Aihe: Marshall vs Blackstar
1 2
Räkkipeli
16.12.2011 21:51:43 (muokattu 16.12.2011 23:35:50)
vvaltsu: Gilberthän veti itse niinä aikoina Lee Jackson -modatulla 50w Plexillä.

Tätä nykyähän mies käyttää paljon Marshallin Vintage Modernia. Helvetin hyvä ja monipuolinen vehje, eikä ole edes pahan hintainen!

http://www.thomann.de/fi/marshall_2266b_vintage_modern.htm

Käytettynä luonnollisesti kannattavammin kuuteensataankin saattaa saada.

Tämä olkoon oma suositukseni aloittajalle.
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
loner
16.12.2011 21:52:03
horseface: Kun nyt kerran kysyit:

Minä soittaisin/soitan Marshall-/Vox-vahvistimilla (yhdyssanat). Blackstaria en tunne omakohtaisesti (ei pilkkua) mutta molemmilla on laaja kirjo transistori-/putkivahvistimia (yhdyssanat).
Nyt (virkkeen alussa iso alkukirjain) on kysymys ilmeisesti edullisemman luokan comboista, -ko (o)?

Ei tää nyt niin vakavaa ole.

No ei, mutta kun Erkki kävi nyt viisastelemaan niin:

Pilkkua käytetään erottamaan rinnasteisia päälauseita.

Blackstaria en tunne omakohtaisesti (ei pilkkua) mutta molemmilla on laaja kirjo transistori-/putkivahvistimia (yhdyssanat).

Kaksi päälausetta.

Eli siihen tulee ihan pilkku, piste!
lonelyplayer
16.12.2011 22:03:41 (muokattu 17.12.2011 07:49:14)
Räkkipeli: Tätä nykyähän mies käyttää paljon Marshallin Vintage Modernia. Helvetin hyvä ja monipuolinen vehje, eikä ole edes pahan hintainen!

http://www.thomann.de/fi/marshall_2266b_vintage_modern.htm

Käytettynä luonnollisesti kannattavammin kuuteenkin sataan saattaa saada.

Tämä olkoon oma suositukseni aloittajalle.

Sama äijä joka tämän vahvarin kehitti, oli myös pääsuunnittelija Marshallin JMD-sarjassa. Varmaan vie aikaa ennenkuin tämä vahvistin "virallisesti" hyväksytään mutta käyttäjien määrä se vain lisääntyy.

Viimeisiä käyttäjiä Doud Aldrich ( ex. Whitesnake) ja Uriah Heepin Mike Box. Tässä vedetty JMD:1 nupilla.http://www.youtube.com/watch?v=5fSJT9Iv9R4&feature=youtu.be

Äänitys olisi kyllä voinut parempikin olla.
Estranged
16.12.2011 22:41:58
Räkkipeli: En täysin ole tapaustietoinen, mutta Motherloadin hinta ainakin huomattavasti huokeampi. Ja kovin on kehuttu.

Anteeksi jo etukäteen, että menee vähän offtopiciksi, mutta meniköhän mulla jotain ohi? Single Channel Motherload kustantaa tuolla 1199$ + postit, alvit ja leikit, kun Jenkeistä tilaillaan.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional | "Tässon Esso moro. Painiksella on puoliksi syöty mäyrä peräaukossa. Onko syytä huoleen?"
Räkkipeli
16.12.2011 23:51:51 (muokattu 16.12.2011 23:53:22)
Estranged: Anteeksi jo etukäteen, että menee vähän offtopiciksi, mutta meniköhän mulla jotain ohi? Single Channel Motherload kustantaa tuolla 1199$ + postit, alvit ja leikit, kun Jenkeistä tilaillaan.

Käsittääkseni on aika arvokas tuote. Torilla joku myi tuossa joku aika johonkin 750€, jopulta vissiin päälle viiteen sataan.

Harvinaisia tuntuu täällä päin olevan jokatapauksessa. Tekisi todellakin mieli päästä dyyppaamaan kotona nauhoitellessa, ja harmitti kun ei ollut cashia juuri tuon myynnin aikaan.
Räkkipeli
17.12.2011 02:01:39
Grugi: Tuota miten on 375€ vs noin 500€ huokeampi? :D Palmer on kyllä se edullinen ja käsittääkseni jopa ihan hyvä laite.

Siis käytettynä. Uutena yli tonnin peli. Haloo..

Kotisivulta löytyy arvioita ja käyttäjien kokemuksia.
horseface
17.12.2011 08:10:47
loner: No ei, mutta kun Erkki kävi nyt viisastelemaan niin:

Pilkkua käytetään erottamaan rinnasteisia päälauseita.

Blackstaria en tunne omakohtaisesti (ei pilkkua) mutta molemmilla on laaja kirjo transistori-/putkivahvistimia (yhdyssanat).

Kaksi päälausetta.

Eli siihen tulee ihan pilkku, piste!

Tätä jäin muuten itsekin miettimään. Et ole väärässä.
Oli miten oli, näin on!
Metalkallo
05.09.2014 21:05:07
Mitäs mieltä porukat nyt on kummastakin? Onko mieltymykset muuttuneet vai yhäkö samoilla mennään? :)

Itse olen ollut nyt vähän ristitulessa kun kummastakin tykkään eri tavalla, erilaisia kun ovat ja suht paljonkin vielä vaikka blackstar marsu yrittäisikin olla. Uutta vahvaria tässä yritän metsästää ja vaikeaa on kun kummassakin hyvät puolensa.

Särö tuntuisi olevan ehkä hiukan selvemmän kuuloisempi blackstarissa verrattuna marsuun, mutta marsussa särö on mukavan murea sekä vanhemman kuuloinen, niin kuin vintage. En ole soitellut kuin AVT50H nupilla ja valvestate 8080:lla joten en osaa kauheasti sanoa täysputkista, mutta kyllä siitä soundista noistakin hydrideistä aika selvästi kuulee että marsu on kyseessä.

Mitä tulee puhtaaseen kanavaan, niin ehdottomasti minulle marshall! Marsun puhdas kanava on kuin portaat taivaaseen kun sillä alkaa leikkimään. Blackstarin puhtaasta ei ole kokemusta kuin ht-5:n kautta sekä id:n, mutta ihan pätevä se on tähdessäkin, mutta jotain siitä puuttuu mitä marsussa on. Tuleejotenkin 50-60'luku mieleen marsun puhtaista.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
RaskasMielinen
05.09.2014 21:39:18

Metalkallo: Mitäs mieltä porukat nyt on kummastakin? Onko mieltymykset muuttuneet vai yhäkö samoilla mennään? :)

Itse olen ollut nyt vähän ristitulessa kun kummastakin tykkään eri tavalla, erilaisia kun ovat ja suht paljonkin vielä vaikka blackstar marsu yrittäisikin olla. Uutta vahvaria tässä yritän metsästää ja vaikeaa on kun kummassakin hyvät puolensa.

Särö tuntuisi olevan ehkä hiukan selvemmän kuuloisempi blackstarissa verrattuna marsuun, mutta marsussa särö on mukavan murea sekä vanhemman kuuloinen, niin kuin vintage. En ole soitellut kuin AVT50H nupilla ja valvestate 8080:lla joten en osaa kauheasti sanoa täysputkista, mutta kyllä siitä soundista noistakin hydrideistä aika selvästi kuulee että marsu on kyseessä.

Mitä tulee puhtaaseen kanavaan, niin ehdottomasti minulle marshall! Marsun puhdas kanava on kuin portaat taivaaseen kun sillä alkaa leikkimään. Blackstarin puhtaasta ei ole kokemusta kuin ht-5:n kautta sekä id:n, mutta ihan pätevä se on tähdessäkin, mutta jotain siitä puuttuu mitä marsussa on. Tuleejotenkin 50-60'luku mieleen marsun puhtaista.

Sori nyt oikeesti mutta mua hiukkasen häiritsee, että kaikki Marshallin noin ziljoona eri mallia niputetaan yhteen. Mulla on JCM800 (2203) sekä Haze15 ja on ollut myös VS100R (Valvestate siis). Jotain yhteistä niillä on, mutta eroja mun mielestäni enemmän. Enkä tosiaan ole mikään Marshall-asiantuntija. On monta kyseisen valmistajan legendaa ja vähemmän legendaa, joilla en ole soittanut vielä. Jotain 5-wattista Blackstaria testasin joskus. Se oli ihan ok, mutta jotenkin steriili. Joku luonne siitä puuttui. Tuo siis täysin subjektiivisena arviona yhdestä mallista. Merkki on periaatteessa se ja sama, kunhan kuulostaa hyvälle, mutta toisaalta: mulla on oltava valkoinen Marsu ja musta Lespa, vaikka sitten lähinnä pölyttymässä, niin se vaan menee eli rok-rok ja sillai...;)
Metalkallo
10.05.2015 13:29:40 (muokattu 10.05.2015 13:32:31)
Jatketaanpas tätä kappailua hieman... :)

Tein pienen testin jossa testaan Blackstar HT Club 50 nuppia niin sanotusti Marshall plexi modessa, eli Blackin ISF oli täysin oikealle vedetty(UK) ja eq asetukset enempi plexin suuntaan antavia. Loppua päin on sitten myös animalilla eli plexi pedaalissa pedaalilla vetelyä hieman ja aivan lopuksi metallia tai ainakin heavya. Kajarit oli monien väheksymät G12T-75:set.

https://www.youtube.com/watch?v=4zFvWCEuFsg

Mitäs mieltä olette te jotka katsoitte testin? Kuulostaako yhtään plexiltä?

Nauhoitettu zoom q2hd:lla kuva että ääni. Ja en oo mikään taituri soitossa.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Metalkallo
20.07.2015 16:40:35 (muokattu 20.07.2015 16:42:12)
Mikäs marsu vastaisi tuota Blackstarin HT Club 50 nuppia parhaiten teidän mielestä? Soundi tietenkin marsua mutta noin teknisesti.

Olen vähän mietiskellyt josko vaihtaisi tuon Blackstarini marsuun mutta pitäisi olla putki marsu ja onko niitä vastaavia vastaavassa hintaluokassa? En ole tosin varma vielä vaihdosta.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)