Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokkeet nuorelle rumpalille
1 2
teleman
14.12.2011 10:01:42 (muokattu 14.12.2011 10:41:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulokkeista kyselen eli 10 v. rumpalipojalleni pitäisi ostaa kuulokkeet, jotka toimisivat sekä kuulon suojauksessa että kuulokkeina esim. klikin kanssa soittelussa sekä istuisivat mukavasti päähän.
 
Löytyykö suosituksia ja välttelyn kohteita? Hintataso olisi edullisemmasta päästä ja toki kokeilemalla se istuvuuskin parhaiten löytyisi. Tilaushommiksi mennee joka tapauksessa. Vic Firth SIH1 on yksi vaihtoehto mutta mielipiteet niistä vaikuttavat melko ristiriitaisilta etenkin käyttömukavuuden suhteen.
 
Nuo vaihtoehdot ainakin voisivat tulla kyseeseen:
 
http://www.thomann.de/fi/extreme_isolation_ex25.htm
http://www.thomann.de/fi/vic_firth_sih1_kopfhoerer.htm
 
majuku
14.12.2011 11:53:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vic Firthit painaa korvia ja äänenlaatu ei ole kehumisen arvoinen. En pysty suosittelemaan. Noista toisista ei ole kokemuksia.
 
Lapselle turvallinen ja ehkä halvin kompinaatio voisi olla peltorit ja tarvittaessa tavalliset korvanapit alle.
 
Isän kannalta mukavin on ostaa vain riisikapuloita ;)
 
- It's business in the front and party in the back -
teleman
14.12.2011 12:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

majuku:
 
Isän kannalta mukavin on ostaa vain riisikapuloita ;)

 
Niinpä juuri - mutta kun rumputunneilla paukuttelevat puukapuloilla niin peli on siltä osin menetetty. Isän auktoriteetti ko. asian suhteen on melkoisen alhaisella tasolla;)
 
tito
14.12.2011 12:22:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on taas oikeen hyvät kokemukset vic firthin luureista. On käytössä reeniksellä, ja käytän niitä mieluummin klikin/biisien kanssa soittelussa kuin esim kaksi kertaa kalliimpia Beyerdynamic 770 pro-luureja. Ihan ok äänenlaatu mulle ja hyvä eristävyys.
 
Aloitin muuten juuri 10-vuotiaana soittamisen ja olen kyllä iloinen että isukki pisti alusta asti kuulosuojaimet päähän. Ennen käytin juurikin tuota peltorit+nappikuulokkeet yhdistelmää, mutta hankalampi ja epämiellyttävämpi se mun mielestä on kuin vicin luurit. Voihan olla että ergonomia selviää ainoastaan kokeilemalla, mutta nuo vic firthit saat varmasti myytyä eteenkin päin jos jää hyllyyn.
 
I'm George W. Bush, and I approve this message.
ferodoz
14.12.2011 14:07:51 (muokattu 14.12.2011 22:17:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis tulee pian ja kertoo että sillä on Beyerdynamicit, ja ne on parhaat. :D
 
Handmade in Finland. #348
markkuliini
14.12.2011 14:12:35 (muokattu 14.12.2011 14:12:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Kailis tulee pian ja kertoo että sillä on Bayerndynamicit, ja ne on parhaat. :D
 
Eiku Zennhaitserit. Vai oliks ne Schuret? :P
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Legenda
14.12.2011 16:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on tuollaiset http://www.ljudia.fi/Product/Product.aspx?id=79561 eikä ole kuin hyvää sanottavaa.
 
legenda oli hyvä juoma!
Kailis
14.12.2011 18:18:16 (muokattu 14.12.2011 18:18:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis tulee pian ja kertoo että sillä on Bayerndynamicit, ja ne on parhaat. :D
 
Hei nännin nipottaja! Ne on hyvät mutta että parhaat? Vastaan N.
Eiköhän se skidi alkuun Vic Firtheillä pääse. Tai niillä toisilla.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Speedy
14.12.2011 21:09:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hei nännin nipottaja! Ne on hyvät mutta että parhaat? Vastaan N.
Eiköhän se skidi alkuun Vic Firtheillä pääse. Tai niillä toisilla.

 
Ne toiset painaa vielä enemmän, ainakin isompaa päätä siitä sangan kohdalta.. Beyerdynamicit on kyllä parhaat..;)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
markkuliini
14.12.2011 21:46:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtavaa! Aihetta siivottu, mutta toi mun näsäviisastelu on vielä jäljellä. :D
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
teleman
14.12.2011 21:58:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vic firthit tilattu, jospa ehtisivät pukin pulkkaan.
 
Kiitokset kommenteista, keuliihan se mopo näköjään rumpaleillakin. Hyvä näin;)
 
ferodoz
14.12.2011 22:15:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mahtavaa! Aihetta siivottu, mutta toi mun näsäviisastelu on vielä jäljellä. :D
 
Tää ei oikeesti oo reilua. Modet on viimeaikoina hyökänny aika rankasti mun postauksien päälle, tai ainakaan en oo juuri muiden käyttäjie kirjoitusten huomannut hävinneen. Missä on oikeus, kysympähän vaan! :P
 
Handmade in Finland. #348
Kailis
15.12.2011 13:31:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Havaitsin hassun mutta ihan loogisen jutskan noiden DT-770 M luurien kanssa. Mulla on erimallisia rillejä ja joissakin on aika paksut sangat. Niiden kanssa soittaessa vuoto on aivan hirveä, ohutsankaisissa vähemmän. Kerran kokeilin treenikämpällä sitten ilman laseja ja ero oli aivan merkittävä. Nyt sitten vedänkin ilman rillejä.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Ziggy Bubba
15.12.2011 20:38:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Havaitsin hassun mutta ihan loogisen jutskan noiden DT-770 M luurien kanssa. Mulla on erimallisia rillejä ja joissakin on aika paksut sangat. Niiden kanssa soittaessa vuoto on aivan hirveä, ohutsankaisissa vähemmän. Kerran kokeilin treenikämpällä sitten ilman laseja ja ero oli aivan merkittävä. Nyt sitten vedänkin ilman rillejä.
 
Aika loogistahan toi on tosiaan, ääni tulee läpi mistä aukosta vaan.
 
Sennheiserin HD25 muuten sulkee kanssa verrattain hyvin soundia, mutta mistää peltorin tyylisistä ei tosiaan ole kyse. Soundi onkin sitten tasapainoinen ja potkiva. Miinusta tulee siitä, että ne asetuvat korvien päälle, ei niiden ympärille. Anyhoo, mukavuus on varsin hyvä etenkin kun korvat tottuvat puristukseen.
 
Yksi vaihtoehto on hommata jotkut hyvät napit Peltorien sisään. Tai jos sulkevat tarpeeksi, niin ilman. Ns. hyvää soundia ei kyllä ihan halvoilla napeilla saa, sen verran taitaa olla tyyristä hommaa laittaa noin pieneen tilaan oikeesti hyväsoundista "driveria".
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Kailis
15.12.2011 22:52:48 (muokattu 15.12.2011 22:54:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nappi+suojaimet on vaan niim perhanan hankalat jos pitää välillä ottaa pois. Kallein, ja ehkäpä paras vaihtoehto, olisi teettää valut ja niihin kuulokkeet, mutta kasvavalle lapselle toi olis sellainen yläkeskiluokan harrastusmeno.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
ÄM
16.12.2011 06:46:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Nappi+suojaimet on vaan niim perhanan hankalat jos pitää välillä ottaa pois. Kallein, ja ehkäpä paras vaihtoehto, olisi teettää valut ja niihin kuulokkeet, mutta kasvavalle lapselle toi olis sellainen yläkeskiluokan harrastusmeno.
 
Mäen nää mitään pahaa "joulukuusi"-mallisissa tulpissa ja niihin mitkä vaan hyvät kuulokkeet, jotka siihen sopii. Tulee rumpujen äänikin vaimennettuna läpi, siistimpäsä, kuin kuulosuojaimissa tai monissa sulkevissa kuppiluureissa.
 
Joku suositteli TechnikMagazinetin 29,90e:n Iear-merkkisiä tulppanappeja. Kävin hakemessa kokeeks ja tykkään kovasti. Pistin Shuren kuusitulpat ja AVOT; taas oli mukana tulleet erilaiset tulpat ihan perseestä, mun torvikorville.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Lieto Pst
18.12.2011 00:37:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Hyvää_ äänentoistoa ei saa suorastaan halvalla mutta kohtalaisen äänentoiston ja mielekkään vaimennuksen kombinoituna voi saada edullisestikkin hankkimalla suljetut tai "osittain suljetut" kuulokkeet joltain asialliselta äänentoistoon perehtyneeltä firmalta (about jokanen niistä tarjoaa myös edullisia vaihtoehtoja).
 
Täysin suljetut kupit saattaa vaimentaa liikaa rummuista lähtevää ääntä, tai pikemminkin leikata tärkeitä taajuusalueita poies sieltä, mikä saattaa sit taas vaikuttaa soittotuntumaan ellei oo helkatin sopeutunu omaan settiinsä ja kaikkiin komponentteihinsa.
 
Itsellä on semisti suljetut studiokuulokkeet AKG'lta ja ovat kyl palvelleet tarkotustaan juuri toivotulla tavalla. Hinta-/laatusuhde on loistava mitä äänenlaatuun kokonaisuudessaan tulee. Vaimennusta on just sopivasti, leikkaa vittumaisia överiääniä pois jotka normaalisti tässä soittotilassa sais korvat iniseen ku hyttysparvi. Eivät siltikään vaimenna mitään taajuusaluetta täysin, ei edes liikaa. Jonka ansiosta pystyy kokoajan kuulemaan mitä soittaa, vaik hiplais hissukseenki.
 
OPJ1974
18.12.2011 11:28:21 (muokattu 18.12.2011 11:28:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Havaitsin hassun mutta ihan loogisen jutskan noiden DT-770 M luurien kanssa. Mulla on erimallisia rillejä ja joissakin on aika paksut sangat. Niiden kanssa soittaessa vuoto on aivan hirveä, ohutsankaisissa vähemmän. Kerran kokeilin treenikämpällä sitten ilman laseja ja ero oli aivan merkittävä. Nyt sitten vedänkin ilman rillejä.
 
Mä käytän nykyään yhdessä noiden kanssa myös headset-mikkiä ja pitää olla tosi tarkkana asettelun kanssa, että ei vuoda läpi. Nimenomaan se puoli, mihin mikin varsin kiinnittyy sankaosaan, on hankala.
kerjääjä
26.12.2011 10:15:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tietoa, myykö mikään liike pääkaupunkiseudulla yllä mainittuja kuulokkeita (Vic Firth, Extreme Isolation), jotta niitä pääsisi sovittamaan korville ennen ostoa? Beyerdynamic DT770:ia kävin sovittamassa F-musiikilla ja ne olivat ihan ok tuntuiset päässä mutta hinta hieman liian korkea mun budjetille.
 
Myös muita 50-100 euron hintaluokan kuulokkeita sopii ehdottaa, mutta sovittamaan haluaisin siis päästä. Käytän silmälaseja, jotka ainakin joillain kuulokemalleilla painaa ikävästi...
 
Kiitokset etukäteen vinkeistä ;)
 
WMP62
26.12.2011 13:58:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kerjääjä: Onko tietoa, myykö mikään liike pääkaupunkiseudulla yllä mainittuja kuulokkeita (Vic Firth, Extreme Isolation), jotta niitä pääsisi sovittamaan korville ennen ostoa? Beyerdynamic DT770:ia kävin sovittamassa F-musiikilla ja ne olivat ihan ok tuntuiset päässä mutta hinta hieman liian korkea mun budjetille.
 
Myös muita 50-100 euron hintaluokan kuulokkeita sopii ehdottaa, mutta sovittamaan haluaisin siis päästä. Käytän silmälaseja, jotka ainakin joillain kuulokemalleilla painaa ikävästi...
 
Kiitokset etukäteen vinkeistä ;)

 
Peltor radiokuulonsuojaimet ovat hyvä budjettiluokan vaihtoehto, sillä niissä on 3,5 mm liitäntä esimerkiksi MP3-soittimelle
Itse kaytän silmälaseja ja pidän Peltoreita töissä noin kahdeksan tuntia päivässä, eivätkä ne kovin pahasti paina. Myös treenit ja nauhoitukset sujuvat mainiosti niiden kanssa.
 
It ain't over until the Fat Lady sings
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «