa, Logic 9.1.5, niin kaikki pelaa ok, raidat on kohillaan ja Logic ei tarjoa mitään GM soundia vaan kaikki instrumentit tulee softapuolelta ja ne on helppo vaihtaa toisiin jos ei miellytä MUTTA kun teen saman iMacilla ja Logic 9.1.6 -versiolla niin eipä toimi vaan esim rummut on jotain GM kamaa, kuin myös basso, ja ne eivät edes kuulu... Lienee joku mididriverongelma Lionissa ? Quick Time Prossakin midifilet tulee hemmetin hiljaa, raidat ovat kuitenkin kohillaan. iMac ei suostu edes lataamaan CD:lta missä mulla on muita midifileja vaan CD jää jumiin eikä meinaa tulla pois, tämäkin osasto pelaa loistavasti 2008 MacBookProlla. Nuo midifilet mitä testailin tulivat kun kopsasin G vitosesta tiedostot iMacciin, liekkö tässä ongelman ydin? Vai pitäskö asentaa Logic uudelleen? Asennuksen aikana oli sähkökatkos, tosin asentelin jo looppikirjastoja siinä kohtaa ja asennus meni normisti loppuun katkoksen jälkeen ja kaikki muu mitä oon Logicilla testaillut on ollut ok, mm isot demot toimii normisti. Mistä lähteä purkamaan ja etsimään ongelmaa, vastaavaa tapausta en löytänyt mistään foorumeilta...? |
Henri Henri Olavi 15.12.2011 21:32:32 | |
---|
WanhaWetäjä:...Asennuksen aikana oli sähkökatkos.. Itse pistäisin uudelleen asentaen. Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |
Lennu 16.12.2011 16:16:55 (muokattu 16.12.2011 16:17:31) | |
---|
Joo, tuntuu että joku softainstrumenttipaketin asennus on failannut sähkökatkon takia. Mitä Logic Pro > download additional content sanoo? Onko kaikki installoitu edit: korjaus "Esittävä taide on hyvin vaativaa ja on ikävä nähdä ettei suurimmalla osalla kansalaisista ole alkeellisintakaan esittävän taiteen vastaanottamisen kulttuuria." -velipesonen |
WanhaWetäjä 16.12.2011 17:03:50 (muokattu 16.12.2011 17:09:32) | |
---|
Lennu: Joo, tuntuu että joku softainstrumenttipaketin asennus on failannut sähkökatkon takia. Mitä Logic Pro > download additional content sanoo? Onko kaikki installoitu edit: korjaus Juurikin tuosta oli kyse eli garageosastot ja garagen apple loopit oli kyllä olemassa mutta EI asentuneet Logicciin. Prkl...eilen meni puoli-iltaa ihmetellessä että mitä v...ua??? Hokasin asian itse just n. puoli tuntia sitten kun huomasin Logicin päävalikossa tuon "download additional content" -osaston ja painoin siitä ja tuli tuo latauslista näkyville ja tyhjäähän se näytti garageosastojen kohalla. Mutta hyvä että säkin huomasit mistä vois olla kyse, oisit nyt keles huomannut asian aiemmin niin oisin säästynyt turhilta pähkäilyitä ;-) Kai se oli kuitekin tuo sähkökatkos joka homman sekotti, vaikka lataus menikin sen jälkeen ok. Nyt toimii, no joo, midifilet kuuluu edelleen kovin hiljaa Quick Timessa mutta se ei haittaa, jos mä jotain käytän niin nehän latautuu suoraan Logicciin. |
Lennu 17.12.2011 05:05:19 | |
---|
Heh, aina ei kerkiä olemaan ajoissa :) hyvä että nyt toimii. "Esittävä taide on hyvin vaativaa ja on ikävä nähdä ettei suurimmalla osalla kansalaisista ole alkeellisintakaan esittävän taiteen vastaanottamisen kulttuuria." -velipesonen |
WanhaWetäjä 17.12.2011 16:01:00 (muokattu 17.12.2011 21:04:35) | |
---|
Lennu: Heh, aina ei kerkiä olemaan ajoissa :) hyvä että nyt toimii. Joo, kerkesin jo melkein manata iMacin ja Lionin alimpaan helvettiin ja harkitsin hetken jopa paluuta Lumileoon...no katoaan nyt, seuraava mietintä on Lionilla toimiva äänikortti, POD HD 500 toimii kyllä muuten MUTTA monitoroinnit ja muut reititykset menee säätämiseksi. Midin saan pelaan Emun midi>usb -mokkulalla, just saattaisin pärjätä kahella linja/mikki sisäänmenolla mutta ehkä noita vois neljä olla. http://www.thomann.de/fi/rme_fireface_400.htm http://www.thomann.de/fi/apogee_duet_2.htm http://www.thomann.de/fi/rme_babyface_blau_b_stock.htm Noista vois kattella, pääasia ois toimintavarmuus Lionin kera, hyvät mikkietuset, ja reititysten sujuvuus, itellä ois kokemusta RME:sta ja pelkkää hyvää. Noissa molemmissa RME:n malleissahan ois sitten myös ADAT... |
Lennu 17.12.2011 16:10:46 | |
---|
RME:n Fireface on kyllä laatuisa ja hyvä, mutta siinä on yksi vähän ärsyttävä piirre. Kun äänittää vaikka rumpuja, niin mikseristä tulevaa viuhkaa joutuu repimään sekä etu- että takapuolelle. Tietysti sillä adatillahan siitä pääsee, mutta ei ollu just silloin. "Esittävä taide on hyvin vaativaa ja on ikävä nähdä ettei suurimmalla osalla kansalaisista ole alkeellisintakaan esittävän taiteen vastaanottamisen kulttuuria." -velipesonen |
toi RME Fireface vois kyl olla passeli hima- ja keikkakäyttöön...sit ois astetta halvempi, hieman riisutumpi spekseiltään: Yamaha MR816x, jossa on helvetin hyvät etuset ja muuntimet. Keikkakäyttöön tarttis kyl noita outputteja enemmän ku perus stereo-outputin...eli tuollainen RME sopis omiin tarpeisiin ku nenä pyllyyn... http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/ |
mima 22.12.2011 02:54:32 | |
---|
Moi! Meikälle on tulossa jouluna macbook pro ja Logicin ajattelin siihen myös hommata kotiäänittelyä varten. Aiemmin olen äänitellyt Pc:llä Reaperiä käyttäen. Kokemusta Applen tietokoneista mulla on todella vähän, joten tulen varmaan olemaan aika ulapalla tuon uuden koneen ja käyttöjärjestelmän kanssa. Oisko antaa mitään ehdottoman tärkeitä neuvoja/vinkkejä macbookin ja Logicin käyttöönotossa, ja ylipäätään pc:ltä mäkkimaailmaan siirtymisessä? Ei lähe. |
Ziggy Bubba 22.12.2011 03:17:02 (muokattu 22.12.2011 03:18:05) | |
---|
mima: Moi! Meikälle on tulossa jouluna macbook pro ja Logicin ajattelin siihen myös hommata kotiäänittelyä varten. Aiemmin olen äänitellyt Pc:llä Reaperiä käyttäen. Kokemusta Applen tietokoneista mulla on todella vähän, joten tulen varmaan olemaan aika ulapalla tuon uuden koneen ja käyttöjärjestelmän kanssa. Oisko antaa mitään ehdottoman tärkeitä neuvoja/vinkkejä macbookin ja Logicin käyttöönotossa, ja ylipäätään pc:ltä mäkkimaailmaan siirtymisessä? Aika äkkiä sen käyttiksen oppii, ehkä viikko tai kaksi niin vaihtoa ei muistakaan. Moni homma (ohjelmien poistaminen ym.) toimii suoraviivaisemmin kuin vaikka XP:ssä, mutta tosi iso osa on about samaa. Logicin kanssa voi olla alkuun enemmän pihalla, mutta kyllä siihenkin aika pikaisesti pääsee sisään. Valikkojen paljous vaan tuntuu alkuun hilppasen hurjalta. Kannattaa katella jotain tutorial-pätkiä vaikka tuubista. |
WanhaWetäjä 22.12.2011 03:22:49 | |
---|
mima: Moi! Meikälle on tulossa jouluna macbook pro ja Logicin ajattelin siihen myös hommata kotiäänittelyä varten. Aiemmin olen äänitellyt Pc:llä Reaperiä käyttäen. Kokemusta Applen tietokoneista mulla on todella vähän, joten tulen varmaan olemaan aika ulapalla tuon uuden koneen ja käyttöjärjestelmän kanssa. Oisko antaa mitään ehdottoman tärkeitä neuvoja/vinkkejä macbookin ja Logicin käyttöönotossa, ja ylipäätään pc:ltä mäkkimaailmaan siirtymisessä? http://www.apple.com/fi/support/switch101/Tuolla alkuun, ja kun saat koneen niin sitten vaan uutta ja tarkempaa kyssäriä jos tulee ongelmia ;-) http://hopeinenomena.net/ ...ja tuolla on vaikka mitä... http://www.youtube.com/results?sear … 14l12l12l0l3l3l0l211l1272l3.4.2l9l0 ...tuolta sitten Logic-tietoa. |
Point 22.12.2011 09:59:51 | |
---|
sikki-six: Aika äkkiä sen käyttiksen oppii, ehkä viikko tai kaksi niin vaihtoa ei muistakaan. Moni homma (ohjelmien poistaminen ym.) toimii suoraviivaisemmin kuin vaikka XP:ssä, mutta tosi iso osa on about samaa. Logicin kanssa voi olla alkuun enemmän pihalla, mutta kyllä siihenkin aika pikaisesti pääsee sisään. Valikkojen paljous vaan tuntuu alkuun hilppasen hurjalta. Kannattaa katella jotain tutorial-pätkiä vaikka tuubista. Vaihtoon tottuu tosiaan erittäin nopeasti, ei se niin paljoa eroa. Kaikki vaan tuntuu olevan yksinkertasempaa. Logic on mun mielestä tosi helppo haltsata(perusjutut ainakin), arrange page on todella selkeä ja helppo. Mulle oli ainakin helpompi sisäistää kun vaikka protari. Oon ite miettinyt imacin vaihtamista mbp:hen ja johonkin 24" näyttöön, saa nähdä koska tulee päiviteltyä. |
Aki 22.12.2011 11:06:12 (muokattu 22.12.2011 12:29:24) | |
---|
"Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back."
Thomas "The Event", 1944 |
kmh 22.12.2011 11:16:36 | |
---|
Aki: Jos et halua uutta softaa opetella ni jatka Reaperilla. Toimii Mäkillä hyvin. Toimii toimii - mutta toisaalta Logic on myös mitä mainioin vaihtoehto, varsinkin hinnanlaskun jälkeen. Saapahan ainakin niin paljon virtuaalisoittimia ettei lopu heti kesken :) |
WanhaWetäjä 31.12.2011 02:32:50 | |
---|
TÄH???Aika sanattomaks menee kun kuuntelee Pat Methenyn livea tai mitä vaan kuulakasta musaa AKG 240 luureilla ja Apogee Duet 2 iMacissa äänikorttina!!! ..malauta mutta ompahan kortissa mahti kuulokevahvistin ja hyvä saundi! Erottelukyky on jokseenkin loistava. Ei ihme että korttia on kovasti kehuttu. Ainakaan vielä ei kaduta vaikka RME Fireface 400 oli tarkotus hommata. Koneessa on nyt 12 Gigaa muistia ja lisää tilauksessa, pyörii Mainstage ja Logic eri malliin kuin sinänsä loistavasti palvelleella wanhalla G5-masiinalla. NICE!!!! |
Sirmakka-ukko 31.12.2011 10:26:16 | |
---|
Minä en laiskuuttani tällä iMac:illani osaa tehdä musaa ja opetella omin päin tuota Logic Express-softaa. Kokelin ladata tähän kokeeksi Reaperin Mac-versiota, mutta ei kuulema tue tätä konettani. Vaatisi ilmeisesti uudemman iMac:in ja Intelin prossun, en tiedä. |
Aki 31.12.2011 12:38:58 | |
---|
Sirmakka-ukko: Kokelin ladata tähän kokeeksi Reaperin Mac-versiota, mutta ei kuulema tue tätä konettani. Vaatisi ilmeisesti uudemman iMac:in ja Intelin prossun, en tiedä. Reaperista löytyy toki myös PPC-versio, kunhan käyttöjärjestelmä on 10.4 tai uudempi: http://reaper.fm/download.php "Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back."
Thomas "The Event", 1944 |
Point 31.12.2011 14:12:32 | |
---|
Sirmakka-ukko: Minä en laiskuuttani tällä iMac:illani osaa tehdä musaa ja opetella omin päin tuota Logic Express-softaa. Kokelin ladata tähän kokeeksi Reaperin Mac-versiota, mutta ei kuulema tue tätä konettani. Vaatisi ilmeisesti uudemman iMac:in ja Intelin prossun, en tiedä. Mikset tee garagebandillä? Mun mielestä ehkä hieman selkeämpi kuin Reaper. |
Sirmakka-ukko 31.12.2011 14:14:34 | |
---|
AKWM: Mikset tee garagebandillä? Mun mielestä ehkä hieman selkeämpi kuin Reaper. Enpä ole perehtynyt tuohonkaan laiskuuttani. |