Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yksinkertainen kysymys CD:n poltosta
1
aalataur
17.12.2011 13:16:03 (muokattu 17.12.2011 13:19:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen todella ummikko tässä koska en ole CD:itä polttanut oikeastaan koskaan. Mikä ero on CD+ ja CD- levyillä? Ja miksi yritettyäni polttaa miinusmerkkiselle levylle mp3:sia musiikkilevyksi (Neron winkkarin mukana tullut poltto-ohjelma) lopputuloksesta tuli hyppivä (musiikki siis hypähtelee ja pätkii kun soitetaan vaikka stereoiden CD-soittimessa). Pitääkö filet polttaa WAV-muodosta että onnistuu?
 
Yritin nyt omaa musiikkiani poltella levyille joululahjaksi ihmisille eikä siitä mittään tullut. Nykiviä ja hyppiviä levyjä. Poltin mp3-muodosta koska ei ollut yhdestä kappaleesta enää WAVia jäljellä. Voisinhan tietty konvertoida mp3:n WAV:iksi.
 
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
JoKo
17.12.2011 13:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääkö filet polttaa WAV-muodosta että onnistuu?
 
CD:t pitää polttaa 44.1kHz PCM wav-muodossa.
 
aalataur
17.12.2011 13:20:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoKo: CD:t pitää polttaa 44.1kHz PCM wav-muodossa.
 
Okei. Tätä veikkailinkin. Kiitos.
 
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
dewil
17.12.2011 14:24:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CD+ on uudelleenkirjoittava levy.
CD- kertakäyttöinen.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Kalmo
17.12.2011 15:24:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: CD+ on uudelleenkirjoittava levy.
CD- kertakäyttöinen.

 
Ei muistaakseni mene noin. CDR levyjä, kuten DVD:täkin on kahta formaattia - ja +. Kaikki polttavat asemat eivät tue molempia. Esim. DVD kaksikerroslevyjä levyjä olen löytänyt ainoastaan - formaatissa (vai oliko se päivastoin). Tai sitten minulla on oikosulku tai näköhäiriö. Hyllyssäni on muistaakseni joka tapauksessa sekä + että - formaatin CD- ja DVD aihioita, jotka eivät ole RW(ReWritable= uudelleen-kirjoitettavia.)
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Henri Henri Olavi
17.12.2011 15:29:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Pitääkö filet polttaa WAV-muodosta että onnistuu?
 
Suositeltavaa. Useimmilla polttosoftilla onnistuu kuitenkin audio-cd:n teko lähes mistä matskusta tahansa. Itse joskus laiskuuspäissäni ja silloin kun vielä käytin cd:tä, poltin Nerolla(tai CDBurnerXP, joka on mielestäni paras ilmainen polttosofta) suoraan MP3:t cd:lle. Hyvin toimii, ei niitä ole pakko konvertoida tai metsästää .wav-versioita.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
JoKo
17.12.2011 15:44:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...suoraan MP3:t cd:lle
 
Pakata ne ensin ja muuntaa takaisin? Eihän tossa ole oikein järkeä ellei satu pitämään mp3-pakkauksen kilinästä.
 
Henri Henri Olavi
17.12.2011 16:10:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoKo: Pakata ne ensin ja muuntaa takaisin? Eihän tossa ole oikein järkeä ellei satu pitämään mp3-pakkauksen kilinästä.
 
Vastasin tähän:
 
aalataur: Ja miksi yritettyäni polttaa miinusmerkkiselle levylle mp3:sia musiikkilevyksi..
 
Eli jos haluaa mp3:t suoraan audio-cd:ksi, niin ei niitä tarvitse muuttaa waveiksi.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
aalataur
17.12.2011 19:29:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On mahdollista että hyppiminen levyissä on tullut siitä, että mulla oli muitakin ohjelmia auki koneella kun poltin. Pitänee avata pelkkä Nero, ottaa nettiyhteys veks ja antaa koneen poltella rauhassa.
 
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
Cathi777
26.12.2011 11:31:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: On mahdollista että hyppiminen levyissä on tullut siitä, että mulla oli muitakin ohjelmia auki koneella kun poltin. Pitänee avata pelkkä Nero, ottaa nettiyhteys veks ja antaa koneen poltella rauhassa.
 
Ei kai nyt nykyaikaiselle koneilla enää tuollaista ongelmaa ole. Joskus 10 vuotta sitten piti ottaa tuollaisia asioita huomioon.
 
Only pop music can break my heart...
Kallekorvola
26.12.2011 20:19:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon huomannu et polttonopeudella on eniten merkitystä. Jos polttaa sillä 1000000x -vauhdilla, virheitä (niitä se "pomppiminen" on) tulee enemmän kuin esim 4x -vauhdilla.
 
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Noista voi muuten valita vain kaksi.
jjsound
26.12.2011 22:42:48 (muokattu 26.12.2011 22:44:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CDRW on uudelleen kirjoitettava.
(näppihärö korjattu)
 
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
kmh
27.12.2011 11:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Mä oon huomannu et polttonopeudella on eniten merkitystä. Jos polttaa sillä 1000000x -vauhdilla, virheitä (niitä se "pomppiminen" on) tulee enemmän kuin esim 4x -vauhdilla.
 
Jos käyttää kelpo ohjelmaa, se ei anna kyseisten virheitten tapahtua :)
 
krushing
27.12.2011 14:20:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisähuomiona mainittakoon että kyllä se WAViksi/CDAksi -muunto joka tapauksessa tapahtuu sen poltto-ohjelman toimesta vaikka kuinka polttaisi mp3:sia "suoraan". Näin siis jos on kysymys tavallisesta audio-CD:stä, datalevyt tietty sitten erikseen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «