Aihe: Mielipiteitä UFOsta?
1
Viceroy
10.04.2004 21:18:39

Kaikki mainitsemasi biisit ovat todellakin rock-klassikoita.
Kannattaa tutustua Strangers in the Night -tuplaliveen!

Schenkerkin on kitaristina loistava, mutta sosiaalisesti turhan arvaamaton, ja näinollen bändikaverina varmasti rasittava...
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Härski
10.04.2004 21:59:44 (muokattu 10.04.2004 22:00:13)
Kyllä, Schenkerin veljeksistä parempaan vannovana olen luonnollisesti sitä mieltä, että UFO on rautaa. Etenkin just Rock Bottom ja Doctor Doctor ovat parhautta. Schenker on muuten ehkä aliarvostetuimpia kitaristeja maailmassa.
ozz3
10.04.2004 22:10:11 (muokattu 10.04.2004 22:10:29)
Mikä sattuma. Tänään juuri satuin ostamaan Rock Champions -levysarjan UFO kokooman, ja kyllpä rokkaa! Rock Bottom, Mother Mary, This Time, Built For Comfort ja tietenkin Doctor Doctor ovat huippu biisejä.
SoiLa sanoo: ja minä en oo mikään teini!! TuPe sanoo: etpä Dog sanoo: oot sinä
Lonesome
13.04.2004 10:36:55
Ufo on merkittävämpi bändi, kuin n. 99% porukasta tiedostaa. Siis vaikuttajana esim. sellaisille bändeille kuten Metallica, Iron Maiden, Def Leppard + muut "kasarit". Michael Schenker kyllä tunnetaan, mutta lähinnä soolo-levyistään, joilla biisimateriaali ja usein bändikään ei tee oikeutta miehen soitolle IMHO. Ja kyllä UFOa kestää kuunnella ilman Schenkeriäkin. Paul Chaphan on erilainen, mutta ei huono kitaristi. MS on vaan aika hankala paikattava...

Ufo teki rankasti duunia ennen läpimurtoa, joka sekin tapahtui ensin Jenkkilässä Lights Outin jälkeen v. -77 ja vasta vähitellen Englannissa. No, olihan bändillä ollut jo ennen Schenkeriä jotain vipinää Saksassa ja Japanissa, mutta silti kyseessä oli työvoitto.

Kaikki UFOn levyt, joilla MS soittaa on hankinnan arvoisia. Eli aiemmin mainittujen lisäksi No Heavy Petting ja ehdottomasti Obsession. Ja Strangers In The Night on lajissaan live-tallenteiden huippu(a), selvä se.

Schenkerin jälkeen Ufon taso alkoi kieltämättä laskea, mutta se ei välttämättä ollut pelkästään kitaristista kiinni, vaan vauhti kiihtyi muutenkin liiaksi. Kuitenkin No Place To Run ja erityisesti The Wild, The Willing And The Innocent ovat ainakin hyviä levyjä, koska kuten Schenkerinkin aikaan, hyvät biisit ovat kaiken perustana.

Nuo Rock Champions jne -kokoelmat on hyvä ja halpa lähtökohta Ufoiluun. Kaikilla biiseillä ei vaan sitten soita Schenker, vaan Paul Chapman, jolla oli muuten Ufon jälkeen basisti Pete Wayn kanssa Waysted-bändi. Se ei valitettasti breikannut, vaikka bändi sai vetoapua esim. Iron Maidenilta. Steve Harris oli nimittäin myös Ufo-fani ja IM lämmitteli Ufoa 80-luvun alussa.

Uudessa Ufossa ovat nyt mukana Vinnie Moore ja Jason Bonham. You Are Here-levy on saanut hyviä arvosteluja ja kiertue on käynnissä, joten Tunnistamaton Lentävä Esine jatka taivaltaan :)
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)