Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall vs Blackstar
1 2
roughminds
16.12.2011 16:19:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummalla te soittaisitte mieluummin Marshalilla vai Blackstarilla. Itellä on Marshall mut oon ajatellu myös tommost Blackstarii. Omia mielipiteitä ja perusteluja
 
Grugi
16.12.2011 16:31:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

roughminds: Kummalla te soittaisitte mieluummin Marshalilla vai Blackstarilla. Itellä on Marshall mut oon ajatellu myös tommost Blackstarii. Omia mielipiteitä ja perusteluja
 
Kumpi tahansa jos soundit sopii omaan makuun, Blackstar löytyy HT-5 ministack ja kyllä sillä ihan mielellään soittelee. Lähtee kivat AC/DC soundit ja paljon muuta.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
hallu
16.12.2011 16:39:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

roughminds: Kummalla te soittaisitte mieluummin Marshalilla vai Blackstarilla. Itellä on Marshall mut oon ajatellu myös tommost Blackstarii. Omia mielipiteitä ja perusteluja
 
Mahtaako Marshallilta löytyä ihan vastaavaa mallia kun Blackstar HT5? minä käsitin, että Blackstarin perustajat olivat ennen Marshallilla töissä. Kyllä esimerkiksi Marshall plexi on niin tarunhohtoinen vehjes että totta kai mieluummin sellainen jos on vaan oma stadioni millä soittaa, mutta kyllä tuo Blackstar HT5 vaan soundaa hielto makkari volyymeillä. Ehkä minä kuitnekin ottaisin mieluiten Tech21 vahvistimen, joka soundaa pikkuisen vielä paremmalta kuin tuo Blackstar.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Grugi
16.12.2011 16:58:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mahtaako Marshallilta löytyä ihan vastaavaa mallia kun Blackstar HT5? minä käsitin, että Blackstarin perustajat olivat ennen Marshallilla töissä. Kyllä esimerkiksi Marshall plexi on niin tarunhohtoinen vehjes että totta kai mieluummin sellainen jos on vaan oma stadioni millä soittaa, mutta kyllä tuo Blackstar HT5 vaan soundaa hielto makkari volyymeillä. Ehkä minä kuitnekin ottaisin mieluiten Tech21 vahvistimen, joka soundaa pikkuisen vielä paremmalta kuin tuo Blackstar.
 
Kuten sanottu ei sitä merkkiä kannata tuijottaa jos muuten homma on omaan makuun kohdillaan, sama se lukeeko siinä Marshall vain jotain ihan muuta jos se on itelleen passeli kapsitus.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
Jucciz
16.12.2011 17:02:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen kummemmin pelkkä Marshall kuin Blackstarkaan ei taida tarkoittaa yhtä mallia saati yhtä soundia. Molemmilla voi varmaan soittaa monenlaista. Ittelle riittää neljä Marshallia tähän hätään.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
loner
16.12.2011 17:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

roughminds: Kummalla te soittaisitte mieluummin Marshalilla vai Blackstarilla. Itellä on Marshall mut oon ajatellu myös tommost Blackstarii. Omia mielipiteitä ja perusteluja
 
Ainoastaan neljä kirjoitusvirhettä. +
Minä soittaisin/soitan Marshall/Vox vahvistimilla. Blackstaria en tunne omakohtaisesti, mutta molemmilla valmistajilla on laaja kirjo transistori/putkivahvistimia. nyt on kysymys ilmeisesti edullisemman luokan comboista, kö?
 
loner
16.12.2011 17:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Sen kummemmin pelkkä Marshall kuin Blackstarkaan ei taida tarkoittaa yhtä mallia saati yhtä soundia. Molemmilla voi varmaan soittaa monenlaista. Ittelle riittää neljä Marshallia tähän hätään.
 
-68 Plexi, JCM-800, AC-30 riittää. Mesan Lonestar löytyy combona myös, mutta siinä on pöytäliina näköjään päällä ja pari kukkaa..Lieneekö vihjaus vaimolta, että sen voisi vaikka myydä?
 
JuSu
16.12.2011 19:09:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loner: -68 Plexi, JCM-800, AC-30 riittää. Mesan Lonestar löytyy combona myös, mutta siinä on pöytäliina näköjään päällä ja pari kukkaa..Lieneekö vihjaus vaimolta, että sen voisi vaikka myydä?
 
Päinvastoin, sitä nimenomaan ei saa myydä, kun on hyötykäytössä.
 
Aloittajalle... Kuten varmaan jo aiemmista viesteistä on voinut havaita, ei asia ole aivan yksiselitteinen. Molemmilta valmistajilta löytyy erityylisiä vahvistimia, joista voi kukin valita itselleen sopivimman, jos jostain syystä valikoima on rajattu noihin kahteen merkkiin.
 
Jos nyt tilanne olisi täysin mustavalkoinen, ja molemmilta valmistajilta olisi tarjolla mulle itselleni sopivat, keskenään tasavertaiset vahvistimet, olisi mun valinta Blackstar. Ihan fiiliksellä.

JuSu
loner
16.12.2011 19:45:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Päinvastoin, sitä nimenomaan ei saa myydä, kun on hyötykäytössä.
 
Aloittajalle... Kuten varmaan jo aiemmista viesteistä on voinut havaita, ei asia ole aivan yksiselitteinen. Molemmilta valmistajilta löytyy erityylisiä vahvistimia, joista voi kukin valita itselleen sopivimman, jos jostain syystä valikoima on rajattu noihin kahteen merkkiin.
 
Jos nyt tilanne olisi täysin mustavalkoinen, ja molemmilta valmistajilta olisi tarjolla mulle itselleni sopivat, keskenään tasavertaiset vahvistimet, olisi mun valinta Blackstar. Ihan fiiliksellä.

JuSu

 
Eikä uskalla edes..kukat jos löytyy lattialta niin voi tulla turpaan.
 
sakked
16.12.2011 19:54:40 (muokattu 16.12.2011 19:55:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos teijä pitäs soittaa esim. Racer Xn Scarified nii ottaisitteko vahvarin marsulta vai blackstarilta? Säröä pitäs saada =)
 
"When you're pushed, killin's as easy as breathing." -John Rambo
Grugi
16.12.2011 19:56:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakked: Jos teijä pitäs soittaa esim. Racer Xn Scarified nii ottaisitteko vahvarin marsulta vai blackstarilta? Säröä pitäs saada =)
 
Molemmilta lähtee joten fiilis puhuu valinnan puolesta.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
Shredator
16.12.2011 20:10:18 (muokattu 16.12.2011 20:10:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sitä rokkicrunchia haetaan, niin mun mielestä Blackstareissa se ominaissoundi on yleensä ottaen liian "hajallaan", eli sitä oikeanlaista kompressiota ja räyhää ei vain löydy, vaikka lähimaastoon päästään.
 
Oman etsiskelyni päätteeksi päädyin Marsun 2203:een, koska yksinkertaisesti mikään muu ei soundaa juuri siltä.
 
Nomen est omen.
horseface
16.12.2011 20:11:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loner: Ainoastaan neljä kirjoitusvirhettä. +
Minä soittaisin/soitan Marshall/Vox vahvistimilla. Blackstaria en tunne omakohtaisesti, mutta molemmilla valmistajilla on laaja kirjo transistori/putkivahvistimia. nyt on kysymys ilmeisesti edullisemman luokan comboista, kö?

 
Ja ainoastaan/jopa neljä kirjoitusvirhettä tässäkin.
 
Oli miten oli, näin on!
loner
16.12.2011 20:29:50 (muokattu 16.12.2011 20:31:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Ja ainoastaan/jopa neljä kirjoitusvirhettä tässäkin.
 
Eli 7+,kö?, Jos ne suhteutetaan juotujen oluitten määrään, niin ihan ok.. Tuo kiroitusvirheiden poimiminen on vaan piikittelyä jollekkin, joka jaksoi moista joskus jauhaa :)
 
Mistä muuten sait neljä virhettä tuossa? Itse olen niin manki etten edes huomaa.
 
Räkkipeli
16.12.2011 20:47:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Kyllä esimerkiksi Marshall plexi on niin tarunhohtoinen vehjes että totta kai mieluummin sellainen jos on vaan oma stadioni millä soittaa
 
Tulipa tästä mieleen, että te kaikki joita mietityttää jonkun vahvistimen kovaäänisyys, oletteko kuulleet kaiutinsimulaattorista?
 
http://www.motherloadusa.com/motherload-load-box-directbox-home.asp
 
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Grugi
16.12.2011 20:50:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Tulipa tästä mieleen, että te kaikki joita mietityttää jonkun vahvistimen kovaäänisyys, oletteko kuulleet kaiutinsimulaattorista?
 
http://www.motherloadusa.com/motherload-load-box-directbox-home.asp

 
Kyllä on kuultu ja tiedossa, taitaa olla hyvin lähelle Palmerin vastaavaa kapistusta tuo.
 
http://www.thomann.de/fi/palmer_pdi_03l16.htm
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
horseface
16.12.2011 21:20:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loner: Eli 7+,kö?, Jos ne suhteutetaan juotujen oluitten määrään, niin ihan ok.. Tuo kiroitusvirheiden poimiminen on vaan piikittelyä jollekkin, joka jaksoi moista joskus jauhaa :)
 
Mistä muuten sait neljä virhettä tuossa? Itse olen niin manki etten edes huomaa.

 
Kun nyt kerran kysyit:
 
Minä soittaisin/soitan Marshall-/Vox-vahvistimilla (yhdyssanat). Blackstaria en tunne omakohtaisesti (ei pilkkua) mutta molemmilla on laaja kirjo transistori-/putkivahvistimia (yhdyssanat).
Nyt (virkkeen alussa iso alkukirjain) on kysymys ilmeisesti edullisemman luokan comboista, -ko (o)?
 
Ei tää nyt niin vakavaa ole.
 
Oli miten oli, näin on!
lonelyplayer
16.12.2011 21:25:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volkkari vai Skoda...tai joku muu vertailu ?
 
Marshallilla on hieman pitempi historia... toisaalta hyviä ovat nämä Blackstarinkin vahvistimet. Molempia löytyy käytössä.
 
Aika turhaa taitaa tälläinen vertailu olla .... :)
 
vvaltsu
16.12.2011 21:25:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakked: Jos teijä pitäs soittaa esim. Racer Xn Scarified nii ottaisitteko vahvarin marsulta vai blackstarilta? Säröä pitäs saada =)
 
Gilberthän veti itse niinä aikoina Lee Jackson -modatulla 50w Plexillä.
 
I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin
Räkkipeli
16.12.2011 21:48:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Kyllä on kuultu ja tiedossa, taitaa olla hyvin lähelle Palmerin vastaavaa kapistusta tuo.
 
http://www.thomann.de/fi/palmer_pdi_03l16.htm

 
En täysin ole tapaustietoinen, mutta Motherloadin hinta ainakin huomattavasti huokeampi. Ja kovin on kehuttu.
 
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «