Exhausted 10.12.2011 17:48:14 | |
---|
Kyllä jotkut M1:n saundit on edelleen nykypäivänä käyttistä kun halutaan autenttista ysärifiilistä. Tai en tiedä onko M1:a käytetty vain videolla, mutta tässä on aika autenttiset ysärisaundit: http://www.youtube.com/watch?v=4BviuiIbNIM |
JPQ 10.12.2011 17:55:33 | |
---|
Minusta lore ja universe ainakin et kasarin lopun soundiahan tuo minusta kait enemmin on. tosin yllätys oli että 1994 kait lopetettu valmsitus ja aloitettu 1988. ja edelleenkin minun tyylissä käytetään sitä josta pidetään oli äänilähde kuinka halviksittu tahansa. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
ptpt88 13.12.2011 15:53:31 (muokattu 13.12.2011 15:54:06) | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=586860 Waldorf Microwave I myynnissä 590e. Järkyttävä hinta, ottaen huomioon että kyseisessä räkkisynassa vielä ilmoitettu että ohjain pyörä irtonainen. Euroopan Ebayssä liikkuvat 300-400e välillä hyväkuntoisinakin. I'm totally opposed to all these expensive bullshit computers. They can do whatever you want but not in the time you want. People have lost the essence of time. One said to me: "With this new computer I can create something in one or two minutes". This is |
pekka montin 13.12.2011 16:11:41 | |
---|
Exhausted: Kyllä jotkut M1:n saundit on edelleen nykypäivänä käyttistä kun halutaan autenttista ysärifiilistä. Tai en tiedä onko M1:a käytetty vain videolla, mutta tässä on aika autenttiset ysärisaundit: http://www.youtube.com/watch?v=4BviuiIbNIM M1:sessa on edelleen hyvä kirkkourut jotka ovat oikeasti edelleen aika kauniin kuuloisia. Toinen mainittava tekijä on ne holvikirkkomaiset pianosaundit suoraan kuin jostain keskiajalta ja jotka on omiaan silloin kun haluaa musiikilla ilmaista eeppisyyttä. Hyviä esimerkkejä aiheesta esim. Amorphis: Tales from the thousand lakes levykokonaisuus jossa siis tuo Korgin 90-luvun digipianosaundi on todella hyvin esillä. Levyssä on hyvin esillä Kalevala, metsä sekä vesi itsessään ja tuossa vaiheessa kyllä kelluvat pianosaundit on omiaan. |
Leikari 13.12.2011 18:02:10 | |
---|
ptpt88: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=586860 Waldorf Microwave I myynnissä 590e. Järkyttävä hinta, ottaen huomioon että kyseisessä räkkisynassa vielä ilmoitettu että ohjain pyörä irtonainen. Euroopan Ebayssä liikkuvat 300-400e välillä hyväkuntoisinakin. hintaan en ota kantaa, mutta kyllä MW ykkönen on hyvä - vieläkin väliin tukka nousee pystyyn sillä soitellessa |
Vessajono 13.12.2011 22:13:53 | |
---|
pekka montin: M1:sessa on edelleen hyvä kirkkourut jotka ovat oikeasti edelleen aika kauniin kuuloisia. Toinen mainittava tekijä on ne holvikirkkomaiset pianosaundit suoraan kuin jostain keskiajalta ja jotka on omiaan silloin kun haluaa musiikilla ilmaista eeppisyyttä. Tuskin, koska pianoa ei oltu keksitty vielä keskiajalla. No okei, ei nussita pilkkua. "On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org |
xulu 14.12.2011 11:34:57 | |
---|
ptpt88: Waldorf Microwave I myynnissä 590e. Järkyttävä hinta Oma maksoi vähän alle puolet tuosta 2 vuotta sitten, myöskin torilta. Since few cyberpunks have the requisite equipment to do real cyber music.
Instead they make more conventional music to live cyberpunk to. |
maza 14.12.2011 14:51:26 | |
---|
pekka montin: M1:sessa on edelleen hyvä kirkkourut jotka ovat oikeasti edelleen aika kauniin kuuloisia. Toinen mainittava tekijä on ne holvikirkkomaiset pianosaundit suoraan kuin jostain keskiajalta ja jotka on omiaan silloin kun haluaa musiikilla ilmaista eeppisyyttä. M1:n pianosoundi ei kyllä todellakaan ole kuin keskiajalta vaan kuin 80-luvun lopusta. Nykystandardeilla sillä soundilla ei tee oikein mitään, jos ei halua tehdä ysärihousea. Käsittääkseni 90-luvun Korgeissa se soundi oli jo päivitetty. |
pekka montin 14.12.2011 15:33:30 (muokattu 14.12.2011 15:47:07) | |
---|
maza: M1:n pianosoundi ei kyllä todellakaan ole kuin keskiajalta vaan kuin 80-luvun lopusta. Nykystandardeilla sillä soundilla ei tee oikein mitään, jos ei halua tehdä ysärihousea. Käsittääkseni 90-luvun Korgeissa se soundi oli jo päivitetty. On se keskiajalta jos verrataan nykyajan standardeihin. Tätä tarkoitin mutta lienee tulevaisuudessa oltava tarkempi että ei pääse pilkku houkuttelemaan kanssamuusikoita :) Oiwan pianosaundi ja M1:sen kuiva pianosaundi ei itseasiassa poikkea kamalastikaan toisistaan. Samat pääpiirteet sielä on ja kyllä se sopii myöskin tunnelmalliseen dark-metal ja black-metal musiikkiin ja niissä piireissä vasta onkin puritanisteja jotka haluavat että se saundi on suoraan 90-luvulta ja muu ei kelpaa. Heitä on olemassa kaiken lisäksi vieläpä aika paljon. Kaikille on kaikkea. Omasta mielestäni tärkeintä olisi että niitä standardeja ei tuijoteta liikaa koska ne kuitenkin vaihtelevat vuosi toisensa jälkeen ja loppua ei sille näy. Sehän on vähän sama jos laulajallekin sanoisi että:" Sun saundis on nyt liikaa 50-lukua ja Olavi Virtaa kun sun pitäs kuulostaa just nyt enemmän Justin Bieberiltä koska se myy ja on suosittu sekä nykypäivää". Jokuhan sen tämän päivän saundin myöskin aina keksii, ja aina omaperäisyyden ehdoilla. Mitään uutta ei synny muita seuraamalla ja standardeja noudattamalla. Helppoa hyväksyntää sillä toki voi saada valinnoissaan mutta thats it. Kyllähän sitä Olavi Virrankin saundia voi tunkea vaikka mihin jos ei ole liian ahdasmielinen eikä kelaa sitä heti sellasenaan että " tää kuuluu sinne ikivihreisiin eikä tätä voi käyttää popissa". Edit: Tää nyt oli siis vain mun oma vaatimaton näkemys ja mielipiteeni asiaan eikä edusta täten mitään yleistä totuutta vaan on yksilön oma näkemys asiasta. |
Janus 14.12.2011 15:55:59 | |
---|
|
pekka montin 14.12.2011 16:05:51 (muokattu 14.12.2011 16:15:44) | |
---|
Janus: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=586534 ~10v vanha lelu, kaatopaikkakamaa. Sanopa tuo niille santereille jotka ostaa noita kaksi ja kolme kertaa kalliimmalla jatkuvasti huuto.net sivuilta circuit bendaukseen ja muuhun vastaavanlaiseen harrustustoimintaan. Mä myyn jatkuvasti tollasia 20-40 euron hintaan, joka on halpa koska noita menee kilpailevalla sivustolla välillä puolet kalliimmalla. Viimeisen kahden kuukauden aikana olen myynyt italialaisen lelukeytarin ja casiotonen yhteishintaan 60 euroa. Soittimet oli mulle täysin ilmaisia koska mä saan paljon roinaa kaupan päällisiksi monien kauppojen yhteyksissä ja ostan aina kaikki soitinta muistuttavatkin roinat mitä kävelee vastaan. Usko tai älä, monet haluaa nykyään juustoisia lelusyntikoita ja niillekin on olemassa oma käyttäjäkuntansa ja mä teen noilla leluilla AINA taloudellista voittoa vaikkakin kyse on vain kympeistä mutta vuoden kuluessa niistäkin rahoista on muodostunut jo kolminumeroinen summa joilla saa jo "oikeita" soittimia. Lelusyntikan toki voi heittää menemään, tai ottaa niistä muutaman kympin voiton itselleen. Valinta on tietty myyjän omalla kontolla. Mä valitsen mielummin sen järkevämmän keinon, oli mulla sillä hetkellä taskussa se tonni ylimäärästä tai ei ja koska toimivan soittimen/lelun viskaaminen roskiin on täysin turhaa ja etenkin jos niille on kysyntää. |
xulu 14.12.2011 16:55:51 (muokattu 14.12.2011 16:56:48) | |
---|
pekka montin: tunnelmalliseen dark-metal ja black-metal musiikkiin Aika monta levyä on paskoillla työasemilla onnistuttu pilaamaan. Samat presetti kuorot/stringit ja zembalo soolot. Since few cyberpunks have the requisite equipment to do real cyber music.
ptpt88 14.12.2011 17:14:03 | |
---|
pekka montin: Sanopa tuo niille santereille jotka ostaa noita kaksi ja kolme kertaa kalliimmalla jatkuvasti huuto.net sivuilta circuit bendaukseen ja muuhun vastaavanlaiseen harrustustoimintaan. Mä myyn jatkuvasti tollasia 20-40 euron hintaan, joka on halpa koska noita menee kilpailevalla sivustolla välillä puolet kalliimmalla. Viimeisen kahden kuukauden aikana olen myynyt italialaisen lelukeytarin ja casiotonen yhteishintaan 60 euroa. Soittimet oli mulle täysin ilmaisia koska mä saan paljon roinaa kaupan päällisiksi monien kauppojen yhteyksissä ja ostan aina kaikki soitinta muistuttavatkin roinat mitä kävelee vastaan. Usko tai älä, monet haluaa nykyään juustoisia lelusyntikoita ja niillekin on olemassa oma käyttäjäkuntansa ja mä teen noilla leluilla AINA taloudellista voittoa vaikkakin kyse on vain kympeistä mutta vuoden kuluessa niistäkin rahoista on muodostunut jo kolminumeroinen summa joilla saa jo "oikeita" soittimia. Lelusyntikan toki voi heittää menemään, tai ottaa niistä muutaman kympin voiton itselleen. Valinta on tietty myyjän omalla kontolla. Mä valitsen mielummin sen järkevämmän keinon, oli mulla sillä hetkellä taskussa se tonni ylimäärästä tai ei ja koska toimivan soittimen/lelun viskaaminen roskiin on täysin turhaa ja etenkin jos niille on kysyntää. Veit sanat suustani. Viime kesällä ostin yhen analogisen lelukiipparin 8e ja sitten myin sen 50e... ja siis siitä oli oikeasti kilpailua kun originaali hintapyyntini oli 40e. I'm totally opposed to all these expensive bullshit computers. They can do whatever you want but not in the time you want. People have lost the essence of time. One said to me: "With this new computer I can create something in one or two minutes". This is |
pekka montin 14.12.2011 20:29:57 (muokattu 14.12.2011 20:40:04) | |
---|
xulu: Aika monta levyä on paskoillla työasemilla onnistuttu pilaamaan. Samat presetti kuorot/stringit ja zembalo soolot. No mutta ne ovat silti virallisia levyjä jotka myyneet ja menestyneet hyvin. Samaa mieltä olen kanssasi, osittain. Itselleni tyypillistä näissä aiheissa nyt vain kuitenkin on se että mua kiinnostaa tosiasiat enemmän kuin omat mielipiteet ja maku asiasta. En mielelläni lähde kovinkaan helpolla dissailemaan mitään soitinta, ellei sitten lähdetä siihen vanhaan sudenkuoppaan missä Soitin X kattaa kaikkien kaikki tarpeet. Ko slogani on elänyt about niin kauan kun on syntikoita ja työasemiakin pruukannut markkinoille ja se on niin harhaanjohtava kuin miltä se kuulostaakin. |
ptpt88: Veit sanat suustani. Viime kesällä ostin yhen analogisen lelukiipparin 8e ja sitten myin sen 50e... ja siis siitä oli oikeasti kilpailua kun originaali hintapyyntini oli 40e. Täsmälleen. Kyllä noille tilausta on ja vanhoja sekä omalaatuisia lelukiippareita on kuitenkin suhteessa nykyvään vähän tarjolla. Taannoin näin vanhan casiotonen 175 euroon toisella sivustolla ja myydyksi menikin, vaikkakin edusti sitä laadukkaampaa 80-luvun alun casiotone mallistoa. Hinta oli aika suuri, mutta soitin oli uniikki omassa karuudessaan. Oma lukunsa on myöskin Hohnerin melodicat jotka ovat nykyään sangen suosittuja akkarijutuissa ja samoissa piireissä siis myös käytetään 80-luvun lelusyntikoita. Minimalistisuus on muotia nykyään hipsteripiireissä ja vastaavissa. |
teroyk 15.12.2011 20:06:55 (muokattu 15.12.2011 20:11:52) | |
---|
ptpt88: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=586860 Waldorf Microwave I myynnissä 590e. Järkyttävä hinta, ottaen huomioon että kyseisessä räkkisynassa vielä ilmoitettu että ohjain pyörä irtonainen. Euroopan Ebayssä liikkuvat 300-400e välillä hyväkuntoisinakin. Kun hinnoittelin katsoin myös Ebayn..En löytänyt sieltä, kuin II:n ja senkin 599 euroa ja täytyy huomioda, että II:n on arvottomanpi, kuin I:n. Ja silti tiputin hinnan 490 euroon, mutta siitä saatte kiittää Petjaa, joka teki kilpailevan tarjouksen. |
xulu 16.12.2011 09:20:10 (muokattu 16.12.2011 09:26:57) | |
---|
Saksan ebayssa on ainakin tällä hetkellä 2 MW ykköstä 250-380€... Myytyjä joulukuussa samassa paikassa 2, EUR 331,0 ja EUR 322,00. Since few cyberpunks have the requisite equipment to do real cyber music.
teroyk 16.12.2011 16:29:13 | |
---|
xulu: Saksan ebayssa on ainakin tällä hetkellä 2 MW ykköstä 250-380€... Myytyjä joulukuussa samassa paikassa 2, EUR 331,0 ja EUR 322,00. Mutta vain toinen noista nyt huudettavista on ykkönen v2:n ja sen hintapyyntö on nyt 385 euroa. Parin päivän päästä ollaan viisaampia mikä on Saksan hinta. |
xulu 16.12.2011 17:26:04 (muokattu 16.12.2011 17:26:45) | |
---|
Since few cyberpunks have the requisite equipment to do real cyber music.
tepposal 17.12.2011 17:51:00 (muokattu 17.12.2011 17:52:10) | |
---|
Itsekin täs reilu vuosi sitten vielä GASittelin välillä Microwave ykköstä ja niitä pyöri kohtuullisesti täällä suomenmaassakin juuri siinä 350e:n tienoolla. Et sikäli kun analogisuuden arvonnousunkin huomioon ottaen (ja toihan on vain filtteriltään ana) niin minusta nuo ebayn 320 euron kaupat ovat kohdillaan. Sinänsä yksilön mielipiteillä ei olekaan väliä minkä arvoinen jokin on, mutta noi ebayn kaupat antavat suuntaa. (Ja nehän kertovat vain sen mihin asti TOISEKSI jäänyt oli valmis menemään). -EDIT- Ja sitten ostin lopulta Blofeldin... ;) the-wsproject.com |