HeavyMachinery 15.12.2011 10:12:42 | |
---|
Krice: Soittamista varten saa varmasti hyvän straton jo 1000-1500 eurolla. Sitten jos haluaa brassailla niin Suhr on hyvä valinta kun hinnassa on alkaen tonni lisää. Hinnan lisäksi noissa ei ole mitään erikoista. Voi jeesus... Vaikka itse olenkin suht kova dissaamaan noita kalliita sarjatuotanto keppejä niin silti olen sitä mieltä että noiss Suhrin kepeissä se tonni tuo oikeasti vielä paljon lisää. Esimerkkinä sanottakoon se että en ole törmännyt boutique kitaraan jossa on deadspotteja mutta olen törmännyt 2500€ "sarjatuotanto"kitaraan jossa on. - If it's too loud you are too old ! - Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Räkkipeli 15.12.2011 10:52:47 | |
---|
Krice: Soittamista varten saa varmasti hyvän straton jo 1000-1500 eurolla. Sitten jos haluaa brassailla niin Suhr on hyvä valinta kun hinnassa on alkaen tonni lisää. Hinnan lisäksi noissa ei ole mitään erikoista. Haha, kyllä jäbä tietää nää jutut. "Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä." |
Jucciz 15.12.2011 13:11:16 | |
---|
Krice: Soittamista varten saa varmasti hyvän straton jo 1000-1500 eurolla. Sitten jos haluaa brassailla niin Suhr on hyvä valinta kun hinnassa on alkaen tonni lisää. Hinnan lisäksi noissa ei ole mitään erikoista. Kuulostat siltä, kuin ainoa tulonlähteesi olisi viikkoraha tai sitten et taida olla testannut kovin montaa Suhria. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Mase 15.12.2011 13:17:04 (muokattu 15.12.2011 13:17:31) | |
---|
Jucciz: Kuulostat siltä, kuin ainoa tulonlähteesi olisi viikkoraha tai sitten et taida olla testannut kovin montaa Suhria. itekään en oo testannut ku paria Suhria(toinen oli kaiketi S2 ja toinen jonkinsortin custom-tilaus), mutta molemmat oli varsin oivallisia ainakin omaan käteen&korvaan. Hyvin voisi kuvitella tuollaisella itsekin soittelevan.... BTW, tuliko Jucciz terveiset jo perille PasiV:n kautta? se olin minä, jos ihmettelit/ihmettelet ;) Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle. |
Jabe 15.12.2011 13:20:47 (muokattu 15.12.2011 13:21:44) | |
---|
Niin, Krice, onhan se 2500 tosi paljon rahaa, enkä minä kevyin mielin ole sitä käyttämässä. Ja mulla on jo hyvä strato :) Mun kohdalla on kyse siitä, että haluaisin laadukkaan kitaran, joka kaikilta spekseiltään olisi mulle just mieluinen. Olen soittanut erilaisia kitaroita 30 vuoden ajan, ja olen muodostanut omat mielipiteeni ja käytännön kokemukseni erilaisista puuvalinnoista, erilaisista talloista, mikrofoneista, kaulaprofiileista, radiuksista, nauhoista jne. Nyt näyttäis vahvasti siltä että tossa Suhrissa ois kaikki nuo kuin juuri minua varten tehty. Siksi meinaan semmoista testailla, ja jos se myös tuntuu ja soundaa hyvältä, niin sitten täytyy varmaan rutistaa se 2500 euroa kasaan, ja hankkia oma. Brassailuun mä en sitä tarvi, luotan luontaiseen charmiini ja hyvään ulkonäkööni :) |
WhipperSnapper 15.12.2011 13:30:20 (muokattu 15.12.2011 13:32:11) | |
---|
Mulla on kaks Suhria ja molemmat on omassa kastissaan parhaita soittimia mihin olen törmännyt. Aika pitkään soittelin CS ym. stratoja läpi ennen kuin päädyin Suhrin Classiciin. Toinen on Custom Classic T, joka sekin on mainio soitin. En vaan ole omiin hommiini vielä löytänyt sille aivan käypää lokeroa. Enkä nyt muutenkaan ole Telen kanssa sinut vielä vaikka pari niitä on tullut omistettua. Kricen puolustukseksi on sanottava olevan totta kuitenkin, että jos tuijottaa pelkkää hinta/laatu-suhdetta, niin kannattaa käydä vaikka ostamassa torilta toi mun vaihdossa tullut RG :) Laadun määrä ei nouse aivan lineaarisesti rahan myötä. |
AngieRainbow 15.12.2011 13:44:06 | |
---|
:) Hitto jäbät... Aina nää keskustelut menee tähän rahaan. Hah hah... Jos joku haluaa käyttää kitaraansa vaikka 10 000 euroa, niin eikö se ole sen oma asia? Ei Jaben tai kenenkään muunkaan tarvitse täällä kenellekkään urpolle perustella, miksi hän haluaa käyttää kitaraansa jonkin tietyn rahasumman. Olen samaa mieltä WhipperSnapperin kanssa siitä, että hinta-laatu -suhde voi halvemmissa lapioissa olla parempi, mutta minusta sen ~3000 euroa voi käyttää todella typerämminkin kuin uuteen kitaraan. Kuinka monella meistä esim. menee vuodessa pari-kolme tonnia viinaan ja röökiin? Mun kallein kitarani maksoi 2900 euroa ja on takuulla jokaisen euron arvoinen. En tiedä kuinka monta tuntia siitä on minulle ollut jo iloa, mutta joka tapauksessa näitä tunteja on varmasti vielä paljon jäljellä, jos vain elon päiviä piisaa. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Mites Suhrin uutena ostaneet, onko ne olleet heti hyviä soittaa ja puut auki vai paraneeko soiton myötä ja onko ollut puiden elämistä uutena?. Tuo on syy miksi karsastan uusia kitaroita itse. On ollut masterbuilt stratoa ja CS lespaa ym.. uutena ja niitä kaikkia on aluksi vaivannut sellainen tietty uuden tukkoisuus ja eräänlainen puiden eläminenkin tietyissä. Suhreja en ole päässyt koskaan edes pitelemään käsissä valitettavasti. Moderneista "superstratoista" jos nyt voi sanoa sellaiseksi oma suosikkini on Brian Moore C-90 P, joka on luottokitarana tällähetkellä. |
KUNU 15.12.2011 15:49:20 | |
---|
Kun hinnoista alettiin puhumaan niin minusta Suhr on erittäin kilpailkykyinen merkki. Ehdin Pariisin reissulla käväistä Guitar Rebellionissa mikä tuo Suhria eurooppaan ja hämmästyin suorastaan hintatasosta kun puhuttiin customitilauksista. Odotusaika nuissa customeissa on pitkä, tällä hetkellä arvio oli reilu vuosi. Omilla vaatimuksillani kitara lähtisi valmistukseen 2,5 kilon paikkeilla, ja tähän hintaan kuului lähes kaikki mahdollinen lukuunottamatta loimukantta ja erittäin harvinaisia puuvalintoja. Tuo 2500 on customista erittäin kilpailukykyinen hinta, kysäisin toki suomalaisiltakin valmistajilta ja mielellään suomalaista kannatan aina vain kun on mahdollista, mutta rahaa pitäisi laittaa pöytään REILUSTI enemmän. Kokeilin muuten yhtä Pro sarjan Modernia, sekä Standardia ja ne ainakin olivat erittäin miellyttäviä pelejä soittaa ja työnjälki oli erittäin hyvä. Tuli myöskin kokeiltua Suhrin tytäryhtiön Rasmuksen vastaavia keppejä ja niissä oli ainakin hinta/laatusuhde kohdallaan. Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa |
Krice 15.12.2011 20:49:27 (muokattu 15.12.2011 20:50:53) | |
---|
KUNU: Rasmuksen vastaavia keppejä ja niissä oli ainakin hinta/laatusuhde kohdallaan. Guthrie Rasmus nalle näyttäisi olevan 1500 euroa. Käsittämätön hinta, tuohan on kiinalainen halpamerkki? Samaan hintaan saa Ibanez prestigen tai USA Fenderin. Suhrilla on kyllä mielikuvamarkkinointi osunut kohdalleen, kun kehtaavat ihan viileän rauhallisesti repiä kovaa hintaa tuotteistaan. |
KUNU 15.12.2011 21:31:00 (muokattu 15.12.2011 21:57:51) | |
---|
Krice: Guthrie Rasmus nalle näyttäisi olevan 1500 euroa. Käsittämätön hinta, tuohan on kiinalainen halpamerkki? Samaan hintaan saa Ibanez prestigen tai USA Fenderin. Suhrilla on kyllä mielikuvamarkkinointi osunut kohdalleen, kun kehtaavat ihan viileän rauhallisesti repiä kovaa hintaa tuotteistaan. Rasmuksen runko ja muutkin puuosat tehdään Kiinassa pitää paikkaansa, eivätkä puut ole niin tarkkaan valittuja kun Suhrin omalla tehtaalla. Nauhatyö tehdään jenkeissä kuten elektroniikka ja muut osat myös. Nauhat, talla, mikit ja muut osat ovat samaa tavaraa kun "aidossa" esikuvassaan. Tuo Gunthrie on kallein tuosta Rasmuksen Modern sarjasta ja sen olisin saan mukaa 1300 eurolla, muut Modern mallit olivat 900 euron pintaan. Tunnin verran tuli kokeiltua tuota Rasmusta ja samalla myös Suhrin Pro sarjaa ja edelleenkin voisin erittäin hyvillä mielin maksaa tuosta Rasmuksesta tuon pyyntihinnan. Jos olisi tuo M200 malli(Gotohin floikalla) tuosta Rasmuksen Modern sarjasta ollut kyseisessä liikkeessä sillä hetkellä niin todennäköisesti olisi tullut tuliaisena kotiin. http://www.youtube.com/watch?v=JfFKmfyLcqk http://www.youtube.com/watch?v=BbVd-wrJ6OY&feature=related Ei kannata aina tuijottaa merkkiä pelkästään, suosittelen kokeilemaan, myös Krice. Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa |
250768 16.12.2011 12:03:20 | |
---|
Krice: Guthrie Rasmus nalle näyttäisi olevan 1500 euroa. Käsittämätön hinta, tuohan on kiinalainen halpamerkki? Samaan hintaan saa Ibanez prestigen tai USA Fenderin. Suhrilla on kyllä mielikuvamarkkinointi osunut kohdalleen, kun kehtaavat ihan viileän rauhallisesti repiä kovaa hintaa tuotteistaan. Siltä se voi persaukisista tuntua. Suhr,Grosh,Bluetone,Cornell,Reinhardt . Kamat vaihtuu ja vain harvat jää. |
jniska 16.12.2011 13:35:44 | |
---|
sorry offtopic, mutta ilmottaudun porukkaan. Mullakin on tonnin kiinankitara, enkä ole katunut pätkääkään. Ei tosin suhr vaan kiinan Iba. Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
Krice 16.12.2011 13:45:35 | |
---|
250768: Siltä se voi persaukisista tuntua. Olisin varmasti miljonäärinä edelleen samaa mieltä. |
WhipperSnapper 16.12.2011 13:47:20 | |
---|
On kyllä ollu aika paha GAS tohon GG signatureen pitkään. Hinta tietysti rauhottaa kivasti. 3500€ kun tuntuu aika pahalle näin niinku persaukiselle. |
HeavyMachinery 16.12.2011 13:56:20 | |
---|
Mä maksan Suhrista vaikka 5k€ jos saan tän tonen siihen kaupan päälle. http://www.youtube.com/watch?v=8eyWwEkSW4c&feature=related Mä veikkaan että Krice on niitä jamppoja jotka hakee Euroshopper kahvia ja väittää ettei siinnä ole mitn eroa verrattuna RP Roastediin. Ja siinnä on suotta 3€ ilmaa hinnassa.... - If it's too loud you are too old ! - Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Grugi 16.12.2011 14:03:38 | |
---|
Tää alkaa olemaan kohta popcornin arvonen ketju mutta taidan tänään tyytyä pizzaan :) Olishan se siistii kun kaiken sais eurolla mutta joskus pitää olla valmis pulittamaan pikkasen enemmän, sitä en kyllä tajua miksi pitää valittaa asiasta varsinkin jos ei itse kyseistä kitaraa ole ostamassa. The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates] |
svilo 16.12.2011 14:06:20 | |
---|
7 Suhria omistaneena voin sanoa että jokainen oli niistä hintansa väärtti, custom classiceita ja pari teleä ja standard....voisi taas seuraavaksi hommata jos löytyy sopiva ;) /sv "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Krice 16.12.2011 15:53:54 | |
---|
HeavyMachinery: Mä maksan Suhrista vaikka 5k€ jos saan tän tonen siihen kaupan päälle. http://www.youtube.com/watch?v=8eyWwEkSW4c&feature=related Guthrie kuulostaisi varmaan samalta Squierilla soittaessaan. Näkee muuten, että Guthrie on vähän vaivaantunut myyntimiehen hommissa, mutta huumorillahan tuo menee. "Tässä on joku leppärunko ja kaulakin näyttää olevan paikallaan.." |
HeavyMachinery 16.12.2011 15:55:39 | |
---|
Krice: Guthrie kuulostaisi varmaan samalta Squierilla soittaessaan. Näkee muuten, että Guthrie on vähän vaivaantunut myyntimiehen hommissa, mutta huumorillahan tuo menee. "Tässä on joku leppärunko ja kaulakin näyttää olevan paikallaan.." Mites Kaffe osasto ? :D Guthrien tone on ukossa siitä ei pääse mihinkään mut jos sen silti sais viidellä donalla... - If it's too loud you are too old ! - Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |