Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley benton 5 kielinen beissi
1
someone-else
12.12.2011 12:58:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostimpa tuossa 5 kielisen Harley Benton- merkkisen basson. En tiedä kannattiko joten kysympä nyt: onko kokemuksia hb 5 kielisistä bassoista? Onko ollu sähköissä kämmejä tai kaulat korkkiruuvilla? Ja onko niistä ylipäätään mihinkään? Omasta aattelin tehä projektin mutta olishan se mukava jos ois suurinpiirtein kunnossa.
 
Objection!
Hannu A
12.12.2011 13:30:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

someone-else: Ostimpa tuossa 5 kielisen Harley Benton- merkkisen basson. En tiedä kannattiko joten kysympä nyt: onko kokemuksia hb 5 kielisistä bassoista? Onko ollu sähköissä kämmejä tai kaulat korkkiruuvilla? Ja onko niistä ylipäätään mihinkään? Omasta aattelin tehä projektin mutta olishan se mukava jos ois suurinpiirtein kunnossa.
 
voi olla, tai sitten ei...
 
ostamatta et testaa
 
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since theres no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities" -Les Claypool
Mysteria
12.12.2011 14:07:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän nuo kaikki Harley Bentonin tuotteet tuntuisi ainakin hintansa ja lukemattomien kommenttien perusteella olevan juuri sen tasoisia kuin voi myyntihinnaltaan odottaa. En täysin lähde tuomitsemaan tuollaista "projektia" mutta jos oikeaa instrumenttia halutaan niin panostaisin hieman enemmän. Noissa Harley Bentoneissa on myös melkein 100%:n varmaa se, ettei sitä saa myytyä enää eteenpäin.
 
It's hard when you suck
markus16
12.12.2011 18:44:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raikas tuulahdus. Ensin ostanut tuotteen ja sitten vasta pyytää muita kertomaan onko se itselle sopiva soitin.
 
Yhden Harley Bentonin olen itse omistanut ja kolme ostotarjousta sain vaikken sitä ollut edes myymässä. Kyseessä oli tosin 12 kielinen akustinen kitara.
Tutuilla ollut Bentoneita viimeksi yläasteaikoina yli 10 vuotta sitten, mutta ylihintaisia olivat ainakin silloin. Takkapuiksi siis.
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
CountX
12.12.2011 20:53:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Raikas tuulahdus. Ensin ostanut tuotteen ja sitten vasta pyytää muita kertomaan onko se itselle sopiva soitin.
 
Ehkäpä kysyjä on tilannut sen, eikä se ole vielä tullut.
 
Kysyjälle. Basson voi aina palauttaa jos sillä ei tee mitään.
 
Whatever you got, I'm against it.
basisti1971
13.12.2011 04:34:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Vitosista ei kokemusta, mutta kaksi kuusikielistä löytyy.
 
Enemmän tai vähemmän projekteja ovat, mutta yksinkertaisella nauhojen hiomisella ja kielten vaihdolla yms. puuhastelulla ihan kelpo pelejä. Eli lähinnä viimeistelyssä ja setupissa puutteita, ei sinänsä yleis-laadussa.
 
Kumpaisessakin alkuperäinen elektroniikka mikkejä myöten, pulttikaulainen "normivireessä", NT F#BEADG vireessä.
 
Omasta mielestä hakkaavat mennentullen 80 luvun nuoruuden vastaavat halpikset.
 
Jos siististi pitää, tai pikkuisen entraa, kyllä noista vähintään puolet sijoituksestaan takaisin saa. Kuten kaikista halpiksista.
 
T:Samuli
 
someone-else
13.12.2011 17:13:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kiitosta vaan näistä kokemuksista ja kommenteista. Pitää ilmotella tuliko susi kuhan saapuu.
 
Objection!
someone-else
14.12.2011 20:42:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beissi saapu ja ei ainakaan näyttäisi tai kuulostaisi mitään suurempia vikoja. Joten eikun swirlaamaan!
 
Objection!
j4kk1
16.12.2011 11:14:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Kyllähän nuo kaikki Harley Bentonin tuotteet tuntuisi ainakin hintansa ja lukemattomien kommenttien perusteella olevan juuri sen tasoisia kuin voi myyntihinnaltaan odottaa. En täysin lähde tuomitsemaan tuollaista "projektia" mutta jos oikeaa instrumenttia halutaan niin panostaisin hieman enemmän. Noissa Harley Bentoneissa on myös melkein 100%:n varmaa se, ettei sitä saa myytyä enää eteenpäin.
 
Tämä ketju on nyt Harley Benton ylistys klubi.
 
Kahta benttonin bassoa olen kokeillut, toinen oli hirveä paska, mutta toinen soundasi IMO paremmalta kuin Mehicon Fenderi. Nuo ei ole olennaisesti huonompia, kuin mitkä tahansa muutkaan halvat soittimet, tosin laadunvaihtelu on aika hurjaa.
 
Itse ostan ilomielin huvikseni tuollaisi muutaman kympin kamoja käytettynä ja ne on sitäpaitsi paljon helpompaa hakea jostakin lähiseudulta kuin tilata saksasta asti.
 
Olen ostanut itseasiassa kaikki Benttonini käytettynä :)
 
If you're offended by this signature then you're stupid.
psavolai
17.12.2011 19:03:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Mulla on jo aika pitkään ollut HB nauhaton 5-kielinen ja olen melko tyytyväinen siihen. Ainoa pieni murhe on oikean käden soittotuntuma joka on mulle vähän liian jäykähkö. Ajattelin seuraavaksi kokeilla radikaalisti ohuempia kieliä jos se siitä vaikka löystyisi. (sitten menee tietysti soundi pilalle).
Tai sitten aivan helvetin paksuja ... näistä kun ei oikein tiedä ... jotenkin järjenvastaisesti tuntuvat välillä käyttäytyvän.
 
petri.
 
grovehill
19.12.2011 16:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viikon on ollut kotona Harley Benton HBZ-2005 viisikielinen eikä voi valittaa ;) Kyseessä siis tämä uusi mahonkinen neck-thru malli monorail tallalla jne. ( http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbz_2005.htm ) hintaan 217€.
 
Viimeistely huippuluokkaa, aktiivielektroniikan soundit kelpaa hyvinkin itselleni, kitaristi kun olen ja bassoa tarvitsen lähinnä demoihin ..muuta ei voi sanoa kun ei ole oikein vertailukohtaa kalliisiin ns. laatubassoihin.
 
Tatsi erittäinkin kohdallaan jo ilman omia säätöjä, kaula sopii omaan käteen hienosti ja on tosiaan vain 45mm leveä eka nauhalta.. Helpposoittoinen, hyvännäköinen jne. Hinta-/laatusuhde vähintäänkin kohdallaan!
 
PS. Thomannin kuvat on otettu ja 3D-malli tehty juurikin omistamastani yksilöstä (lähettivät jopa valokuvan bassosta & fotostudiostaan nimmareilla vermeen mukana ;), joten voi olla niinkin että tämä yksilö on valittu ja/tai säädetty paremmin kuin satunnainen maanantaikappale.
 
Omistan kolme HB kitaraa "parempien" kitaroitteni lisäksi, ja vaikka ei ole tarvinnut valittaa kitaroidenkaan hinta-/laatusuhteesta, niin tämän basson perusteella uskallan väittää Thomannin / Harley Bentonin parantaneen soitintensa laatua ihan ha-la-va-tus-ti!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «