Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roots-skaba 205 äänestys
1
Kuha
16.12.2011 21:12:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

14 osallistujaa, jaossa on 6 pistettä per äänestäjä. Tehkää hyvin.

Äänestysaika päättyy su 18.12.2011 klo 21.00.

-------------------------------------------------------------------------------------
ÄÄNESTYS:
- kuka tahansa voi äänestää kerran per/kisa, mutta SKABAN ULKOPUOLISTEN ON KOMMENTOITAVA antamansa pisteet (vaatii kirjautumisen)
- äänestyksessä jokaisella äänestäjällä on jaettavanaan pisteitä seuraavasti:
alle 15 osallistujaa: 6 pistettä
15 - 25 osallistujaa: 8 pistettä
yli 25 osallistujaa: 10 pistettä

Pisteet voi jakaa niin kuin kukin itse haluaa, kuitenkin niin, että yhdelle kilpailijalle voit antaa maksimissaan 3 pistettä.
- äänestys on voimassa noin 3 päivää
- itseään ei saa äänestää
- osallistuminen skabaan ei velvoita äänestämään, mutta mikäli osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa

VOITTAJALLE:
Skaban voittaja valitsee seuraavan rootstaustan ja vie seuraavan kisan läpi.
(Skaban aloitusthread, äänestysthread, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen, jossa pyydetään aloittamaan seuraava skaba.)

Jos sama kilpailija voittaa kaksi kertaa peräkkäin, toiseksi sijoittunut saa päättää seuraavan taustan. Tällä rajoitetaan mahdollisia "taustan tekijän" voittoputkia.

Seuraava kilpailu olisi suotavaa aloittaa noin viikon kuluessa edellisestä skabasta, ettei kilpailijat / raati hermostu.
nämä "säännöt" pitäisi laittaa skaban aloitusthreadiin.

Osallistujat:
 
BigPapa: http://maihinnousu.net/s/14753
tahtah: http://maihinnousu.net/s/14754
MadMatt: http://maihinnousu.net/s/14759
dieter: http://maihinnousu.net/s/14765
tapani.tv: http://maihinnousu.net/s/14771
JaSo: http://maihinnousu.net/s/14781
Vesa423: http://maihinnousu.net/s/14784
MoreK: http://maihinnousu.net/s/14794
haukkis: http://maihinnousu.net/s/14795
tono: http://www.mikseri.net/artists/mnet/roots205tono/495155/
Zeeboo: http://maihinnousu.net/s/14813
Jucciz: http://mp3.jucciz.com/other/jucciz_roots205.mp3
blues guitar: http://maihinnousu.net/s/14810
Johnnycaster: http://maihinnousu.net/s/14811
 
poppamies
16.12.2011 23:01:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai että ränttätänttää tällä kertaa.
 
Big papa: Pikkasen liikaa efektiä minun makuun. Soundi menee vähän puuroseksi. Jonnin verran timehäikkää.
 
Tahtah: Ehkä liian suoraviivainen linja(rytmisesti) tähän ränttätänttä pohjaan.
 
Madmatt: Mielenkiintoinen linja.Jotain timehäikkiä tässäkin. Ei yhtään täysin vakuuttaavaa vetoa tähän mennessä.
 
1P Dieter: Istuu taustaan ikään kuin olisi liveveto. Se on hyvä asia se. Yks asia mitä en ymmärrä miten veto on 40 sek pitempi kuin muiden?
 
2p Tapani.tv: Tästäkin lähestymistavasta pidin. Ei liian päällekäyvä. Yksinkertaisesti sanottuna musikaalinen veto.
 
1p JaSo: Tästä tulee Peter Green mieleen. Filliksestä ja soundista piste.
 
Vesa 423: Ok veto mutt vähän haparoivaksi jää. Vähän vapautuneempaa soittoa jäin kaipaamaan.
 
MoreK: Hyvä soundi minusta. Loppupuolella joitain kyseenalaisia ääniä .
 
Haukkis: Mua häiritsee tää että äänitys on toispuolinen. Vie tehon vedosta.Liekö ollu tarkoituksellista vaiko tekninen ongelma?
 
Tono: Mä en nyt vain mahda sille mittään ettei tämäantyyppinen soundi iske mulle. Oon vanhan kansan blues äijä.
 
Zeebo: Tässä myös tällainen karkeahko soundi mikä ei minua miellytä. Ehkä liikaa kaikuakin.
 
2p Jucciz: Aivan huippu veto . Soundeja myöten. Orgaaninen on paras sana kuvailemaan vetoa.
 
Blues guitar: Varsinainen soolo osuus lopuss oikeastaan aika hyvä ja hyvällä soundilla. Alku vähän sekavampi mut ei paha.
 
Johnny caster: Vähän liian räykkäällä soundilla ja muutama minun mielestä huolimaton ääni. Mantuliini osio oli hieno!
 
G strings are for strippers
BigPapa
17.12.2011 01:28:54 (muokattu 17.12.2011 01:38:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Melko alkeellista, timehäikkiä ja muuta kompurointia ja ihan hirvee soundikin. Ei, Ei. Kantsisko jo lopettaa.
 
tahtah: Ihan mukava riffiteelmä alussa , soundi oli aika rock ja soittokin sitämyöden. Ei kuitenkaan paha.
 
MadMatt: Loistavalla soundilla loistavaa rytmiikkaa ja bluesin ytimessä mennään.
 
dieter: Mukavasti poksui alussa ja hyvää vibraa ja soitto muutenkin toimii, jeez.
 
tapani.tv: Mukavia double iäniä alussa ja ihan miellyttävää soittelua bluesin merkeissä. Loppu ei ihan stailikas, mut ei haittaa kovin.
 
JaSo: Hyvällä runtalla lähdetään ja jatkuupi mainiosti. Hyvee räimettä ja soitto kohillaan. SRV henkistä.
 
Vesa423: Iisimmällä soundilla ja touchilla, mukavaa perusmeininkiä. Pientä
hapua ihan loppupuolella, mutta ei paha.
 
MoreK: Hyvin soittaapi Morek menemään myös, juum, musikaalista soittoa.
 
haukkis: Mr. Blues soittaa niin kuin bluesia soitetaan, panorointi aika 60-lukulainen
mikä on hieno idea
 
tono: Raikkaasti lähdetään liikkeelle, mutta töitä lisää venytyksien ja vibrojen kanssa suosittelen, ihan ok soundihan tässä periaattessa on tuontyyliseen soittoon.
 
Zeeboo: Rujompaa soundia, soittohan on aiwan hyvää. Mitäpä tästä enempiä. No
hiukka double äänet ehkä hakee.
 
Jucciz: Soitto on hyvää ja musikaalista, siinä ei huomauttamista. Soundikin aika mukava.
 
blues guitar: Rankempaa soundia taas, ja jeez soittoa. Pinch harmonikkeja pelissä. Täähän oli mukava veto.
 
Johnnycaster: No johan rymisee, täähän on oikeen hard bluesia. Maniskakrapulan oireita myös kuultavissa, mukavasti ravisteltu.
 
2p MadMatt
1p JaSo
1p Haukkis
1p Jucciz
1p Blues guitar
 
Nyt loppu valitettavasti pisteet kesken kun Masalle meni 2. Ja olis loppunut vaikka olis mennyt vain 1. Niin hyviä vetoja oli monta tässä skabassa.
 
blues guitar
17.12.2011 08:18:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: 1p
MadMatt: 3p Tällaista "timehässäkkää" meikäläinen kutsuisi osaamiseksi.
Morek: 1p
Jucciz: 1p
 
Näiden mielestäni parhaiden vetojen jälkeen olisi tullut monta hyvää jotka olisivat pisteen ansainneet.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Tuomo_
17.12.2011 14:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, mutta nämä kaksi olivat onnistuneet saamaan tästä taustasta minun mielestäni nappivedot.
 
3p MaddMatt
3p JaSo
 
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Zeeboo
17.12.2011 16:34:49 (muokattu 17.12.2011 17:12:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BP: 1p
OK. Jos oikein metronomin kanssa timeä alkaa vahtimaan, niin kyllä se vähän notkuu. Onko se sitten tarkoituksellinen fiilisjuttu vai jotain muuta, "satunnaiselle kuuntelijalle" tuskin aukeaa. Genren tuntijalle tämä on varmaan itse kullekin soittajalle ominainen osa tunnistettavaa käsialaa. Vähän toistasataa skabaa kuunneltua tämä on mulle vaan yksi niistä palasista, josta sun soittotyyli rakentuu.
Taustaan tämä veto uppoaa ihan täyttä päätä. Itse mielsin taustan tonaliteetin vähän eri tavalla, mutta kyllä duurin puolelle kallistuva riffittely toimii. Makuasioita. Ainoo, mikä vähän särähti korvaan, oli toisen kiepin alkuun soittamasi "Hideaway-breikki". Se tuntui vähän irralliselta koska kommpiosastolta ei tullut iskuille tukea. No, tokan kiepin loppufraasissa puskee taas duuri pintaan: mun korvaan E7:lle tuohon kohtaan terssi olisi voinut jäädä vähän sinisemmäksi. Mut nää on vaan puukorvahavaintoja. Eiköhän se ankka osaa uida ilman, että muna yrittää siinä neuvoa.
 
Tahtah:
Jäinpä vaan miettimään, millainen tämä olis ollut nasakalla twängi-soundilla. Alkupuoli venyi, mutta ei sentään paukkunut. Joku bendi meni pikkuisen pitkäksi, mutta ei kuitenkaan dramaattisesti. Fraasit ovat ihan jänteviä ja sakaban teemana oleva time on kanssa mun korvaan "silleen sopivasti" kohdillaan. Sun fraseeraus on niistä ihan ensimmäisistä kuulemistani vedoista kehittynyt huimasti. Tässä ekan kiepin pitkät äänet, niin kuin tuossa alussa sanoin, venyy ja naukuu oikein maukkaasti. Ekan kiepin teemasta jos jotain muuttaisin, niin noista neljän äänen aihioista kokeilisin jälkimmäiselle ääniparille jotain liukua tai pre-bendin kautta äänelle tulemista. Voisi tehdä vielä laulavammaksi. Niin, ja pitkien äänien perään nätti vibra. Timessä.
 
MM: 1p
Ekan kiepin I IV vaihdossa meinasin kyllä pudota kyydistä, sen verran kihara oli rytmillisesti tuo siirto. Muuten tämä on varsinainen korvakarkki. Minuutin mittainen juonellinen tarina, jossa on selkeä punainen lanka alusta loppuun. Monessa vedossa tokan choruksen alku meinaa kaatua käpälilleen, mutta tässä tuo "vuoropuhelu" istuu kyllä mageesti kohdilleen. Hieno veto.
 
Dieter: 1p
Tässä oli mainio, kiireetön laid-back fiilis. Ekassa kiepissä varsinkin homma menee "komppi edellä", mistä tulee vähän viivyttelevä meininki. Tokalla kiepillä sointuhommat meinaa ainakin kuulokkeiden kanssa jäädä ihan suotta alle. Muutenkin tätä passaisi kyllä kuunnella kitara enemmän pintaan miksattuna. Sulla on hyvät bendit ja yksi skaban musikaalisimmista vibroista. Tyylikäs veto.
 
tapani.tv:
Tämä on vähän sellainen leppoisan lauantai-iltapäivän blues. Sama juttu kuin muutamassa muussakin vedossa, mun makuun vähän aika voimakkaasti duurin suuntaan nojaa. Paljoa en tästä lajityypistä jyvällä ole, mutta bluestonaliteetti vissiin himmailee jossain sillä-ja-välillä, ja just sillä antaa aika paljon pelivaraa sävyjen suhteen. Jotkut bendit tässä olisi voinut jättää ihan inasen vajaammaksi, että vedossa olisi ollut enemmän teksasia kuin taivalkoskea. Ei kai näissä mustavalkoista oikeaa ja väärää ole, mutta mun makuun näin. Muuten on kyllä varmaa ja tyylitajuista soittoa. Tokalle chorukselle lähtö ja koko toka kieppi kokonaisuudessaan sehr gut!
 
JaSo: 1p
Maltillista ränttää. Olispa voinut olla kitara vaikka vähän enemmän pinnassakin, sen verran hyvin toimiva veto oli tämä. Tässä oli taas se sävyhomma siihen suuntaan vinksallaan, että mun korva tykkäsi. Sinänsä simppeleitä fraaseja ilman turhaa tavaranpaljoutta ja varsin mukavalla soundilla soitettua juttua. Ovelan kuuloinen, vähän "tutiseva" vibra tarttui korvaan ekan kiepin parissa ensimmäisessä fraasissa. En sen kummemmin osaa sanoa mikä niissä kiinnitti huomiota, mutta jännän kuuloisia olivat. Mietin kyllä, oliko sulla joku muljutin mukana tässä, ja olisko se hämmentänyt vibraa, koska viimeinen ääni wobblasi taustan kanssa aikalailla. Pisteveto, ilman muuta.
 
Vesa423:
Sanavarasto ja rytmiikka on kyllä hyvällä mallilla, vielä hommaan jäsentelyä ja fraasien funtsimista, niin hyvä tulloo. Jotain sen suuntaista tatsia, mitä väläytit soolon lopukkeessa, voisi viljellä vähän reilummin. Liukuja, venytyksiä, vibraa... muutamia elementtejä lisää sekaan rohkeasti, niin vot! Mutta ihan sellaisenaan, niillä tarpeilla mitä tähän nyt on käytetty, ihan kelpo veto.
 
MorerK:
Olpa melekonen loppusointu ;). En tiedä, oisko mulla korvassa jotain, mutta taas ekan kiepin I:llä "sininen ääni" menee mun makuun piirun kirkkaalle. Tyylikästä soittoa muuten kaiken kaikkiaan, niin kuin sulla tuppaa olemaan. Rytmiikka pelaa, ja fraaseissa on itua ihan kopsittavaksi asti. Toka chorus lähtee nasakasti kehittymään, ja siihen olisi voinut ehkä ladata paukkuja enemmänkin, mutta toimihan toki tämäkin. Hyvä veto.
 
Haukkis.
Mun täytyy varmaan tilata jonnekin kuulonhuoltoon tai musamakustailaajalle aika, koska tässäkin korvaan jää soimaan avausfraasin G#. Jotenkin vaan tuon äänen kuulisi ihan inasen vajaana, notkumassa jossain suuren ja pienen terssin välimaastossa. Tämä nyt on vaan farmisarjan pimputtelijan haihatteluja, joten nämä mielipiteet voi jättää aivan omaan arvoonsa.
Mutta: tässä on kisan bluesein vibra! Konstailemattoman niukka stoori kulkee soolossa, ja kylläpä tästä kuulee että erräänkin kerran on bluestettu. Magee letkeä meininki.
 
Tono:
Ennakkoluulottomasti lähtee liikkeelle. Tällä saralla niistä ekoista kuulemistani vedoista ollaan menty pitkiä harppauksia eteenpäin. Alkufraasissa tuntuu olevan vähän liikaakin latausta, eka bendi nimittäin menee vähän pitkäksi. Samaten ekan fraasin jälkeisissä äänivalinnoissa on joissain vähän haku päällä: neljäs tahti just ennen IV soinnulle vaihtoa tulee vähän muusta linjasta irrallaan olevaa tavaraa. Melkein tekis mieli sanoa, että C#, C, B, G#, F#, E kulku kuulostaa vähän "lapsekkaalta". Kokeile huvikseen tuohon samaan kulkuun G#:n paikalle paljasta G:tä (tämä tuntuu olevan oikeen mun tämän päivän missio), niin juttu pysyy paremmin soinnunvaihdon kanssa samalla tontilla. Mutta muuten varsin nasakka veto.
 
Zeeboo:
Jouluporsas parka...
 
Jucciz: 1p
Tyylikästä kepitystä. Niitä elementtejä, joista tykkäsin, oli sointuvaihtojen kuuluminen melodialinjoissa ja kakkos chorukselle tulon valmistelu. Soljuvaa ja rytmillisesti varmaa pudottelua, bendit vireessä yms. Soundi tässä on kärttyisän vanhan äijän makuun ihan hintsusti siloinen. Hemmetin hyvä soundi, mutta tähän olisi mun mielestä istunut orastava roso. Toka kiepille lähdössä tuo sointujuttu oli mainion epäortodoksi. Jotain Ericin teehetkeen viittaavaa oli tuossa. Pinnaveto.
 
BG:
Nyt jää soolo vähän alle/ vajaaksi. Nämä kaksi kieppiä tuntuvat tässä olevan varsinaisen soolon valmistelua ja nostattelua, mutta ihan niin kuin aika loppuisi kesken. Soundi on sulla kohdallaan ja väläyttelet muutaman maukkaan fraasin tässäkin, mutta jotenkin tuntuu niin kuin sulla olisi varmistin päällä tai ainakin liikkuvat edessä. Anna vaan palaa!
 
Johnnycaster: 1p
Nonnii. Tässä oli sellaista tervettä rytkettä, joka puhuttelee minua. Kuulokkeilla kuunneltuna soundi on vähän tukossa, mutta so not. Soitto toimii hemmetin komeesti, ja jos tässä onkin jotain tipluja, niin eipä niillä just ala mässäilemään. Livevedon makua tässä on, ja menkööt rosot sen piikkiin. Kun nyt kerran on jostain kuitenkin nillitettävä, niin tokalla kiepillä kasitahdin tilu oli vähän siinä ja siinä. Hyvä pudotus, mutta mietin vaan olisko soolo pärjännyt ilman... Kärkivetoja mun mielestä ihan jo tuon asenteen(kin) takia.
 
White men can't Monk
Vesa423
17.12.2011 18:21:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Reipasta vääntöä. Toimiva veto.
 
1p tahtah: Erottuu joukosta ekan pätkän melodioilla, josta piste. Mun korvaan benditkin, joista osallistumisketjussa mainitsit, osuu ihan riittävän hyvin.
 
1p MadMatt: Reipasta vääntöä ja ideaa kuvioissa. Tyylikäs loppu.
 
1p dieter: Hyvää perusvääntöä. Ideoiden ja kokonaisuuden toimivuuden ansiosta pisteille.
 
tapani.tv: Soundipuolesta tulee jotenkin country mieleen. Toimiva esitys.
 
JaSo: Reipasta vääntöä. Toimiva veto.
 
1p MoreK: Vähän valtavirrasta poikkeava näkemys aiheeseen, josta piste.
 
haukkis: Toimivat peruskuviot. Ok esitys. Kuulokkeilla toi kokonaan vasemmalta tuleva soolo vähän häiritsee kuuntelua.
 
tono: Osien välinen nostatusosio ratkaistu tyylikkäästi. Muut osiot ok perussoittoa.
 
Zeeboo: Aikas hevi soundi. Toimivaa vääntöä.
 
1p Jucciz: Tyylikkäästi rakennettu kokonaisuus tyyliin sopivilla soundeilla.
 
blues guitar: Toimiva veto.
 
1p Johnnycaster: Keskikohdan nostatusosio ja siitä eteenpäin saa tämän erottumaan joukosta ja siitä piste.
 
Harvinaisen hankala pisteytettävä kun monia hyvin tasavahvoja ehdokkaita.
 
JaSo
18.12.2011 10:08:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Hyvin kulkee, ei ihan perus suffle-tyylillä vedettyä. Aavistuksen töksähtävää jossain paikassa, oliko lie tarkoituksellista.
 
Tahtah: Alku kuin suoraan oppikirjasta : ) Hyvä veto, soundi ei ihan mun makuun.
 
MadMatt: Tässä taas soundi on just kohdillaan ja soittokin yllättävästi osuu ja uppoaa : ) Vähän kovalla oli soolo pohjaan nähden, jos jotain korjattavaa tästä hakee.
 
dieter: Maukas veto oli kyllä tämäkin soundia myöten.
 
tapani.tv: Hienoja juttuja myös tässä vedossa. Muikea soundi ja hyvin vedetty.
 
Vesa423: Soundi kohdillaan, pientä takkuamista toka kierrolla mutta ihan ok veto.
 
MoreK: Soundi on vaihtunut perinteisempään. Tykkään ehkä kuitenkin enemmän siitä sun räväkämmästä soundista. Veto oli kyllä ihan hyvä ja loppu oikein mainio.
 
haukkis: Mukava veto, tuo reipas panorointi vaan otti korvaan luureilla kuunneltaessa ja oli vähän vaikea saada selvää.
 
tono: Vähän kireähkö soundi, ei kyllä paha veto ollenkaan.
 
Zeeboo: Soundi ehkä aavistuksen verotti mutta hieno veto muuten.
 
Jucciz: Oikein hienosti kulkee tämäkin. Kaikki palaset kohdallaan, jos jotain niin soundia ehkä vähän ruuvaisin.
 
blues guitar: Eka kierto varsin maukasta menoa. Soundikin sopi hyvin.
 
Johnnycaster: Soundi ehkä vähän suttuinen, toisaalta se kyllä sopikin tähän. Varsin asiallista päästelyä.
 
Pisteet
BP 1
Mad Matt 2
dieter 1
Haukkis 1
Jucciz 1
Ei tuu mittään! Nolottaa jättää loistovetoja taas ilman pisteitä...
 
Bless is more...
tono
18.12.2011 10:41:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piste kyseisille:
 
BP
MadMatt
Jucciz
Jaso
Zeeboo
Dieter
 
Käsi kädessä timen vieressä...
dieter
18.12.2011 14:28:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piste seuraaville pelimanneille:
 
MadMatt
tapani.tv
JaSo
MoreK
Zeeboo
Jucciz
 
Kaikille lähtis piste, jos niitä olisi. Kommentteja ei oikein irtoa, mullon hirveä kankkunen.
 
HS
18.12.2011 14:37:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Kuunnellaas ja pisteytellääs bluesia sunnuntaipäivän ratoksi.
 
BigPapa: Soundi kohillaan ja rytmillisesti mielenkiintoinen (mielenkiintoisin) ja hahmotan kyllä hyvin mitä tässä haetaan, mutta time ei selvästikään kohtaa säestävän bändin kanssa ihan joka käänteessä. Ehkä livenä päästäisiin enempi samalle aaltopituudelle. Hienoja äänivalintoja (1pist.)
 
tahtah: Sinänsä hyvä soundi vähän ristiriidassa bändin soundiin.
Vähän epätarkkuutta fraseerauksessa.
 
MadMatt: Soundi vallan mallillaan ja "muotokieli" hallussa. Miksattu vähän pintaan; bändi katoaa vähän liian taakse. Bändille annetaan myös sopivasti tilaa. (2pist.)
 
dieter: Tässäkin soundi kohillaan. Hieno vibraatto! Tämä kuulostaa bändiltä! (1pist.)
 
tapani.tv: Tässäkin hieno soundi. Kitara vähän liian pinnassa. Soitto on hanskassa.
 
JaSo: Time vähän epätarkkaa, tekee vähän hermostuneen vaikutelman. Hieno ja persoonallinen vibraatto!
 
Vesa423: Hieno soundi, paikoitellen vähän epävarman kuuloista.
 
MoreK: Tässäkin hyvä soundi ja ekassa kierrossa selkeä melodia +
 
haukkis: Vähän Hidewaytä mukaillen :) ja soundi paikallaan myös tässä.
 
tono: Soundi vähän turjan "päällekäyvä", tarkkuutta vireisyyteen.
 
Zeeboo: Mukavan agressiivinen soundi, mutta liian pintaan miksattu. Kiva vibraatto.
 
Jucciz: Hieno soundi. Jollain merkillisellä tavalla samaan aikaan erittäin varman ja vähän epävarman kuuloista soittoa. Hieno lopetus. Kahden ensimmäisen tahdin "teemasta" olisi saanut mukailtua ihan biisinkin :) (1pist.)
 
blues guitar: Hyvä soundi. Time vähän hakusessa. Paikoitellen vähän epävarman kuuloista.
 
Johnnycaster: Rouhea soundi! Paikoin syyllistytään yliyrittämiseen ja ajaudutaan vähän liian kauas "blueslaatikon" ulkopuolelle. (1.pist.)
 
----------------
Kuuntelin kaikki vedot vähintään kolme kertaa.
Olisi ollut mukava kuulla tuo pelkkä tausta, mutta se oli jo poistettu. Taustassahan bändi soittaa sopivasti "taakse" mikä luo juuri omanlaisensa svengin. Aika moni kitaristi soittaa timensa puolesta kuitenkin "eteen" mistä syntyy helposti hermostunut ja poukkoileva kokonaisvaikutelma. Vaikea juttu tämä time!
Ja vaikka "suoritukselle" onkin aikaa vain minuutti, kannattaa bändillekin jättää sopivasti tilaa. Useinmiten se tuo kokonaisuuteen sopivasti "ilmaa" ja antaa vaikutelman; tämähän on musiikkia, ei vain sooloa.
 
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ... ... hyvin".
MadMatt
18.12.2011 16:29:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1P BigPapa
1P Haukkis
1P JaSo
1P Jucciz
1P blues guitar
1P dieter
 
tapani.tv
18.12.2011 16:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt 2p
Jucciz 1p
BigPapa 1p
haukkis 1p
dieter 1p
 
Johnnycaster
18.12.2011 16:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapani.tv 1p
JaSo 1p
MadMatt 2p
Dieter 1p
Jucciz 1p
 
Jucciz
18.12.2011 17:36:19 (muokattu 18.12.2011 17:51:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1p tahtah
1p johnnycaster
2p tapani.tv
2p blues guitar
 
Huomioitavaa: MadMatt olisi ansainnut vähintään yhden pisteen loistavasta soitostaan, mutta jotain time-hässäkkää siinä minustakin oli: ainakin hetkittäin oltiin nokillaan, ja sitten taas hetkittäin ehkä jotain muuta - "seilaamisesta" tuli vähän levoton fiilis ittelle, mutta makuasioitahan nämä. Itse soitossa ei ideoiden puolesta ollut kyllä mitään moitittavaa. Taustakomppi oli tällä kertaa melkoisen "laid back"-osastoa, joten kiilaamisen vaara oli verraten suuri - muutamissakin vedoissa olin aistivinani "turhaa etuilua". :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
haukkis
18.12.2011 17:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa:
Perushyvä bluesveto, kuten BP:ltä sopii odottaakin, hyvin toimii
 
tahtah:
Hieman naivi melodia ekassa kierrossa, tokassa meininki parani roimasti
 
MadMatt:
Soundimaailma ihan kohillaan, joka ääni on asiaa, tämä veto on yliveto
 
Dieter:
Taivutukset tarkkoja, jotain rouheutta olisin kaivannut enemmän, jotain
vähän sinisempää - mutta älä kysy mitä, ihan kelpo veto
 
tapani.tv:
Ihan mukavaa soittoa, tyylistä vähän sanomista, duurivetoinen kantrisoolo ei oikein innostanut
 
JaSo:
Ihan näppärää soittelua, omaperäinen vibra ja muu fraseeraus
 
Vesa423:
Vähän jäykkää menoa, pientä häikkää ajan ja sävelkorkeuden tarkkuudessa
 
MoreK:
OK, paljon hyvää, jotain korjattavaa, ehkä tarkkuudessa, loppu ei kovin onnistunut...
 
tono:
Rapea soundi, paikoin epämääräistä hakua, paikoin hienoja juttuja kuten toka kiekan alussa
 
Zeeboo:
Aika pinnassa on soolo tässä, kuten monissa muissakin vedoissa, itse soitto kallistuu positiivisen puolelle
 
Jucciz:
Hienoa soittoa, ihan kärkipäässä!
 
blues guitar:
Paikoin tosi makeita ääniä, kelpaa
 
Johnnycaster:
Melko raivoisa soundi ja meininki, virkistävä veto
 
BigPapa 2p
MadMatt 3p
Jucciz 1p
 
MoreK
18.12.2011 19:57:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika tasaista oli tällä kertaa, nämä menee nyt pistesijoille, mutta oli siellä monta muutakin hyvää vetoa, jotka olisivat ansainneet pisteen:
 
1p BigPapa
1p MadMatt
1p dieter
1p JaSo
1p Jucciz
1p blues guitar
 
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
Kuha
18.12.2011 21:07:22 (muokattu 18.12.2011 21:41:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä skaban 205 äänet:
 
24p, voittaja, tuo Kartanonkosken deltan kasvatti, MadMatt
 
15p, Jucciz
11p, JaSo
10p, BigPapa
10p, dieter
6p, tapani.tv
5p, blues guitar
4p, haukkis
4p, Johnnycaster
3p, MoreK
2p, Zeeboo
2p, tahtah
 
Kiitokset hyvästä ja keskustelua herättäneestä skabasta. "Time" oli tällä kertaa asian ydin - etten sanoisi Coeur de filet - ja sehän se onkin. Masan työt.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «