Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Blues Deluxe Reissue rikki?
1
AngieRainbow
16.12.2011 14:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Auttakaa miestä mäessä. Olen vasta hiljattain siirtynyt putkivahvisitimiin enkä osaa korjata näitä.
 
Mun fenderin http://www.thomann.de/fi/fender_rei … id=706b82a6e6e3479db908c7ecac8a9d74
 
clean-kanava menee särölle todella helposti ja saundi on muhjuinen/puuromainen. Kun volume on neljässä tai viidessä niin saundi alkaa mennä huonoksi. Lisäksi volumen säädöllä ei ole äänen voimakkuuteen juuri mitään vaikutusta kuutosesta ylös päin.
 
Tämän ongelman havaitsin tänään treenikämpällä. Aiemmin saundi on ollut todella hyvä ja erotteleva. Kitarana Gibsonin LP Duncanin Alnico 2 Pro -mikeillä.
 
Mihin ongelmaan oireet viittaavat? Putket, sulake, juotos vai mitä v***ua? Ja paljonkohan maksaa, jos vie korjattavaksi?
 
Ostin vahvistimen viime heinäkuussä Thomannilta. Kyseessä B-stock yksilö. Ei taida mennä takuuseen, jos putket pitää vaihtaa. Minusta vaan tuntuu, että putkien pitäisi kestää pidempään, kuin vain muutaman kuukauden.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
hallu
16.12.2011 16:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Auttakaa miestä mäessä. Olen vasta hiljattain siirtynyt putkivahvisitimiin enkä osaa korjata näitä.
 
Mun fenderin http://www.thomann.de/fi/fender_rei … id=706b82a6e6e3479db908c7ecac8a9d74
 
clean-kanava menee särölle todella helposti ja saundi on muhjuinen/puuromainen. Kun volume on neljässä tai viidessä niin saundi alkaa mennä huonoksi. Lisäksi volumen säädöllä ei ole äänen voimakkuuteen juuri mitään vaikutusta kuutosesta ylös päin.
 
Tämän ongelman havaitsin tänään treenikämpällä. Aiemmin saundi on ollut todella hyvä ja erotteleva. Kitarana Gibsonin LP Duncanin Alnico 2 Pro -mikeillä.
 
Mihin ongelmaan oireet viittaavat? Putket, sulake, juotos vai mitä v***ua? Ja paljonkohan maksaa, jos vie korjattavaksi?
 
Ostin vahvistimen viime heinäkuussä Thomannilta. Kyseessä B-stock yksilö. Ei taida mennä takuuseen, jos putket pitää vaihtaa. Minusta vaan tuntuu, että putkien pitäisi kestää pidempään, kuin vain muutaman kuukauden.

 
Mun mielestä tuo on ihan normaalia tälle vahvistinsarjalle (itselläni BluesDeVille), että volumepotikka antaa suunnilleen kaikki ulos jo alkumatkasta ja lopussa enää vain vähän jos sitäkään (sitä kai sanotaan logaritmiseksi potikaksi). Oletko siis soittanut näin kovaa aikaisemmin ja onko se toiminut eri tavalla tuon kitaran kanssa aikaisemmin? Ei niiden putkien tosiaan ihan noin äkkiä pitäisi mennä. Tietenkin, jos putket olisi vaikkapa väärin biasoitu, niin ne voivat kulua loppuun hetkessä, mutta tuskimpa ne nyt tehtaan jäljiltä pielessä ovat. Putkien kunnosta voit saada vihjettä kokeilemalla koputella niitä varovaisesti vahvistimen ollessa päällä vaikka jollakin puutikulla tms. ja jos koputus kuuluu vahvistimen kovaäänisestä niin se viittaa siihen että putket on muuttuneet mikrofonisiksi jolloin ne ovat vaihdon tarpeessa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
RawknRawl
16.12.2011 16:52:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näissä putkien kantojen kiinnitys on hanurista ja vikaantuvat helposti. Suosittelen huoltoa.
 
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
AngieRainbow
16.12.2011 19:19:38 (muokattu 16.12.2011 19:22:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Kiitosta vastauksista.
 
Olen tosiaan rumpalin kanssa aiemminkin soitellut ja vahvistin on kuulostanut silloin paremmalta.
 
Juuri äsken makuuhuoneessa soittelin, ja pienellä volumella kaikki toimii oikein hyvin. Hyvä saundi jne. Saundi menee puuroksi, kun volume väännetään kohtaan viisi ja siitä ylös päin.
 
Sitä on tullut raahattua kodin ja treenikämpän väliä, niin olisikohan sitten kolahtanut johonkin sen verran, että jotain on löystynyt tms. Tiedä häntä.
 
Mitä tällaisen huolto suunnilleen maksaa?
 
Mulla on erikseen 2 x 12 kaappi ja yksikanavainen särö-marsu. Olen jo jonkin aikaa harkinnut, että pitäisiköhän myydä tuo fenderi pois ja ostaa cleanille oma nuppi, jonka voisi sitten laittaa samaan kaappiin särönupin kanssa.
 
Mitäköhän tuosta blues deluxesta kehtaisi pyytää, jos ilmoituksessa mainitsisi, että se on huollon tarpeessa? Pohdiskelen tässä siis, että kannattaisikohan huollattaa fenderi ja käyttää sitä vai vaihtaa se clean-nuppiin...
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
hallu
16.12.2011 19:25:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Ok. Kiitosta vastauksista.
 
Olen tosiaan rumpalin kanssa aiemminkin soitellut ja vahvistin on kuulostanut silloin paremmalta.
 
Juuri äsken makuuhuoneessa soittelin, ja pienellä volumella kaikki toimii oikein hyvin. Hyvä saundi jne. Saundi menee puuroksi, kun volume väännetään kohtaan viisi ja siitä ylös päin.
 
Mitä tällaisen huolto suunnilleen maksaa?
 
Mulla on erikseen 2 x 12 kaappi ja yksikanavainen särö-marsu. Olen jo jonkin aikaa harkinnut, että pitäisiköhän myydä tuo fenderi pois ja ostaa cleanille oma nuppi, jonka voisi sitten laittaa samaan kaappiin särönupin kanssa.
 
Mitäköhän tuosta blues deluxesta kehtaisi pyytää, jos ilmoituksessa mainitsisi, että se on huollon tarpeessa? Pohdiskelen tässä siis, että kannattaisikohan huollattaa fenderi ja käyttää sitä vai vaihtaa se clean-nuppiin...

 
No eiköhän siitä sitä neljääsataa saattaisi kokeilla. Mitä huoltoon tulee, niin Uraltonella pelkkä pääteputkien vaihto voisi onnistua sinne satasen tuntumaan, mutta jos sinne tehdään jotain enemmän, niin silloin hintakin tietenkin nousee. Huoltoon viedessähän sitä voi sopia jonkinlaisen haarukan sille hinnalle tai teettää vaikka ensin arvion siitä mikä on viella ja päättää vasta sitten haluaako sen huoltaa. Sanoisin, että tuo on sen luokan vahvistin, että ilman muuta se pitää laittaa kuntoon.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «